Aanhoudende problemen

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
penguinpower
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 41
Lid geworden op: 07 mei 2006, 17:20

Meer dan een jaar geleden sloten we aan bij Dommel voor zowel internet als telefonie. Oorspronkelijk nergens last mee: goede snelheden (~4Mbps) en geen last van disconnects. Na ongeveer een half jaar begonnen we af en toe last te hebben van disconnects. We werden overgezet op een lager profiel (3Mbps). Het leek even beter te gaan maar de laatste maanden werd het weer slechter en slechter.

Ik was dit zodanig beu dat ik een andere modem gekocht heb (ipv de digitelbox van Dommel) zodat ik de lijnwaarden kon uitlezen. Daaruit bleek dat die op bepaalde momenten goed waren (normaal voor de afstand tot de centrale) maar eigenlijk nooit echt constant. Bij een te lage SNR-waarde volgde een (logische) disconnect.

Na het melden van deze problemen bij Dommel werd een technieker van Belgacom langs gestuurd. Die deed enkele metingen en verving een stuk kabel maar beweerde dat er met de telefoonlijn niets aan de hand was. Toen ik vroeg of er in de centrale (een dslam-kaart of iets anders) kon verkeerd gaan zei hij dat Belgacom daar niets kon aan doen aangezien het hun kaarten niet zijn.

Omdat de problemen blijven aanhouden heb ondertussen nog een nieuwe splitter geplaatst en ook alle andere kabels vervangen. Dit alles heeft echter niet geholpen. Daarom dus nogmaals gemaild met Dommel om dit te laten weten. Nu beweren ze daar dat die technieker van Belgacom zich er gemakkelijk van af wou maken en dat Dommel er niets kan aan doen.

Ik vreesde al dat ik weer zo'n antwoord ging krijgen en wil nu eigenlijk eens weten hoe het zit. Als geen van beide hier iets kan/wil aan doen dan zeg ik mijn abonnement op en neem ik wel Edpnet. Ik veronderstel dat er hier genoeg mensen zijn die mij hierover correcte informatie kunnen verschaffen.

Alvast bedankt.
ljd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1933
Lid geworden op: 15 maa 2007, 18:17
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

Je moet eisen om op het ander koperpaar gezet te worden.
Gebruikersavatar
zippie666
Pro Member
Pro Member
Berichten: 419
Lid geworden op: 16 apr 2005, 16:31

ljd schreef:Je moet eisen om op het ander koperpaar gezet te worden.


Kan je dat zomaar?
ljd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1933
Lid geworden op: 15 maa 2007, 18:17
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

Ik denk het wel, als je zegt dat je internet constant wegvalt en je al nieuwe modem enzo geprobeert hebt.
hoy69
Pro Member
Pro Member
Berichten: 243
Lid geworden op: 22 mei 2006, 11:12

da hangt van de helpdesk van (belgacom) vanaf of dat wel gaat helpen.
eigelijk heeft dit soort problemen nie direct iets met dommel te maken maar meer met je adsl signaal die over belgacom dslams verloopt.
je kan storing hebben van andere paren, maar kan ook iets anders zijn
kloterij is dat je wel nie direct naar belgacom mag bellen omdat je dommel klant bent.
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

hoy69 schreef:kloterij is dat je wel nie direct naar belgacom mag bellen omdat je dommel klant bent.

in zo'n geval is het idd een nadeel dommelaar te zijn. voor elke interventie van belgacom moet er ook betaald worden... vervelende situatie, te hopen dat het in orde komt
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
stefken1969
Member
Member
Berichten: 60
Lid geworden op: 09 apr 2007, 11:39
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer

penguinpower schreef:Meer dan een jaar geleden sloten we aan bij Dommel voor zowel internet als telefonie. Oorspronkelijk nergens last mee: goede snelheden (~4Mbps) en geen last van disconnects. Na ongeveer een half jaar begonnen we af en toe last te hebben van disconnects. We werden overgezet op een lager profiel (3Mbps). Het leek even beter te gaan maar de laatste maanden werd het weer slechter en slechter.

