Eerste keer online met dommel

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
DimaX
Pro Member
Pro Member
Berichten: 317
Lid geworden op: 13 apr 2007, 15:56

Your DOWNLOAD Speed:
2435 kbps or 304 KB/sec

an efficiency of ~61%

Your UPLOAD Speed:
327 kbps or 41 KB/sec

Upload is zeer goed maar download is wat minder !

Wat kan het probleem zijn?

Afstand tot centrale is 2518 m.
NoFate
Member
Member
Berichten: 69
Lid geworden op: 04 mei 2006, 12:00

test uw speed op degeleijke sites!

bv belnet ftp test
DimaX
Pro Member
Pro Member
Berichten: 317
Lid geworden op: 13 apr 2007, 15:56

Hmm heel raar probleem iemand belt juist naar mij en ik hoor storing shhhhhhshhh , en verbinding met internet valt stil ! :???:
Marcky
Starter
Starter
Berichten: 22
Lid geworden op: 26 jan 2006, 10:45

Geen splitter of een kapotte splitter. Of de phoneline zit in de adsl-ingang en omgekeerd (bij RJ11-splitter).
DimaX
Pro Member
Pro Member
Berichten: 317
Lid geworden op: 13 apr 2007, 15:56

Nu kan ik geen verbinding meer maken met dommel :? 721 fout
DimaX
Pro Member
Pro Member
Berichten: 317
Lid geworden op: 13 apr 2007, 15:56

OK ik ben dus al paar dagjes online met dommel... maar ik wacht nog steeds op mijn fritzbox ! NU heb ik een Asus usb modem en 2 dagen had ik 3.0mb profiel en vandaag 2.8 mb mischien ligt het aan mijn bekabeling... want als ik telefoon opneem hoor ik geruis en valt mijn verbinding met internet weg.

Iemaand idiee ?
Shadowfax555
Starter
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 07 aug 2006, 13:57

Duidelijk de splitter verkeerd aangesloten.
Dat had ik ook eerst alhoewel ik er van overtuigd was dat het wel juist was aangesloten.

Bij mij bleek dat uit het bakje waarop de splitter stond al een kabel vertrok naar de telefoon. Misschien bij jou hetzelfde probleem.
Gebruikersavatar
TL@
Pro Member
Pro Member
Berichten: 365
Lid geworden op: 12 jun 2007, 13:15
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Ik ben van maandag ook online met Dommel. Geen klagen van, van de newsserver haal ik meestal probleemloos meer dan 400kb/s, enkel vanmorgen rond een uur of 6 was het 370kb/s en maar drie lijntjes.

Upload heb ik nog niet op snelheid getest.

Ben op dit moment heel tevreden en vraag mij af waarom ik zo lang gewacht heb om TN buiten te flikkeren.

Nu eens zien of ik die 75GB erdoor krijg, wil wel eens weten hoe mediumband voelt :-D
DimaX
Pro Member
Pro Member
Berichten: 317
Lid geworden op: 13 apr 2007, 15:56

Jah ik klaag ook niet, zelf dat ik nu 2.9 mb profiel heb: zal wel door die splitter's zijn maar het is ook niet voor altijd eh, want ik wacht op belletje van dommel ze moeten met fritzbox komen, ik moet zeggen dat het beetje lang duurt: 17de juli was expected installation date en tot nu toe heb ik nog geen belleke gehad. Ik heb wel zelf paar keer gebeld maar ze zeggen: wij weten nog niet :| , het wordt dus wachten ! :wink:
Laatst gewijzigd door DimaX 25 jul 2007, 16:40, in totaal 1 gewijzigd.
Gebruikersavatar
deej
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3322
Lid geworden op: 09 dec 2002, 21:14
Locatie: Een boerengat nu met VDSL2!
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

Maar terwijl je dan wacht kan je misschien eens oefenen op leestekens want ik had echt geen adem meer als ik je zin las ;-).
DimaX
Pro Member
Pro Member
Berichten: 317
Lid geworden op: 13 apr 2007, 15:56

