Dommel: cityconnect lite, cityconnect & cityconnect pro

Nieuws omtrent telecom
tumingin
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 33
Lid geworden op: 12 sep 2006, 00:53
Locatie: Brussel
Contacteer:

malinwa001 schreef:
tumingin schreef:
Ik zit zelf bij E-leven en betaal hen effectief 39,80, aan BGC betaal ik niets. Hoe ze het doen maakt me zoveel niet uit, de door E-leven geafficheerde prijs is ook datgene wat je in werkelijkheid betaalt, bij de rest niet, en dat is wat ik wilde aangeven.


Kan zijn dat ze die lijnen opkopen of huren voor een prikje en zo die 6-7 euro kunnen laten vallen. Wel raar moest je nog geen vaste lijn hebben en de belgacomtechnieker komt dan gratis uw lijn leggen :roll:


Ik vermoed dat de lijn er moet zijn, ze hoeft echter niet actief te zijn. Nog geen vaste lijn, een discoverylijn voor een maand of zo en eenmaal je ADSL2+ actief die discoverylijn opzeggen.
crapiecorn
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2149
Lid geworden op: 01 feb 2003, 11:58
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 12 keer

Ik had nog niet de moeite gedaan om te kijken omdat ik nooit verwacht had dat Genk als een grote stad gezien werd in België. Blijkbaar wel:vreugde dans ;-)
Caey
Pro Member
Pro Member
Berichten: 275
Lid geworden op: 23 dec 2006, 22:13

rottekop schreef:
localhost schreef:Het startartikel van deze topic is wel een beetje bedrieglijk, want het zijn prijzen exclusief btw! :roll:
Doe alles dus maar *1.21.

En dan? :???: Alsof het al dan niet bijrekenen van die peanuts het aanbod zo minder aantrekkelijk maakt of wat? :roll: Menig persoon is tevreden dat er eens een breekijzer in het landschap komt!

Dat die afzuipers van Telenet en Belgacum daar maar eens een voorbeeld aan neemt. :lol:


Het is inderdaad de eerste keer dat men pogingen doet om van een instapabonnement een echt product te maken, geen klucht.
Verder krijgen we ook eens meer volume en upload ipv die eeuwige downloadsnelheid.
Maar goed, nu zal men eens kunnen vragen aan Belgacom en Telenet waarom hun prijzen een stuk duurder zijn en verdacht veel gelijken op elkaar tgo kleinere spelers.
Sandman
Pro Member
Pro Member
Berichten: 346
Lid geworden op: 21 jun 2003, 10:29
Locatie: Genk

crapiecorn schreef:Ik had nog niet de moeite gedaan om te kijken omdat ik nooit verwacht had dat Genk als een grote stad gezien werd in België. Blijkbaar wel:vreugde dans ;-)


We zitten bij de centrumsteden hoor, met toch 640000 inwoners, en vaak telt Genk tesamen met Hasselt als een bipool, met 135000 inwoners...
AeroFury
Plus Member
Plus Member
Berichten: 125
Lid geworden op: 10 nov 2006, 22:27

O_o
Dus het beste abbo v Telenet atm heeft 20Mbit en 35GB limiet en kost iets van €60.
Dommel biedt 24Mbit aan en ongelimiteerd aan €35?
Hoe doen die mannen da toch? :p
lithion
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 21 aug 2006, 13:02
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 64 keer

Sandman schreef:
crapiecorn schreef:Ik had nog niet de moeite gedaan om te kijken omdat ik nooit verwacht had dat Genk als een grote stad gezien werd in België. Blijkbaar wel:vreugde dans ;-)


We zitten bij de centrumsteden hoor, met toch 640000 inwoners, en vaak telt Genk tesamen met Hasselt als een bipool, met 135000 inwoners...

Ik denk dat 640 000 inwoners voor een stad als Genk wel een beetje te optimistisch is hoor. 64000 is realistischer en dat is toch al redelijk groot hoor . Oostende heeft maar 69000 inwoners.
hellsnake
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1107
Lid geworden op: 21 jan 2007, 12:04
Contacteer:

lithion schreef:
Sandman schreef:
crapiecorn schreef:Ik had nog niet de moeite gedaan om te kijken omdat ik nooit verwacht had dat Genk als een grote stad gezien werd in België. Blijkbaar wel:vreugde dans ;-)


We zitten bij de centrumsteden hoor, met toch 640000 inwoners, en vaak telt Genk tesamen met Hasselt als een bipool, met 135000 inwoners...

