opzegbrief ...

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Maglor
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 56 keer

brechtvm schreef:

brechtvm schreef:
ditCh schreef:
xenne schreef:dat er zou staan dat ik in m'n opzeg zit? vermelding van de datum dat ik afgesloten wordt? naar 't schijnt kan je ook geen email adressen meer aanmaken/wijzigen in opzegperiode, maar ik kan nog alles....

ze hebben hem idd ontvangen, dat hebben ze me bevestigd, maar ik ben al veel tegen gekomen bij telenet, dus ik sluit niet uit dat ze me 'vergeten' afsluiten... een schriftelijke bevestiging van ontvangst opzegbrief had ik wel graag gekregen

Als jij je opzeg aangetekend doet hebben ze geen poot om op te staan ( zolang je je bewijs van aangetekend schrijven nog hebt natuurlijk ). Opzeg gaat in vanaf het verzenden van het aangetekend schrijven ... elke factuur die na die maand nog komt moet je niet betalen.

No offence maar als jij je opzeg doet zie ik persoonlijk niet in waarom je in die laatste maand nog een mail adres wilt aanmaken ( ok, je hebt inderdaad recht op die diensten tot ze je afsluiten ... , jij kan blijkbaar nog wel wijzigingen doen ... zo weer een gerucht de wereld uit geholpen hé ;) )

klopt dat ? :|

> herhaling van mn vraag :D

Ik dacht dat de poststempel op de brief geldt als datum van opzeg. Je kan er dus vanuit gaan dat dat op de dag van verzenden is.

Dit staat er in de voorwaarden van Telenet:

4.1. De minimumduur van deze Overeenkomst bedraagt 1 jaar vanaf de installatiedatum vermeld op het Aanvraag- en Bevestigingformulier. U kan evenwel steeds de Overeenkomst beëindigen in de gevallen voorzien in de artikelen 2.3 en 8. Indien u 1 maand voor het verstrijken van de minimumperiode mits een aangetekend schrijven de Overeenkomst niet hebt opgezegd, wordt deze automatisch verlengd voor onbepaalde duur. Vanaf dat moment kan u te allen tijde via een aangetekend schrijven de Overeenkomst beëindigen mits het naleven van een opzegtermijn van minstens 1 maand.
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

yama schreef:Zoals ik al bij vorige post al zei ze kunnen je niet loslaten :wink: .

blijkbaar wel :-D zonet opgemerkt dat m'n persoonlijke website verdwenen is, en dat ook m'n email adressen van telenet terug kaatsen. als ik probleer online te gaan met TN (gebruikte het al paar dagen niet meer want stond op smalband) kom ik terecht op deze pagina : http://redirect.telenet.be/lngtlm/selfs ... error.html

volgende stap in het proces:
7 dagen abogeld & waarborg modem terug krijgen, ik hou jullie op de hoogte

30/07: aangetekende brief gestuurd naar TELENET (opzeg contract)
29/08: TELENET afgesloten
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
yama
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 5 keer

xenne schreef:
yama schreef:Zoals ik al bij vorige post al zei ze kunnen je niet loslaten :wink: .

blijkbaar wel :-D zonet opgemerkt dat m'n persoonlijke website verdwenen is, en dat ook m'n email adressen van telenet terug kaatsen. als ik probleer online te gaan met TN (gebruikte het al paar dagen niet meer want stond op smalband) kom ik terecht op deze pagina : http://redirect.telenet.be/lngtlm/selfs ... error.html

volgende stap in het proces:
7 dagen abogeld & waarborg modem terug krijgen, ik hou jullie op de hoogte

Allez ik ook vandaag opzeg brief aangetekend verzonden ben benieuwd :lol: .
Afbeelding
jenske
Starter Plus
Starter Plus
Contacteer:

Naar mij stuurden ze destijds ook nog een factuur, heb dit aan hun laten weten dat we deze niet gingen betalen omdat het internet was "afgesloten". Achteraf bleek dat ik nog op mijn telenet-account kon.
xenne
Elite Poster
Elite Poster

jenske schreef:Naar mij stuurden ze destijds ook nog een factuur, heb dit aan hun laten weten dat we deze niet gingen betalen omdat het internet was "afgesloten". Achteraf bleek dat ik nog op mijn telenet-account kon.

mijn account is blijkbaar wél gesloten, geraak iig niet meer ingelogd (krijg foutmelding "gebruikersnaam niet actief" :-D )... heb jij die factuur dan nog betaald?
King Nothing
Member
Member
Contacteer:

Ik heb dit ook voor.;

vandaag een factuur gekregen van 250eur van een juridisch bureau.

