Dommel: cityconnect lite, cityconnect & cityconnect pro

Nieuws omtrent telecom
Coop
Premium Member
Premium Member
Berichten: 696
Lid geworden op: 29 nov 2006, 20:40

Telkens Dommel met goede acties kwam hoorde je mensen zeggen dat Dommel het niet aan kan blablablabla.
Telkens waren ze fout !
Ik vertrouw Dommel ook hier in.
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13588
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1422 keer
Bedankt: 878 keer

pluppie schreef:Leuven?
Makkelijk.
10Gbit/24Mbit=400 Gebruikers die continu van newsgroepen downloaden.
Zijt maar zeker dat er 400 studenten continu hun pc openvlammen tegen 24Mbit. En dan heb je nog studentenkoten die internet delen.
Nu is Leuven wel een ideaal testgebied. Als je daar alles stabiel houdt, hou je het overal stabiel.
Ik snap Dommel echt niet met hun nolimit. Waarom geen 150 of 200GB limiet ofzo, zo heb je nog enig vat op de gebruikte bandbreedte.
Tegen 24Mbit haal je makkelijk een terrabyte af aan data. Je zal misschien denken dat er nooit zo'n zotten rondlopen. Awel, ik ken er toch al ene die dat zou doen :roll:
Ik hoop dat Dommel het volhoudt, maar financieel lijkt me dit gewoon niet realistisch met deze voorwaarden. Het zal wel een flinke boost geven aan andere kleinere providers. Wie gaat zich nu nog inschrijven voor providers zoals fulladsl tegen hun huidige voorwaarden?
Telenet en BGC gaan veel minder miserie tegemoet, want zij hebben het vooral van modale internetgebruikers die echt niet zitten te wachten op FUP of 24Mbit verbindingen. 3/4de van BGC internet gebruikers kunnen volgens mij nog niet eens een film afhalen.

Ik, als modale gebruiker, zou het wel zien zitten om een light abonnement te nemen dat 2,5 keer goedkoper is en meer geeft.

Hoe kan je een terrabyte voltrekken iedere maand opnieuw? Dat is meer dan zot. Misschien de eerste twee maanden en dan heb je het wel gehad. Electriciteit kost ook geld!
Gebruikersavatar
NuKeM
Content Editor
Content Editor
Berichten: 5132
Lid geworden op: 10 nov 2002, 00:55
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 156 keer
Contacteer:

Geen idee of het hier al is gezet, maar hier komt het dan toch:
Nog meer goedkoop breedband

Het nieuws van Dommel.com is nog niet koud, of er loopt een telefoontje binnen van een andere aanbieder e-leven, die meent nog goedkoper te kunnen. Zij beweren ADSL2+ aan te bieden, onbeperkt downloaden, 20Mbit down en 1Mbit up voor een slordige € 40 per maand. Dat lijkt duurder dan dommel.com, maar daarin zit de prijs van een telefoonlijn al vervat, terwijl je die bij dommel.com al moest hebben of apart moet kopen (ong. € 17). Het belangrijkste verschil zit erin, dat ze nu al aanwezig zijn in Gent, Leuven en Brussel. Interessant is ook, dat ze in gebouwen waarin ongeveer 100 mensen wonen een eigen multimediacentrale kunnen zetten. Die centrale zou de telefonie en internettoegang ter plaatse kunnen 'afhandelen' en de aansluiting per gebruiker nog goedkoper maken.

Het bedrijf is drie jaar oud, draait op 25 man en de tech support gaat volgens hen in het Nederlands, Frans, Arabisch, Italiaans, Duits en Engels. Ook e-leven rekenen op mond-tot-mond-reclame voor hun marketing.

Eigenaardig, hoe de laatste tijd de ene na de andere goedkope internetaanbieder uit de grond schiet. Zowel dommel.com als e-leven spraken ervan dat ze sinds kort minder aan Belgacom moeten afdragen voor het gebruik van hun koper. De huurprijzen zouden nu 'veel voordeliger zijn en meer op deze in het buitenland lijken.' Moeten we nu binnenkort een wildgroei aan providers verwachten?


Bron: Standaard.be
MRC101
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1538
Lid geworden op: 31 mar 2005, 21:27
Locatie: Gent
Bedankt: 5 keer

Goztow schreef:Hoe kan je een terrabyte voltrekken iedere maand opnieuw? Dat is meer dan zot. Misschien de eerste twee maanden en dan heb je het wel gehad. Electriciteit kost ook geld!


