Ik bezit een adsl-go abo bij skynet en heb via de speedtest gezien dat ik een zeer lage downloadsnelheid heb nl :1800kbit/s download en 250kbit/s upload.Bij Belgacom heb ik een lijntest laten uitvoeren en daar zijden ze me dat ik 4,5 km van de centrale zat en daardoor geen optimale verbinding had,mijn lijnsnelheid stond ingesteld op 2200 want bij 3300 viel internet weg.Wat kan ik nu het beste doen ?
dommel:komt langs dezelfde lijn dus waarschijnlijk geen verschil.
vdsl ? telenet turbo?
Edited by Robbe : één vraagteken zal wel genoeg zijn zekerst (zie topic titel)
Te ver van de centrale, wat nu ?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
- Bedankt: 125 keer
Ik zou nog even wachten en dan overschakelen naar VDSL2 bij Belgacom of Dommel.
Indien beschikbaar kan je uiteraard nu al naar VDSL bij Belgacom maar dat zou ik niet doen want dan zit je weer vast voor een jaar. Even wachten tot het einde van het jaar of begin volgend jaar en dan eens kijken wat beide spelers aanbieden.
Indien beschikbaar kan je uiteraard nu al naar VDSL bij Belgacom maar dat zou ik niet doen want dan zit je weer vast voor een jaar. Even wachten tot het einde van het jaar of begin volgend jaar en dan eens kijken wat beide spelers aanbieden.
Als hij 4.5 km van de centrale zit kan hij wel geen vdsl krijgen. Je mag maximaal 1.2km van de centrale ziten.hoy69 schreef:belgacom tv pakken, en dan kan je met vdsl 4bmit krijgen , dan heb je tenminste een goede stabiele lijn
- xenne
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
- Bedankt: 141 keer
zijn ze nog niet begonnen met het bouwen van tussenstations?hellsnake schreef:Als hij 4.5 km van de centrale zit kan hij wel geen vdsl krijgen. Je mag maximaal 1.2km van de centrale ziten.hoy69 schreef:belgacom tv pakken, en dan kan je met vdsl 4bmit krijgen , dan heb je tenminste een goede stabiele lijn
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Voor vdsl2 wel maar dat gebruiken ze nog niet.xenne schreef:zijn ze nog niet begonnen met het bouwen van tussenstations?hellsnake schreef:Als hij 4.5 km van de centrale zit kan hij wel geen vdsl krijgen. Je mag maximaal 1.2km van de centrale ziten.hoy69 schreef:belgacom tv pakken, en dan kan je met vdsl 4bmit krijgen , dan heb je tenminste een goede stabiele lijn
Afstand tot de hoofdverdeler heeft niets te maken met aansluiting voor vdsl. Om te weten of je aansluitbaar bent op vdsl, kan je gemakkeljik op de site van belgacom de webcheck voor vdsl proberen.hellsnake schreef:Als hij 4.5 km van de centrale zit kan hij wel geen vdsl krijgen. Je mag maximaal 1.2km van de centrale ziten.hoy69 schreef:belgacom tv pakken, en dan kan je met vdsl 4bmit krijgen , dan heb je tenminste een goede stabiele lijn
- xenne
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
- Bedankt: 141 keer
kan je eens de link geven aubJoris84 schreef:Afstand tot de hoofdverdeler heeft niets te maken met aansluiting voor vdsl. Om te weten of je aansluitbaar bent op vdsl, kan je gemakkeljik op de site van belgacom de webcheck voor vdsl proberen.hellsnake schreef:Als hij 4.5 km van de centrale zit kan hij wel geen vdsl krijgen. Je mag maximaal 1.2km van de centrale ziten.hoy69 schreef:belgacom tv pakken, en dan kan je met vdsl 4bmit krijgen , dan heb je tenminste een goede stabiele lijn
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
-
- Elite Poster
- Twitter: goendi
- Bedankt: 2 keer
- Contacteer:
Hij kan op eender welke afstand ADSL krijgen, het zal alleen geen goeie kwaliteit hebben. Voor VDSL telt afstand tot aan de ROP, niet de afstand tot aan de LEX.Als hij 4.5 km van de centrale zit kan hij wel geen vdsl krijgen. Je mag maximaal 1.2km van de centrale ziten.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 1 keer
- Contacteer:
Ik vind enkel een webcheck voor bgc tvJoris84 schreef:Afstand tot de hoofdverdeler heeft niets te maken met aansluiting voor vdsl. Om te weten of je aansluitbaar bent op vdsl, kan je gemakkeljik op de site van belgacom de webcheck voor vdsl proberen.hellsnake schreef:Als hij 4.5 km van de centrale zit kan hij wel geen vdsl krijgen. Je mag maximaal 1.2km van de centrale ziten.hoy69 schreef:belgacom tv pakken, en dan kan je met vdsl 4bmit krijgen , dan heb je tenminste een goede stabiele lijn
- Patje
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
- Bedankt: 79 keer
die link bestaat al een tijdje niet meer voor vdslxenne schreef:kan je eens de link geven aubJoris84 schreef:Afstand tot de hoofdverdeler heeft niets te maken met aansluiting voor vdsl. Om te weten of je aansluitbaar bent op vdsl, kan je gemakkeljik op de site van belgacom de webcheck voor vdsl proberen.hellsnake schreef:Als hij 4.5 km van de centrale zit kan hij wel geen vdsl krijgen. Je mag maximaal 1.2km van de centrale ziten.hoy69 schreef:belgacom tv pakken, en dan kan je met vdsl 4bmit krijgen , dan heb je tenminste een goede stabiele lijn
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
inderdaad. je word nie aangesloten op een adsl centrale dus heeft die afstand dat hij nu heeft niets te maken met vdsl . Daarbij zeg ik niet dat de persoon in kwestie wel zeker vdsl kan krijgen, dat is nog een ander verhaalJoris84 schreef:Afstand tot de hoofdverdeler heeft niets te maken met aansluiting voor vdsl. Om te weten of je aansluitbaar bent op vdsl, kan je gemakkeljik op de site van belgacom de webcheck voor vdsl proberen.hellsnake schreef:Als hij 4.5 km van de centrale zit kan hij wel geen vdsl krijgen. Je mag maximaal 1.2km van de centrale ziten.hoy69 schreef:belgacom tv pakken, en dan kan je met vdsl 4bmit krijgen , dan heb je tenminste een goede stabiele lijn