Waarborg terugbetaling

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
mm2
Pro Member
Pro Member
Berichten: 319
Lid geworden op: 04 jan 2004, 12:38

Een vraagje aan ex-Telenetters die vroeger een waarborg (toen 2000 BEF)betaald hebben en geen activatiekost: hoe lang duur het gemiddeld vooraleer Telenet de waarborg terugstort na correcte stopzetting van het contract ?

Ik heb de vraag om terugstorting hiervan trouwens uitdrukkelijk vermeld in m'n opzegbrief aan hen.

Alvast bedankt!
liger
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2291
Lid geworden op: 10 dec 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

bij verrekening, dus als ze uw laatste formulier opsturen
mm2
Pro Member
Pro Member
Berichten: 319
Lid geworden op: 04 jan 2004, 12:38

LoSeR schreef:bij verrekening, dus als ze uw laatste formulier opsturen


Bij mij helaas niet: de factuur (die de periode dekte tot en met de opzegdag) was net als anders: 61,32 euro (Turbonet). Die heb ik uiteraard netjes betaald en daarna mijn domiciliering stopgezet.
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

vandaag mijn brief van telenet ontvangen nav mijn opzeg die ik gegeven had op 30.07, ik ben afgesloten geweest op 28.08

er staat :
uw dienst werd gedeactiveerd op 19.07 :???: hoe ze eraan komen weet ik niet maar mij niet gelaten, ze gaan mij te veel terug betalen :lol:

ze vragen nu mijn bankrekening voor een evt terugstorting, die zal gebeuren op de dag dat ik normaal mijn volgende aanrekening had gekregen (da's 05.09)

over de modem staat er alleen dat hij ter plaatse mag blijven

ga nu mail terug sturen met mijn rekeningnummer en ook vragen om de waarborg modem terug te storten
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Gebruikersavatar
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1371
Lid geworden op: 07 feb 2006, 13:54
Uitgedeelde bedankjes: 524 keer
Bedankt: 52 keer

Mij heeft het 2 telefoontjes gekost om m'n waarborg terug te krijgen.
Was blij dat eindelijk alle TN zever achter de rug was.
Gebruikersavatar
ceurrrix
Premium Member
Premium Member
Berichten: 687
Lid geworden op: 26 feb 2004, 06:57
Locatie: Temse

Ik heb gisteren een kredietnota gekregen ter waarde van 49,58 euro,zijnde de 2000 bfr. betaald voor de waarborg een 6 a 7 jaar geleden. :curt: :judge: :cop:
Mijn abo had ik eind april 2007 opgezegd :smash2:
Er is wel een nota bij ,:
Ter informatie : Ingeboekt op actieve account 2007*****
Aléé ze hebben ( de volgens TN niet bestaande waarborg) dan toch ergens teruggevonden.
:banana:

Nu de rest nog :think: :bang:
Een beeld,vertelt meer dan 1000 woorden en wie wind zaait,kan storm oogsten!
Museum of Talking Boards + Word Lingo = :think:
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

49.58 € aan 2 % per jaar = 49.58 * 1.02^6 = 55,84 €. Vraag je intresten maar ;).
Gebruikersavatar
ceurrrix
Premium Member
Premium Member
Berichten: 687
Lid geworden op: 26 feb 2004, 06:57
Locatie: Temse

Regels: Geen smileyflooding, wij verwachten van onze gebruikers dat zij op een volwassen manier omgaan met smileys.
Bewerkt door Blue-Sky



ceurrrix schreef:Ik heb gisteren een kredietnota gekregen ter waarde van 49,58 euro,zijnde de 2000 bfr. betaald voor de waarborg een 6 a 7 jaar geleden. :curt: :judge: :cop:
Mijn abo had ik eind april 2007 opgezegd :smash2:
Er is wel een nota bij ,:
Ter informatie : Ingeboekt op actieve account 2007*****
Aléé ze hebben ( de volgens TN niet bestaande waarborg) dan toch ergens teruggevonden.
:banana:

Nu de rest nog :think: :bang:


De rest :banana:

Eergisteren een bericht ontvangen van de ombudsman met een voorstel van TN,:
Om dit dossier positief af te sluiten, opteerden wij om alsnog alle volumeblokken, de waarborg van de modem en de opzegvergoeding van telefonie te crediteren
Dat is al iets.

