Interkabel verdwijnt uit bestuur Telenet

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
proxiboyke
Pro Member
Pro Member
Berichten: 355
Lid geworden op: 02 jan 2007, 14:56
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Interkabel, de vereniging van vier Vlaamse kabeltelevisiebedrijven, verdwijnt uit de raad van bestuur van Telenet. Dat bleek op een buitengewone algemene vergadering (BAV) van de Mechelse onderneming. Het belang van Interkabel in Telenet is immers onder de 3 % gezakt omdat hoofdaandeelhouder Liberty aandelenopties heeft uitgeoefend. Ook de GIMV en de gemengde intercommunales belandden onder de 3 %, maar zij behouden wel hun aanwezigheid in de raad. Door het vertrek van Interkabel neemt het gewicht van Liberty in de raad andermaal toe. De Amerikaanse kabelgroep bezit nu 9 van de 16 plaatsen. Tot nu toe bestond de raad van bestuur uit 17 leden. Interkabel was één van de medeoprichters van Telenet. (MH)
TomG
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2169
Lid geworden op: 06 jun 2005, 18:33
Locatie: Zwevegem
Uitgedeelde bedankjes: 472 keer
Bedankt: 106 keer

Het heeft er niet rechtstreeks iets mee te maken, maar zou het kunnen dat intercommunales nog overgenomen worden door Telenet zelf?

Ik woon namelijk zelf in zo'n niet-Telenet gebied, en er zijn betrouwbare geruchten (bvb bedrijfsvoertuigen die overspoten worden) dat er *iets* veranderd binnen deze (in mijn geval, WVEM) veranderd.

Daarom dacht ik, aangezien INDI niet echt een succes wordt (remember, proces verloren tegen Telenet i.v.m. interactieve digitale TV).
dopke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 964
Lid geworden op: 17 sep 2005, 17:34
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer

WVEM , pbe , interelectra , die namen gaan binnenkort allemaal verdwijnen en onder de naam interkabel ondergebracht worden .

Hopelijk verliezen we onze kabel niet aan de amerikanen , kijk maar eens naar het analoge aanbod , zeer mager . Om nog maar te zwijgen over hun netwerk , dat nu eindelijk een beetje geupgrade gaat worden , maar met de komst van HDTV ook snel weer overvol zal zijn . En dit allemaal omdat liberty global in vlaanderen de heilige melkkoe heeft gevonden .
TomG
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2169
Lid geworden op: 06 jun 2005, 18:33
Locatie: Zwevegem
Uitgedeelde bedankjes: 472 keer
Bedankt: 106 keer

Ben ik blij dat het dan gewoon Interkabel blijft.

Ik kijk nog liever analoog via de ether naar de VRT dan een kabel in huis te moeten hebben die in handen van die Amerikaanse uitzuigers en Telenet is.

Het enige waar ik voor vrees is dat het digitale TV platform van INDI een fiasco wordt als ze in de toekomst ook geen interactieve TV kunnen/mogen aanbieden.
dopke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 964
Lid geworden op: 17 sep 2005, 17:34
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer

TomG schreef:Ben ik blij dat het dan gewoon Interkabel blijft.

Ik kijk nog liever analoog via de ether naar de VRT dan een kabel in huis te moeten hebben die in handen van die Amerikaanse uitzuigers en Telenet is.

Het enige waar ik voor vrees is dat het digitale TV platform van INDI een fiasco wordt als ze in de toekomst ook geen interactieve TV kunnen/mogen aanbieden.