Ik denk dat 640 000 inwoners voor een stad als Genk wel een beetje te optimistisch is hoor. 64000 is realistischer en dat is toch al redelijk groot hoor . Oostende heeft maar 69000 inwoners.

Genk is een stad in Belgisch-Limburg. De stad telt ruim 64.000 inwoners

wikipedia :P
Hij heeft zich gewoon vergist met een nulletje.
kUmbro
Premium Member
Premium Member
Berichten: 468
Lid geworden op: 05 aug 2006, 12:05
Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
Bedankt: 3 keer

Ik had Genk ook kleiner ingeschat, 63000 man kan tellen
Zambo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1184
Lid geworden op: 04 apr 2006, 17:00
Locatie: West-Vlaanderen

Sandman schreef:
crapiecorn schreef:Ik had nog niet de moeite gedaan om te kijken omdat ik nooit verwacht had dat Genk als een grote stad gezien werd in België. Blijkbaar wel:vreugde dans ;-)


We zitten bij de centrumsteden hoor, met toch 640000 inwoners, en vaak telt Genk tesamen met Hasselt als een bipool, met 135000 inwoners...


The good old limburger en wereldburger als centrum van de wereld. :eek:
ChelloExtremer
Premium Member
Premium Member
Berichten: 552
Lid geworden op: 05 nov 2005, 23:51
Locatie: Leuven (016)
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 30 keer

al die nieuwe ADLS2+ ISPs in Leuven ... wel slimme zet van de providers ... die weten dat duizende chello klanten op zoek zijn naar een nieuwe provider.
Geen kat (of cheetah) wil hier mee overgaan naar telenet ... 2x minder voor 2x de prijs .. of toch zo ongeveer.

Dat snel internet (20/2mbit) met FUP in belgie echt mogelijk is heeft chello/upc de laatste jaren wel bewezen. Chello heeft vroeger wel veel problemen gehad (zeker in de beginfase en met de overrompeling van kotnet gebruikers enzo), maar de laatste jaren waren ze super snel en stabiel met hoge limieten (tot FUP voor chello extreme).

Nu nog een paar maanden op het telenet netwerk leechen aan chello voorwaarden en dan naar een van de ADSL2+ providers overstappen zeker :-)
Zambo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1184
Lid geworden op: 04 apr 2006, 17:00
Locatie: West-Vlaanderen

Vraag aan de moderators en beheerders van dit forum.

Gelieve de prijzen van de dommel city ... producten aan te passen met prijs BTW inclusief. Want voor producten voor consumenten dienen prijzen altijd BTW inclusief vermeld te worden. Dommel is hier blijkbaar uit de bocht gegaan, en weet dat de groten der aarde hierdoor een stok achter de deur hebben om die producten tegen te houden hé, er is al voor minder een rechtszaak gestart. Gewoon even fair zijn en ervoor zorgen dat de Dommel producten er komen.

the "cityconnect lite" account has a downloadspeed of up to 3 mbit/sec, an uploadspeed of up to 512 kbps and a datalimit of 15gb. it allows 1 computer to connect at a monthly rate of 12.95 euro/month.
- the "cityconnect" product features a download-speed of up to 10 mbit/sec, an uploadspeed of up to 1 mbit/sec and a datalimit of 40 gb. unlimited computers are allowed to connect. the price of this connection will only be 19.95 euro/month.
- the "cityconnect pro" account will have a downloadspeed of up to 24 mbit/sec, an upload-speed of up to 3 mbit/sec and no downloadlimit. this account will be offered at a monthly rate of 28.95 euro.
ljd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1933
Lid geworden op: 15 maa 2007, 18:17
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

- the "cityconnect lite" account has a downloadspeed of up to 3 mbit/sec, an uploadspeed of up to 512 kbps and a datalimit of 15gb. it allows 1 computer to connect at a monthly rate of 12.95 euro/month vat excl, 15.67 euro vat incl.
- the "cityconnect" product features a download-speed of up to 10 mbit/sec, an uploadspeed of up to 1 mbit/sec and a datalimit of 40 gb. unlimited computers are allowed to connect. the price of this connection will only be 19.95 euro/month vat excl, 24.14 euro vat incl.
- the "cityconnect pro" account will have a downloadspeed of up to 24 mbit/sec, an upload-speed of up to 3 mbit/sec and no downloadlimit. this account will be offered at a monthly rate of 28.95 euro vat excl, 35.03 euro vat incl.
Aurora
Member
Member
Berichten: 56
Lid geworden op: 21 jun 2005, 19:41

Zambo schreef:Vraag aan de moderators en beheerders van dit forum.

