Afstand is mogelijk probleem?

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
RaF007
Starter
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 03 sep 2007, 12:40

Momenteel bezit ik een Telenet Turbo abonnement. Graag wil ik overstappen op Dommel, namelijk het NetConnect abonnement.

Ik heb net gebeld naar Dommel, ik zit namelijk op 4.9km van de centrale welke redelijk ver is. Ze zeiden mij dat het best mogelijk is dat ik op een 3.3mbps-profiel wordt gezet.

Nu, van 20mbps naar 3.3mbps zal wel een merkbaar verschil geven, maar heeft iemand ervaring met een dergelijk profiel? Ik zou graag willen weten hoe de surf-snelheden ongeveer liggen. En de download-snelheden?

Is het ook mogelijk met een dergelijke afstand dat ik op een 2.2-profiel gezet word? Zoja, hoe liggen deze snelheden dan?

Ik wil zeer graag op Dommel overschakelen maar wil dit toch allezins voor alle zekerheid weten aangezien ik zowiezo voor een jaar zal vastzitten. Rekening houdend met de afstand, raden jullie mij deze overstap aan?

Zeer veel dank,
Raf
Gebruikersavatar
yama
Premium Member
Premium Member
Berichten: 643
Lid geworden op: 24 jul 2007, 16:40
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 5 keer

Ik persoonlijk zou het niet doen vind 4,9 km nogal ver .

Maar niet alleen afstand is van belang ook kwaliteit van kabels enz.


Dus ja ik zit op 2 km v centrale en kan zijn bij activatie ik slechter snelheid ga hebben dan jij met op 4,9 km te zitten.


Misschien als dat nog invoege is een proef abbo nemen bij bgc zie je dan welk snelheid je krijgt en kan je dan als speed goed is overstap wagen.

Maar zeg het is ook maar mijn mening misschien zijn er andere die al op dommel zitten en zo ver zitten en goeie speed hebben.

grtz
Afbeelding
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

ik zou het persoonlijk wél doen, maar ik heb dan ook andere prioriteiten dan snelheid.

niemand kan voorspellen welke snelheid je daar gaat halen, de beste manier is nog ten rade te gaan bij je geburen die langs zelfde kant van de straat wonen (en belgacom of dommel hebben). ikzelf zit op bijna 6km en haal nog 3,3profiel. er zijn hier anderen die het met 2,2 moeten doen op minder dan 5km. nog anderen halen de volle snelheid op 6km, hangt allemaal van de bekabeling af.

of je nu op 2,2 of 3,3 of 4 zit, bij het surfen ga je weinig of zelfs geen verschil merken met telenet, ik spreek uit eigen ervaring

't is enkel het downloaden dat trager gaat, maar ja ... daar staat veel meer datalimiet tegenover, ik verkies het laatste - maar dat moet je voor uw eigen uitmaken.

ikzelf download nu meestal aan snelheden rond de 330kB/s ... maar heb nog geen spijt gehad van de overstap. ik was die snelheid trouwens al gewoon bij telenet, want toen had ik een goedkoop usenet account met beperking van 2,5Mb/s

of probeer anders eens tijdelijk contract bij belgacom (zonder verplichtingen), dan kan je het eens uitproberen

succes met je beslissing
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Burny
Pro Member
Pro Member
Berichten: 268
Lid geworden op: 13 feb 2006, 22:18
Locatie: Zolder
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 1 keer

Ik zou het ook doen. Ik heb vroeger bij Skynet nog op 3.3 gezeten, en surfen gaat gewoon even vlot als op een 10 mbit lijn. Daar hoef je je echt geen zorgen om te maken. In het begin had ik zelfs een 1.1 profiel, en qua surfen was het verschil tov een 4.0 profiel ook maar miniem.

Bij het downloaden van grote bestanden zal je serieus op snelheid moeten inboeten, maar dat weegt imo in de verste verten niet op tegen al de andere voordelen.

Zorg alvast voor een goeie binnenbekabeling, zet bv een ethernetmodem direct waar je telefoon binnenkomt.
MAXImol
Starter
Starter
Berichten: 11
Lid geworden op: 08 nov 2006, 11:51

Ik zit zelf ook met een vergelijkbaar dilemma, want verhuis binnenkort naar een nieuwe woning. Volgens Dommel zit ik op 4.8 km van de centrale. De buren, althans diegenen die ik gesproken heb, hebben telenet, dus daar kom ik ook niet verder mee.

Nu, dat tijdelijk contract bij belgacom lijkt mij wel interessant. Hoe gaat dit juist in zijn werk? Op de site vind ik hierover niet onmiddellijk informatie. Kan je bijvoorbeeld je huidige adsl modem (tele2 souvenier) behouden?

Alvast bedankt
Gebruikersavatar
yama
Premium Member
Premium Member
Berichten: 643
Lid geworden op: 24 jul 2007, 16:40
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 5 keer

Zie mijn mening mag je al vergeten :lol: .
Afbeelding
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

yama schreef:Zie mijn mening mag je al vergeten :lol: .

je bent nog geen echte dommelaar hé :wink:

ivm het downloaden: als je vele Giga's op korte tijd wil binnen trekken blijf dan bij Telenet en betaal u blauw aan datablokken ;) ofwel kom je naar dommel waar je nooit data zal moeten bijkopen, maar wel meer geduld zal moeten hebben bij de downloads. 't is gewoon een kwestie van prioriteiten.

ivm modem, je kan elk type adsl modem gebruiken, toch zou ik iedereen aanraden een betrouwbaar merk te kopen, want dat kan ook heel wat schelen ivm stabiliteit van uw verbinding
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Gebruikersavatar
yama
Premium Member
Premium Member
Berichten: 643
Lid geworden op: 24 jul 2007, 16:40
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 5 keer

xenne schreef:
yama schreef:Zie mijn mening mag je al vergeten :lol: .

je bent nog geen echte dommelaar hé :wink:

sssssssssssstttttttttttttttttttttttttt :-D .
Afbeelding
RaF007
Starter
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 03 sep 2007, 12:40

MAXImol schreef:Ik zit zelf ook met een vergelijkbaar dilemma, want verhuis binnenkort naar een nieuwe woning. Volgens Dommel zit ik op 4.8 km van de centrale. De buren, althans diegenen die ik gesproken heb, hebben telenet, dus daar kom ik ook niet verder mee.

