Dommel: cityconnect lite, cityconnect & cityconnect pro

Nieuws omtrent telecom
Gebruikersavatar
zippie666
Pro Member
Pro Member
Berichten: 419
Lid geworden op: 16 apr 2005, 16:31

Ik ben vooral benieuwd naar de reactie van bgc/telenet/elke andere isp eigenlijk.
Zambo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1184
Lid geworden op: 04 apr 2006, 17:00
Locatie: West-Vlaanderen

kick schreef:Eerst thuis moeten zagen om over te schakelen naar dommel. Nu om te verhuizen naar 't stad...


Gaat nogal ver? Ouders zullen content zijn zeker ? :lol:
ljd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1933
Lid geworden op: 15 maa 2007, 18:17
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

Je moet niet alleen grootgebruiker zijn om over te schakelen vind ik. Die prijzen bieden veel meer dan wat TN en BGC ooit gegeven hebben.
Zambo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1184
Lid geworden op: 04 apr 2006, 17:00
Locatie: West-Vlaanderen

zippie666 schreef:Ik ben vooral benieuwd naar de reactie van bgc/telenet/elke andere isp eigenlijk.


Ben ook benieuwd, ofwel gaat men handelen ofwel zal men aan de zijlijn toekijken hoe de grootverbruikers overschakelen en Dommel platleggen en gewoon hun ding verder doen zoals ze nu reeds bezig zijn.
liger
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2291
Lid geworden op: 10 dec 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Gozzy schreef:
LoSeR schreef:als het in mechelen mogelijk is stap ik direct over zenne, tenzij edpnet een antwoord heeft :)



Hetzelfde hier , heb net men opzegbrief van telenet ontvangen, ben nog zeer hard aan het twijfelen tssn EDPNET en Dommel .

Heb je nu EDPNET? Ben je er content mee?
Welke snelheden haal je ?

Thanks.

edpnet zit op 700 meter en haal 630-650
ben er content mee ja :)
je moet zien naar uw afstand en dan vgl met dommel wat voor u beste is
Zambo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1184
Lid geworden op: 04 apr 2006, 17:00
Locatie: West-Vlaanderen

ljd schreef:Je moet niet alleen grootgebruiker zijn om over te schakelen vind ik. Die prijzen bieden veel meer dan wat TN en BGC ooit gegeven hebben.


Kan je daar volledig in bijtreden hoor.
yuan_lee86
Member
Member
Berichten: 90
Lid geworden op: 24 jan 2007, 13:03
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

gambit schreef:...in the course of 2008 cityconnect products will become available in and around more belgian large cities (such as gent, hasselt, genk, oostende, liege, charleroi, antwerp, mons, brussels and kortrijk)...


hmm, kzie geen sint-niklaas ertussen :-(
ljd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1933
Lid geworden op: 15 maa 2007, 18:17
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

De eerste 2 maanden na mijn omschakeling heb ik massaal gedownload, maar daarna verminderd je download gedrag toch. Nu kom ik al toe met 20gig
Gebruikersavatar
zippie666
Pro Member
Pro Member
Berichten: 419
Lid geworden op: 16 apr 2005, 16:31

ljd schreef:De eerste 2 maanden na mijn omschakeling heb ik massaal gedownload, maar daarna verminderd je download gedrag toch. Nu kom ik al toe met 20gig


Dat klopt, ik haal zelf ook maar 15 gig ofzo meer (natuurlijk éénmaal de zomerstop gedaan is en de series weer beginnen zal't mss een beetje meer zijn, maar spectaculair veel meer zal't wel niet zijn) en dat nadat ik de eerste 2 maand 100+ gig afgehaald heb...
Goendi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1621
Lid geworden op: 30 mei 2006, 13:20
Twitter: goendi
Locatie: Antwerpen
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Zou daar een ADSL2+ modem in bijgeleverd worden?
Gebruikersavatar
zippie666
Pro Member
Pro Member
Berichten: 419
Lid geworden op: 16 apr 2005, 16:31

Ik heb trouwens deze info gemaild naar [email protected] en [email protected] :wink:
Aurora
Member
Member
Berichten: 56
Lid geworden op: 21 jun 2005, 19:41

Dommel gaat via het netwerk van Scarlet en Scarlet gaat overgenomen worden door KPN wat een grote Nederlandse provider is... zou het hier iets mee te maken kunnen hebben...
Gebruikersavatar
Robinvv
Pro Member
Pro Member
Berichten: 278
Lid geworden op: 15 jan 2006, 00:10

Aurora schreef:Scarlet gaat overgenomen worden door KPN


Bron ?
Telenet & Belgacom : PROFITEURS!
Dommel 120 GB!! :D
Vergelijk zelf: Excel blad en Site
tomg1804
Pro Member
Pro Member
Berichten: 270
Lid geworden op: 12 jun 2007, 20:30

Zambo schreef:
zippie666 schreef:Ik ben vooral benieuwd naar de reactie van bgc/telenet/elke andere isp eigenlijk.