En de plaats om dat op te slaan nog veel meer.
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13588
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1422 keer
Bedankt: 878 keer

ZMD schreef:
Goztow schreef:Hoe kan je een terrabyte voltrekken iedere maand opnieuw? Dat is meer dan zot. Misschien de eerste twee maanden en dan heb je het wel gehad. Electriciteit kost ook geld!


En de plaats om dat op te slaan nog veel meer.

Mwa, als je een server thuis staan hebt van een paar terra groot, dan kan je bijvoorbeeld al je "linux-distro's" downloaden, "gebruiken" en dan weer deleten. Maar je hebt wel gelijk: dat kost wel wat.
Drewvt
Plus Member
Plus Member
Berichten: 219
Lid geworden op: 06 feb 2006, 19:53

Zowel dommel.com als e-leven spraken ervan dat ze sinds kort minder aan Belgacom moeten afdragen voor het gebruik van hun koper. De huurprijzen zouden nu 'veel voordeliger zijn en meer op deze in het buitenland lijken.' Moeten we nu binnenkort een wildgroei aan providers verwachten?


Hopelijk wel, ja.

De Modale Belg is misschien traag en lui, maar hij is niet doof en blind. Als er dag in dag uit op gehamerd wordt dat bv. 10 kleine providers (ervan uitgaande dat die "wildgroei" effectief gebeurt) een betere deal geven dan Belgacom en Telenet, dan begint iedereen zich vragen te stellen.

Als winkel A een middelmatige Compaq laptop aanbiedt aan €1000, terwijl vlak daarnaast winkel B een snelle Alienware gamer laptop aanbiedt aan €900, dan stapt de Modale Belg naar winkel B, zelfs al heeft hij nog nooit van zijn leven een game aangeraakt en is hij ook niet van plan dat te doen...en zelfs al is hij al 40 jaar trouwe klant bij Winkel A.

Met andere woorden, als men hem overtuigt dat hij een meerwaarde voor minder geld kan krijgen, dan kiest hij uiteindelijk daarvoor, zelfs al heeft die meerwaarde - objectief gesproken - geen onmiddellijk nut. Zo steekt onze psyche in elkaar. (Zelfde reden waarom er in "le plat pays" met krachtige 4x4 motoren in heel wat wagens rondgereden wordt.)

Maar eerst moet men goed bewust worden van wat er eigenlijk aangeboden wordt, en dat is nog niet het geval momenteel.
Laatst gewijzigd door Drewvt op 03 sep 2007, 13:58, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13588
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1422 keer
Bedankt: 878 keer

Prachtavatar, Drewvt!
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Zambo schreef:Ik verwacht in de eerste plaats dat de jongens en meisjes van Belgacom de prijzen voor een 4Mbits lijntje laten zakken tot 15 à 20 Euro per maand.


BGC heeft ondertussen een promotie voor één jaar op z'n light product voor 20 euro/maand. Het zijn appelen en peren vergelijken, maar Dommel vraagt 13 euro (ex. BTW) plus een Discovery line en komt daarmee duurder uit dan BGC.

Mits de nodige (bedriegelijke) marketing gaat men op die manier bij BGC nog een aantal extra klanten binnen halen (die dan toch maar BGC nemen omdat het vertrouwder klinkt en niet beseffen dat de kleinste formule van Dommel beter is dan het standaard aanbod van BGC).
lithion
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 21 aug 2006, 13:02
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 64 keer

pluppie schreef:Leuven?
Makkelijk.
10Gbit/24Mbit=400 Gebruikers die continu van newsgroepen downloaden.
Zijt maar zeker dat er 400 studenten continu hun pc openvlammen tegen 24Mbit. En dan heb je nog studentenkoten die internet delen.
Nu is Leuven wel een ideaal testgebied. Als je daar alles stabiel houdt, hou je het overal stabiel.
Nog nooit gehoord van kotnet? Veel studentenkoten zijn daarop aangesloten.
Gebruikersavatar
PHO
Pro Member
Pro Member
Berichten: 373
Lid geworden op: 09 nov 2003, 12:13

Drewvt schreef:
Als winkel A een middelmatige Compaq laptop aanbiedt aan €1000, terwijl vlak daarnaast winkel B een snelle Alienware gamer laptop aanbiedt aan €900, dan stapt de Modale Belg naar winkel B, zelfs al heeft hij nog nooit van zijn leven een game aangeraakt en is hij ook niet van plan dat te doen...en zelfs al is hij al 40 jaar trouwe klant bij Winkel A.