Een fiasco weet ik zo niet . Ken alvast geen enkele indi klant die die interactieve afzetterij wil .
Gebruikersavatar
localhost
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1315
Lid geworden op: 14 mei 2006, 17:23
Twitter: amedee
Locatie: Sint-Niklaas
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 5 keer
Contacteer:

TomG schreef:Ik kijk nog liever analoog via de ether naar de VRT

Je weet toch dat het binnenkort gedaan is met de analoge televisie via de ether? Binnenkort kan je uitsluitend nog digitaal kijken via de ether.
De kabel blijft wel nog analoog.
Vrijheid van meningsuiting op het internet is de vrijheid om op je eigen blog zoveel onzin te verkopen als je zelf wil.
Er bestaat geen verplichting om naar de vrije meningsuiting van een ander te luisteren.
ljd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1933
Lid geworden op: 15 maa 2007, 18:17
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

localhost schreef:
TomG schreef:Ik kijk nog liever analoog via de ether naar de VRT

Je weet toch dat het binnenkort gedaan is met de analoge televisie via de ether? Binnenkort kan je uitsluitend nog digitaal kijken via de ether.
De kabel blijft wel nog analoog.


Ik gok dat ze binnen 2 jaar ook Analoog van de kabel doen voor meer bandbreedte voor hd kanalen enzo
hollebollegijs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1577
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:24

ljd schreef:
localhost schreef:
TomG schreef:Ik kijk nog liever analoog via de ether naar de VRT

Je weet toch dat het binnenkort gedaan is met de analoge televisie via de ether? Binnenkort kan je uitsluitend nog digitaal kijken via de ether.
De kabel blijft wel nog analoog.


Ik gok dat ze binnen 2 jaar ook Analoog van de kabel doen voor meer bandbreedte voor hd kanalen enzo


analoog in de ether verdwijnt in 2008.
via de kabel in 2012.
Het zijn mijn laatste weken bij Belgacom. Ik ga een andere lucht opsnuiven. Byebye Telecomworld.
Caey
Pro Member
Pro Member
Berichten: 275
Lid geworden op: 23 dec 2006, 22:13

hollebollegijs schreef:analoog in de ether verdwijnt in 2008.
via de kabel in 2012.


En als ik de internationale situatie bekijk zal dit waarschijnelijk wel uitgesteld worden. Ik weet niet precies hoe het zat met de verkoop van digitale tv, maar ik dacht dat ze rond de 600-700 duizend abonnees gestand waren (met recent een klein extra duwtje door (agressieve) telefoonverkoop. Dus als er nog altijd meer dan 10% van de mensen analoog naar tv kijkt zou dit nog wel eens extra lang kunnen duren (of zelfs overbodig worden als er glasvezel wordt gelegd)

Als ik de mensen van telenet die rondbellen voor digitale tv mag geloven is dit het laatste jaar dat we analoog naar de tv kunnen kijken :lol:
hellsnake
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1107
Lid geworden op: 21 jan 2007, 12:04
Contacteer:

Caey schreef:
hollebollegijs schreef:analoog in de ether verdwijnt in 2008.
via de kabel in 2012.


En als ik de internationale situatie bekijk zal dit waarschijnelijk wel uitgesteld worden. Ik weet niet precies hoe het zat met de verkoop van digitale tv, maar ik dacht dat ze rond de 600-700 duizend abonnees gestand waren (met recent een klein extra duwtje door (agressieve) telefoonverkoop. Dus als er nog altijd meer dan 10% van de mensen analoog naar tv kijkt zou dit nog wel eens extra lang kunnen duren (of zelfs overbodig worden als er glasvezel wordt gelegd)

Als ik de mensen van telenet die rondbellen voor digitale tv mag geloven is dit het laatste jaar dat we analoog naar de tv kunnen kijken :lol:

Wanneer ze met hdtv beginnen en meer mensen een tv kopen die hd compatible is zal het wel sneller gaan. Er zijn natuurlijk altijd mensen die analoog zullen willen blijven kijken maar die moeten dan ook maar overschakelen. je kan niet blijven investeren in oude technologie.
Gebruikersavatar
Blue-Sky
Erelid
Erelid
Berichten: 8554
Lid geworden op: 23 feb 2003, 20:42
Locatie: België - Limburg

hollebollegijs schreef:analoog in de ether verdwijnt in 2008.
via de kabel in 2012.
Ben ik niet zeker van, of Astra analoog op 19,2 ' oost en Hotbird op 13' oost zullen verdwijnen.