Ben ook benieuwd, ofwel gaat men handelen ofwel zal men aan de zijlijn toekijken hoe de grootverbruikers overschakelen en Dommel platleggen en gewoon hun ding verder doen zoals ze nu reeds bezig zijn.

Het zullen waarschijnlijk niet enkel de grootverbruikers zijn die zullen overstappen.
telenet, dat altijd claimt dat het de snelste is en dit ook voor klanten het belangrijkste is, zou hierdoor ook wel een hoop gewone klanten kunnen verliezen die eindelijk zullen inzien dat ze bij telenet/belgacom veel te veel betalen.
Mits Dommel natuurlijk zorgt voor dat het wat naambekendheid krijgt (lees: reclame maken, van zich laten horen).
Mr.T
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 835
Lid geworden op: 05 aug 2006, 18:36
Bedankt: 13 keer

Robinvv schreef:
Aurora schreef:Scarlet gaat overgenomen worden door KPN


Bron ?


Het zou positief zijn dat Scarlet overgenomen gaat worden door KPN, maar ik vrees dat dit financieel moeilijk haalbaar zal zijn. KPN heeft net Versatel/Tele2 overgenomen voor 95 miljoen euro. Ik ben er ook nog lang niet van overtuigd dat een overname wel positief is. Een overname wordt meestal gevolgd door een herstructurering waar besparingen en ontslagen bij horen.

Wil je echter goed kunnen concurreren Met Belgacom en Telenet is schaalvergroting echt nodig.

Voor de consument zie ik voorlopig dan ook weinig verbeteringen. Je krijgt dan 3 grote spelers en ik ben er niet van overtuigd dat dit de concurrentie gaat aanwakkeren.
Alexandre
Member
Member
Berichten: 63
Lid geworden op: 09 dec 2004, 21:00

De Standaard heeft het ook al opgepikt :

Dommel breekt breedband markt open


De internetprovider Dommel.com, een dienst van het Landense internetbedrijf Schedom, wil breken met de prijstradities op de breedbandmarkt. Daarom lanceert het als eerste zijn Cityconnect-aansluitingen, waarvan de kosten diep onder die van de bestaande providers duiken.
Vanaf 12,95 euro per maand krijgt de klant een dsl-aansluiting die sneller en goedkoper is dan Telenets instapabonnement en ook meer dataverkeer toelaat. – Daarvoor heb je wel een vaste Belgacom-lijn nodig.

Het duurste pakket kost 28,95 euro (exclusief btw) en heeft geen downloadlimieten.

De producten worden eerst getest in Leuven. Als het project goed evolueert, komen in de loop van 2008 ook Gent, Hasselt, Genk, Oostende, Luik, Antwerpen, Bergen, Kortrijk, Brussel en Charleroi aan bod.

'Er zijn geen plannen om het aanbod uit te breiden naar andere locaties in België', verklaart Bart Dom, technisch manager van Schedom.

'Een van de redenen waarom andere aansluitingen zo duur zijn, is de hoge kost om de landelijke gebieden aan te sluiten. Landelijke gebruikers zijn aangewezen op de duurdere abonnementen van Dommel.com. Bij andere aanbieders wordt dat prijsverschil opgevangen door aan iedereen het gemiddelde te vragen.'

Dommel.com startte negen jaar geleden als hostingbedrijf. Het biedt ook al geruime tijd dsl-aansluitingen aan. 'Om de kosten te drukken rekenen bijna alleen op mond-tot-mond-reclame', legt zaakvoerster Sandra Schevenels uit.

Dommel.com hoopt tegen midden november de eerste Leuvenaars te kunnen aansluiten.

Reactie

Bij Belgacom hebben ze nog niet van Dommel gehoord. Wel benadrukken ze dat ze er niet aan denken om stedelijke klanten een prijsvoordeel te geven tegenover landelijke. 'Dat zou in strijd zijn met onze kerndoelstellingen', luidt het commentaar.

