Ik heb zowel bij KBC als Argenta nog het "oude" systeem en bij Argenta is het inderdaad niet alleen verschrikkelijk om in te loggen maar ook nog eens onveilig.meon schreef:Heeft argenta ook digipass-systeem dan?
Want voor zover ik weet is dat zo'n mega-onveilig token-systeem.
E-bankinggebruikers van KBC krijgen Digipass
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
- Bedankt: 125 keer
Ook ik ben al enkele weken veroordeeld tot het digipass-gebruik via KBC.
Na jaren KBC-offline Local gebruikt te hebben lijkt mij dat eerder een straf dan een vooruitgang.
Bij Dexia hadden ze dat ook al ingevoerd, maar dat was niet mijn hoofdbank en werd dus minder gebruikt.
Ondertussen heb ik de 2 al eens kunnen vergelijken en Dexia is gewoon veel gebruiksvriendelijker.
Een stom voorbeeld van 1 van de meest irritante problemen bij KBC vind ik bijvoorbeeld bij het invoeren van een overschrijving met memo-datum. Ja moet die datum zelf intijpen en hebt niet de mogelijkheid om dit via een kalendertje te doen.
Ik heb dat ondertussen al doorgegeven aan mijn KBC-agent, en zo doorgespeeld naar de hoofdzetel. Ze gaan het daar eens bekijken. Met wat geluk kunnen ze toch 1 ITer vinden in hun gebouw die een javascript schrijft om een kalendertje te displayen, met daarop ook meteen een melding als de uitvoeringsdatum niet mogelijk is.
Daarom bij deze een oproep: dingen waar het meeste opmerkingen over gemaakt worden krijgen voorrang. Al wie bij KBC zit, en zich hieraan ergert kan best zo snel mogelijk dit verbetervoorstel richting bank sturen.
Na jaren KBC-offline Local gebruikt te hebben lijkt mij dat eerder een straf dan een vooruitgang.
Bij Dexia hadden ze dat ook al ingevoerd, maar dat was niet mijn hoofdbank en werd dus minder gebruikt.
Ondertussen heb ik de 2 al eens kunnen vergelijken en Dexia is gewoon veel gebruiksvriendelijker.
Een stom voorbeeld van 1 van de meest irritante problemen bij KBC vind ik bijvoorbeeld bij het invoeren van een overschrijving met memo-datum. Ja moet die datum zelf intijpen en hebt niet de mogelijkheid om dit via een kalendertje te doen.
Ik heb dat ondertussen al doorgegeven aan mijn KBC-agent, en zo doorgespeeld naar de hoofdzetel. Ze gaan het daar eens bekijken. Met wat geluk kunnen ze toch 1 ITer vinden in hun gebouw die een javascript schrijft om een kalendertje te displayen, met daarop ook meteen een melding als de uitvoeringsdatum niet mogelijk is.
Daarom bij deze een oproep: dingen waar het meeste opmerkingen over gemaakt worden krijgen voorrang. Al wie bij KBC zit, en zich hieraan ergert kan best zo snel mogelijk dit verbetervoorstel richting bank sturen.
- Kitt
- Elite Poster
- Twitter: kitt1977
- Uitgedeelde bedankjes: 129 keer
- Bedankt: 45 keer
- Contacteer:
Ik gebruik het nu sinds een week met die digipass pfff ..
man man wat een achteruitgang , vond de kbc ofline local toch veel simpelere ..
En voor iedere overschrijving weer die code berekenen .. ga je gaan kijken naar je visa kaart uittreksel en keer je terug .. weer van dat pff
En dan laat je u bankkaart liggen op bureau en wil je in een winkel betalen .. aaagh shit zit nog in digipass op bureau ..
KBC zal binnekort een klant armer worden als het zo verder gaat ..pfff
Leve ING homebank Ofline , ken echt geen andere bank die zo een goed programma 'standaard' aan ALLE klanten aanbied ..
En geen verplichte digipass , je kan wel als je wilt , maar dan nog is het één waar je u bankkaart niet in hoeft te steken ..
Ik kan terug keren naar de 1ste dag da ik via toen nog BBL bankierde .. ( Telelink dos ) ..
man man wat een achteruitgang , vond de kbc ofline local toch veel simpelere ..
En voor iedere overschrijving weer die code berekenen .. ga je gaan kijken naar je visa kaart uittreksel en keer je terug .. weer van dat pff
En dan laat je u bankkaart liggen op bureau en wil je in een winkel betalen .. aaagh shit zit nog in digipass op bureau ..
KBC zal binnekort een klant armer worden als het zo verder gaat ..pfff
Leve ING homebank Ofline , ken echt geen andere bank die zo een goed programma 'standaard' aan ALLE klanten aanbied ..
En geen verplichte digipass , je kan wel als je wilt , maar dan nog is het één waar je u bankkaart niet in hoeft te steken ..