Ik heb een opzegbrief gestuurd 11 januari 2007

Naar telenet gebeld en gevraagd of ze mijn aangetekende opzeg ontvangen hebben, nee.

Ik heb het bewijs , en ga dat morgen doorfaxen. Via email gaat niet voor een internet bedrijf.

Waar ik me zorgen over maak, is het adres dat ik gebruikte
Kheb de brief naar
telenet
postbus klantendienst
2800 mechelen

gestuurd. komt da daar toe?
Waterboy
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 12 keer

Dit is het adres.
Telenet NV
Liersesteenweg 4
2800 Mechelen

Ik heb dit jaar ook Telenet opgezegd.
De maand na mijn afsluiting heb ik ook nog een factuur gekregen.
Dan gebeld naar de klantendienst en ze hebben dat rechtgezet.
Om de modemwaarborg terug te krijgen heb ik 3 maal gebeld naar de klantendienst.
De vierde maand heb ik gezegd dat als het bedrag niet binnen de week zou gestort worden,ik de ombudsman telecommunicatie ging contacteren.
Twee dagen later was het brdrag gestort. :-D :-(
King Nothing
Member
Member
Contacteer:

Mij hebben ze gezegd het adres te gebruiken dat op de factuur staat:

telenet
postbus klantendienst
2800 mechelen

dit dus.

Als je hier naar stuurt komt dat toe, of niet?
xenne
Elite Poster
Elite Poster

King Nothing schreef:Mij hebben ze gezegd het adres te gebruiken dat op de factuur staat:

telenet
postbus klantendienst
2800 mechelen

dit dus.

blijkbaar niet :eek: heb altijd gehoord dat je het naar
Telenet NV
Liersesteenweg 4
2800 Mechelen
moest sturen

wanneer heb je contact genomen met Telenet om te vragen of ze je aangetekende brief ontvangen hebben? nu nog maar?? en heb je al die maanden geen enkele factuur ontvangen?
King Nothing
Member
Member
Contacteer:

xenne schreef:
King Nothing schreef:Mij hebben ze gezegd het adres te gebruiken dat op de factuur staat:

telenet
postbus klantendienst
2800 mechelen

dit dus.

blijkbaar niet :eek: heb altijd gehoord dat je het naar
Telenet NV
Liersesteenweg 4
2800 Mechelen
moest sturen

wanneer heb je contact genomen met Telenet om te vragen of ze je aangetekende brief ontvangen hebben? nu nog maar?? en heb je al die maanden geen enkele factuur ontvangen?

Ze hebben me gezegd het adres op de factuur te gebruiken.
En daar staat

telenet ; postbus klantendienst ; 2800 mechelen.

check : http://www.telenet.be/images/int+tel02- ... -46790.pdf

Ik heb al gebeld nr telenet, en ze zeggen dat ze 'zogezegd' niets hebben ontvangen
Ik ben begin februari verhuisd, en dus hebben ze alle facturen en wsl aanmaningen naar mijn oud adres gestuurd. En ik had daar geen weet van. Tot gisteren
xenne
Elite Poster
Elite Poster

ja, in die tijd zijn er naar het schijnt veel aangetekende brieven verloren gegaan. 't belangrijkste is dat je dat bewijs van die zending nog hebt.

ik zou wel iedereen die zijn opzeg geeft of gegeven heeft de raad geven zelf contact op te nemen met telenet om bevestiging te krijgen of de aangetekende brief wel aangekomen is. want zelf sturen ze daarvan geen bevestiging, in het slechtste geval blijven ze gewoon facturen sturen :twisted:
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 524 keer
Bedankt: 52 keer

xenne schreef:ik zou wel iedereen die zijn opzeg geeft of gegeven heeft de raad geven zelf contact op te nemen met telenet om bevestiging te krijgen of de aangetekende brief wel aangekomen is. want zelf sturen ze daarvan geen bevestiging, in het slechtste geval blijven ze gewoon facturen sturen :twisted:
Is helemaal niet nodig.
Aangetekend versturen met bevestiging van ontvangst.
Krijg je nadien van de post (per post) een bevestiging van wanneer je aangetekende verzending in ontvangst werd genomen (met handtekening)

Telefonisch zijn er al vele zakken volgeluld en je hebt geen poot om op te staan. :wink:
xenne
Elite Poster
Elite Poster

hier nog fkes een update op mijn case, we naderen het einde... maar de weg is lang geweest.....

