ISP user stat

Vragen of opmerking aan het adres van de Userbase kan je hier posten. Ook nieuws ivm Userbase wordt hier gepost.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Marauder
Member
Member
Berichten: 93
Lid geworden op: 11 jun 2007, 22:04

Recent ben ik bij Dommel gegaan en als ik kijk naar het aantal threads en naar het aantal berichten zie ik dat Belgacom op vlak van threads op kop staat maar op de hielen wordt gezeten door Dommel. Het aantal berichten is al effe hoger bij Dommel dan bij Belgacom. Of dit goed is (zijn het klaagberichten of gewoon vragen of gewoon meer Dommel'aars met meer tijd) laat ik in het midden. Nu vraag ik mij wel af welke ISP het meeste userbase-aanhang heeft.

Wat misschien handig zou zijn (misschien is het al aanwezig maar heb ik het nog ontdekt zelfs al zit ik er met mijn neus op) is een soort van maandelijkse ranking + historiek met daarin de toplijst van ISP's waartoe de userbase-leden behoren. Eventueel heb je nog een tweede statistiek erin vermeld met daarin de anoniemen. 100% Representatief zal het niet zijn want nu zit ik bijvoorbeeld niet op het Dommel-netwerk maar het geeft toch een idee.

De info bevindt zich neem ik aan al in jullie logs en kwa privacy zie ik niet meteen een probleem.... Wat is ulle gedacht? :-)
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Mja, wat weet je dan natuurlijk ... En hoe tel je zoiets?
Gebruikersavatar
Marauder
Member
Member
Berichten: 93
Lid geworden op: 11 jun 2007, 22:04

meon schreef:Mja, wat weet je dan natuurlijk ... En hoe tel je zoiets?


Dan zie je hoe het Userbase-ledenaantal vertegenwoordigd is onder de ISP's. Ik kan me bijvoorbeeld inbeelden dat er weinig Telenet'ers zullen zijn aangezien de leden zich niet (meer) laten leiden door vlotte reclamespotjes maar door reviews en dergelijke.

Het tellen.... Een voorbeeld:
Het (wellicht nog onbestaande) veld 'user_isp' wordt geupdate wanneer de gebruiker aanlogt. Dit hoeft maar 1x per maand te gebeuren en gebeurt enkel als je aanlogt van een IP dat behoort tot één van de ISP's die je vindt onder Provider Overzicht. De pagina met stats leest de 'user_isp'-velden uit.

Misschien is het wat veel moeite voor hetgeen je ervan terugkrijgt....
Gebruikersavatar
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4884
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 341 keer
Contacteer:

Gaat een vertekend beeld geven. Op het werk is het Skynet, maar zelf gebruik ik Dommel.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Gebruikersavatar
Dafke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2755
Lid geworden op: 04 mei 2006, 21:31
Uitgedeelde bedankjes: 181 keer
Bedankt: 142 keer
Contacteer:

Marauder schreef:
Dan zie je hoe het Userbase-ledenaantal vertegenwoordigd is onder de ISP's. Ik kan me bijvoorbeeld inbeelden dat er weinig Telenet'ers zullen zijn aangezien de leden zich niet (meer) laten leiden door vlotte reclamespotjes maar door reviews en dergelijke.



Ik heb nog maar 2 weken Telenet...
simpel omdat ik NIET aansluitbaar was op het ADSL netwerk..

Maar buh, wat heeft dat hier nut? Als je echt globaal gaat kijken é, 90% van de klanten van Telenet hebben nog nooit gehoord van userbase .. en 90% van de klanten van Dommel hebben al wel gehoord van userbase..
Wat ik wil zeggen is: dit gaat een slecht beeld geven hoor..
ljd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1933
Lid geworden op: 15 maa 2007, 18:17
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

mja, maar de hoeveelheid klanten van telenet en bgc zijn wel bekend :idea:
tumingin
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 33
Lid geworden op: 12 sep 2006, 00:53
Locatie: Brussel
Contacteer:

ljd schreef:mja, maar de hoeveelheid klanten van telenet en bgc zijn wel bekend :idea:


Kijk gewoon even naar de postings in dit draadje :Telenet, BGC en Dommel, over de rest wordt niet expliciet gesproken.

<sarcasm on>
Zijn die allemaal tevreden dat ze niet op userbase hoeven komen kankeren?
</sarcasm off>
Gebruikersavatar
Marauder
Member
Member
Berichten: 93
Lid geworden op: 11 jun 2007, 22:04

devilkin schreef:Gaat een vertekend beeld geven. Op het werk is het Skynet, maar zelf gebruik ik Dommel.

Mmmm inderdaad.

Dafke schreef:Maar buh, wat heeft dat hier nut? Als je echt globaal gaat kijken é, 90% van de klanten van Telenet hebben nog nooit gehoord van userbase .. en 90% van de klanten van Dommel hebben al wel gehoord van userbase..
Wat ik wil zeggen is: dit gaat een slecht beeld geven hoor..


Marauder schreef:Nu vraag ik mij wel af welke ISP het meeste userbase-aanhang heeft.

Vraagstelling goed lezen hé ;-) mijn vraag ging niet over het algehele marktaandeel van de ISP's maar het marktaandeel dat ze hebben onder de userbase gebruikers.

Ps: overigens dacht ik dat Telenet'ers op Userbase een rariteit waren :-) Moest DSL aanwezig zjin, had je dan nog voor Telenet gekozen?
Plaats reactie

Terug naar “Userbase: Aankondigingen, vragen en suggesties”