Met andere woorden, als men hem overtuigt dat hij een meerwaarde voor minder geld kan krijgen, dan kiest hij uiteindelijk daarvoor, zelfs al heeft die meerwaarde - objectief gesproken - geen onmiddellijk nut. Zo steekt onze psyche in elkaar. (Zelfde reden waarom er in "le plat pays" met krachtige 4x4 motoren in heel wat wagens rondgereden wordt.)


Bwa, ik weet het nog zo niet. Noch voor z'n bank, noch voor z'n electriciteit en/of gas, etc kiest ' de modale belg' de beste aanbieding op de markt. Integendeel, de overgrote meerderheid blijft hondstrouw.

En de keuze voor de 4x4 heeft volgens mij veel eerder met statussymbool te maken dan de meerwaarde.

De dag dat er iemand in slaagt om ISP's als bijv Dommel tot een hype / statussymbool te kunnen 'opwaarderen' , dan zal er pas een vrij groot verloop naar die providers komen. Anders zal het volgens mij grotendeels bij het oude blijven en mogen de kleine providers zich blijven tevreden stellen met de kruimels.
Who the f*** is general failure and why the hell is he reading my disk ?
Zambo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1184
Lid geworden op: 04 apr 2006, 17:00
Locatie: West-Vlaanderen

pluppie schreef:Ik snap Dommel echt niet met hun nolimit. Waarom geen 150 of 200GB limiet ofzo, zo heb je nog enig vat op de gebruikte bandbreedte.
Tegen 24Mbit haal je makkelijk een terrabyte af aan data. Je zal misschien denken dat er nooit zo'n zotten rondlopen. Awel, ik ken er toch al ene die dat zou doen :roll:



Hmmm, daar gaan dus de mooie initiatieven aan kapot. Dank u wel om te spelen met mensen hun job en dit mooi initiatief voor lancering reeds tot de verdoemenis te helpen. De gedachte alleen al :eek:
Kriep
Plus Member
Plus Member
Berichten: 199
Lid geworden op: 13 apr 2007, 19:22

Zambo schreef:
pluppie schreef:Ik snap Dommel echt niet met hun nolimit. Waarom geen 150 of 200GB limiet ofzo, zo heb je nog enig vat op de gebruikte bandbreedte.
Tegen 24Mbit haal je makkelijk een terrabyte af aan data. Je zal misschien denken dat er nooit zo'n zotten rondlopen. Awel, ik ken er toch al ene die dat zou doen :roll:



Hmmm, daar gaan dus de mooie initiatieven aan kapot. Dank u wel om te spelen met mensen hun job en dit mooi initiatief voor lancering reeds tot de verdoemenis te helpen. De gedachte alleen al :eek:


[verkneukelmodus]En dan maar afvragen waarom Belgacom en Telenet er met hun fikken van afblijven.[/verkneukelmodus]
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
ljd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1933
Lid geworden op: 15 mar 2007, 18:17
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

Kriep schreef:
Zambo schreef:
pluppie schreef:Ik snap Dommel echt niet met hun nolimit. Waarom geen 150 of 200GB limiet ofzo, zo heb je nog enig vat op de gebruikte bandbreedte.
Tegen 24Mbit haal je makkelijk een terrabyte af aan data. Je zal misschien denken dat er nooit zo'n zotten rondlopen. Awel, ik ken er toch al ene die dat zou doen :roll:



Hmmm, daar gaan dus de mooie initiatieven aan kapot. Dank u wel om te spelen met mensen hun job en dit mooi initiatief voor lancering reeds tot de verdoemenis te helpen. De gedachte alleen al :eek:


[verkneukelmodus]En dan maar afvragen waarom Belgacom en Telenet er met hun fikken van afblijven.[/verkneukelmodus]


Dommel heeft hun no limit nog niet gedefineerd, mss is het gewoon een FUP waarbij als je meer dan 200gig doet, teruggeschakeld naar 4mbit ofzo
rtl
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 791
Lid geworden op: 22 mar 2004, 15:29
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 31 keer

r2504 schreef:BGC heeft ondertussen een promotie voor één jaar op z'n light product voor 20 euro/maand. Het zijn appelen en peren vergelijken, maar Dommel vraagt 13 euro (ex. BTW) plus een Discovery line en komt daarmee duurder uit dan BGC.

