In de Scarlet nieuwsbrief van 15/02/07 stond hetvolgende :
"Sinds december 2006 genieten onze nieuwe Scarlet One klanten van een maximale downloadsnelheid van 6 Mbit/s in plaats van 4 Mbit/s "
Ondertussen zijn we bijna december 2007 en eindelijk komt er schot in de zaak. We kunnen zelfs checken of we in aanmerking komen voor 6 Mbps!
http://www.scarlet.be/nl/check/
Direkt gechecked en wat blijkt : Njet...
"Wij begrijpen een eventuele teleurstelling maar we zijn ervan overtuigd dat een goede kwaliteit van uw ADSL lijn*, samen met een verhoogd verbruiksvolume, u evenveel surf- en belplezier kan bezorgen."
Mijn vader die enkele straten verder woont is wel bij de gelukkigen
Is't niet den afstand, dan zijn't de kabels wel en zijn't de kabels niet dan is er technisch wel iets ...
't Zal altijd wel iets zijn zekers...
6 Mbps... now or never?
- seagull
- Elite Poster
- Berichten: 1910
- Lid geworden op: 23 nov 2006, 08:55
- Twitter: WimVerlinden
- Locatie: Kortenberg
- Uitgedeelde bedankjes: 51 keer
- Bedankt: 91 keer
- Contacteer:
williamjr007 schreef:In de Scarlet nieuwsbrief van 15/02/07 stond hetvolgende :
"Sinds december 2006 genieten onze nieuwe Scarlet One klanten van een maximale downloadsnelheid van 6 Mbit/s in plaats van 4 Mbit/s "
Ondertussen zijn we bijna december 2007 en eindelijk komt er schot in de zaak. We kunnen zelfs checken of we in aanmerking komen voor 6 Mbps!
http://www.scarlet.be/nl/check/
Direkt gechecked en wat blijkt : Njet...
"Wij begrijpen een eventuele teleurstelling maar we zijn ervan overtuigd dat een goede kwaliteit van uw ADSL lijn*, samen met een verhoogd verbruiksvolume, u evenveel surf- en belplezier kan bezorgen."
Mijn vader die enkele straten verder woont is wel bij de gelukkigen
Is't niet den afstand, dan zijn't de kabels wel en zijn't de kabels niet dan is er technisch wel iets ...
't Zal altijd wel iets zijn zekers...
Bij mij ook negatief resultaat op deze check, maar na contact met de helpdesk blijk ik op 1.100 meter van de centrale te zitten (volgens de check met de belgacomtool op de scarlet helpdesk). De upgrade zou binnen 3 tot 10 werkdagen een feit moeten zijn.
De belgacom technieker die de lijn in dienst stelde zei me dat ik op 700 meter zat.
Business Fibernet 300 plus met Speedboost 1G Business- Proximus Internet Maxi fixed IP (failover)
Business Mobile Flex + (smartphone) & Business Mobile Flex (Mifi router) - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV
Business Mobile Flex + (smartphone) & Business Mobile Flex (Mifi router) - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV
-
- Member
- Berichten: 66
- Lid geworden op: 05 dec 2006, 14:44
seagull schreef:Bij mij ook negatief resultaat op deze check, maar na contact met de helpdesk blijk ik op 1.100 meter van de centrale te zitten (volgens de check met de belgacomtool op de scarlet helpdesk).
Belgacomtool op de scarlet helpdesk om de afstand te bepalen ?? Heb ik iets gemist?
- Joe de Mannen
- Elite Poster
- Berichten: 5339
- Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
- Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
- Bedankt: 556 keer
grappig, binnen de seconde krijg je een antwoord dat begint met 'na grondig onderzoek...' yeah right.
J.
J.
heb zomaar eens gecheckt(zit nu al bij Scarlet) en krijg ook de melding dat het niet gaat.Het eigenaardige is dat reeds sinds mei op 6 mbps zit en haal probleemloos die snelheden die ze beloven
Volgens de technieker die de box kwam installeren zit ik op ongeveer 2500m van de centrale
Misschien omdat ik Scarlet One 6 Unlimited heb met de scarletbox?
Ik zou het niet weten
Volgens de technieker die de box kwam installeren zit ik op ongeveer 2500m van de centrale
Misschien omdat ik Scarlet One 6 Unlimited heb met de scarletbox?
Ik zou het niet weten
- seagull
- Elite Poster
- Berichten: 1910
- Lid geworden op: 23 nov 2006, 08:55
- Twitter: WimVerlinden
- Locatie: Kortenberg
- Uitgedeelde bedankjes: 51 keer
- Bedankt: 91 keer
- Contacteer:
williamjr007 schreef:Belgacomtool op de scarlet helpdesk om de afstand te bepalen ?? Heb ik iets gemist?
That's what the man said!
Business Fibernet 300 plus met Speedboost 1G Business- Proximus Internet Maxi fixed IP (failover)
Business Mobile Flex + (smartphone) & Business Mobile Flex (Mifi router) - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV
Business Mobile Flex + (smartphone) & Business Mobile Flex (Mifi router) - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV
-
- Member
- Berichten: 66
- Lid geworden op: 05 dec 2006, 14:44
Chewie schreef:heb zomaar eens gecheckt(zit nu al bij Scarlet) en krijg ook de melding dat het niet gaat.Het eigenaardige is dat reeds sinds mei op 6 mbps zit en haal probleemloos die snelheden die ze beloven
Volgens de technieker die de box kwam installeren zit ik op ongeveer 2500m van de centrale
Misschien omdat ik Scarlet One 6 Unlimited heb met de scarletbox?