Waar veel Duitstalige zenders te vinden zijn.
http://www.userbase.be/forum/download.php?id=185
Afbeelding
Gebruikersavatar
klooooon
Pro Member
Pro Member
Berichten: 337
Lid geworden op: 06 jan 2007, 17:40
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 18 keer

dopke schreef:
Een fiasco weet ik zo niet . Ken alvast geen enkele indi klant die die interactieve afzetterij wil .



interactief is niet alleen geld klopperij hoor
dpau2820
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 43
Lid geworden op: 12 nov 2006, 23:37

hollebollegijs schreef:via de kabel in 2012.

Telenet, interkabel doen nog altijd met hun kabel wat ze willen hoor
Waarschijnlijk liefst zo snel mogelijk maarja ...

2012 lijkt me ook nie echt realistisch, is maar 5.5 jaar nemeer he
hellsnake
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1107
Lid geworden op: 21 jan 2007, 12:04
Contacteer:

dpau2820 schreef:
hollebollegijs schreef:via de kabel in 2012.

Telenet, interkabel doen nog altijd met hun kabel wat ze willen hoor
Waarschijnlijk liefst zo snel mogelijk maarja ...

2012 lijkt me ook nie echt realistisch, is maar 5.5 jaar nemeer he

Volgens mij legt de overheid die datum op.
kaise1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1166
Lid geworden op: 18 jan 2006, 11:03
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 10 keer

dpau2820 schreef:
hollebollegijs schreef:via de kabel in 2012.

Telenet, interkabel doen nog altijd met hun kabel wat ze willen hoor
Waarschijnlijk liefst zo snel mogelijk maarja ...

2012 lijkt me ook nie echt realistisch, is maar 5.5 jaar nemeer he


oeioei het doemjaar 2012, waarom kom ik dat jaar 2012 den laasten tijd zoveel tegen tjeez :lol: :lol:
hellsnake
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1107
Lid geworden op: 21 jan 2007, 12:04
Contacteer:

kaise1 schreef:
dpau2820 schreef:
hollebollegijs schreef:via de kabel in 2012.

Telenet, interkabel doen nog altijd met hun kabel wat ze willen hoor
Waarschijnlijk liefst zo snel mogelijk maarja ...

2012 lijkt me ook nie echt realistisch, is maar 5.5 jaar nemeer he


oeioei het doemjaar 2012, waarom kom ik dat jaar 2012 den laasten tijd zoveel tegen tjeez :lol: :lol:

Er gaat veel gebeuren in 2012
http://en.wikipedia.org/wiki/2012
TomG
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2169
Lid geworden op: 06 jun 2005, 18:33
Locatie: Zwevegem
Uitgedeelde bedankjes: 472 keer
Bedankt: 106 keer

localhost schreef:
TomG schreef:Ik kijk nog liever analoog via de ether naar de VRT

Je weet toch dat het binnenkort gedaan is met de analoge televisie via de ether? Binnenkort kan je uitsluitend nog digitaal kijken via de ether.
De kabel blijft wel nog analoog.


Dat was bij wijze van spreken ;)

Ik kijk sinds kort digitaal naar de VRT via de ether en bevalt me overigens erg goed. :)

In Nederland werden de analoge etheruitzendingen al gestopt rond de afgelopen jaarwisseling als ik me niet vergis.
Gebruikersavatar
localhost
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1315
Lid geworden op: 14 mei 2006, 17:23
Twitter: amedee
Locatie: Sint-Niklaas
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 5 keer
Contacteer:

hollebollegijs schreef:analoog in de ether verdwijnt in 2008.
via de kabel in 2012.

Bronvermelding???
(geen bronvermelding = niet waar!)
Vrijheid van meningsuiting op het internet is de vrijheid om op je eigen blog zoveel onzin te verkopen als je zelf wil.
Er bestaat geen verplichting om naar de vrije meningsuiting van een ander te luisteren.
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Base, Chello, UPC)”