opzeg dommel(niets dan problemen)

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
benneken1407
Starter
Starter
Berichten: 20
Lid geworden op: 02 sep 2007, 22:41

Ik heb 26/08/07 mijn opzeg gestuurd naar dommel,daar weten ze zogezegt van niets,
ik heb mijn opzeg nog eens verstuurd dan via [email protected]( volgens hun contractvoorwaarden mag dit via e-mail)
(nadien naar hun gebeld en ze weten nog steeds van niets....
ondertussen zijn we al 11/09/2007 en ze hebben de opzeg nog steeds (zogezegt niet gekregen)
ikheb ze al 2 keer gebeld buiten de werkuren(op een duur 0903 nr)
dit heeft me voor 2 gesprekken al meer als 8 euro gekost....
en dan zegt die domme geit aan de andere kant van de lijn dat ze niks voor me kan doen?

Hallo? dit kan toch niet meer?

Ik heb naar Belgacom gebeld en die zouden het adsl signaal op 26/09/07 eraf halen.

daar zeggen ze mij als ik een bewijs van de brief heb en bewijs van de mail dat ik nergens van moet wakker liggen....

Allesinds bij dommel antwoorden ze binnen de 48 uur altijd op gewone vragen,maar als je een opzeg verstuurd dan weten ze van niets....

nog iemand deze ervaring?

Groetjes,
staartmees
Plus Member
Plus Member
Berichten: 216
Lid geworden op: 10 jul 2006, 17:17

een opzeg stuur je best altijd aangetekend; het zal je heel wat minder geld kosten dan het zootje dat je er nu van maakt.
benneken1407
Starter
Starter
Berichten: 20
Lid geworden op: 02 sep 2007, 22:41

staartmees schreef:een opzeg stuur je best altijd aangetekend; het zal je heel wat minder geld kosten dan het zootje dat je er nu van maakt.


is aangetekend gestuurd nadien 2 mails en dan nog gebeld en dan lukt het nog niet?
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

als je het bewijs hebt van de Post kunnen ze niet veel doen

pas wel op, dommel heeft 2 adressen.

wat is de reden van opzeg als ik vragen mag?
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
benneken1407
Starter
Starter
Berichten: 20
Lid geworden op: 02 sep 2007, 22:41

xenne schreef:als je het bewijs hebt van de Post kunnen ze niet veel doen

pas wel op, dommel heeft 2 adressen.

wat is de reden van opzeg als ik vragen mag?


wel ik heb een mail terug gekregen van hun met een ticketnr en daarbij weet ik dan zeker dat ze het aangekregen hebben...

volgens hun contractvoorwaarden moet ik het zelfs ni via aangetekend sturen doen,dus .....

de reden van opzeg? simpel belgacom digitale televisie gaat niet met dommel...

Groetjes,
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

ik had het over de aangetekende brief .... het bewijs daarvan. met opzeggen via mail heb ik geen ervaring, lijkt me beetje riskant.

pas wel op , ik denk dat je brief moet sturen naar:
schedom vof, steenweg 19/01, b-3590 diepenbeek, belgie
en niet naar:
schedom nv, sint lambertusstraat 87, 3401 landen
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
benneken1407
Starter
Starter
Berichten: 20
Lid geworden op: 02 sep 2007, 22:41

xenne schreef:ik had het over de aangetekende brief .... het bewijs daarvan. met opzeggen via mail heb ik geen ervaring, lijkt me beetje riskant.

pas wel op , ik denk dat je brief moet sturen naar:
schedom vof, steenweg 19/01, b-3590 diepenbeek, belgie
en niet naar:
schedom nv, sint lambertusstraat 87, 3401 landen


ik heb het nagevraagt ook bij Belgacom en zelfs via mail mag dit als het in hun contractvoorwaarden staat,ik moet enkel ene copy van de mail dan bijhouden...
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

benneken1407 schreef:
xenne schreef:ik had het over de aangetekende brief .... het bewijs daarvan. met opzeggen via mail heb ik geen ervaring, lijkt me beetje riskant.

pas wel op , ik denk dat je brief moet sturen naar:
schedom vof, steenweg 19/01, b-3590 diepenbeek, belgie
en niet naar:
schedom nv, sint lambertusstraat 87, 3401 landen


ik heb het nagevraagt ook bij Belgacom en zelfs via mail mag dit als het in hun contractvoorwaarden staat,ik moet enkel ene copy van de mail dan bijhouden...
bij Telenet MOET het met aangetekend schrijven, en die brieven gingen paar maanden geleden dan nog vaak verloren :roll: succes met uw opzeg, hou ons op de hoogte
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6305
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 727 keer

staartmees schreef:een opzeg stuur je best altijd aangetekend; het zal je heel wat minder geld kosten dan het zootje dat je er nu van maakt.