vergeet niet dat het light abo van dommel (15€/maand) qua voorwaarden BETER is dan het normale abo van skynet (40€/maand)
dus vergelijk daar eerst eens mee

ten tweede is adsl zonder discoverylijn DUURDER dan met, tenzij bij skynet zelf natuurlijk, dus dat kan je hen moeilijk verwijten
hopelijk wordt dit snel afgestraft door de commissie of de regering als die er ooit komt
dejean
Pro Member
Pro Member
Berichten: 396
Lid geworden op: 25 jan 2006, 22:23
Locatie: Kapelle op den Bos
Uitgedeelde bedankjes: 26 keer
Bedankt: 11 keer

Is deze dommel "zet" de ultieme oplossing om marktaandeel te winnen ??
Waarschijnlijk wel, tenminste voor de bezoekers van userbase die juist volume's en lage prijzen sterk waarderen. Het marktaandeel van dommel is zeer klein, ik denk dat enkel volume en lage prijs aanbieden niet de enige oplossing is. De gewone burger kiest nog steeds voor de "gevestigde waarde " lees telenet en belgacom en dat is het probleem. De gewone burger kiest duidelijk niet voor alternatieven, hij is bang van " internet " en wordt hier door marketeers nog gestimuleerd ook door angst te creeëren ( bekijk de webside van symantec maar eens !! ) . Als je bovendien regelmatig in de media de verkoopspraktijken van bedrijven zoals tele2 leest dan is voor de meesten hun keuze snel gemaakt. De doorsnee burger kiest voor zekerheid en professionele ondersteuning en niet voor prijs en volume.
ljd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1933
Lid geworden op: 15 mar 2007, 18:17
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

Bwa ik ga toch meer mensen aansporen om dommel of edpnet te nemen. Heb zelf mijn baas overtuigd voor edpnet. Juist nog wachten op adsl2 nu :-D
steve_jaspers
Member
Member
Berichten: 93
Lid geworden op: 20 sep 2005, 19:31
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 2 keer

ljd schreef:Bwa ik ga toch meer mensen aansporen om dommel of edpnet te nemen. Heb zelf mijn baas overtuigd voor edpnet. Juist nog wachten op adsl2 nu :-D


ditto

en eens de revolutie op volle toeren is zal de mond tot mond reclame wel vanzelf in gang schieten ..
Zambo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1184
Lid geworden op: 04 apr 2006, 17:00
Locatie: West-Vlaanderen

Een vraag die mij de laatste dagen wel bezighoud. Wat Dommel aan te bieden heeft met zijn CityConnects abb lijkt mij heel sterk en het zet mij tot nadenken om over te stappen naar ADSL. Maar stel dat ik nu naar een formule (4Mbits) van Dommel overstap en men komt straks (waarschijnlijk ten vroegste 2008 naar Kortrijk) zou ik dan moeten wachten om mijn jaarcontract uit te doen of zou ik bij lancering dan mogen overstappen? Als ik dan moet wachten dan wacht ik nu ook nog voor mijn overstap op ADSL. Kan er iemand van Dommel die dit forum volgt hier een antwoord op formuleren?
ljd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1933
Lid geworden op: 15 mar 2007, 18:17
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

Meestal maakt een isp er geen probleem van als je abo switched :-D want dan krijg je een nieuw jaarcontract :-D
Kriep
Plus Member
Plus Member
Berichten: 199
Lid geworden op: 13 apr 2007, 19:22

steve_jaspers schreef:en eens de revolutie op volle toeren is zal de mond tot mond reclame wel vanzelf in gang schieten ..