Ik kan terug keren naar de 1ste dag da ik via toen nog BBL bankierde .. ( Telelink dos ) ..
Hopelijk blijft de Bank van de Post hun goed functionerend systeem behouden. (zonder digipass)
Het enige waar men moet opletten, geef geen 3 x 'n verkeerde code in.
Of je kan wachten tot je een nieuwe code toegestuurd krijgt.
(wat wel aangetekend verzonden wordt)
Dus enkel opletten, dat Num lock en Caps Lock niet geblokkeerd zijn.
Qua veiligheid, denk ik dat hun systeem top is.
Erratum:
Deze thread hier gepasted welke hollebollegijs al schreef over
VASCO Data Security International op Jun 14, 2007 ...
Het enige waar men moet opletten, geef geen 3 x 'n verkeerde code in.
Of je kan wachten tot je een nieuwe code toegestuurd krijgt.
(wat wel aangetekend verzonden wordt)
Dus enkel opletten, dat Num lock en Caps Lock niet geblokkeerd zijn.
Qua veiligheid, denk ik dat hun systeem top is.
Erratum:
Deze thread hier gepasted welke hollebollegijs al schreef over
VASCO Data Security International op Jun 14, 2007 ...
- meon
- Administrator
- Twitter: meon
- Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
- Bedankt: 759 keer
- Contacteer:
Je kan ze per 10 doen, dus ipv na elke overschrijving te tekenen kan je ook een volgende ingeven, en dan tot maximaal 10 overschrijvingen in 1x ondertekenen.Kitt schreef:En voor iedere overschrijving weer die code berekenen .. ga je gaan kijken naar je visa kaart uittreksel en keer je terug .. weer van dat pff
Maar ik geef u voor de rest gelijk hoor, ik vind het een kl*te-systeem. Veilig? Ongetwijfeld, ik erger me zodanig hard dat ik het veel minder gebruik dan vroeger.
-
- Elite Poster
Ik moet voor eind september ook overschakelen maar de Business versie maakt voorlopig nog geen gebruik van de Digipass en heeft nog steeds een aantal offline modules.
Beste KBC-gebruikers. Ik hoop dat jullie deze kritiek niet enkel op Userbase gooien, maar deze ook via het systeem over maken aan jullie agentschap. Enkel als er voldoende opmerkingen richting KBC vertrekken zullen er verbeteringen komen.
Zelf heb ik ook al enkele verbetervoorstellen opgestuurd. Ik hoop dat jullie hetzelfde doen. En bij de bank zitten ze niet te wachten op berichten in de zin van 'jullie systeem is kl#te", maar eerder op positieve inbreng.
Zelf heb ik ook al enkele verbetervoorstellen opgestuurd. Ik hoop dat jullie hetzelfde doen. En bij de bank zitten ze niet te wachten op berichten in de zin van 'jullie systeem is kl#te", maar eerder op positieve inbreng.
Ik heb digipass nu een kleine 2 maand
Ondertussen al meermaals in winkel gestaan zonder bankkaart en buiten kleingeld voor parkeerautomaat heb ik niets anders mee.
Geweldig leuk!
Hun systeem is gewoon serieuze achteruitgang tegenover vroeger.
Ondertussen al meermaals in winkel gestaan zonder bankkaart en buiten kleingeld voor parkeerautomaat heb ik niets anders mee.
Geweldig leuk!
Hun systeem is gewoon serieuze achteruitgang tegenover vroeger.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
- Bedankt: 31 keer
Inderdaad, deze maand of volgende maand werd er ook overschakeld naar een digipass als ik het mij goed herinnertoerist schreef:Argenta bank zal ook overschakelen naar een digipass...
En vernomen dat buitenlandse overschrijvingen ( online ) ook eraan komen.
En vlugger dan je zou denken.....
Die buitenlandse overschrijving erbij zou het compleet maken, vroeg mij inderdaad ook af hoe het mogelijk is dat dit niet inbegrepen is.
Vergeet niet dat alles daar gratis is, zelfs de visa kaart..
Edit: Wat een geklaag over die digipass btw. Ik vergeet ook af en toe mijn kaart mee naar boven te nemen, maar so what? Als het maar veilig is. Met zo'n bestand werken kan je niet op alle pc's, tenzij je het meeneemt (onveilig²).
-
- Pro Member
Waarom is het Argenta systeem onveilig?Astralon schreef:Ik heb zowel bij KBC als Argenta nog het "oude" systeem en bij Argenta is het inderdaad niet alleen verschrikkelijk om in te loggen maar ook nog eens onveilig.
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
- Bedankt: 3 keer
bij dexia is de procedure nog omslachtiger dan bij kbc. (voor een overschrijving te doen).
Ik hou nu alle rekeningen zo lang mogelijk bij om in één keer alles te kunnen doen en zo min mogelijk te moeten inloggen.
Ik hou nu alle rekeningen zo lang mogelijk bij om in één keer alles te kunnen doen en zo min mogelijk te moeten inloggen.