Thread met "klacht (ruime zin van het woord)" en "Dommel" in dezelfde zin, is op dit VERSCHRIKKELIJK biased forum synoniem aan "het zal uw schuld wel zijn, want dommel is heilig".
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

selder schreef:
staartmees schreef:een opzeg stuur je best altijd aangetekend; het zal je heel wat minder geld kosten dan het zootje dat je er nu van maakt.


Thread met "klacht (ruime zin van het woord)" en "Dommel" in dezelfde zin, is op dit VERSCHRIKKELIJK biased forum synoniem aan "het zal uw schuld wel zijn, want dommel is heilig".
laatste dagen heeft Dommel hier nochtans vrij veel kritiek gekregen zenne :wink: opzeg doe je nu éénmaal beter aangetekend, volgens de contractvoorwaarden kan het ook via email gaan, maar persoonlijk geloof ik toch nog meer in een aangetekend schrijven voor zoiets, kwestie van een bewijs te hebben als er iets fout gaat. in benneken1407 z'n plaats zou ik niet panikeren, ze hebben 30 dagen de tijd om hem af te sluiten. ik heb net m'n opzeg gedaan bij telenet, die laten ook niets van zich horen zenne, maar ik ben wel op tijd afgesloten geweest. als je bewijs hebt van opzeg kunnen ze je iig al geen facturen meer doen betalen achteraf 8)
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

benneken1407 schreef:ik heb mijn opzeg nog eens verstuurd dan via [email protected]( volgens hun contractvoorwaarden mag dit via e-mail)

beste, u heeft naar fout adres gestuurd, zonet contract gecheckt


    Opzeggingen via e-mail worden enkel aangenomen indien deze ons
    bereiken vanop het contact e-mail adres in de database van SCHEDOM
    VOF.
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
benneken1407
Starter
Starter
Berichten: 20
Lid geworden op: 02 sep 2007, 22:41

xenne schreef:
benneken1407 schreef:ik heb mijn opzeg nog eens verstuurd dan via [email protected]( volgens hun contractvoorwaarden mag dit via e-mail)

beste, u heeft naar fout adres gestuurd, zonet contract gecheckt


    Opzeggingen via e-mail worden enkel aangenomen indien deze ons
    bereiken vanop het contact e-mail adres in de database van SCHEDOM
    VOF.


ik heb het naar verschillend emails gestuurd, support,order,info....
Gebruikersavatar
klooooon
Pro Member
Pro Member
Berichten: 337
Lid geworden op: 06 jan 2007, 17:40
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 18 keer

u bewijsjes vd post bijhouden en gewoon stoppen me betalen
jij hebt alles gedaan zoals het moet
nu is het aan hen
ljd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1933
Lid geworden op: 15 maa 2007, 18:17
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

indeed, als jij aangetekend verstuurd en je hebt een bevestiging van de post dat de je brief op een bepaalde datum is aangekomen. Dan kan je 1 maand na je opzegging je betalingen stopzetten. Je moet natuurlijk al langer dan 1 jaar klant zijn.
Gebruikersavatar
Marauder
Member
Member
Berichten: 93
Lid geworden op: 11 jun 2007, 22:04

Volgens mij volstond het om naar één van de twee adressen te sturen. Als het je niet duidelijk was is dat de schuld van hen en hoe dan ook zijn beide postbussen van hen. Het lijkt me logisch dat de persoon die de ene (zogezegd foute) bus leegmaakt de nodige documenten dan maar doorspeelt aan de persoon die de andere bus leegmaakt.

