verbinding valt soms weg

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
Kenneth
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 6 keer

Ik heb soms last van een wegvallende draadloze verbinding. Ik werk met een Linksys wireless G-router WAG200G en een Ralink Wireless Lan Card in mijn desktop. De afstand tussen de twee is ongeveer een meter of acht. Eén muur ertussen met venster erin. De router en lan kaart kunnen elkaar zien (mochten ze ogen hebben). Er staat niets van electrische apparaten tussen, ook niets magnetisch.

Nu varieert de kwaliteit van de verbinding enorm

Nu:
Afbeelding

Paar seconden erna valt de verbinding weg. Er moet dus ergens iets mislopen met ofwel de router ofwel de kaart. Is er een manier om te achterhalen wat er misloopt?

Wat is dat noise level gedoe eigenlijk? Hoe lager, hoe beter?
san
Starter
Starter

Noise level = hoe hoger hoe beter
on4bam
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 304 keer
Bedankt: 631 keer
Provider

san schreef:Noise level = hoe hoger hoe beter
LOL... je meent het :-)

Hoe lager hoe beter. Als de noise te hoog is hoort je modem het signaal niet meer.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
Kenneth
Premium Member
Premium Member

dus noise level moet hoog zijn. Maar aangezien het laag is op de afbeelding, hoe komt het dat ik toch op dat moment een goede verbinding heb.

Net even gecontroleerd en noise level valt bij momenten helemaal weg. Wat kan ik daar aan doen? Andere antenne?

EDIT: dus noise level moet blijkbaar laag zijn :?

Had mijn antwoord al getypt voor dit bovenstaande bericht
BungaMan
Elite Poster
Elite Poster

heb je een scanner? anders eens kijken of de gebuur ook wireless heeft en per toeval op hetzelfde kanaal zit. indien geen scanner kan je zowiezo eens proberen om van kanaal te veranderen en zien of het beter gaat. heb het ook voorgehad.
Please help, looking for a way to get rich and fast
Dafke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 187 keer
Bedankt: 157 keer

wireless is niet zo simpel te doorgronden hoor..
Dit kan allerlei verschillende oorzaken hebben, ik spreek uit ondervinding..
Een microgolf die opstaat, electriciteit(skabels) in de buurt, router in de buurt met sterker signaal, babyfoon, gyproc muren, ...

Het beste wat je kan doen om te kijken als er eventueel andere routers in de buurt zijn en welk kanaal deze zitten, is netstumbler installeren.
Je kan aan de hand hiervan je kanaal verzetten.
Opletten: je kan eigenlijk maar 3 kanelen kiezen die verschil uitmaken:
Kanaal 1 - Kanaal 6 - Kanaal 11-13
Tussen deze kanalen zit er nog steeds teveel noise..

Voor de rest: testen testen testen... Ik heb een heel goeie router van Belkin, en die valt NOOIT uit, enkel als ik op terras zit (vogelvlucht = 30m met 5 muren ertussen) EN de microgolf opstaat. Staat deze niet op, heb ik nog steeds een GOED SIGNAAL en 54Mbps ipv 108Mbps.
Duurt lang eer je dit doorhebt hoor :p
Kenneth
Premium Member
Premium Member

Dichtste buur is niet te ontvangen bij mij thuis. Die woont op een veertig meter van mij en al getest met een laptop (die ik eens liggen had om te repareren). Moest al tot op 15 meter van buren komen, eer ik een zwak signaal ontving (wel onbeveiligd :-D )

Vind het gewoon raar dat, terwijl de situatie ongewijzigd blijft (geen verandering microgolf, licht niet aansteken, geen andere electrische apparaten, ...) het signaal toch opeens helemaal wegvalt.
Dafke
Elite Poster
Elite Poster

koop is ergens een stom wireless kaartje van dlink ofzo voor 10€
kijk eens als dat werkt of vraag kennis om is langs te komen met laptop..
Kenneth
Premium Member
Premium Member

Nu gebeurt er weer iets anders :?

Afbeelding

Afbeelding

op de afbeeldingen kan je zien dat er door de Ralink kaart aangegeven wordt dat er verbinding is. Maar als je dan kijkt naar windows, staat er "netwerkadres verkrijgen"

Ik maak geen gebruik van Zero Configuration maar van het ralink stuurprogramma. Ik begrijp dan niet echt wat windows daar nog aan probeert te verkrijgen maar het geeft in ieder geval een probleem aangezien er geen internet verbinding is.

Windows is net een clean install van gisteren met alle updates.

Iemand een oplossing?

PS voor de mensen die het zich afvragen, voor dit bericht te typen heb ik snel een kabeltje gelegd van mijn pc naar mijn router :wink:
D3bian
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 26 keer

Gebruik niet het Ralink stuurprogramma, maar gewoon Windows, dan zou het normaal moeten werken
Afbeelding
Dafke
Elite Poster
Elite Poster

idd
zet de wzc aan.. en laat aub alle 3th party progz deruit!
desinstalleer ze .. want die geven meer problemen dan dat ze horen te doen!
Kenneth
Premium Member
Premium Member

Heb altijd van Ralink gehoord dat hun programma beter was dan de windows-manier.

Echt 3d party software kan je het niet noemen é, het is het programma van de kaart zelf.

Heb nog eens een verse install gedaan (beetje teveel zit knoeien met Sata en SataII :bang: ). Deze keer het programma niet geïnstalleerd, enkel de driver.

Dan zit ik nu met een andere vraag :-D Ik vind direct mijn thuisnetwerk (signaalsterkte 5 op 5) maar ik kan geen verbinding maken met dit netwerk. Ik krijg de foutmelding dat "dit netwerk mogelijk niet meer binnen bereik is" en "dat ik de netwerklijst moet vernieuwen" terwijl ik toch echt zie dat de signaalsterkte 5 op 5 is :? Alle instelling op de Linksys zijn nog altijd hetzelfde

suggesties?
Dafke
Elite Poster
Elite Poster

je hebt nog altijd nog iets niet getest..
laat iemand komen met zijn laptop!
kan die connecten, heel simpel: nic wss voor het stort :) of ga met je laptop naar een hotspot ofzo
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”