BRON: De Standaard 30-08-07
http://www.standaard.be/Artikel/Detail. ... 082007_096
elldiablo
Pro Member
Pro Member
Berichten: 403
Lid geworden op: 13 apr 2006, 19:29
Locatie: Limburg Houthalen

En: unlimited download aan 24 mbit/sec?? Er zitten hier een paar die met plezier een terabyte per maand gaan binnensleuren. Loopt dat idd wel goed af
?

Die limiet gaat ( hoopelijk van niet ) mishien toch eruit ...maar kom als ze die dan trg schroeven naar 85 g ...ben ik nog blij :o)
i believe in Technology ... they can changes this world to make it easy for us .
Politic ?? they make law's when they cant solve a problem ... Now how helpfull is that ...
hellsnake
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1107
Lid geworden op: 21 jan 2007, 12:04
Contacteer:

Bij Belgacom hebben ze nog niet van Dommel gehoord.

Kruip maar weer onder je steen zou ik zeggen. :lol:
kabouter007
Plus Member
Plus Member
Berichten: 106
Lid geworden op: 10 maa 2007, 18:51

haha, die's wel goe, nog nooit van dommel gehoord, over welk netwerk gaat dommel dan? :P mss gebruikt dommel het netwerk wel stiekem zonder dat belgacom dit weet :lol:
Gebruikersavatar
Robbe
El Robre
El Robre
Berichten: 2861
Lid geworden op: 30 jun 2005, 22:45
Twitter: infocaris
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Contacteer:

Weet er eigenlijk iemand of er schot in de zaak van het internet zonder vaste lijn voor niet Belgacom gebruikers ?

Bij Belgacom hebben ze nog niet van Dommel gehoord.

Gebruiken ze de Belgacom ATM's niet ?
Het zal eerder zo'n reactie zijn om te zeggen dat ze er zich geen zorgen over maken, dan dat ze ze echt niet kennen.

Code: Selecteer alles

filmpjes toevoegen met : [vimeo]code[/vimeo] en [youtube]code[/youtube]
Gebruikersavatar
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5263
Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
Locatie: BALEN
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

svermassen schreef:Zou Scarlet volgen ...


Dat weet ik niet maar als er een deftige setup fee aan verbonden is, en als ik een reeks IP's kan krijgen, dan zal ik het toch serieus overwegen om dommel te volgen :) wat scarlet doet kan me dan eigenlijk geen zak maken, ..

LoSeR schreef:als het in mechelen mogelijk is stap ik direct over zenne, tenzij edpnet een antwoord heeft :)
Als het er is en mijn contract loopt af en der is geen antwoord wordt er niet gewacht, zo simpel is dat, zeker niet unlimited,..
Gebruikersavatar
deej
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3322
Lid geworden op: 09 dec 2002, 21:14
Locatie: Een boerengat nu met VDSL2!
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

Zambo schreef:Want als alle groot verbruikers overstappen en het netwerk platleggen zal het snel gedaan zijn met Dommel.


Het merendeel zit daar toch al van bij Dommel. En nog een pakske bij EDPNet.

De Standaard schreef:Bij Belgacom hebben ze nog niet van Dommel gehoord.


Jaja tuurlijk, nog nooit van hun laatste turboline klant gehoord. Straffe mannen daar.
Gebruikersavatar
Block
Erelid
Erelid
Berichten: 1740
Lid geworden op: 31 jul 2005, 01:08
Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
Bedankt: 76 keer

Zambo schreef:Ik hoop dat men het verkeer aankan op hun netwerk. Want als alle groot verbruikers overstappen en het netwerk platleggen zal het snel gedaan zijn met Dommel.


Ik zie het probleem niet, het grote voordeel is dat het stap voor stap kan gaan, Leuven, begin volgend jaar Gent ofzo enz. De huidige klanten kunnen ze toch ook op een vlotte manier bedienen. Ze zullen niet per duizenden toestromen, ik geloof er alvast in!
select replace * from userbase.be where topic ('got hostile', 'got friendly and polite');
Gebruikersavatar
zippie666
Pro Member
Pro Member
Berichten: 419
Lid geworden op: 16 apr 2005, 16:31

Ook eens aan hln.be gemeld :wink:
qless
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1584
Lid geworden op: 13 dec 2002, 11:44
Locatie: Lokeren
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 127 keer
Contacteer:

deej schreef:
Zambo schreef:
De Standaard schreef:Bij Belgacom hebben ze nog niet van Dommel gehoord.


