zippie666 schreef:hollebollegijs schreef:dat klopt, meer als 95% is geen vragende partij voor volume verhogingen. dat wil zeggen, meer als 95% zijn tevreden klanten. dus voor die enkele percentjes van klanten ga je niets veranderen. en als je niet content ben, ga je op een ander. zo simpel is het.
Aan Pennywise:
Stel je nu eens in de plaats van belgacom zelf, we zullen eens een analogie trekken:
Je hebt een fastfoodketen, een soort van McDonalds op een heel erg drukke plaats en je zaak draait goed. Je hoort dat 95% van de klanten tevreden is en jou als vaste fastfoodketen heeft. Je hoort dat 5% klaagt over dat je porties frieten te klein zijn. Wat ga jij doen? Ik denk als je een "succesrate" van 95% kan houden dat je extreem gelukkig mag zijn, dat je niet een massa winst minder gaat willen en dus de porties van je frieten gelijk laat, want als de mensen meer frieten willen kunnen ze simpelweg ook een grotere portie (zwaarder abbo) aanschaffen, de mogelijkheid bestaat. Hoe denk jij dat je aandeelhouders gaan reageren als je zegt dat je om 5% gelukkig(er) te maken 5 euro minder winst per klant gaat maken?
Hoe gaan de aandeelhouders reageren, als die 5% van isp veranderen en die andere 95% beginnen te bespelen? Of denken ze bij belgacom dat mensen met hun voeten gaan laten spelen?
K hoor niet al teveel mensen zeggen dat ze naar BGC gaan overstappen, hoor vooral dat ze die arrogantie kotsbeu beginnen worden. Wij betalen de max en krijgen amper iets terug. Tis zoals bij de bakker een taart kopen voor €60 euro en alleen de creme fraiche met 1 aardbei krijgen.
Heel belgacom is groot geworden op kosten van belastingbetaler, jaren heeft de RTT verlies geleden, en elk jaar werden de verliezen weggewerkt. Tis maar sinds ze proximus goed hebben kunnen ontplooien dat ze daar zo goed bezig zijn, en dat beseffen ze bij belgacom maar al te goed. Zeker nu hun tv en voetbalproject een beetje int water aant vallen is. Hoeveel miljoen verlies zit daar al in? En wie draait daar voor op? Juist, de belastingsbetaler. Als de put wat groot wordt zal onze regering nog wel eens de kraan opzetten om hem te vullen. (een normaal bedrijf had in die omstandigheden al tien keer falliet geweest de voorbije dertig jaar).
De huidige generatie internet gebruikers wil meer dan alleen een lijntje om te surfen en te mailen. WE WANT IT ALL en in wij gaan ook binnenkort de rekeningen moeten betalen of betalen ze al, ga maar eens aan je aandeelhouders uitleggen, waarom je alleen met anthieke gebruikers zit, en de jongeren (de toekomst dus) je links laat liggen.
Kan verkeerd zijn, maar denk dat surfen, mailen, gamen, digi tv kijken en muziek luisteren best over een lijn simultaan moeten kunnen, maar k raad het iedereen aan om het voor het moment eens te proberen. Als ge chance hebt kunt ge mss twee dingen tegelijkertijd doen. Maar drie pcs op een lijn gaat al niet meer deftig, laat staan dat ge het echt high tech wil maken.
En in een huishouden met twee kids, en twee volwassen is het best mogelijk dat deze traffic gehaald wordt.
Welke normale jongere gaat nog naar belgacom gaan? Binnen de groep die ik ken in mijn netwerk gebruikt niemand nog Proximus/BGC(buiten mezelf
![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
). Zal wel een reden hebben zeker. Ben trouwens ook niet van plan om er weg te gaan, maar ben ook niet van plan om te zwijgen.
Maar ja, op lange termijn denken das nooit het sterkste punt geweest van onze overheid en de bedrijven die hier aan vasthangen. Hier willen ze vooral geld verdienen en problemen oplossen als ze zich stellen, maar dit systeem heeft jaren geleden al bewezen dat het niet rendabel is.