Gelieve de prijzen van de dommel city ... producten aan te passen met prijs BTW inclusief. Want voor producten voor consumenten dienen prijzen altijd BTW inclusief vermeld te worden. Dommel is hier blijkbaar uit de bocht gegaan, en weet dat de groten der aarde hierdoor een stok achter de deur hebben om die producten tegen te houden hé, er is al voor minder een rechtszaak gestart. Gewoon even fair zijn en ervoor zorgen dat de Dommel producten er komen.

the "cityconnect lite" account has a downloadspeed of up to 3 mbit/sec, an uploadspeed of up to 512 kbps and a datalimit of 15gb. it allows 1 computer to connect at a monthly rate of 12.95 euro/month.
- the "cityconnect" product features a download-speed of up to 10 mbit/sec, an uploadspeed of up to 1 mbit/sec and a datalimit of 40 gb. unlimited computers are allowed to connect. the price of this connection will only be 19.95 euro/month.
- the "cityconnect pro" account will have a downloadspeed of up to 24 mbit/sec, an upload-speed of up to 3 mbit/sec and no downloadlimit. this account will be offered at a monthly rate of 28.95 euro.



Deze info is gekopieerd van de dommel.com site en waarschijnlijk dus amerikaans, als ik mij niet vergis is het de gewoonte in amerika om prijzen zonder btw te vermelden op de websites omdat er verschillende btw tarieven gelden in de amerikaanse staten. Correct me if i'm wrong
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3868
Lid geworden op: 20 maa 2004, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 48 keer

Aurora schreef:
Deze info is gekopieerd van de dommel.com site en waarschijnlijk dus amerikaans, als ik mij niet vergis is het de gewoonte in amerika om prijzen zonder btw te vermelden op de websites omdat er verschillende btw tarieven gelden in de amerikaanse staten. Correct me if i'm wrong


Wat heeft Dommel met Amerika te maken ? Het is niet omdat ze een .com TLD hebben dat het een Amerikaanse firma is ...

Ze richten zich trouwens op de Belgische markt ...
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Die tekst komt uit het oorspronkelijke nieuwsbericht, ondertussen staat het daar mét en zonder BTW.
August 29 - 2007 - 11:26 PM posted by: [dommel.com servicecenter]

subject: dommel.com introduces cityconnect lite, cityconnect and cityconnect pro (ADSL2+)
dommel.com announces the availability of 3 new dsl-access products in the city of leuven as of mid november 2007. in the course of 2008 cityconnect products will become available in and around more belgian large cities (such as gent, hasselt, genk, oostende, liege, charleroi, antwerp, mons, brussels and kortrijk).

- the "cityconnect lite" account has a downloadspeed of up to 3 mbit/sec, an uploadspeed of up to 512 kbps and a datalimit of 15gb. it allows 1 computer to connect at a monthly rate of 12.95 euro/month vat excl, 15.67 euro vat incl.
- the "cityconnect" product features a download-speed of up to 10 mbit/sec, an uploadspeed of up to 1 mbit/sec and a datalimit of 40 gb. unlimited computers are allowed to connect. the price of this connection will only be 19.95 euro/month vat excl, 24.14 euro vat incl.
- the "cityconnect pro" account will have a downloadspeed of up to 24 mbit/sec, an upload-speed of up to 3 mbit/sec and no downloadlimit. this account will be offered at a monthly rate of 28.95 euro vat excl, 35.03 euro vat incl.

all accounts will be delivered by default with a fixed ip-addresses, and no port-blocking at all and will use the adsl2+ annex a and annex m specifications.
a belgacom telephoneline is still needed (a discovery line will do).
the cityconnect products will be available in selected cities only, as an addition to our nation-wide available netconnect (adsl) and speedconnect (vdsl2) based offerings and will merely be sold by local computer and telecomshops.
Gebruikersavatar
SniFManS
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 949
Lid geworden op: 25 aug 2006, 21:54
Locatie: Mol -Rauw
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

ik begrijp het allemaal niet goed zenne . Enkele maanden geleden werd er ons gezegd dat ze alles zouden overslaan en dus in begin 2008 zouden starten met vsdl . Waarom nu dit ? Is vsdl misschien een stuk duurder dan wat ze hier boven nu zeggen ?
Gebruikersavatar
brooklyn
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1252
Lid geworden op: 15 jun 2004, 20:25
Locatie: West-Vlaanderen aan de kust