In 1830 hadden ze ook een revolutie, we zitten nu nog met de gebakken peren :(
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

_rEuTeL_ schreef:vergeet niet dat het light abo van dommel (15€/maand) qua voorwaarden BETER is dan het normale abo van skynet (40€/maand) dus vergelijk daar eerst eens mee


Zoals ik al schreef is het appelen met peren vergelijken, maar als Jan modaal "internet" kan krijgen aan ongeveer 20 euro bij Dommel, of 20 euro bij BGC... dan zal hij waarschijnlijk voor BGC kiezen omdat hij nog nooit iets vernomen heeft van Dommel.
Zambo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1184
Lid geworden op: 04 apr 2006, 17:00
Locatie: West-Vlaanderen

r2504 schreef:
_rEuTeL_ schreef:vergeet niet dat het light abo van dommel (15€/maand) qua voorwaarden BETER is dan het normale abo van skynet (40€/maand) dus vergelijk daar eerst eens mee


Zoals ik al schreef is het appelen met peren vergelijken, maar als Jan modaal "internet" kan krijgen aan ongeveer 20 euro bij Dommel, of 20 euro bij BGC... dan zal hij waarschijnlijk voor BGC kiezen omdat hij nog nooit iets vernomen heeft van Dommel.



Hé, daar worden jaarlijks van die hitlijstjes over gepubliceerd van merken die voor de consument als waardevol ingeschat worden. en hier speelt dan de psyche en de overvloed van reclame een belangrijke rol en zoals r2504 schrijft dan wint Belgacom gegarandeerd. Dus zal Belgacom zonder problemen zijn abb van 20€ kunnen slijten aan slechtere voorwaarden dan Dommel zijn abb aan 15€ aan veel betere voorwaarden. Daar bestaan er namelijk van die marketing jongens en meisjes voor die hiervoor jaren hebben gestudeerd om te weten hoe men de consument via reclame kan beinvloeden en bewerken.
Gebruikersavatar
deej
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3322
Lid geworden op: 09 dec 2002, 21:14
Locatie: Een boerengat nu met VDSL2!
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

Of Belgacom kan gewoon een betrouwbaar merk imago hebben omdat ze er nu eenmaal nooit uitliggen en het altijd werkt. Zo'n imago opbouwen duurt jaren.

Hetzelfde met Telenet, mensen nemen dat omdat ze Internet nodig hebben en het werkt gewoon. Eenvoudig en betrouwbaar.

Dat het veel te duur is beginnen sommigen pas te beseffen eens ze meer vertrouwd raken met het Internet. De burger die dan wil veranderen wordt echter handig inge"packt" tegenwoordig.

Dus wie groot wil worden zal op termijn onvermijdelijk Telefonie, Internet & TV moeten gaan aanbieden. Iets wat ik KPN nog wel zie gaan doen.
Gebruikersavatar
DarthDavy
Premium Member
Premium Member
Berichten: 489
Lid geworden op: 13 apr 2007, 17:01
Locatie: Roeselare
Contacteer:

Wat je zegt is allemaal waar. Mensen willen soms gewoon niet veranderen, omdat ze een onbekende naam niet vertrouwen. Mijn vriendin zag het ook niet zitten om naar Dommel te gaan, maar omdat ik daar niet wou over discussiëren kreeg ik als antwoord dan: "ok, het is toch jouw verantwoordelijkheid. Zorg dat het werkt!"

Op haar eentje had die dat dus nooit gedaan en was ze voor Telenet of Belgacom gegaan.

Nog zo'n vergelijkbare situatie. Ik was overlaatst met iemand aan het praten die net zoals mij graag spelletjes speelt. Ik vroeg hem of hij al de demo van Bioshock geprobeerd had. Antwoord:
"Die demo is dik boven de 2GB. Mijn datalimiet van augustus trekt dat niet meer. Ik zal hem in september proberen."
Ik: "Ah, met mijn 75GB moet ik mij daar niets van aantrekken."
Hij: "75GB!!!! Amai!!! Hoeveel betaal je daar wel niet voor."
Ik: "32,95 euro per maand. Minder dan gij he!"
Hij: "Ja, maar hoeveel downtime heb je. Als ik op internet wil, wil ik ook dat het altijd werkt."
Ik: "Nog nooit downtime gehad."
Gesprek afgelopen. Gaat die mens overstappen? Nee, want hij gelooft me niet. Ik ken die persoon nu al meer dan een jaar. Hij weet wie ik ben, maar toch gelooft hij me niet. Sommige mensen kun je het gewoon niet aan hun verstand brengen. Zelfs al sukkelen ze met hun datalimiet en betalen ze teveel.