Inplaats van de
Ik heb ondertussen al een brief gekregen van "Intrum Incasso"met een eis van € 647,26 (bedrag)+ € 99,15 (kosten) + € 13,73 (intresten) = € 760,14 te storten binnen de 15 dagen te storten met bijgevoegde overschrijving.
Bij niet betaling zullen ze hun klant (TN) adviseren,gerechterlijke stappen te ondernemen.
die men eerst vroeg,

moet er nu nog maar
Wij verwachten dan wel van de klant dat hij zo snel als mogelijk het nog openstaande saldo van 315.39
aanzuivert. Als het openstaande saldo is aangezuiverd, geven wij dit door aan Preventel en wordt de klant
automatisch van de lijst gehaald.
betaald worden.

Nu nog de +/- 6 000bfr(150€) die overschiet van één van de twéé borgen van 10 000bfr die ik in den tijd gegeven heb en waarvan ik één borg heb teruggekregen,en we kunnen aan een akkoord gaan denken.

ik zal het nog eens verduidelijken
TN schreef: 4. Het is inderdaad waar dat de klant 9 maanden geen facturen ontving door een probleem in het systeem.
Wij willen u melden dat hij hiervoor ruimschoots werd gecompenseerd en tijd genoeg kreeg om het
openstaande saldo te voldoen.

heeft 9 maanden gratis internetabonnement gekregen.

werd in augustus op de hoogte gebracht en zuiverde openstaande saldo pas aan in december, na
deinstallatie.

De waarborg van 10.000 belgische fr. die mijnheer betaald, werd teruggestort. Het andere bedrag dat hij


stortte, 1298.28€, werd integraal gebruikt om het openstaande saldo aan te zuiveren.


In die tijd kreeg ik 2 facturen .
1 voor de telefoonrekening en 1 voor het internetrekening
Ik moest om terug aangesloten te worden, de volledige achterstel (+/- 52 000bfr )betalen + één waarborg van 10 000bfr voor het telefooncontract + één waarborg van 10 000bfr voor het internetcontract.

(Toen wist men precies nog niet ,hoe men een telefoon- en een internet op één factuur konden zetten)

De twéé waarborgen van elk 10 000bfr ging ik terugkrijgen als ik 6 maanden correct mijn nieuwe facturen betaalde.

De volgende maanden betaalde ik correct mijn telefoonfactuur en mijn internetfactuur.

In de 4e of 5e maand ,kwam er buiten mijn maandelijkse telefoonrekening en mijn maandelijkse internetrekening ,
een nieuwe factuur in mijn bus vallen van +/- 4 000 bfr . voor telefoonrekeningen die men had vergeten aan te rekenen .

Ik belde hen met de vraag hoe men mijn telefoon had kunnen activeren als alles niet betaald was.
Daar hadden ze (buiten dat was een vergissing)geen zinnig antwoord op.

Ik antwoordde daarop dat ik me aan de afspraken hield en dat ze die vergeten factuur maar van mijn telefoonrekeningwaarborg moesten houden..

Na 6 maanden correct mijn maandelijkse facturen betaald te hebben,vroeg ik dus mijn 2x 10 000bfr terug.

Zij konden echter enkel de borg van het internet contract teruggeven.

De borg van het telefooncontract gaven ze niet terug zolang die vergeten factuur van 4 000bfr niet betaald werd.

Ik zei ze dat ze die moesten afhouden van mijn 10 000bfr die ze mij moesten en me de rest maar terugbetalen.

Maanden nadien werden de telefoon en internet facturen samengevoegd door TN en ik vermoed dat en toen iets is misgelopen.

Die 4 000bfr is niet betaald geworden en die borg zijn ze dus kwijt.

Ik heb er mij niet druk overgemaakt want ik wist dat er een dag ging komen om af te rekenen.

Nu dus.