Ik was dit zodanig beu dat ik een andere modem gekocht heb (ipv de digitelbox van Dommel) zodat ik de lijnwaarden kon uitlezen. Daaruit bleek dat die op bepaalde momenten goed waren (normaal voor de afstand tot de centrale) maar eigenlijk nooit echt constant. Bij een te lage SNR-waarde volgde een (logische) disconnect.

Na het melden van deze problemen bij Dommel werd een technieker van Belgacom langs gestuurd. Die deed enkele metingen en verving een stuk kabel maar beweerde dat er met de telefoonlijn niets aan de hand was. Toen ik vroeg of er in de centrale (een dslam-kaart of iets anders) kon verkeerd gaan zei hij dat Belgacom daar niets kon aan doen aangezien het hun kaarten niet zijn.

Omdat de problemen blijven aanhouden heb ondertussen nog een nieuwe splitter geplaatst en ook alle andere kabels vervangen. Dit alles heeft echter niet geholpen. Daarom dus nogmaals gemaild met Dommel om dit te laten weten. Nu beweren ze daar dat die technieker van Belgacom zich er gemakkelijk van af wou maken en dat Dommel er niets kan aan doen.

Ik vreesde al dat ik weer zo'n antwoord ging krijgen en wil nu eigenlijk eens weten hoe het zit. Als geen van beide hier iets kan/wil aan doen dan zeg ik mijn abonnement op en neem ik wel Edpnet. Ik veronderstel dat er hier genoeg mensen zijn die mij hierover correcte informatie kunnen verschaffen.

Alvast bedankt.


Ik heb ca 2 a 3 maanden geleden volledig hetzelfde probleem gehad en tot 2 keer toe hiervoor een ticket aangemaakt bij Dommel. De eerste keer hebben ze een technieker van Belgacom gestuurd en deze deed een paar metingen, niks aan de hand zei hij. De tweede keer heeft de technieker na het aandringen van mij me op een ander koperpaar geplaatst. Alle problemen waren effectief opgelost maar deze zijn jammer genoeg terug herbegonnen de laatste weken. Hiervoor heb ik nog geen actie ondernomen.
ljd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1933
Lid geworden op: 15 maa 2007, 18:17
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

Ik zou zeggen stef, als VDSL2 er is, direct overschakelen :-D
Gebruikersavatar
SniFManS
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 949
Lid geworden op: 25 aug 2006, 21:54
Locatie: Mol -Rauw
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

het is een feit als er problemen voor doen dat de eene het zal doorverwijzen naar de andere en andersom ook . Zo zitten die gasten immers in mekaar ! Natuurlijk is de klant de dupe en dat zou niet mogen . Ik zou zeggen bij zulke gevallen zeker een officiele klacht neerleggen bij de ombudsdienst . Niet dat dit veel uit haald zenne maar wie weet naar de toekomst toe . Je kan altijd aangetekend een klacht neerleggen bij dommel omdat zij hun kontract niet waar maken , namelijk u een 4mbit lijn geven die perfect werkt . Ze moeten daar iets aan doen en anders aangetekend melding maken van onmiddelijke stopzetting wegens nalatigheid van dommel . En voor een andere provider gaan .
De consument is geen koning meer maar iemand die gebruikt word door mensen met monopoly.
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

Sniffie schreef: Je kan altijd aangetekend een klacht neerleggen bij dommel omdat zij hun kontract niet waar maken , namelijk u een 4mbit lijn geven die perfect werkt .

ze garanderen helemaal geen 4mbit lijn in hun contract
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Gebruikersavatar
brooklyn
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1252
Lid geworden op: 15 jun 2004, 20:25
Locatie: West-Vlaanderen aan de kust

Heb ik ook gehad, je moet de kabels die in je huis komen zeer goed controleren. Telkens na een hevige regenbui viel de verbinding weg, na lang zoeken zag ik dat er vocht in mijn verdeelkastje zat waar de telefoondraden worden gesplitst. ze waren gewoon groen van oxidatie en braken gewoon af bij het aanraken. nu ben ik nog enkel opzoek naar een verbindingskit waar de draden in een soort silicone zitten, zodat ze niet meer aangetast kunnen worden.
Afbeelding
PC1: Intel Core 2 Duo E6600 - 2GB DDR2 SDRAM PC6400 - ASUS P5B Deluxe - GeForce 8800GTS 320MB DDR3 - Western Digital 35GB Raptor - 3.1TB HD space
PC2: AMD3600 - 1GB DDR - ASUS A8N Deluxe - ATI 3850 -
Dvico Tvix 6500A user
penguinpower
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 41
Lid geworden op: 07 mei 2006, 17:20