Jaja tuurlijk, nog nooit van hun laatste turboline klant gehoord. Straffe mannen daar.


Goede reden voor Dommel om hun rekening aan Belgacom niet meer te betalen ;)

Ik wil wel es weten wat dat VDSL2 aanbod gaat wezen...
tbscope
Member
Member
Berichten: 91
Lid geworden op: 25 jul 2003, 21:48

Klinkt een beetje als discriminatie.
Je woont niet in een grote stad, pech, betaal maar meer.
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4340
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

De Standaard schreef:"]Bij Belgacom hebben ze nog niet van Dommel gehoord.


De 'gewone' internetgebruiker (BC/TN) leest dit natuurlijk in zijn krant (niet op UB) en heeft ook nog nooit van Dommel gehoord. De eerste reactie zal dan ook zijn "Da's weer een nieuwe ISP, 't zal lang duren... Als zelf BC nog niet weet wie ze zijn.."

Misschien moet Dommel och maar eens reclame maken in de geschreven pers of op TV
Bye, Maurice
https://on4bam.com
Gebruikersavatar
Robbe
El Robre
El Robre
Berichten: 2861
Lid geworden op: 30 jun 2005, 22:45
Twitter: infocaris
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Contacteer:

tbscope schreef:Klinkt een beetje als discriminatie.
Je woont niet in een grote stad, pech, betaal maar meer.

Het is vooral tegenstrijdig met de reden waarom ze VDSL2 uitstellen.
Maar deze manier van doen is eerder vanuit praktisch opzicht en is frequent in de buurlanden.
Zo kunt ge op boerenbuiten in Nederland ook geen fiber krijgen, terwijl ge dat in de stad wel kunt.

Code: Selecteer alles

filmpjes toevoegen met : [vimeo]code[/vimeo] en [youtube]code[/youtube]
blidi
Pro Member
Pro Member
Berichten: 380
Lid geworden op: 14 okt 2004, 17:52
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 29 keer

Ja, ik woon ook in een provinciestadje.
Ik ben heel tevreden van dommel, maar als ik zie wat dommel in de grote steden kan aanbieden, dan kan er volgens mij wel een prijsverlaging af voor de niet grote steden klanten. Zij blijven tenslotte op de gewone adsl snelheden surfen en betalen daar toch ook 32 euro voor.
Misschien 21,21 euro voor een gewone adsl aansluiting met 40 gb download.
tumingin
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 33
Lid geworden op: 12 sep 2006, 00:53
Locatie: Brussel
Contacteer:

deej schreef:'t Leven is plezant in Leuven:

- Dommel FUP 24/3 voor 35,03€
- e-Leven FUP 20/1 voor 39,80€
- EDPNet 60GB 24/1 voor 39,90€
- Scarlet 60GB 20/1 voor 44,95€

Ik mis in één keer Chello Extreme niet meer :lol:.

edit: thanks Kaise


Ik vraag mij af waarom bij die edit niet meteen de prijs voor de discoveryline toegevoegd werd bij het Dommel product, zit bij de anderen in de prijs inbegrepen dacht ik.

-e-leven FUP 20/1 voor 39,80
-EDPNet 60 GB 24/1 voor 39,90
-Dommel (FUP?) 24/3 voor 35,03+6,50=41,53
-Scarlet 60 GB 20/1 voor 44,95

deej schreef:
kaise1 schreef:Is voor de 30 GB limiet dacht ik, voor fup moet je 9.90 € bijbetalen...


Correct! Dommel staat dus veruit op 1 nu!


Zie de correcties, qua prijs komt Dommel helemaal niet als eerste uit de bus, 35,03+6,50 is nog altijd meer dan de 39,80 van e-leven en de 39,90 van EDPNet (60GB).
pennywise
Pro Member
Pro Member
Berichten: 243
Lid geworden op: 21 aug 2007, 15:26
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

tbscope schreef:Klinkt een beetje als discriminatie.
Je woont niet in een grote stad, pech, betaal maar meer.


ge kunt natuurlijk het ook anders bezien. Waarom moeten ze in steden meer betalen voor een dienst die goedkoper zou kunnen?
9/11 Was an inside job, re-open the 9/11 Investigation!
misterjo
Premium Member
Premium Member
Berichten: 670
Lid geworden op: 30 nov 2003, 13:23
Locatie: leuven
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 16 keer