-
- Elite Poster
Omdat je maar één cijferreeks hebt. Elke keer dat je inlogt wordt die reeks getoond maar ontbreken er een paar cijfers die je dan moet aanvullen.LaundroMat schreef:Waarom is het Argenta systeem onveilig?Astralon schreef:Ik heb zowel bij KBC als Argenta nog het "oude" systeem en bij Argenta is het inderdaad niet alleen verschrikkelijk om in te loggen maar ook nog eens onveilig.
Als je bvb. een keyboardlogger zou hebben (ongewild geinstalleerd door malware) dan kan de hacker na een paar keer inloggen waarschijnlijk de volledige cijferreeks bekomen.
Met het oude systeem van bvb. KBC mag een hacker mijn wachtwoord hebben dan kan hij zich nog steeds niet aanmelden.
-
- Elite Poster
omslachtig is dit niet vind ik.sander19 schreef:bij dexia is de procedure nog omslachtiger dan bij kbc. (voor een overschrijving te doen).
trouwens het is toch de veiligheid die primeert, of niet soms.
Het zijn mijn laatste weken bij Belgacom. Ik ga een andere lucht opsnuiven. Byebye Telecomworld.
- PowerSoft
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 1 keer
Inderdaad, dat vind ik ook persoonlijk.hollebollegijs schreef:omslachtig is dit niet vind ik.
trouwens het is toch de veiligheid die primeert, of niet soms.
Je moest vroeger toch ok iedere keer je wachtwoorden ingeven om je overschrijvingen te ondertekenen, zoveel meer werk is het nu toch niet?
- Snakehit
- Elite Poster
- Contacteer:
Om even verder te gaan op dat argenta systeem, het is misschien wel gemakkelijk te hacken maar ik blijf erbij dat het een zeer gemakkelijke oplossing is. Je kunt uw code wijzigen en uw sleutelnummer, dus je kan van overal inloggen op uw account. Dus ik moet niks bij mij hebben want ik weet beide codes en bij veel andere banken is dit niet mogelijk om dat ze files op uw computer installeren of ik zo'n klein bakske nodig heb.
*intermezzo: VDK Spaarbank, zet files in C:\VDK Online als je een nieuw moederbord installeert heb je een ander MAC-Adres, bye bye inloggen mag je een nieuwe account gaan aanvragen... Handig is anders vindek!
PS: niet getreurd tegen volgend jaar komt zo'n bakje bij Argenta ook invoege
*intermezzo: VDK Spaarbank, zet files in C:\VDK Online als je een nieuw moederbord installeert heb je een ander MAC-Adres, bye bye inloggen mag je een nieuwe account gaan aanvragen... Handig is anders vindek!
PS: niet getreurd tegen volgend jaar komt zo'n bakje bij Argenta ook invoege
-
- Elite Poster
Op éénvoudig verzoek bij KBC gratis een bankkaart gekregen waarmee ik uitsluitend Online kan gebruiken. Dus deze kaart gaat in de Digipass en mijn gewone bankkaart hou ik gewoon bij mij.meon schreef:Plezant, in de winkel aan de kassa staan om dan te beseffen dat uw bankkaart thuis op het bureau ligt.
Met argenta kun je dus wel overschrijvingen doen naar het buitenland, je moet echter wel naar de bank hiervoor en dan doen ze het gratis voor jou. Hun internet banking is idd nie de beste of de mooiste. Maar als je naar hun toegaat krijg je wel tenminste nog gratis service. Niet een bank aan wie ik moet betalen als ik er mijn geld wil zetten.khsw schreef:Je kan sowieso geen buitenlandse overschrijvingen doen via Argenta... dus is het logisch dat het ook via de webbanking niet gaat. Daarentegen kan je wel geheel gratis een Visa-kaart krijgen.willli schreef:Iemand ervaring met argenta online banking? Dat dateert zowat uit de middeleeuwen!! Je kan er niet eens mee naar het buitenland overschrijven!! Losers...
Ik ben zelf ook klant bij Argenta, en voor mij voldoet die webbanking prima. Ik kan er mee doen wat nodig is en dan maakt het mij ook niet uit of het er al dan niet fancy uitziet.
Als je liever een mooie facade hebt, en meteen ook een bankkaart waar je een eigen foto op kunt zetten, ga dan naar een bank die woekertarieven aanrekent aan hun klanten...
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 6 keer
Die gratis extra kaart voor online bankieren heb je gratis recht op, maar je moet er wel zelf naar vragen.
Voor de rest vrij omslachtig, maar het went. En je kan inderdaad meerdere overschrijvingen in een portefeuille stoppen en die dan in 1 keer ondertekenen.
Voor de rest vrij omslachtig, maar het went. En je kan inderdaad meerdere overschrijvingen in een portefeuille stoppen en die dan in 1 keer ondertekenen.