Nu, dat tijdelijk contract bij belgacom lijkt mij wel interessant. Hoe gaat dit juist in zijn werk? Op de site vind ik hierover niet onmiddellijk informatie. Kan je bijvoorbeeld je huidige adsl modem (tele2 souvenier) behouden?

Alvast bedankt




:-D

Ik heb op volgende URL wat gevonden:
http://www.belgacom.be/private/nl/jsp/dynamic/product.jsp?dcrName=hbs_adsl_res_go

Er staat inderdaad 3 maanden gratis zonder enige verplichtingen. Het lijkt mij inderdaad een goed idee om dit uit te proberen.

Bedankt voor de reacties, mijn prioriteit is ook vooral het datavolume. Ik vind snelheid ook belangrijk, maar daar wil ik gerust nog wel op inboeten (toch als het redelijk blijft). Daarbuiten, de prijs scheelt mij ook wel: iets meer als €20/maand minder.

Indien er nog mensen zijn die met dergelijk dilemma zitten/hebben gezeten...laat U alvast horen :)
MAXImol
Starter
Starter
Berichten: 11
Lid geworden op: 08 nov 2006, 11:51

Ik heb op volgende URL wat gevonden:
http://www.belgacom.be/private/nl/jsp/d ... dsl_res_go

Er staat inderdaad 3 maanden gratis zonder enige verplichtingen. Het lijkt mij inderdaad een goed idee om dit uit te proberen.


Wil dit dan ook zeggen dat je binnen die drie maand kan opzeggen zondermeer? Promo praat is niet noodzakelijk gelijk aan de algemene voorwaarden en daar is een termijn van 1 jaar de regel dacht ik.

Moest dit kunnen zou het zeker ideaal zijn, tegen die tijd is er hopelijk ook al wat meer bekend over het vdsl2 aanbod van Dommel.
Coop
Premium Member
Premium Member
Berichten: 696
Lid geworden op: 29 nov 2006, 20:40

Surfen ga je niets van merken, en je kunt blijven downloaden hé, ik zou ook over gaan op Dommel.
MAXImol
Starter
Starter
Berichten: 11
Lid geworden op: 08 nov 2006, 11:51

Coop schreef:Surfen ga je niets van merken, en je kunt blijven downloaden hé, ik zou ook over gaan op Dommel.


En stabiele voip calls met bvb voipcheap?
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

MAXImol schreef:
Coop schreef:Surfen ga je niets van merken, en je kunt blijven downloaden hé, ik zou ook over gaan op Dommel.


En stabiele voip calls met bvb voipcheap?
geen probleem.

de enige reden dat je nog kan wachten om over te stappen is dat je met telenet nog perfect het datalimiet kan omzeilen, zolang dat mogelijk is kan je met telenet nog sneller surfen zonder limieten, zelfs dommel kan daar niet tegen op (... maar hoelang nog .... )
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
RaF007
Starter
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 03 sep 2007, 12:40

xenne schreef:
MAXImol schreef:
Coop schreef:Surfen ga je niets van merken, en je kunt blijven downloaden hé, ik zou ook over gaan op Dommel.


En stabiele voip calls met bvb voipcheap?
geen probleem.

de enige reden dat je nog kan wachten om over te stappen is dat je met telenet nog perfect het datalimiet kan omzeilen, zolang dat mogelijk is kan je met telenet nog sneller surfen zonder limieten, zelfs dommel kan daar niet tegen op (... maar hoelang nog .... )


Hoe? :eek:
Gebruikersavatar
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1371
Lid geworden op: 07 feb 2006, 13:54
Uitgedeelde bedankjes: 524 keer
Bedankt: 52 keer

RaF007 schreef:Graag wil ik overstappen op Dommel, namelijk het NetConnect abonnement.
Ik heb net gebeld naar Dommel, ik zit namelijk op 4.9km van de centrale welke redelijk ver
Go for it!
Wij zitten hier op 4.2km en totaal geen probs om te surfen of downen. (steady 420kb/sec.)

Enige dat ik ondervind is lag tijdens online spelen van Battlefield 2.
Maar dat geef ik graag op om van TN vanaf te zijn.

Dus als online gaming je ding is kan je misschien beter bij TN blijven ,anders zoals ik al zei Go....for Dommel!
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

RaF007 schreef:
xenne schreef:
MAXImol schreef:
Coop schreef:Surfen ga je niets van merken, en je kunt blijven downloaden hé, ik zou ook over gaan op Dommel.


En stabiele voip calls met bvb voipcheap?
geen probleem.

de enige reden dat je nog kan wachten om over te stappen is dat je met telenet nog perfect het datalimiet kan omzeilen, zolang dat mogelijk is kan je met telenet nog sneller surfen zonder limieten, zelfs dommel kan daar niet tegen op (... maar hoelang nog .... )


Hoe? :eek:

ik verwijs u gaarne
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”