geheugenmodules

Wil je iets weten over de hardware van een computer? Draait je CPU fan niet meer? Je printer wil niet meer mee?
Dan moet je hier zijn.
Plaats reactie
twan
Starter Plus
Starter Plus

Gegroet,

Ik zit met een bizar probleem:
mijn laptop werkte naar behoren, ik sluit hem op een avond af...
Smorgens zet ik hem op en is hij aan het opstarten tot hij opeens uitvalt na een blauw scherm zonder letters (hardwarefout)
Ik zet hem terug op en het is alsof hij enkel stroom krijgt maar verder niets doet (HDD draait niet, geen post, bios niet zichtbaar...)
Voor de zekerheid de schijf eruit gehaald en in 2,5" enclosure gestoken om data te backuppen. (dit lukte dus schijf werkt nog)
Dan ergens iets gelezen over geheugenmodules... Er zitten 2 (originele) geheugenmodules van 512mb in, wanneer ik er eentje uithaal werkt te laptop terug volledig naar behoren (behalve veel te traag)
Als ik de 2e module er weer bij steek doet hij weer niets...

Iemand ervaring mee, of enige raad?

thx in advance!
NickG
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 48 keer
Bedankt: 53 keer

En als je de blijkbaar kapotte module in het slot steekt waarmee de andere module wel werkt? Om uit te sluiten of het de module zelf of het slot is dat kapot is. Is de module kapot, andere module kopen, is het slot kapot, dan vrees ik dat het enkel op te lossen is door een nieuw moederbord te kopen...
hellsnake
Elite Poster
Elite Poster

Het lijkt me wel duidelijk dat één van je geheugenmodules is overleden.
Dat hij traag is is ook normaal want hij werkt maar met de helft van zijn geheugen.

Je kan misschien een in een andere computer testen maar volgens mij is het geheugen gewoon kapot.
D3bian
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 26 keer

Hoi,

Je kan eens proberen je module eruit te halen, je laptop opstarten, dan terug afsluiten, en terug geheugenmodule erin steken en opnieuw booten. Soms wil dat wel eens werken.

Succes
Afbeelding
twan
Starter Plus
Starter Plus

Ik denk idd dat de controller van het MB stuk is, want heb nl exact dezelfde laptop en heb daarvan een geheugenlatje getest in de defecte laptop en hier hetzelfde resultaat...

Ik heb nog garantie dus hoop ik dat ze dit hieronder nog oplossen.

bedankt voor de reacties.
Plaats reactie

Terug naar “Hardware”