Ik zou het niet weten
Allé, zo professioneel is't weer allemaal niet zo te horen
Ik heb anders ook Scarlet One met een scarletbox. Maar zoals ik al schreef, bij mijn vader die een beetje verder woont zijn er geen problemen, dus 't verhaal van afstand gaat hier niet op.
williamjr007 schreef:Allé, zo professioneel is't weer allemaal niet zo te horen
Ik heb anders ook Scarlet One met een scarletbox. Maar zoals ik al schreef, bij mijn vader die een beetje verder woont zijn er geen problemen, dus 't verhaal van afstand gaat hier niet op.
Sjah, ik zit maximum 1,5km van de centrale.
En in m'n straat hebben ze een paar maanden terug fiber gelegd... dus de kwaliteit van de lijn zal wel voldoende zijn.
- Block
- Erelid
- Berichten: 1740
- Lid geworden op: 31 jul 2005, 01:08
- Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
- Bedankt: 76 keer
Joe de Mannen schreef:grappig, binnen de seconde krijg je een antwoord dat begint met 'na grondig onderzoek...' yeah right.
J.
Als alle telefoonnummers in een sql-database zitten met bijhorende waarden, kan dat makkelijk. Hoe grondig dat is, is natuurlijk in twijfel te trekken.
select replace * from userbase.be where topic ('got hostile', 'got friendly and polite');
-
- Member
- Berichten: 66
- Lid geworden op: 05 dec 2006, 14:44
coldman schreef:ik mag me bij de gelukkige noemen
allee tis te hopen dat het ook gaat gebeuren want met scarlet weet je nooit
Dat noemen ze nu eens de nagel op de kop slaan!
Veel plezier en succes ermee...(als't er ooit van komt wel te verstaan )
Block schreef:Joe de Mannen schreef:grappig, binnen de seconde krijg je een antwoord dat begint met 'na grondig onderzoek...' yeah right.
J.
sql-database.
een sql database? Een Oracle database kan net zo snel zijn, evenals al zijn concurrenten die nog niet zijn opgekocht.
Het gaat er meer om hoe snel het personeel met die dingen kan omgaan en hoe een bedrijf gebruik maakt van de mogelijkheden van een pabx.
Zo heb ik een pesthekel aan die bedrijven die mijn telefoonnummer vragen in te tikken en vervolgens de telefonis(te) nogmaals mijn nummer vraagt, geeft weinig vertrouwen in het bedrijf denk ik dan.
- Beter met het mes op tafel, dan met het mes door je lijf -
-
- Elite Poster
- Berichten: 2006
- Lid geworden op: 21 aug 2006, 13:02
- Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
- Bedankt: 64 keer
Dit heeft niks met een pabx te maken hoor. Bij Scarlet weet men perfect je sync waarden. Hieruit weet je welke klanten een upgrade kunnen krijgen en je steekt dit in een database. Vervolgens maak je een webpagina die je checkt in de database of je in aanmerking komt.
Is Orcacle geen 'SQL database' misschien?
Is Orcacle geen 'SQL database' misschien?
Ik zal de helpdesk toch ook eens moeten contacteren precies. Volgens die check kan ik dus ook geen upgrade krijgen, terwijl ik weet dat ik op ongeveer 1.5 km van de centrale zit. Ik heb al jaren 3.3 mbit, 4 en liefst 6 zou toch zeker mogelijk moeten zijn.
-
- Elite Poster
- Berichten: 2006
- Lid geworden op: 21 aug 2006, 13:02
- Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
- Bedankt: 64 keer
Wat zijn je huidige lijnwaarden?C1nder schreef:Ik zal de helpdesk toch ook eens moeten contacteren precies. Volgens die check kan ik dus ook geen upgrade krijgen, terwijl ik weet dat ik op ongeveer 1.5 km van de centrale zit. Ik heb al jaren 3.3 mbit, 4 en liefst 6 zou toch zeker mogelijk moeten zijn.
Ik zal toch ook eens contact opnemen deze week, want ook bij mij is het blijkbaar negatief en ik zit ongeveer op een 700m van de centrale.
Hoe kan ik trouwens de lijnwaarde controleren, aub?
Misschien is het de bedoeling van Scarlet op zoveel mogelijk negatief te laten zien, zodat ze niet te veel moeten investeren in de snelheidupgrade.
Hoe kan ik trouwens de lijnwaarde controleren, aub?
Misschien is het de bedoeling van Scarlet op zoveel mogelijk negatief te laten zien, zodat ze niet te veel moeten investeren in de snelheidupgrade.
Local SNR Margin 17.5 dBlithion schreef:Wat zijn je huidige lijnwaarden?C1nder schreef:Ik zal de helpdesk toch ook eens moeten contacteren precies. Volgens die check kan ik dus ook geen upgrade krijgen, terwijl ik weet dat ik op ongeveer 1.5 km van de centrale zit. Ik heb al jaren 3.3 mbit, 4 en liefst 6 zou toch zeker mogelijk moeten zijn.
Local Line Attn 24.0 dB
Raw Attn 0.0 dB
Local Tx Power 11.9 dB
Remote Line Attn 16.0 dB
Remote SNR Margin 23 dB
Dit kan ik terugvinden, is dit goed? (1st is download, 2de upload)
SNR Margin 16 21 dB
Line Attenuation 30 15 dB
Data Rate 3328 384
Max Tx Power -38 dBm/Hz
Edit: heb gebeld en zit op 2,5km van de centrale en is net te ver om te kunnen genieten van de 6Mbit. Spijtig
SNR Margin 16 21 dB
Line Attenuation 30 15 dB
Data Rate 3328 384
Max Tx Power -38 dBm/Hz
Edit: heb gebeld en zit op 2,5km van de centrale en is net te ver om te kunnen genieten van de 6Mbit. Spijtig