Het Leven Zoals Het Is, een opzeg bij TELENET
05/08: mail gestuurd naar TELENET om te vragen of brief toegekomen was
06/08: antwoord op mail, opzegdocument ontvangen op 31/07, nog 30 dagen voor opzeg
07/08: telefoon van TELENET om mij te overhalen te blijven (is al te laat) en DRASTISCHE verbeteringen te beloven
14/08: domiciliatie TELENET opgezegd
05/09: brief TELENET ivm eindafrekening (verzoek om rekeringnummer, als deactivatiedatum geven ze 19/07?)
13/09: brief eindafrekening TELENET, Pro Rata correctie vanaf 29/08 + Nalatigheidskost 7euro???
13/09: gebeld naar TELENET ivm Nalatigheidskost en waarborg modem, zou in orde gebracht worden

terug gestort door TELENET op 13/09 : 0,0€
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

xenne schreef:07/08: telefoon van TELENET om mij te overhalen te blijven (is al te laat) en DRASTISCHE verbeteringen te beloven

En wat gingen die DRASTISCHE verbeteringen dan wel niet zijn ?
Kriep
Plus Member
Plus Member

xenne schreef:hier nog fkes een update op mijn case, we naderen het einde... maar de weg is lang geweest.....

Het Leven Zoals Het Is, een opzeg bij TELENET
06/08: antwoord op mail, opzegdocument ontvangen op 31/07, nog 30 dagen voor opzeg
07/08: telefoon van TELENET om mij te overhalen te blijven (is al te laat) en DRASTISCHE verbeteringen te beloven
05/09: brief TELENET ivm eindafrekening (verzoek om rekeringnummer, als deactivatiedatum geven ze 19/07?)
13/09: brief eindafrekening TELENET, Pro Rata correctie vanaf 29/08 + Nalatigheidskost 7euro???
13/09: gebeld naar TELENET ivm Nalatigheidskost en waarborg modem, zou in orde gebracht worden

terug gestort door TELENET op 13/09 : 0,0€

Als je op 13/09 belt kunnen ze moeilijk op 13/09 terugstorten eh?
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
xenne
Elite Poster
Elite Poster

Kriep schreef:Als je op 13/09 belt kunnen ze moeilijk op 13/09 terugstorten eh?

ik had het over de Pro Rata correctie. ondertussen heb ik vandaag CREDITNOTA telenet ontvangen twv 49,58€ mvv Correctie Kabeltoegang Waarborg Voor Modem (Vrij van BTW)

ik moet wel zeggen dat er nog niets effectief op m'n rekening gestort is, dus ook de Pro Rata correctie nog niet - maar het ziet er naar uit dat het goed komt :wink:
xenne
Elite Poster
Elite Poster

r2504 schreef:
xenne schreef:07/08: telefoon van TELENET om mij te overhalen te blijven (is al te laat) en DRASTISCHE verbeteringen te beloven

hij is niet in detail getreden, het bleef eerder vaag... "heb nog geduld tot eind dit jaar dan komen er DRASTISCHE veranderingen", optrekken van uploadsnelheid is gevallen en hij zei op bepaald moment ook iets van limietloos :roll:

als je meer wil weten kan je misschien eens bellen naar 015/333.000 en laat je door verbinden met de kwaliteitscontrole en zeg hen dat je er aan denkt opzeg te geven. misschien dat ze je dan meer info kunnen verschaffen. neem het gesprek ook op voor de medemens.

iemand van een ander forum had vorige week al eens gebeld met die vraag, maar wel naar de helpdesk, die wisten daar uiteraard niets van (dat gesprek kan je hier beluisteren)
zippie666
Pro Member
Pro Member

xenne schreef:iemand van een ander forum had vorige week al eens gebeld met die vraag, maar wel naar de helpdesk, die wisten daar uiteraard niets van (dat gesprek kan je hier beluisteren)

Haha, die viel wel ff door de mand met zijn teller-reset-nieuw-abonnement-aanvraag-trucje! :lol:
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

xenne schreef:hij is niet in detail getreden, het bleef eerder vaag... "heb nog geduld tot eind dit jaar dan komen er DRASTISCHE veranderingen", optrekken van uploadsnelheid is gevallen en hij zei op bepaald moment ook iets van limietloos :roll:

Upload snelheid aanpassen is een feit (niet moeilijk als je de traagste van gans Belgie bent) dat je kan verwachten, maar limietloos (of zelfs maar 50 GB op een standaard abonnement)... sorry, keep on dreaming !
xenne
Elite Poster
Elite Poster

r2504 schreef:
xenne schreef:hij is niet in detail getreden, het bleef eerder vaag... "heb nog geduld tot eind dit jaar dan komen er DRASTISCHE veranderingen", optrekken van uploadsnelheid is gevallen en hij zei op bepaald moment ook iets van limietloos :roll:

Upload snelheid aanpassen is een feit (niet moeilijk als je de traagste van gans Belgie bent) dat je kan verwachten, maar limietloos (of zelfs maar 50 GB op een standaard abonnement)... sorry, keep on dreaming !

limietloos geloof ik ook niet zenne, maar ik denk wel dat ze de limiet IETSje zullen optrekken, misschien naar 15GB ofzo :wink:
xenne
Elite Poster
Elite Poster

ik heb mijn tegoed vandaag ontvangen van TELENET, daarmee is mijn opzegprocedure afgesloten, ik zou TELENET willen bedanken voor de vlotte opzeg

17/09: Creditnota TELETNET ontvangen twv 49,58€ mvv Correctie Kabeltoegang Waarborg Voor Modem (Vrij van BTW)
24/09: tegoed gestort door TELENET
Kriep
Plus Member
Plus Member

kijk ne keer aan zeg... bonne chance vanaf hier :)
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
xenne
Elite Poster
Elite Poster

r2504 schreef:

elders gelezen:

Code: Selecteer alles

ik heb n tijdje geleden telenet aan de lijn gehad en ze zouden de limieten gaan afschaffen binnenkort, dus het zou kunnen en als het nu niet is is het voor binnen enkele maanden waarschijnlijk...

zou ook van de kwaliteitscontrole komen :roll:
yama
Premium Member
Premium Member

Kriep schreef:kijk ne keer aan zeg... bonne chance vanaf hier :)

Mijn telenet opzeg is ook vlekkeloos verlopen opzeg 30 aug aangetekend verzonden.

Begin september mail via telenet site om te vragen of ze aangetekend zenden hebben ontvangen.

Dag later antw dat ze hebben ontvangen en dat ze op 30 sept zullen afsluiten.

1oktober telenet is afgesloten.

o/
Afbeelding
xenne
Elite Poster
Elite Poster

moet je nog geld terug krijgen yama? evt. een Pro Rata correctie, waarborg modem ?
ik000ike
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 17 keer

xenne schreef:
r2504 schreef:

elders gelezen:

ik heb n tijdje geleden telenet aan de lijn gehad en ze zouden de limieten gaan afschaffen binnenkort, dus het zou kunnen en als het nu niet is is het voor binnen enkele maanden waarschijnlijk...

blijkbaar zouden dit leugens zijn , TIK had gisteren op de vergadering hier
over gesproken en ze kregen als antwoord dat het niet aan de
kwaliteitskontrole is om zulke dingen te verspreiden :roll:
SamSung Galaxy S7 Edge

Base

Software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs , and the Universe trying
to produce bigger and better idiots . So far, the Universe is winning.
xenne
Elite Poster
Elite Poster

ik000ike schreef:
xenne schreef:
r2504 schreef:

elders gelezen:

uit eigen ervaring kan ik enkel zeggen dat kwaliteitscontrole mij DRASTISCHE VERBETERINGEN heeft beloofd tegen het einde van het jaar. maar limieten afschaffen, tsja... :roll:
yama
Premium Member
Premium Member

xenne schreef:
ik000ike schreef:
xenne schreef:
r2504 schreef:

elders gelezen:

uit eigen ervaring kan ik enkel zeggen dat kwaliteitscontrole mij DRASTISCHE VERBETERINGEN heeft beloofd tegen het einde van het jaar. maar limieten afschaffen, tsja... :roll:

Die drastische maatregelen zou dat niet zijn de vernieuwing van hun website en de zoveelste upgrade werken aan de telemeter :)

@xenne modem heb ik nog zit met digibox dus waarborg zal ik niet trg hebben :).
Maar sedert geen inet van telenet meer gaat de digibox blijkbaar veel beter :).
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Base, Chello, UPC)”