De kabel die binnenkomt is vervangen tot aan de verdeeldoos. De verdeeldoos werd gecontroleerd en is goed bevonden. Als Belgacom de lijn daarna opmeet en geen problemen kan vinden heb ik daar ook weinig tegen in te brengen.
Bovendien lijken de problemen weinig of niets met het weer te maken hebben. Zelfs in de droogste periodes hebben we er last van en na hevige buien niet meer dan anders (soms zelfs minder).
Een klacht neerleggen zie ik momenteel niet zitten aangezien het dan weer maanden kan duren vooraleer er een oplossing komt. Het lijkt me op dit moment beter van om andere provider te zoeken, tenzij iemand nog iets anders kan bedenken. Concreet zou ik nog willen weten wie nu eigenlijk verantwoordelijk is voor de dslam waarop we aangesloten zijn?
Gebruikersavatar
Blue-Sky
Erelid
Erelid
Berichten: 8554
Lid geworden op: 23 feb 2003, 20:42
Locatie: België - Limburg

Inderdaad een goed voorstel om de vraag te stellen om op 'n ander koperpaar te zetten.
Direct ticket via Dommel maken, naar Belgacom bellen heeft weinig zin daar BGC je niet kent als klant.

Langere tijd geleden ook al eens voorgehad, destijds had een Belgacom technieker op het traject tussen de centrale en mijn woning in de bovengrondse verdeelkasten de rangeerdraden alvast vernieuwd.

Ook een beschadigde kabel na graafwerken kan de oorzaak zijn.

<center> =================================== </center>
Ik plak je hier een tekening uit 'n oude thread >>

Koppel de overbodige draden los in het overgave punt Belgacom, zoek daar de a en de b ader.
Dit is het enige paar waar het signaal op zit.(afkomstig van de tf centrale Belgacom)
Van daar uit verbind je een nieuwe afgeschermde kabel naar de plaatst waar je PC staat.
Daar plaatst je de Telefoon doos en sluit je uw nieuwe kabel aan, plaats er een tf toestel in en test.
Plaats nu uw splitter en plaats daar uw telefoon in.
Verbind de onderkant van de splitter met de voorziene kabel naar uw modem of router.
Op deze wijze heb je alle mogelijke oude bedrading in uw woning omzeild.
(veronderstellend dat jij alleen in dit gebouw woont)
Opletten dat je geen andere users afkoppelt van het tf net
:!:

Afbeelding

Zie deze tekening eens na ivm het plaatsen van uw splitters, ook het eventueel parallel liggen van leidingen in de muur.
Zodat je niet kunt zien of er wel overal een splitter zit, dit gebeurd wel meer indien in je woning oudere bedrading ligt.
Men ging vroeger v/d ene naar de andere doos in de muur alles parallel)
Afbeelding
ljd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1933
Lid geworden op: 15 maa 2007, 18:17
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

Je kan natuurlijk zeggen dat je tijdens het bellen veel storing hebt
murda
Plus Member
Plus Member
Berichten: 178
Lid geworden op: 22 jun 2006, 20:23

Mijn vriendin heeft 4 maanden moeten wachten tot Dommel de aansluiting en de digitelbox kwamen installeren. Echt niet te doen, zoveel keer naar Dommel gebeld en elke keer waren ze het vergeten of vergeten door te geven aan collega's.

Nu heeft ze eindelijk verbinding maar valt constant uit en de snelheid is nooit constant. Nu heeft ze 3mbps/215kbps theoretisch.
Is er ook een manier om in die fritzbox in te loggen????
Ben het hier een beetje beu aan het worden met onprofessionalisme van zowel Dommel als Belgacom.

Ze hebben beide een spaghetti aansluiting achtergelaten en de brave klant kan alles zelfs terug telefoondraad kopen en alles mooi terughangen.
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”