Voor de duidelijkheid,bovenstaande is een gevolg van,:

http://www.userbase.be/forum/viewtopic. ... ht=#158784



P.s.: Geen kwaad over TN of Zita hoor,ze doen wat ze kunnen, maar toen ik dit bericht op het Zita forum plaatste werd het promt verwijderd :roll: 8)
Een beeld,vertelt meer dan 1000 woorden en wie wind zaait,kan storm oogsten!
Museum of Talking Boards + Word Lingo = :think:
TurtleTJones
Starter
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 28 jul 2007, 11:08
Locatie: Mortsel

Ik geloof u direct hoor.

Ik lig nog altijd met Telenet overhoop ivm met een opzegvergoeding van +600 euro na 5 jaar klant te zijn geweest bij hen (office abo).
Mijne waarborg heb ik nog altijd tegoed van hen.
Preventel ,ja daar sta ik door hun toedoen en hun ongeloof in hun ongelijk dus wel degelijk op vermeld ,maar geen nood ,uiteindelijk zal het de rechter zijn die Telenet hierover op de vingers zal tikken.
Ik heb Telenet mee laten opnemen in m'n collectieve schuldbemiddeling om toch even verlost te zijn van hun vergeefs imponerend gedrag om je tot betalen aan te zetten ,maar ze gaan geen cent krijgen hoor.
Een van de voordelen van zo'n collectieve schuldbemiddeling is nm dat je recht hebt op een pro-deo advocaat ,waar ik dan ook gebruik van heb gemaakt (samen met de bewijzen zwart op wit).
Telenet tracht enkel u zo ver te krijgen dat ge toegeeft omdat het u anders toch meer gaat kosten om uw gelijk via juridische stappen te bekomen.

Telenet heeft zich nooit iets aangetrokken van wat ze contactueel met hun klanten overeenkomen en zullen dat nooit doen (kijk maar wat er laatst nog in de media stond bij de overname van hun concurent en al de bijhorende contract overnames...)
Weet ge dat ze de persoon die na mij op dat adres is gaan wonen identiek dezelfde facturen toestuurde en zo imponeerde om te betalen ,Telenet dreigde tegen die persoon zelfs dat ze al haar diensten ging afsluiten ,diensten die die persoon niet eens gehad heeft nota bene!

Dat dit onderwerp onmiddellijk gebannen en verwijderd werd op het Zita forum ,verbaasd me ook niet echt.
Een goede 2 weken terug heb ik daar ook ferm in de clinch gelegen met hun mods over de typische politieke dictatuur die van Telenet uitgaat en gretig door hun mods verder wordt verspreid.
Ik had daar nm tot 3x toe toch wel een meer dan gerelateerde link naar het vierde wereld syndicaat in hun armoede tread gepost zekers...
Ge moet die treat nu eens lezen ,alles is daarin blijven staan ,zolang het maar gezever en off-topic is ,maar o wee als je ze daar met hun neus op de feiten wil drukken.
Tussen haakjes ,ik ken je wel van daar hoor.
Respect voor alles en iedereen
Gebruikersavatar
ceurrrix
Premium Member
Premium Member
Berichten: 687
Lid geworden op: 26 feb 2004, 06:57
Locatie: Temse

Ik was het op dit forum vergeten te melden :oops: ,:

Ombudsman v/s Telenet
Telenet trekt zich van overeenkomsten met de Ombudsman niet veel aan.
Zie,: http://www.tik.be/forum/viewtopic.php?p=98246#98246 en http://www.tik.be/forum/viewtopic.php?p=98413#98413
Ondanks,:
Op dit ogenblik neemt de Ombudsdienst voor Telecommunicatie enkel akte van het standpunt van Telenet en neemt
zelf nog geen standpunt in.

Ik zou het echter ten zeerste op prijs stellen uw reactie op het standpunt van Telenet te mogen vernemen
voor 07/12/2007.

Indien ik voor de gestelde datum geen schriftelijke of telefonische reactie van u krijg, dan besluit ik daaruit dat u
genoegen neemt met de informatie, die wij u via onze bemiddeling hebben verschaft en zullen wij onze
bemiddelingsopdracht met een minnelijke schikking afsluiten.

De normale gang van zaken is,dat de ombudsman het standpunt van TN laat weten aan de klager.

