Telenet digitaal met meerdere televisies

Hier kunt u alles kwijt over TV over de kabel
Plaats reactie
Drewvt
Plus Member
Plus Member

Ik wil graag even informeren voor de familie.

Huidige situatie even schetsen: analoge televisie van Telenet (ze hebben hier Gaselwest overgenomen), en dit gespreid over 4 toestellen en drie verdiepingen. Het signaal is al jaren wat aan't verzwakken (Nederland 3 heeft vaak storing), wat misschien ook met het aantal televisies te maken heeft.

Overstappen op digitale TV van Telenet lijkt mij een logische stap. En voor zover ik zie op de site van Telenet is vier televisies geen obstakel. Heeft er toevallig iemand ervaring met een soortgelijke situatie, wat betreft signaalsterkte, installatiekosten, en zo meer?
Beostar
Member
Member

Ik dacht (ben zelf geen klant) dat 1 tv via digitaal geen enkel probleem was maar voor elke bijkomende je terug een box moest aanschaffen of gewoon uw analoge kabel houden ?
hellsnake
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Beostar schreef:Ik dacht (ben zelf geen klant) dat 1 tv via digitaal geen enkel probleem was maar voor elke bijkomende je terug een box moest aanschaffen of gewoon uw analoge kabel houden ?
Je moet inderdaad voor iedere tv een aparte box kopen.
TS zal dus 4 digiboxen/recorders moeten kopen.
Drewvt
Plus Member
Plus Member

hellsnake schreef:
Beostar schreef:Ik dacht (ben zelf geen klant) dat 1 tv via digitaal geen enkel probleem was maar voor elke bijkomende je terug een box moest aanschaffen of gewoon uw analoge kabel houden ?
Je moet inderdaad voor iedere tv een aparte box kopen.
TS zal dus 4 digiboxen/recorders moeten kopen.
Inderdaad, dat heb ik op de support site kunnen lezen. Maar het moet ook mogelijk zijn om bvb. één Digibox kopen, en op de andere televisies analoog te blijven kijken (want vier Digiboxen is een dure affaire natuurlijk).

Voorwaarde is dan wel dat het signaal sterk genoeg is, en dat is waar ik mij zorgen maak. Een interventie van een technieker om het signaal te versterken lijkt mij meer en meer onvermijdelijk...
Goztow
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Je kan ook zelf een toestelletje kopen dat het signaal versterkt en op je lijn plaatsen.
Drewvt
Plus Member
Plus Member

Hm, ik ga eens naar de winkel stappen. Bedankt voor de hulp.
gr4vity
Erelid
Erelid
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Heb je al een NIU van telenet (dat zwarte kastje van DIN telecom?). Anders zou dat al een deel beter beeld kunnen geven.

Verder even voor alle zekerheid zeggen; als je nu al slecht beeld hebt op de analoge TV dan gaat die digibox daar niets aan veranderen. Je gaat dan last van Freezing en Blocking krijgen, dat is ook niet echt idiaal.

Verder ook nog even, als je toch naar digibrol wilt overstappen; zorg dan dat je ze in de winkel koopt en dat je een AD-110 of een digicorder (AD-1000) hebt. De gewone digibox (AD-100 of AD-101) heeft dubbel zo goed signaal nodig om optimaal te kunnen kijken (signaalsterkte 20 tegenover 40).

Mijn mening, bespaar u veel problemen en schakel over naar TV-Vlaanderen ;)

Greetzzz
gr4vity
Erelid
Erelid
Contacteer:

Voor de mensen die graag willen weten wie de Telenet Digibox nu eigenlijk produceert: http://www.adbglobal.com/ ;)

Ze produceren dus ook de IN.DI box en de belgacom stb :P

De reden dat de digibox zoveel problemen heeft tegenover de eerste generatie IN.DI boxen heeft puur te maken met de software van telenet en het feit dat de quality norm bij productie voor telenet lager ligt (voedingen zijn een van stukke mindere kwaliteit bv), verder zijn er ook ernstige problemen met de software die ontwikkelt word door het waalse bedrijf A-Novo.

Voor de mensen die nog wat technische uitleg over de DB/DC willen; de middle-ware die gebruikt word is Osmosys, Osmosys praat met Nagra Vision (de smart-card) en met Java. Verder is de hardeschijf van de DC van het merk maxtor.

Voor de mensen die willen weten waar hun kapotte DB/DC naartoe gaat, die worden opgehaalt en opgeslagen bij Katoennatie in Genk (tegenover de Ford fabriek), daarna worden ze door A-Novo gerepareert en terug opgestuurd naar andere mensen met een kapotte digibox/corder. De reden dat er geen enkele dealer (behalve 6 telenet centers) een kapotte corder/box kan omruilen is dus puur omdat ge geen nieuwe maar een gemaakte-kapotte in ruil krijgt.

Het record (bij mijn weten dan) van het meeste ongeluk aan een DB/DC te hebben is een man die 12 DB/DC heeft gekregen op 3 maanden tijd ;)

Greetzzzz
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

@Drewvt
Uit de praktijk: hier 2 Digicorders + 2 x analoog (wel met een versterker van Telenet!)
Drewvt
Plus Member
Plus Member

L-army schreef:Heb je al een NIU van telenet (dat zwarte kastje van DIN telecom?). Anders zou dat al een deel beter beeld kunnen geven.
Er hangt al jaren een zwart kastje, want er was een Telenet internet aansluiting. Die werd twee jaar geleden opgezegd, maar het kastje is er nog.

Blijkbaar geeft dat ding niet genoeg signal boost.
Verder ook nog even, als je toch naar digibrol wilt overstappen; zorg dan dat je ze in de winkel koopt en dat je een AD-110 of een digicorder (AD-1000) hebt. De gewone digibox (AD-100 of AD-101) heeft dubbel zo goed signaal nodig om optimaal te kunnen kijken (signaalsterkte 20 tegenover 40).
Dus als ik het goed begrijp, hebben alle digicorders een goed signaal, of zijn er daar ook meerdere modellen in?
@Drewvt
Uit de praktijk: hier 2 Digicorders + 2 x analoog (wel met een versterker van Telenet!)
Dat is idd hoopgevend. :-)
gr4vity
Erelid
Erelid
Contacteer:

Drewvt schreef:Dus als ik het goed begrijp, hebben alle digicorders een goed signaal, of zijn er daar ook meerdere modellen in?
Ja, een digicorder heeft een andere tuner dan een digibox eerste generatie :)
metal
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 8 keer

Als ge kunt neem dan iets anders dan telenet zenne. Wij hebben da hier ook al bena 1.5 jaar en digibox is al een half jaar kapot en digicorder heeft het ook al bena begeven. Dus zoveel geld aan uitgeven en na een jaarke is het om zeep. Als we gaan verhuizen binnekort en een schotel kunnen zetten vliegt dieje rommel zover als hem vliegen kan zenne.

Ik waarschuw u alleen ma als ge zo'n grote kosten gaat willen doen.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

metal schreef:Wij hebben da hier ook al bena 1.5 jaar en digibox is al een half jaar kapot en digicorder heeft het ook al bena begeven.
Gewoon TN bellen en je kan hem gratis gaan omruilen (of ze sturen zelfs een nieuwe via Taxipost). Ik ga niet discussieren over de kwaliteit van het toestel, maar de garantie erop is één van de weinige dingen die wel goed werken bij TN.
Plaats reactie

Terug naar “Kabel TV (Telenet, Numericable, Voo, Orange)”