AeroFury schreef:O_o
Dus het beste abbo v Telenet atm heeft 20Mbit en 35GB limiet en kost iets van €60.
Dommel biedt 24Mbit aan en ongelimiteerd aan €35?
Hoe doen die mannen da toch? :p


Het is gewoon telenet die heel duur is, als de rest van europa het kan, kan het in belgie ook. In nederland geven ze zelfs camcorders, ipods etcc.. om klanten te trekken
Afbeelding
PC1: Intel Core 2 Duo E6600 - 2GB DDR2 SDRAM PC6400 - ASUS P5B Deluxe - GeForce 8800GTS 320MB DDR3 - Western Digital 35GB Raptor - 3.1TB HD space
PC2: AMD3600 - 1GB DDR - ASUS A8N Deluxe - ATI 3850 -
Dvico Tvix 6500A user
Gebruikersavatar
Arqentus
Premium Member
Premium Member
Berichten: 575
Lid geworden op: 22 jul 2004, 18:04
Bedankt: 3 keer

Sniffie schreef:ik begrijp het allemaal niet goed zenne . Enkele maanden geleden werd er ons gezegd dat ze alles zouden overslaan en dus in begin 2008 zouden starten met vsdl . Waarom nu dit ? Is vsdl misschien een stuk duurder dan wat ze hier boven nu zeggen ?


Misschien dat ze gewoon meerdere strategieën bespelen.

Mij lijkt het eerlijk gezegd logies. Momenteel zijn er maar weinig spelers op de ADSL2 route. Door nu op in te spelen, kan men hun user aanbod vergroten. Tegelijk lijkt het me ook een logistieke nachtmerrie als je met meerdere verschillende netwerken zit. ADSL, ADSL2, VDSL ...

Tegelijk, plaats hun dat in een beter positie bij onderhandelingen met Belgacom ivm VDSL.

Als je jezelf afhankelijk maakt van 1 partij, dan wordt je vaak ook afgezet omdat er geen concurrentie is. Nu kan men dan Scarlet's ADSL2 uitspelen vs Belgacom's VDSL.

Of Scarlet heeft hun aan aanbod gedaan dat ze niet konden weigeren ( paardenkop in een bed? :) ).
Zambo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1184
Lid geworden op: 04 apr 2006, 17:00
Locatie: West-Vlaanderen

Aurora schreef:
Zambo schreef:Vraag aan de moderators en beheerders van dit forum.

Gelieve de prijzen van de dommel city ... producten aan te passen met prijs BTW inclusief. Want voor producten voor consumenten dienen prijzen altijd BTW inclusief vermeld te worden. Dommel is hier blijkbaar uit de bocht gegaan, en weet dat de groten der aarde hierdoor een stok achter de deur hebben om die producten tegen te houden hé, er is al voor minder een rechtszaak gestart. Gewoon even fair zijn en ervoor zorgen dat de Dommel producten er komen.

the "cityconnect lite" account has a downloadspeed of up to 3 mbit/sec, an uploadspeed of up to 512 kbps and a datalimit of 15gb. it allows 1 computer to connect at a monthly rate of 12.95 euro/month.
- the "cityconnect" product features a download-speed of up to 10 mbit/sec, an uploadspeed of up to 1 mbit/sec and a datalimit of 40 gb. unlimited computers are allowed to connect. the price of this connection will only be 19.95 euro/month.
- the "cityconnect pro" account will have a downloadspeed of up to 24 mbit/sec, an upload-speed of up to 3 mbit/sec and no downloadlimit. this account will be offered at a monthly rate of 28.95 euro.



Deze info is gekopieerd van de dommel.com site en waarschijnlijk dus amerikaans, als ik mij niet vergis is het de gewoonte in amerika om prijzen zonder btw te vermelden op de websites omdat er verschillende btw tarieven gelden in de amerikaanse staten. Correct me if i'm wrong



Dan nog dient men zich aan de wetgeving te houden van het land waar het van toepassing is. In dit geval is dat België en hier dient wettelijk voor consumenten de prijs inclusief BTW vermeld te staan. Vandaar.
Zambo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1184
Lid geworden op: 04 apr 2006, 17:00
Locatie: West-Vlaanderen

meon schreef:Die tekst komt uit het oorspronkelijke nieuwsbericht, ondertussen staat het daar mét en zonder BTW.
August 29 - 2007 - 11:26 PM posted by: [dommel.com servicecenter]

subject: dommel.com introduces cityconnect lite, cityconnect and cityconnect pro (ADSL2+)
dommel.com announces the availability of 3 new dsl-access products in the city of leuven as of mid november 2007. in the course of 2008 cityconnect products will become available in and around more belgian large cities (such as gent, hasselt, genk, oostende, liege, charleroi, antwerp, mons, brussels and kortrijk).