Aan de klager word gevraagd om binnen de gestelde datum te antwoorden,waarna TN daarop reageert als er geen vergelijk is

Op 22/11/07 kreeg ik het standpunt van TN,op 23/11/07 heb ik mijn antwoord gestuurd naar de ombudsman.
De zelfde dag een antwoord ,: “Ik ben een weekje met verlof, dit van 27/11/07 tem 05/12/07.

Voor dringende zaken kan u steeds terecht bij mijn collega's op het algemene nummer ********”

Voor mij geen probleem,maar vandaag viel er al een eindfactuur in de bus met het bedrag waar ik nog niet akkoord mee ging.

Telenet heeft zich weer eens niet aan een afspraak gehouden en op eigen houtje beslist wat juist is,

Zonder mijn antwoord af te wachten,te beoordelen en daar op te antwoorden.
De manier van handelen toont aan hoeveel respect TN heeft voor de Ombudsman,en aan de rest vegen ze ook hun voeten ( maat 60)

Hoe kan men het gedrag ,de mentaliteit en al de onbekwaamheden van TN duidelijk verwoorden ???
Ik,ik weet het niet meer.
grts

ceurrrix schreef:In verband met de nog niet teruggekregen bedrag van +/- 6 000bfr. vraag ik me af,of ik ook recht heb op
algemene voorwaarden telenet internet http://www.telenet.be/nl/onlinesupport/ ... ernet.page schreef:7.1. De bedragen die u verschuldigd bent onder deze Overeenkomst zullen u maandelijks worden aangerekend en toegezonden op het door u opgegeven e-mailadres of aanrekeningsadres. De Aanrekeningen van Telenet zijn betaalbaar uiterlijk op de vervaldatum zoals vermeld op de Aanrekening of bij het ontbreken van een vervaldatum betaalbaar na ontvangst van de Aanrekening. Alle bedragen die binnen de gestelde vervaltermijnen niet zijn betaald, worden na aanmaning verhoogd met verwijlintresten, berekend aan 12% per jaar, berekend vanaf de vervaldag tot volledige betaling, alsook met een schadebeding ten belope van 15 % met een minimum van 40 euro.
????
Die 6 000bfr. had men +/-5 jaar geleden al moeten terugbetalen.


De ombudsman die mijn dossier beheerd,was na een weekje verlof terug bereikbaar,en kan niet lachen met de houding van TN.

Ben nieuwsgierig naar het antwoord van TN :think:

2 :twisted: tjes aub (ui = u)
Een beeld,vertelt meer dan 1000 woorden en wie wind zaait,kan storm oogsten!
Museum of Talking Boards + Word Lingo = :think:
eco racer
Plus Member
Plus Member
Berichten: 171
Lid geworden op: 31 jan 2006, 01:58

kan niet door de beugel en er zijn mij al een aantal onwettelijke handelingen van dominante bedrijven ter ore gekomen, eerst gaan we eens polsen of Telenet wel 7 euro administratiekost mag aanrekenen bij te late betaling van uw factuur ... als ze u dat proberen aan te smeren, gewoon effe melden aan de telefonist/e, ze zullen het wel kwijtschelden/verrekenen op de volgende factuur. Uiteraard dien je je openstaand saldo bvb 40 + die 7 euro onrechtmatige administratiekost te betalen. De maand daarop krijg je dan allicht een rekening van 40-7 euro ... hou het zeker in het oog want:

Vraag ook 1 maand interest op die 7 euro, heb je recht op m.i.!

stel: 1% - 10.000 klanten betaald beetje te laat
per maand is dit onrechtmatig 70.000 euro x 12 maanden = 840.000 euro extra voor TN! :twisted:
Acid
Starter
Starter
Berichten: 21
Lid geworden op: 20 jul 2006, 20:10

Ik wacht reeds sinds medio 2005 op de terugbetaling van mijn waarborg door Telenet. Telenet weigert dit en rekent mij zelfs extra kosten aan omdat ze mijn opzegbrief niet zouden hebben ontvangen (was nochtans aangetekend verstuurd).

Ik heb een tijdje heen en weer gecorrespondeerd met zowel Telenet als Intrum Justitia en was de hele zaak alweer bijna vergeten. Maar dankzij dit topic heb ik maar gelijk een klacht ingediend bij de ombudsdienst Telecom.
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Base, Chello, UPC)”