Ik snap er niets van. :(
Intel Core 2 Duo E6600 - 2GB DDR2 SDRAM PC5300 - MSI P965 Platinum - GeForce 7900GTX 512MB DDR3 - Western Digital 150GB 16MB Raptor - Western Digital 250GB 16MB - Zalman Powersupply ZM-460-APS 460W - Thermaltake Soprano VB1000SWS
Maglor
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2048
Lid geworden op: 06 dec 2004, 16:26
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 56 keer

Och, trek het u toch niet aan. Jij hebt een goede prijs/kwaliteit verbinding (en met die Cityconnect verbindingen wordt dat - hopelijk - nog beter), maar eigenlijk moet je de rekening van een ander niet maken. Als die 10 €/maand meer wil betalen om minder te krijgen, dan is dat toch zijn probleem? Eigen schuld, dikke bult.

Als Dommel (e.a.) die lijn van goedkope(re) verbindingen met betere voorwaarden kan voorttrekken en er steken daarnaast nog andere kleinere alternatieve providers de kop op die de prijs nog meer drukken, dan kan dat voor de prijsbewuste gebruiker alleen maar meer voordelen opleveren. Diegenen die dan bewust of onbewust bij hun duurdere provider blijven, tja, pech voor hen dan.

Ik vermoed niet dat we de komende jaren naar prijzen en voorwaarden gaan zoals die nu reeds in Nederland en delen van Frankrijk bestaan, maar door de kleinere providers gaat het toch al de goede richting uit.

my 2 cts
Gebruikersavatar
localhost
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1315
Lid geworden op: 14 mei 2006, 17:23
Twitter: amedee
Locatie: Sint-Niklaas
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 5 keer
Contacteer:

Drewvt schreef:Als winkel A een middelmatige Compaq laptop aanbiedt aan €1000, terwijl vlak daarnaast winkel B een snelle Alienware gamer laptop aanbiedt aan €900, dan stapt de Modale Belg naar winkel

... A, want Compaq is een bekend merk met een goede reputatie, het is een stevig statussymbool maar vooral: Compaq heeft een fors marketingbudget.

Drewvt schreef:Zo steekt onze psyche in elkaar. (Zelfde reden waarom er in "le plat pays" met krachtige 4x4 motoren in heel wat wagens rondgereden wordt.)

Omdat er voor deze 4x4 een reputatie is, ze zijn een statussymbool, en ze hebben een marketingbudget.

Inderdaad, zo steekt de psyche van de Modale Belg in elkaar.
Vrijheid van meningsuiting op het internet is de vrijheid om op je eigen blog zoveel onzin te verkopen als je zelf wil.
Er bestaat geen verplichting om naar de vrije meningsuiting van een ander te luisteren.
Gebruikersavatar
deej
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3322
Lid geworden op: 09 dec 2002, 21:14
Locatie: Een boerengat nu met VDSL2!
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

Je gaat wel kort door de bocht over het waarom achter een 4x4. Maar goed, de verkoop ervan blijft ondertussen stevig stijgen, tegen alle groene politieke correctheid in :lol:.
Drewvt
Plus Member
Plus Member
Berichten: 219
Lid geworden op: 06 feb 2006, 19:53

DarthDavy schreef:Wat je zegt is allemaal waar. Mensen willen soms gewoon niet veranderen, omdat ze een onbekende naam niet vertrouwen. Mijn vriendin zag het ook niet zitten om naar Dommel te gaan, maar omdat ik daar niet wou over discussiëren kreeg ik als antwoord dan: "ok, het is toch jouw verantwoordelijkheid. Zorg dat het werkt!"

Op haar eentje had die dat dus nooit gedaan en was ze voor Telenet of Belgacom gegaan.


Klinkt bekend. Ook mijn keuze voor Dommel werd door het gezin in het begin met groot wantrouwen aanzien. Twee weken na de installatie lagen we er toevallig een ganse dag uit - heel lokale outage - en op dat moment kreeg ik onmiddellijk zware verwijten toegeslingerd door de huisgenoten: dat we toch maar niet bij de "oude, vertrouwde" grote provider gebleven waren.

