telenet telefonie/televisie vraagjes

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
mianus
Starter
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 17 nov 2006, 13:21

Hallo, even de probleemsituatie schetsen

Ik verhuis van A naar B,
op adres A wil ik (voor mijn ouders) Telenet Telefonie en Internet pakket (comfortnet).
De kabel -en telefoonaansluiting komen toe in garage. Wordt de modem voor Internet hier geinstalleerd om dan met UTP netwerk-kabeltje naar Pc te gaan? Hoe zit het met de telefoonlijn? Moet er een nieuwe kabel ipv telefoonlijn gelegd worden van modem tot aan vaste telefoon of kan dit via de bestaande bekabeling?

op adres B wil ik digitale TV via Telenet. Onlangs is de coax-kabel er verlengd van de keuken (het is een appartement en dit was plaats waar TV kabel binnenkomt) naar de woonplaats. Waar wordt de versterker en modem geplaatst? Kan dit in de woonplaats of moet dit zijn waar de kabel oorspronkelijk binnenkomt - (is reeds dichtgemaakt achter muur )?
Kan men eventueel zelf meten of het signaal in woonplaats goed genoeg is? (vooraleer telenet installateur te laten komen)

Kan ik gebruik maken van de korting voor een digicorder aan 199 euro door het aankopen van deze zaken? of lukt dit niet vanwege twee verschillende adressen?

Alvast bedankt.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

mianus schreef:De kabel -en telefoonaansluiting komen toe in garage. Wordt de modem voor Internet hier geinstalleerd om dan met UTP netwerk-kabeltje naar Pc te gaan?


Dat is de aanbevolen optie... hou je modem op een centrale plaats, in de toekomst heb je hem misschien ook nog nodig voor Digitale TV en als hij dan ergens anders staat is het soms moeilijk.

mianus schreef:Hoe zit het met de telefoonlijn? Moet er een nieuwe kabel ipv telefoonlijn gelegd worden van modem tot aan vaste telefoon of kan dit via de bestaande bekabeling?


Gaat gewoon via de bestaande bekabling... als die dus eveneens in je garage toekomt is het eenvoudig.

mianus schreef:op adres B wil ik digitale TV via Telenet. Onlangs is de coax-kabel er verlengd van de keuken (het is een appartement en dit was plaats waar TV kabel binnenkomt) naar de woonplaats. Waar wordt de versterker en modem geplaatst?


Kan in princiepe overaal... enige regel is dat er geen aftakking mag gebeuren voor de modem.

mianus schreef:Kan ik gebruik maken van de korting voor een digicorder aan 199 euro door het aankopen van deze zaken? of lukt dit niet vanwege twee verschillende adressen?


Normaal niet, maar je ouders kunnen hem kopen, en dan laat je de smartcard gewoon op jou adres activeren (ze kunnen niet verbieden dat je ouders het toestel onmiddelijk doorverkopen aan jou).
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Base, Chello, UPC)”