Telefonie problemen

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
jenske
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 39
Lid geworden op: 04 apr 2007, 19:08
Locatie: Herselt
Contacteer:

Situatieschets: http://jenske.dommel.be/files/schets.jpg
Op 7 april heb ik Dommel telefonie aangevraagd. De installateur is toen 2 uur aan het knoeien geweest met de kabels om de fritsbox aan te sluiten.

Probleem 1: 3 telefoons zijn niet mogelijk (ook al zei de medewerker aan de telefoon van wel)
Oplossing: Telefoon 3 in de kelder doen we weg.

Probleem 2: De fritsbox zou op de zolder aan de pc moeten staan (dit is NA de aftakking met de telefoon op het gelijkvloers) er kan dus maar 1 telefoon gebruikt worden (aan de telefoon zei de medewerker na een duidelijke situatieschets dat het perfect mogelijk was)
Oplossing: Draadloze telefoonset (2 telefoons waarvan er maar 1 verbinding moet hebben met de fritsbox)

Probleem 3:Toen de installateur vertrok testte hij of het internet ging met de fritsbox (idd, het werkte). Toen ik vroeg om het draadloze gedeelte aan te sluiten zei hij: dat moet zo (zonder te testen is hij vertrokken want hij beweerde dat mijn draadloze modem/router ook als router gebruikt kon worden (dit is NIET waar merkte ik achteraf)).
Oplossing: Nu ik op kot ga is de draadloze pc niet meer nodig en is dat probleem ook opgelost.

Vandaag ging ik het basisstation van de draadloze telefoon aansluiten aan de fritsbox. Ik test en het werkte NIET. Ik sluit een gewone telefoon rechtstreeks aan de telefoonstekker aan en dat werkt ook NIET. De installateur heeft er dus voor gezorgt dat er GEEN telefoonverbinding meer is naar de zolder.

Vraag 1: Als ik hiervoor zou bellen naar Dommel, komen zij dat dan GRATIS oplossen?
Vraag 2: Als ik de niet-werkende telefonie wil opzeggen, wat moet ik dan doen? Komen zij de fritsbox halen of moet ik die opsturen of....?
Laatst gewijzigd door jenske 29 aug 2007, 17:26, in totaal 1 gewijzigd.
jenske
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 39
Lid geworden op: 04 apr 2007, 19:08
Locatie: Herselt
Contacteer:

Ik heb net een hele tijd aan de telefoon gehangen met een medewerker van Dommel. Ze kunnen iemand sturen maar dat kost 90EUR ofzo (wetende dat dit is om een foute aansluiting van de installateur recht te zetten). Ik weet dat er ergens 2 kabeltjes zijn omgewisselt (van de 4/telefoonkabel). Het zal het toestelletje terugsturen worden denk ik.
Insom
Pro Member
Pro Member
Berichten: 241
Lid geworden op: 03 aug 2007, 13:04

jenske schreef:Ik heb net een hele tijd aan de telefoon gehangen met een medewerker van Dommel. Ze kunnen iemand sturen maar dat kost 90EUR ofzo (wetende dat dit is om een foute aansluiting van de installateur recht te zetten). Ik weet dat er ergens 2 kabeltjes zijn omgewisselt (van de 4/telefoonkabel). Het zal het toestelletje terugsturen worden denk ik.


Ik meende gelezen te hebben dat Dommel noch welke andere installateur verantwoordelijk zou zijn voor de klant zijn binnenbekabeling.

Weet je ook zeker dat je zomaar je toestel mag binnensturen? Zit je niet vast voor een jaar?
jenske
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 39
Lid geworden op: 04 apr 2007, 19:08
Locatie: Herselt
Contacteer:

Als ze de bekabeling beginnen aan te passen en zomaar een telefoonstekker fout gaan aansluiten zodat die stekker niet meer bruikbaar is dan is het wel hun verantwoordelijkheid.
Er is geen contract van een abonnement dus ik denk niet dat ik voor een jaar vast zit. 8)
Wimpie
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 42
Lid geworden op: 30 apr 2006, 17:51
Locatie: Beveren-Waas

jenske schreef:
Probleem 1: 3 telefoons zijn niet mogelijk (ook al zei de medewerker aan de telefoon van wel)
Oplossing: Telefoon 3 in de kelder doen we weg.


Ik weet niet wat het probleem is maar bij mij werkt dit perfect met drie telefoontoestelen. Ik veronderstel zelfs dat er in elke telefoniekabel 2 paartjes zitten en zo kun je die toch eventueel terug koppelen naar beneden?
jenske
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 39
Lid geworden op: 04 apr 2007, 19:08
Locatie: Herselt
Contacteer:

Waarom zou IK daar tijd in moeten steken in iets da ZIJ fout hebben gedaan? Ik heb geen electronica-opleiding ofzo gehad hé. :-o
En er zijn maar 2 aansluitingen voor telefoons op de digitelbox. Mss dat het zou lukken als er daar nog eens een splitsing zou worden opgezet fzo.
Wimpie
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 42
Lid geworden op: 30 apr 2006, 17:51
Locatie: Beveren-Waas

jenske schreef:Waarom zou IK daar tijd in moeten steken in iets da ZIJ fout hebben gedaan? Ik heb geen electronica-opleiding ofzo gehad hé. :-o
En er zijn maar 2 aansluitingen voor telefoons op de digitelbox. Mss dat het zou lukken als er daar nog eens een splitsing zou worden opgezet fzo.


Zelf een beetje inventief zijn noem ik dat als je bij mij in de buurt woonde dan had ik het bij u komen oplossen. :-D
verdickt
Premium Member
Premium Member
Berichten: 647
Lid geworden op: 12 maa 2004, 22:24

Lijkt me inderdaad geen groot probleem maar als je geen ervaring hebt is alles moeilijk.

Dus ik begrijp u wel
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”