Heel voorbarige en wantrouwige reacties dus, en achteraf gezien misplaatst: want de volgende dag hadden we terug internet, en sindsdien hebben we nooit meer een outage gehad. Dat is een jaar geleden.

deej schreef:Je gaat wel kort door de bocht over het waarom achter een 4x4. Maar goed, de verkoop ervan blijft ondertussen stevig stijgen, tegen alle groene politieke correctheid in


Meer belastingen heffen op die categorie van wagens, zeg ik. "Up yours, SUV owners!" :lol:

Maar bon, ik geef toe dat statussymbolen en marketingbudgetten krachtige wapens zijn, zeker op de providermarkt, en dat er meer nodig zal zijn dan een paar CityConnect abonnementen en wat media aandacht om dat te doorbreken.
Gebruikersavatar
DarthDavy
Premium Member
Premium Member
Berichten: 489
Lid geworden op: 13 apr 2007, 17:01
Locatie: Roeselare
Contacteer:

Maglor schreef:Och, trek het u toch niet aan. Jij hebt een goede prijs/kwaliteit verbinding (en met die Cityconnect verbindingen wordt dat - hopelijk - nog beter), maar eigenlijk moet je de rekening van een ander niet maken. Als die 10 €/maand meer wil betalen om minder te krijgen, dan is dat toch zijn probleem? Eigen schuld, dikke bult.

Als Dommel (e.a.) die lijn van goedkope(re) verbindingen met betere voorwaarden kan voorttrekken en er steken daarnaast nog andere kleinere alternatieve providers de kop op die de prijs nog meer drukken, dan kan dat voor de prijsbewuste gebruiker alleen maar meer voordelen opleveren. Diegenen die dan bewust of onbewust bij hun duurdere provider blijven, tja, pech voor hen dan.

Ik vermoed niet dat we de komende jaren naar prijzen en voorwaarden gaan zoals die nu reeds in Nederland en delen van Frankrijk bestaan, maar door de kleinere providers gaat het toch al de goede richting uit.

my 2 cts


Ik trek het mij wel aan. Ik moet inderdaad niet de rekening van een ander maken. Maar het is wel omdat iedereen tegen beter weten in bij BC en Telenet blijft dat wij zo achterop hinken op gebied van internet.

Dit forum staat vol met geklaag en gezaag over Belgacom en Telenet. En eerlijk gezegd: ik word ook soms boos over wat Belgacom en Telenet uitsteken. Maar daar valt nu niets aan te doen. Belgacom en Telenet zijn door onze paarse regering van de laatste tien jaar deels geprivatiseerd. Wat dus betekent dat die bedrijven handelen vanuit winstoogmerk. Het feit dat alle klanten die schandalig hoge prijzen betalen kan je niet volledig op die bedrijven afschuiven, maar deels aan de klanten die het gewoon blijven betalen.

De alternatieven zijn er, maar ze moeten ook door ons Vlamingen gebruikt worden. En al die achterblijvers houden mij ook tegen op gebied van Internet en zijn deels de schuld dat ik geen FUP aan 20 euro per maand heb.
Intel Core 2 Duo E6600 - 2GB DDR2 SDRAM PC5300 - MSI P965 Platinum - GeForce 7900GTX 512MB DDR3 - Western Digital 150GB 16MB Raptor - Western Digital 250GB 16MB - Zalman Powersupply ZM-460-APS 460W - Thermaltake Soprano VB1000SWS
dopke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 964
Lid geworden op: 17 sep 2005, 17:34
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer

deej schreef:Of Belgacom kan gewoon een betrouwbaar merk imago hebben omdat ze er nu eenmaal nooit uitliggen en het altijd werkt. Zo'n imago opbouwen duurt jaren.




Of vele mensen hebben met plezier bgc buitngegooid omdat hunne brol nooit marcheerde ( net als hier , zelfs een telefoonlijn konden ze amper aan de praat houden !) . En ze zijn dan niet geneigd om dat lijntje terug te laten activeren , er voor te betalen , en weer in dezelfde kommer en kwel te geraken .
kabouter007
Plus Member
Plus Member
Berichten: 106
Lid geworden op: 10 mar 2007, 18:51

De prijzen dalen nu toch en er zullen nog wel wa isp's volgen, dus tgaat de goeie kant uit... en zij die bij belgacom en telenet blijven: tja, pech, ik betaal minder en krijg meer... Ik maak mij niet meer druk in wat belgacom en telenet uitsteken ze, ze veranderen toch niet en ze zien er mij nooit meer terug :)
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

idd, het gaat de goeie kant uit.... ben ook zeker dat belgacom/telenet hun binnenkort zullen moeten bijstellen. het enige dat ik niet meteen zie verdwijnen is het kabelmonopolie van telenet, en da's vooral jammer voor mensen die te ver van centrale wonen voor adsl
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Gebruikersavatar
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1371
Lid geworden op: 07 feb 2006, 13:54
Uitgedeelde bedankjes: 524 keer
Bedankt: 52 keer

