Goede verbruiksmeter gezocht?

Discussieforum over energiebedrijven (elektriciteit en gas), zonnepanelen, windenergie en andere.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Block
Erelid
Erelid
Berichten: 1740
Lid geworden op: 31 jul 2005, 01:08
Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
Bedankt: 76 keer

Ik heb wel eens een electriteits-verbruiksmeter geleend via de gemeente, maar dat was maar voor een week. Nu zou ik toch een beter zicht wil hebben op mijn electriciteitsverbruik per toestel (computer, waterpomp, wasmachine...)

Waar kan ik goeie en toch niet te dure meter kopen? Iemand ervaring?

Alvast bedankt.
select replace * from userbase.be where topic ('got hostile', 'got friendly and polite');
Gebruikersavatar
Blue-Sky
Erelid
Erelid
Berichten: 8554
Lid geworden op: 23 feb 2003, 20:42
Locatie: België - Limburg

Hey,
@ Block,
Zie eens in deze tabel, waarschijnlijk heb die tabel ook al eens uitgepluisd. :???:
(wou niet alles doorzoeken bij Energie ...
:wink:
Gebruikersavatar
alfadude
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 770
Lid geworden op: 22 nov 2002, 15:16
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 7 keer

Zoek je zoiets?
Errare humanum est. Perseverare diabolicum
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3310
Lid geworden op: 26 jul 2005, 12:17
Locatie: Lochristi
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

Ik gebruik die Voltcraft (ook besteld bij Conrad) al een tijdje en heel tevreden en al veel centjes bespaard :wink:
Gebruikersavatar
Block
Erelid
Erelid
Berichten: 1740
Lid geworden op: 31 jul 2005, 01:08
Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
Bedankt: 76 keer

jup die energy monitor is toch redelijk bekend, denk dat ik die eens ga bestellen, ik was aan het twijfelen omdat de recensies toch niet echt lovend zijn. Maar ja veel meer geld wil ik daar ook niet aan uitgeven.
select replace * from userbase.be where topic ('got hostile', 'got friendly and polite');
Aurora
Member
Member
Berichten: 56
Lid geworden op: 21 jun 2005, 19:41

Block schreef:jup die energy monitor is toch redelijk bekend, denk dat ik die eens ga bestellen, ik was aan het twijfelen omdat de recensies toch niet echt lovend zijn. Maar ja veel meer geld wil ik daar ook niet aan uitgeven.


Ik heb mijn meter bij Gamma gekocht, is ook iets simpel zoals die op de conrad site, 100% betrouwbaar zal het niet zijn maar het geeft toch wel een goed beeld. Ik heb de mijne 30€ betaald.
Andy
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 40
Lid geworden op: 26 maa 2006, 01:10
Locatie: Rijmenam
Contacteer:

Ik heb een gelijkaardig exemplaar gekocht bij Conrad (de Voltcraft Energy Check 3000) en 't is verdorie een Franstalig exemplaar, met een eentalig Franstalige handleiding en Franse tekst op de knoppen.

Maar erger is dat hij in geen enkel stopcontact goed past, en geen enkele stekker gaat er goed in, ik krijg alles er maar "half" in, ook na flink aanduwen. Weet iemand hoe dat komt?

Astralon schreef:Ik gebruik die Voltcraft (ook besteld bij Conrad) al een tijdje en heel tevreden en al veel centjes bespaard :wink:
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3310
Lid geworden op: 26 jul 2005, 12:17
Locatie: Lochristi
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

Ik heb ook de Voltcraft Energy Check 3000 en de originele verpakking en handleiding is inderdaad in het Frans maar bij mij betalingsbewijs zat een volledige, goede, Nederlandstalige handleiding (A4-formaat). Tekst op knoppen is inderdaad in het Frans.

Ik heb die Voltcraft al heel vaak en op verschillende plaatsen gebruikt en nog nooit problemen gehad. Zelfs niet met die vervelende stekkerbalkjes waar je soms een hamer nodig hebt om er een stekker in te krijgen.
Gebruikersavatar
Blue-Sky
Erelid
Erelid
Berichten: 8554
Lid geworden op: 23 feb 2003, 20:42
Locatie: België - Limburg

@ Astralon,
Even gegoogled naar dat systeem Voltcraft Energy Check 3000.
http://www.polderpv.nl/PV-systeem7.htm

Misschien dat wat Block zocht >> (zie image anderaan die pagina)
Andy
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 40
Lid geworden op: 26 maa 2006, 01:10
Locatie: Rijmenam
Contacteer:

Astralon schreef:Ik heb die Voltcraft al heel vaak en op verschillende plaatsen gebruikt en nog nooit problemen gehad. Zelfs niet met die vervelende stekkerbalkjes waar je soms een hamer nodig hebt om er een stekker in te krijgen.


Bedankt, ik zal morgen eens proberen op het werk... . Maar 't is toch straf dat het aan geen van de 2 kanten goed past.

BTW: ik zette mijn (12 jaar oude) espresso-machine aan met dat ding ertussen, en ik las een verbruik van 1000 Watt. 't Is de laatste keer dat ik dat apparaat laat aanstaan voor in het geval ik nog een tweede koffie wil binnen het half uur!
Plaats reactie

Terug naar “Energie en duurzame ontwikkeling”