Ik ben verrast dat na het doorlopen van sites van nuon, essent, elektrabel, luminus, lampiris, dat essent er de goedkoopste uitkomt, ..
Ik heb mijn berekening gedaan voor 14000 kwh 7 pers, tegen enkelvoudig tarief, .. het goedkoopste is bijna 400 euro goedkoper dan het duurste, en elektrabel was ook bij de goedkopere, ..
Weet iemand nog een nuts bedrijf waar ik mee kan vergelijken, ..
Vergelijking prijs elektriciteit
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
- Bedankt: 64 keer
Op de site van test-aankoop staat er ook zo'n rekenmodule.Uzzi schreef:http://www.vreg.be/nl/04_prive/02_kieze ... gelijk.asp
Daar zie je de meesten direct naast elkaar staan.
- dietervanb
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 7 keer
Vergeet niet dat de sites enkel reclame maken met hun beste prijzen.
Meestal komt er nog distributiekosten bij (afhankelijk van je regio) en huur van de meter.
Zoals hierboeven aangheaald kijk je best op de site van de vreg. Daar krijg je en totaalbeeld van de kostprijs.
Essent komt er idd meestal goedkoop uit, maar bedenk wel dat dit de formule "Essent VARIABEL" is, en je dus kans hebt dat je binnen enkele maanden met een veel hogere factuur komt te zitten, daar er weinig indicatoren zijn dat de energieprijs gaat dalen.
Meestal komt er nog distributiekosten bij (afhankelijk van je regio) en huur van de meter.
Zoals hierboeven aangheaald kijk je best op de site van de vreg. Daar krijg je en totaalbeeld van de kostprijs.
Essent komt er idd meestal goedkoop uit, maar bedenk wel dat dit de formule "Essent VARIABEL" is, en je dus kans hebt dat je binnen enkele maanden met een veel hogere factuur komt te zitten, daar er weinig indicatoren zijn dat de energieprijs gaat dalen.
- TanknaT
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
- Bedankt: 42 keer
Heb het bij de Creg eens nagekeken voor mijn verbruik. Elek 2893Kw/j. Ook hier is Essent nu het goedkoopst. Ook met een vaste prijs! Ik zit al jaren bij Nuon omdat ze volgens de Creg in het verleden altijd de goedkoopste waren. Nu overweeg ik een overstap. Heeft er iemand ervaring met Essent?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
- Bedankt: 64 keer
Essent en Nuon zouden gaan fusioneren (er zijn fusiegesprekken) Het enige wat ik al gehoord heb van essent is dat ze een slechte klantenservice hebben.TanknaT schreef:Heeft er iemand ervaring met Essent?
lithion schreef:Essent en Nuon zouden gaan fusioneren (er zijn fusiegesprekken) Het enige wat ik al gehoord heb van essent is dat ze een slechte klantenservice hebben.TanknaT schreef:Heeft er iemand ervaring met Essent?
De fusiegesprekken zouden in Nederland afgesprongen zijn "de raad van commisarissen" (de raad van bestuur bij ons, veronderstel ik) van beide bedrijven zouden niet tot een overeenstemming komen.
http://www.dft.nl/nieuws/article2124643.ece
Ik heb ook de vergelijiking enkele maanden geleden gemaakt en ben ondertussen overgestapt en Electrabel buitengebonjourd. Eerste keus was ook Essent maar tijdens het telefoontje (je weet wel voor ... druk 1 en voor dat druk ... 2) werd ik plots overgeschakeld van mijn keuze Nederlands naar een Franstalige. Ik verwacht nu eenmaal een zekere vorm van profesionalisme en kiezen voor nederlands en in het frans uitkomen hoort daar bij mij niet bij. Dus is Essent mij hierdoor kwijt als nieuwe klant.[/url]
- Ofloo
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
- Bedankt: 92 keer
Allemaal inbegrepen, 'k heb een berekening gedaan van mijn regio.dietervanb schreef:Vergeet niet dat de sites enkel reclame maken met hun beste prijzen.