Anyway als ik de kans heb , ga ik zeker dommelklant worden :)
Gebruikersavatar
pm
Premium Member
Premium Member
Berichten: 526
Lid geworden op: 21 maa 2004, 20:13
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 7 keer

ben al lang content van telenet turbo wegens altijd een snelle en stabiele lijn... dit is de eerste keer dat ik zou overwegen over te stappen sinds het bestaan van telenet... het hoogste abbo van dommel spreekt enorm aan met die snelheid en unlimited... benieuwd of telenet reageert anders reageer ik wel vanaf het beschikbaar is :)
kaween
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2044
Lid geworden op: 19 jul 2004, 23:41
Locatie: Genk
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 47 keer

Eens afwachten wat dat gaat geven in 2008. Als ik het goed begrijp, is de testfase dit jaar in Leuven, en een verdere rollout in andere steden -afhankelijk van de ervaringen in de pilot- voorzien voor 2008. En ditmaal _met_ regio Genk. Als dit inderdaad erdoor raakt, schakel ik heel waarschijnlijk ook over, tenminste indien de positieve trend die Dommel nu heeft zich ook dan nog verder zet in dit nieuwe product.

Tot dan koester ik mijn Tele2 Unlimited : heb mijn verbruik van deze maand eens bekeken, dat was 17 Gig (inclusief 2 slechte Bioshock Demo's en 1 werkende ... wat al goed is voor 6 gig). Een echte veelverbruiker heb je dus niet aan mij, maar de geruststellende wetenschap dat je Unlimited draait is mij veel waard.
broli
Premium Member
Premium Member
Berichten: 630
Lid geworden op: 25 mei 2007, 19:16
Bedankt: 3 keer

Ik hoop maar dat dommel goed voorbereid zijn. Want dit gaat een vloedgolf van klanten meebrengen. :-D
proxiboyke
Pro Member
Pro Member
Berichten: 355
Lid geworden op: 02 jan 2007, 14:56
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

De vraag is hoelag zal dommel het volhouden !!!!
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

'Dat zou in strijd zijn met onze kerndoelstellingen', luidt het commentaar.

Iedereen uitpersen is inderdaad geen discriminatie.

Ik ben eens benieuwd wat die kerndoelstellingen dan wel mogen zijn. In se niks tegen datalimieten maar 40 euro is nu toch echt wel verdomd achterhaald.
ljd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1933
Lid geworden op: 15 maa 2007, 18:17
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

proxiboyke schreef:De vraag is hoelag zal dommel het volhouden !!!!


Als dommel het slim speelt en direct zegt er zijn nu 100 abos ter beschikking en de week daarna weer, dan kunnen ze de groei mooi aanpakken en hebben ze voldoende tijd om hun infrastructuur op punt te houden.
Gebruikersavatar
deej
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3322
Lid geworden op: 09 dec 2002, 21:14
Locatie: Een boerengat nu met VDSL2!
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

tumingin schreef:Zie de correcties, qua prijs komt Dommel helemaal niet als eerste uit de bus, 35,03+6,50 is nog altijd meer dan de 39,80 van e-leven en de 39,90 van EDPNet (60GB).


Bij EDPNet heb je wel degelijk een lijn nodig, net zoals bij Scarlet. De discovery line zit er bij niemand in voor zover ik weet. E-leven beweert dat je geen Belgacom lijn nodig hebt maar hoe ze dat doen?

Dus wil je de lijn erbij betrekken dan moet je 6,80€ bij zowel Dommel als EDPNet & Scarlet tellen.
proxiboyke
Pro Member
Pro Member
Berichten: 355
Lid geworden op: 02 jan 2007, 14:56
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

ljd mis !!!!!
stukje overgenomen van tweakers.net

Of Dommel een lang leven beschoren is, valt nog te bezien. Eerder probeerde RealDSL al een ongelimiteerd abonnement aan te bieden via adsl-verbindingen. Doordat alleen de grootverbruikers overstapten naar de alternatieve provider, kon deze hun meerverbruik echter niet compenseren met consumenten die niet veel meer doen dan wat surfen en een mailtje ophalen. Het gevolg was dat RealDSL de extra capaciteit die het bij Belgacom moest inkopen, niet langer kon financieren en de dienst moest stopzetten

maw als je uw eigen netwerk hebt kan je dat perfekt doen maar als je het moet inkopen ben je verloren op voorhand.
Plaats reactie

Terug naar “Telecom nieuws”