- the "cityconnect lite" account has a downloadspeed of up to 3 mbit/sec, an uploadspeed of up to 512 kbps and a datalimit of 15gb. it allows 1 computer to connect at a monthly rate of 12.95 euro/month vat excl, 15.67 euro vat incl.
- the "cityconnect" product features a download-speed of up to 10 mbit/sec, an uploadspeed of up to 1 mbit/sec and a datalimit of 40 gb. unlimited computers are allowed to connect. the price of this connection will only be 19.95 euro/month vat excl, 24.14 euro vat incl.
- the "cityconnect pro" account will have a downloadspeed of up to 24 mbit/sec, an upload-speed of up to 3 mbit/sec and no downloadlimit. this account will be offered at a monthly rate of 28.95 euro vat excl, 35.03 euro vat incl.

all accounts will be delivered by default with a fixed ip-addresses, and no port-blocking at all and will use the adsl2+ annex a and annex m specifications.
a belgacom telephoneline is still needed (a discovery line will do).
the cityconnect products will be available in selected cities only, as an addition to our nation-wide available netconnect (adsl) and speedconnect (vdsl2) based offerings and will merely be sold by local computer and telecomshops.




Als de eerste post in deze draad (op pagina 1) nu ook nog aangepast kan worden zou het magnifiek zijn. Is nog niet gebeurt.




Geregistreerd op: 25-8-2005
Berichten: 73

Geplaatst: Wo Aug 29, 2007 22:58 Onderwerp: Dommel: cityconnect lite, cityconnect & cityconnect pro

--------------------------------------------------------------------------------

Dommel.com announces the availability of 3 new dsl-access products in the city of leuven as of mid november 2007. in the course of 2008 cityconnect products will become available in and around more belgian large cities (such as gent, hasselt, genk, oostende, liege, charleroi, antwerp, mons, brussels and kortrijk).

- the "cityconnect lite" account has a downloadspeed of up to 3 mbit/sec, an uploadspeed of up to 512 kbps and a datalimit of 15gb. it allows 1 computer to connect at a monthly rate of 12.95 euro/month.
- the "cityconnect" product features a download-speed of up to 10 mbit/sec, an uploadspeed of up to 1 mbit/sec and a datalimit of 40 gb. unlimited computers are allowed to connect. the price of this connection will only be 19.95 euro/month.
- the "cityconnect pro" account will have a downloadspeed of up to 24 mbit/sec, an upload-speed of up to 3 mbit/sec and no downloadlimit. this account will be offered at a monthly rate of 28.95 euro.

all accounts will be delivered by default with a fixed ip-addresses, and no port-blocking at all and will use the adsl2+ annex a and annex m specifications.
a belgacom telephoneline is still needed (a discovery line will do).
the cityconnect products will be available in selected cities only, as an addition to our nation-wide available netconnect (adsl) and speedconnect (vdsl2) based offerings and will merely be sold by local computer and telecomshops.

source: dommel crm page
Swatje
Starter
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 sep 2007, 16:37

Oostende wel en brugge niet?

*zucht* :(
Praetorian
Premium Member
Premium Member
Berichten: 645
Lid geworden op: 30 sep 2005, 11:37

dean3009 schreef:Zou ADSL2+ beschikbaar zijn voor mij als ik aangesloten ben op Assebroek? (Ligt naast Oostende geloof ik) (ip239.dyn1.assebroek.schedom
-europe.net)


Assebroek is een deelgemeente van Brugge, ligt naast Oostkamp, in de zuidelijke rand maw.
ljd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1933
Lid geworden op: 15 maa 2007, 18:17
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

in 2008 zou je VDSL2 moeten kunnen krijgen dus wanhopen moet je niet doen
TomG
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2169
Lid geworden op: 06 jun 2005, 18:33
Locatie: Zwevegem
Uitgedeelde bedankjes: 472 keer
Bedankt: 106 keer

Ik vind dit een erg vreemde sprong van Dommel om nu nog verder te gaan op ADSL2+

De technologie is op zich toch wel verouderd, onze buurlanden bieden het al sinds 2005 aan.

Blijkbaar wil men nu ook op meerdere paarden wedden bij Dommel.