Het opzeggen van contracten is altijd "a pain in the ass". Onlangs nog gedaan bij LaTribu/EDPNet. Als je belt (het is de EDPNet helpdesk) krijg je te horen dat je dat via fax, email of aangetekend schrijven kan doen.
31 Dagen voordat mijn LaTribu/EDPNet jaarabonnement zou verstrijken (en automatisch verlengd zou worden) zeg ik het op via email (ingescande gehandtekende brief). 28 Dagen voor tijd krijg ik een brief van LaTribu-vuile-klusjes-opknapper Cedric Flamand met de melding dat ik het via aangetekend schrijven had moeten doen en die zet er een Franstalig contract bij én de boete die ik ga moeten betalen.
Dan maar een aangetekend schrijven gedaan (in het Nederlands natuurlijk) én nog eens gebeld naar de EDPNet helpdesk en het gesprek opgenomen voor het geval het voor de rechtbank beslecht moet worden. Inmiddels niets meer van gehoord 8)
DaNi0
Premium Member
Premium Member
Berichten: 718
Lid geworden op: 21 jun 2005, 13:45
Locatie: Oostende
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 28 keer

Hier is anders alles perfect verlopen i.v.m. de opzegging bij EDPnet.
Gewoon de brief op de post, aangetekend natuurlijk en enkele dagen later kreeg ik mooi een brief terug met bevestiging van opzegging.

Sorry dat ik het zeg maar ik ben altijd al uitermate tevreden geweest met de service van EDPnet.
Afbeelding
Zambo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1184
Lid geworden op: 04 apr 2006, 17:00
Locatie: West-Vlaanderen

Tja, niemand verliest graag klanten en laat dat nu eenmaal iets zijn waar Dommel nog niet al te veel ervaring mee heeft door het ophemelen van hun producten door een groep mensen die nog altijd vinden dat een standaard abb straks 50 - 60 - 70 mag gaan kosten waardoor het dubbel zo duur wordt in vergelijking met de europese tendens van verlagen van de prijs.
Gebruikersavatar
Teebee
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1558
Lid geworden op: 24 nov 2004, 08:50
Locatie: ROFL - Republic Of FLanders (Limburg)
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 40 keer

Ik dacht dat dommel nog steeds 32,95 + 2/3 euro = 35/36 euro. was, en geen 50-70 euro zoals skynet / Telenet durft te vragen voor minder dan wat het heilige dommel aanbiedt. 2 euro ocharme (domicil.). Indien ze nu plots even duur als de twee ...polisten zouden zijn zou je veel meer gegrommel horen, ook van degene die nu zo mild doen over die €2-3, maar wat een drama hier voor €2 euro. Dat is € 0,06 / dag dat je meer moet betalen. Ik moest elke maand €5 extra betalen voor volumepakjes, dus ben blij dat ik naar het dure dommel ben gevlucht eergisteren.
Burny
Pro Member
Pro Member
Berichten: 268
Lid geworden op: 13 feb 2006, 22:18
Locatie: Zolder
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 1 keer

Zambo schreef:Tja, niemand verliest graag klanten en laat dat nu eenmaal iets zijn waar Dommel nog niet al te veel ervaring mee heeft door het ophemelen van hun producten door een groep mensen die nog altijd vinden dat een standaard abb straks 50 - 60 - 70 mag gaan kosten waardoor het dubbel zo duur wordt in vergelijking met de europese tendens van verlagen van de prijs.


Ten eerste is de prijs nog altijd veel lager dan een standaard abbo bij Telenet en BGC.
Ten 2de, als je dan toch wil vergelijken, vergelijk dan met TN en BGC, want tegen het 'buitenland' kan geen enkele Belgische provider op.
Ten 3de, waar haal je het in godsnaam vandaan dat een standaard abbo bij Dommel voor sommigen 50 à 70 € mag kosten?
Gebruikersavatar
alfadude
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 770
Lid geworden op: 22 nov 2002, 15:16
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 7 keer

DaNi0 schreef:Hier is anders alles perfect verlopen i.v.m. de opzegging bij EDPnet.

Dat klopt. De administratie bij EDPnet is in orde en over een opzeg volgens de regels doen ze absoluut niet moeilijk.
Errare humanum est. Perseverare diabolicum
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4229
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

alfadude schreef:
DaNi0 schreef:Hier is anders alles perfect verlopen i.v.m. de opzegging bij EDPnet.

Dat klopt. De administratie bij EDPnet is in orde en over een opzeg volgens de regels doen ze absoluut niet moeilijk.
Inderdaad, hier zelfs gewoon een fax verstuurd.

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”