xenne schreef:idd, het gaat de goeie kant uit.... ben ook zeker dat belgacom/telenet hun binnenkort zullen moeten bijstellen.
Persoonlijk denk ik dat ze pas overstag zullen gaan als het water ze aan de lippen staat. :lol:
Gebruikersavatar
fieldoxide
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 mei 2006, 15:07
Locatie: Heverlee
Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
Bedankt: 25 keer

kabouter007 schreef:De prijzen dalen nu toch en er zullen nog wel wa isp's volgen, dus tgaat de goeie kant uit... en zij die bij belgacom en telenet blijven: tja, pech, ik betaal minder en krijg meer... Ik maak mij niet meer druk in wat belgacom en telenet uitsteken ze, ze veranderen toch niet en ze zien er mij nooit meer terug :)


Ik zit nu bij edpnet en ben tevreden,maar overweeg toch een overstap naar dommel wegens de betere voorwaarden en prijzen (adsl2),nu had ik willen weten of er soms mensen zijn die reeds een abonnement hebben bij dommel en hoe het zit met de verbinding en stabiliteit van hun signaal.
Alvast bedankt . :wink:
Hebben julie soms last van disconnects ?
BungaMan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1485
Lid geworden op: 16 nov 2005, 09:05

fieldoxide schreef:
kabouter007 schreef:nu had ik willen weten of er soms mensen zijn die reeds een abonnement hebben bij dommel en hoe het zit met de verbinding en stabiliteit van hun signaal.
Alvast bedankt . :wink:
Hebben julie soms last van disconnects ?

Daar zijn genoeg threads van te vinden in het dommel forum.
Please help, looking for a way to get rich and fast
DjoeN
Starter
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 10 sep 2007, 11:46

Tssst :/

Het lijkt mij erop dat de gewone gebruiker die NIET van deze city connects kan gebruik maken zal betalen voor het verschil dat een city connect abo kost tegenover een gewoon abo.

Pure discriminatie van de plattelandsbewoners om dit enkel in de steden te gaan gebruikken.

Volgens info/mail zullen ze dit niet toepassen buiten groot steden.

En dan verwonderen ze zich waarom de plattelands mens naar de stad verhuisd! :P

Ik wil ook ADSL+2 en een city connect pro abo!, maar nee, dommel zegt gewoon, sorry enkel als je in een groote stad woont , tssst

Pure discriminatie.
Father, The Sleeper has Awaken!
He who controls the Spice, Controls the Universe!
Mr.T
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 835
Lid geworden op: 05 aug 2006, 18:36
Bedankt: 13 keer

Niets houdt je tegen om ZELF een ISP op te starten, colocatieruimte te huren in je BGC LEX, fiber te huren naar een datacenter en daar transit/peering af te nemen.
Een ISP is nog steeds geen VZW. Als het voor hun niet winstgevend is om bepaalde gebieden aan te sluiten, zie ik niet in waarom ze het wel zouden moeten doen.
DjoeN
Starter
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 10 sep 2007, 11:46

kleinere steden, dorpen hebben genoeg klanten om winst te boeken.

Het gaat er meestal om dat ze extra werk moeten doen.

VZW's moeten ze niet zijn dat vraag ik ook niet, maar dat ze dan hun prijzen wel aanpassen aan het type account. ze verhogen het gewone ADSL abo zodat ze een spotprijs kunnen geven voor city connect pro (waarschijnlijk tot ze genoeg klanten hebben en dan langzaam omhoog ermee :twisted: )
Father, The Sleeper has Awaken!
He who controls the Spice, Controls the Universe!
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13588
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1422 keer
Bedankt: 878 keer

Ironisch dat iedereen het hier over prijsdalingen had... die topic over Dommels aangekondigde prijsverhogingen moet maar eens bij breedbandnieuws komen :P.
Gebruikersavatar
deej
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3322
Lid geworden op: 09 dec 2002, 21:14
Locatie: Een boerengat nu met VDSL2!
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

DjoeN schreef:kleinere steden, dorpen hebben genoeg klanten om winst te boeken.


Dan moet je al heel het dorp klant maken en hopen dat ze binnen een km van de LEX wonen. What's next, DSLAMs in de kerk en het lokaal café onder den toren?
Plaats reactie

Terug naar “Telecom nieuws”