En natuurlijk klinkt dit allemaal mooi in de theorie, maar ik heb mijn bedenkingen zoals hier hook her en der aan bod gekomen:
- Leechers => performance netwerk => failliessement Dommel?
- Veel te kleine bedekking. Dat ADSL2 verhaaltje gaat nu ondertussen ook al een tijdje mee en we zien dat er zelden nieuwe steden bijkomen (in de praktijk). Wat er zou moeten komen is niet relevant, wel wat er is.

Ik sta ook behoorlijk sceptisch tegenover dit alles. Al zou ik liever ongelijk krijgen in mijn gedachtengoed en redenering.

Verder denk ik dat Telenet en Belgacom hier allerminst wakker van liggen. Hun klanten zitten toch vaak vast met packs (telefoon + internet + mobiel + TV). Die gaan niet snel veranderen hoor.
Bovendien specifiek voor Telenet: door die belachelijk lage dekking van ADSL2+ is dit alles behalve een waardige Telenet concurrent (tenzij in leechersteden zoals Leuven ed).
lithion
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 21 aug 2006, 13:02
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 64 keer

Zoals ik al sceptisch heb aangegeven toen het nieuws ivm VDSL2 aangekondigd werd, denk ik nu nog altijd dat die VDSL2 er niet komt in januari. Ofwel komt hij aan een héééél hoge prijs.
ljd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1933
Lid geworden op: 15 maa 2007, 18:17
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

Niemand heeft gezegd in Januari. Enkel dat in 2008 65% dekking zou moeten zijn.
Gebruikersavatar
deej
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3322
Lid geworden op: 09 dec 2002, 21:14
Locatie: Een boerengat nu met VDSL2!
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

Ik heb vandaag uit goede bron hetvolgende vernomen over het Cityconnect aanbod voor Leuven (en bij uitbreiding ook alles wat volgt in andere steden):

- Dommel plaatst eigen DSLAMs en zal eigen fibers leggen
- Initieel wordt er 2 Gbit fiber getrokken naar de centrales en 2 fibers als backup om tot 6 Gbit te kunnen gaan :!:
- De transit wordt daarbovenop nog eens verhoogd met 2Gbit om de verwachte instroom van grootgebruikers aan te kunnen

Wie dus denkt dat de backbone niet gaat kunnen volgen en dat Dommel zich blauw zal betalen aan BGC of Scarlet is eraan voor de moeite. Als het zo doorgaat zal Dommel in de grote steden een eigen ADSL netwerk hebben met een backbone van tussen de 2 en de 6 Gbit naar gelang de belasting van de centrale. Daar kan je met wat goede provisioning een hele boel leechende ADSL2+'jes op hangen.

Ik stap over in november, dat ligt bij deze al vast. Heb een goede lijn en zit op 1,2km van de centrale, 't gaat plezant worden :lol:.

Oh en een ander nieuwtje: Scarlet's backbone wordt ondertussen naar 10Gbit ge-upgrade. Het gaat er nog stuiven in telecom land ;).
kabouter007
Plus Member
Plus Member
Berichten: 106
Lid geworden op: 10 maa 2007, 18:51

Iedereen maakt zich blijkbaar klaar voor het magisch jaar 2008 waarin we deftig internet gaan krijgen :) Goed zo :!:
kaween
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2044
Lid geworden op: 19 jul 2004, 23:41
Locatie: Genk
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 47 keer

"The Second Coming" van Yates, speciaal voorgedragen aan Telenet en BGC. :)

Neh, grapje. Hopelijk blijft Dommel op de rails staan, en als er hard genoeg aan de boom wordt geschud, zal ook BGC en Telenet niet _zomaar_ met lede ogen kunnen toezien, iets wat iedereen ten goede zal komen.

Zo'n City Connect Pro zie ik allersinds ook wel zitten, hoewel mijn attenuation een afstand van ruwweg 2.5 KM doet vermoeden. Als ik de specsheet van ADSL2 daarbij haal, blijft er voor mij dus ruwweg 12mpbs over, dus hoe dan ook nog steeds een stevige verbetering tov van mijn huidige situatie.

Yep, dit zie ik wel zitten.
witte!
Pro Member
Pro Member
Berichten: 228
Lid geworden op: 23 okt 2004, 15:10

Het feit alleen al dat Dommel zou beginnen met zn eigen netwerk op te bouwen rond de grote steden doet vermoeden dat we minstens nog 1 à 2jaar moeten wachten op VDSL2.
Caey
Pro Member
Pro Member
Berichten: 275
Lid geworden op: 23 dec 2006, 22:13

witte! schreef:Het feit alleen al dat Dommel zou beginnen met zn eigen netwerk op te bouwen rond de grote steden doet vermoeden dat we minstens nog 1 à 2jaar moeten wachten op VDSL2.


Volgens wikipedia zijn de meeste landen al begonnen met het aanbieden, behalve het verenigd koningkrijk dat nog moet beslissen of het hiermee doorgaat of met fiber.

Bonja om eerlijk te zijn, al die snelheden doen mij niet zoveel (hoewel de upload hier overdreven laag is) ik zou eerder voor de goeiekopere abonnementen gaan. Internet @ 10€ :twisted: , dan betaal je meer voor je tv :)
Mr.T
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 835
Lid geworden op: 05 aug 2006, 18:36
Bedankt: 13 keer

deej schreef:Wie dus denkt dat de backbone niet gaat kunnen volgen en dat Dommel zich blauw zal betalen aan BGC of Scarlet is eraan voor de moeite. Als het zo doorgaat zal Dommel in de grote steden een eigen ADSL netwerk hebben met een backbone van tussen de 2 en de 6 Gbit naar gelang de belasting van de centrale. Daar kan je met wat goede provisioning een hele boel leechende ADSL2+'jes op hangen.


En wat denk je dat het kost om eigen fiber te leggen? Het zal eerder zijn dat Dommel fiber huurt van een bestaande leverancier.
Daarnaast kan je geen fiber trekken van 2Gbit, vermits fiber gewoon glas is. De bandbreedte hangt af van de gebruikte apparatuur.

Dommel heeft dan een eigen DSLAM in Leuven. Op 1 DSLAM rack kunnen ze ongeveer 500 klanten aansluiten. Met het duurste abo krijgen ze dus hier dus maximum iets van een 14500 euro voor. Het lijkt me sterk dat je de vaste kost aan BGC, aankoop en onderhoud van eigen apparatuur en je traffiek voor die prijs kan aanbieden. Het product dat Dommel hier aanbiedt, zal weinig winstgevend zijn. Zelfs als je een groot deel van je traffiek via peering kan afleveren, ben je al rap een paar duizend euro kwijt voor je transit verkeer alleen.
Xi
Pro Member
Pro Member
Berichten: 260
Lid geworden op: 10 sep 2006, 02:28

Ze zullen de cityconnect abonnementen financieren met geld van netconnect.
Zambo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1184
Lid geworden op: 04 apr 2006, 17:00
Locatie: West-Vlaanderen

lithion schreef:Zoals ik al sceptisch heb aangegeven toen het nieuws ivm VDSL2 aangekondigd werd, denk ik nu nog altijd dat die VDSL2 er niet komt in januari. Ofwel komt hij aan een héééél hoge prijs.



Dat is het hem nu net. Ik verwacht in de eerste plaats dat de jongens en meisjes van Belgacom de prijzen voor een 4Mbits lijntje laten zakken tot 15 à 20 Euro per maand. het kan al jaren in het buitenland, dus ga ik ervan uit dat ze nu al genoeg winst hebben gemaakt. en dat de nieuwe technologiën zich positioneren tussen de 40 à max 50 euro.

Maar ja, de jongens en meisjes van Belgacom zie ik dat niet direct doen, dus bewijzen ze nogmaals dat ze geen respect hebben voor de klant, niet innovatief kunnen zijn en incompatibel zijn.
Want in het buitenland kan je internet + telefonie + tv krijgen voor 29.95 Euro en bij Belgacom betaal je daar 50 (pack internet + tv) + 17.50 telefonie + 19.95 onbeperkt bellen samen is dat = 87,45 Euro hieruit concludeer ik als consument dat Belgacom een bende bandieten zijn. Oh ja en nu niet afkomen met de foefkes van gratis i-tunes, gratis foto's, anti spam, anti virus, of ja de nieuwste iedereen betaalt eveneveel en evenduur om de kosten van platteland te dekken, ......... wat is jullie volgende uitvlucht jongens en meisjes van Belgacom?

Maar ja eerst 2008 afwachten zeker.
Gebruikersavatar
fieldoxide
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 mei 2006, 15:07
Locatie: Heverlee
Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
Bedankt: 25 keer

deej schreef:Ik heb vandaag uit goede bron hetvolgende vernomen over het Cityconnect aanbod voor Leuven (en bij uitbreiding ook alles wat volgt in andere steden):

- Dommel plaatst eigen DSLAMs en zal eigen fibers leggen
- Initieel wordt er 2 Gbit fiber getrokken naar de centrales en 2 fibers als backup om tot 6 Gbit te kunnen gaan :!:
- De transit wordt daarbovenop nog eens verhoogd met 2Gbit om de verwachte instroom van grootgebruikers aan te kunnen

Wie dus denkt dat de backbone niet gaat kunnen volgen en dat Dommel zich blauw zal betalen aan BGC of Scarlet is eraan voor de moeite. Als het zo doorgaat zal Dommel in de grote steden een eigen ADSL netwerk hebben met een backbone van tussen de 2 en de 6 Gbit naar gelang de belasting van de centrale. Daar kan je met wat goede provisioning een hele boel leechende ADSL2+'jes op hangen.

Ik stap over in november, dat ligt bij deze al vast. Heb een goede lijn en zit op 1,2km van de centrale, 't gaat plezant worden :lol:.

Oh en een ander nieuwtje: Scarlet's backbone wordt ondertussen naar 10Gbit ge-upgrade. Het gaat er nog stuiven in telecom land ;).


Weet iemand soms waar ik al die informatie over deze nieuwe formules kan terugvinden want op de website van dommel vind ik er niks van terug.
ljd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1933
Lid geworden op: 15 maa 2007, 18:17
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

Enkel te zien op het nieuws van de huidige dommel gebruikers. In hun crm
Gebruikersavatar
fieldoxide
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 mei 2006, 15:07
Locatie: Heverlee
Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
Bedankt: 25 keer

ljd schreef:Enkel te zien op het nieuws van de huidige dommel gebruikers. In hun crm


Dus dat betekent dat ik als buitenstaander deze nieuwsberichten niet kan lezen?
ljd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1933
Lid geworden op: 15 maa 2007, 18:17
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

Het meeste nieuws word enkel intern bekend gemaakt. Ze hebben geen echte newspage op hun website. www.dommel.be
Gebruikersavatar
deej
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3322
Lid geworden op: 09 dec 2002, 21:14
Locatie: Een boerengat nu met VDSL2!
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

Mr.T schreef:En wat denk je dat het kost om eigen fiber te leggen? Het zal eerder zijn dat Dommel fiber huurt van een bestaande leverancier.
Daarnaast kan je geen fiber trekken van 2Gbit, vermits fiber gewoon glas is. De bandbreedte hangt af van de gebruikte apparatuur.


Klopt perfect wat je daar zegt ;). D'er komt in ieder geval een rechtstreekse 2Gbit verbinding tussen Leuven en Brussel (waar hun DC is) die kan uitgebreid worden tot 6Gbit indien nodig.

deej schreef:- De transit wordt daarbovenop nog eens verhoogd met 2Gbit om de verwachte instroom van grootgebruikers aan te kunnen


Ik heb me vergist, 't wordt verhoogd met 10Gig. Ze hebben vandaag al 4Gig aan Transit bij Verizon & Belgacom International, en nu komt er nog eens 10Gig bij bij Teralink.

Leechers gezocht om dat vol te trekken ;).
pluppie
Member
Member
Berichten: 70
Lid geworden op: 19 apr 2004, 12:12

Leuven?
Makkelijk.
10Gbit/24Mbit=400 Gebruikers die continu van newsgroepen downloaden.
Zijt maar zeker dat er 400 studenten continu hun pc openvlammen tegen 24Mbit. En dan heb je nog studentenkoten die internet delen.
Nu is Leuven wel een ideaal testgebied. Als je daar alles stabiel houdt, hou je het overal stabiel.
Ik snap Dommel echt niet met hun nolimit. Waarom geen 150 of 200GB limiet ofzo, zo heb je nog enig vat op de gebruikte bandbreedte.
Tegen 24Mbit haal je makkelijk een terrabyte af aan data. Je zal misschien denken dat er nooit zo'n zotten rondlopen. Awel, ik ken er toch al ene die dat zou doen :roll:
Ik hoop dat Dommel het volhoudt, maar financieel lijkt me dit gewoon niet realistisch met deze voorwaarden. Het zal wel een flinke boost geven aan andere kleinere providers. Wie gaat zich nu nog inschrijven voor providers zoals fulladsl tegen hun huidige voorwaarden?
Telenet en BGC gaan veel minder miserie tegemoet, want zij hebben het vooral van modale internetgebruikers die echt niet zitten te wachten op FUP of 24Mbit verbindingen. 3/4de van BGC internet gebruikers kunnen volgens mij nog niet eens een film afhalen.
Plaats reactie

Terug naar “Telecom nieuws”