Ik doe het zoals hier staat:

http://selfcare.belgacom.net/static/pc/ ... sus-nl.pdf

(komt van userbase), Maar ik vraag me af wat dat is die: Te kiezen nummer p8,35


Afbeelding

zeker dat het niks te maken geeft met inbellen ofzow? Dat ik straks geen rekening thuis krijg met een hoge bedrag :P
kUmbro
Premium Member
Premium Member
Berichten: 468
Lid geworden op: 05 aug 2006, 12:05
Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
Bedankt: 3 keer

DimaX schreef:(komt van userbase), Maar ik vraag me af wat dat is die: Te kiezen nummer p8,35

Bij een router bvb moet je VPI/VCI instellen (geen idee wat het is) en dat is resp 8 en 35. p8,35 is gewoon een manier van windows om dat door te geven aan de modem dat VPI 8 is en VCI 35.

Een adsl modem kan volgens mij niet inbellen zoals de oude 56K's dat deden. Dus het is volgens mij zelfs onmogelijk om een rekening te krijgen van 10u te bellen naar Cuba ofzo :-)
DimaX
Pro Member
Pro Member
Berichten: 317
Lid geworden op: 13 apr 2007, 15:56

Aah dus moet ik geen zorgen maken ? Bedankt kUmbro :!:
DimaX
Pro Member
Pro Member
Berichten: 317
Lid geworden op: 13 apr 2007, 15:56

Ik vindt dat het niet kan zo: voor 4 weken doen ze geen installatie van digitelbox :!: :???:
broli
Premium Member
Premium Member
Berichten: 630
Lid geworden op: 25 mei 2007, 19:16
Bedankt: 3 keer

Yep bij mij duurde het ook lang, naar't schijnt hebben ze maar 1 technieker die heel vlaanderen afreist voor installaties. Tijd om meer mensen aan te nemen!
ljd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1933
Lid geworden op: 15 maa 2007, 18:17
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

Telenet duurde 2 maand tegen dat ze kwamen installeren bij mij. Wel 7 jaar geleden ofzo
DimaX
Pro Member
Pro Member
Berichten: 317
Lid geworden op: 13 apr 2007, 15:56

broli schreef:Yep bij mij duurde het ook lang, naar't schijnt hebben ze maar 1 technieker die heel vlaanderen afreist voor installaties. Tijd om meer mensen aan te nemen!


Wow :roll: spijtig :!:
propke
Starter
Starter
Berichten: 14
Lid geworden op: 29 jun 2007, 00:32

DimaX schreef:Your DOWNLOAD Speed:
2435 kbps or 304 KB/sec

an efficiency of ~61%

Your UPLOAD Speed:
327 kbps or 41 KB/sec

Upload is zeer goed maar download is wat minder !

Wat kan het probleem zijn?

Afstand tot centrale is 2518 m.


moet eens www.speedtest.nl proberen ik haal een 435 kb per sec
Een tevreden DOMMEL klant

http://www.userbase.be speed test results:
- Download speed : 3432 kbit/s or 429 kbyte/s
- Upload speed : 236 kbit/s or 30 kbyte/s
Sun Aug 5 2007 at 13:30:06 UTC+0200
laurens7
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1085
Lid geworden op: 17 apr 2007, 13:54

propke schreef:
DimaX schreef:Your DOWNLOAD Speed:
2435 kbps or 304 KB/sec

an efficiency of ~61%

Your UPLOAD Speed:
327 kbps or 41 KB/sec

Upload is zeer goed maar download is wat minder !

Wat kan het probleem zijn?

Afstand tot centrale is 2518 m.


moet eens www.speedtest.nl proberen ik haal een 435 kb per sec

ftp.belnet.be proberen !
DimaX
Pro Member
Pro Member
Berichten: 317
Lid geworden op: 13 apr 2007, 15:56

Vola 3de factuur al gekregen van dommel, maar nog steeds geen fritzbox ! :oops: Ik vind dat hun contactnummer duur is, vorige week factuur gekregen van mijn mobile operator 42 euro... Alleen naar dommel :oops: . Nu heb ik gewoon mailtje gestuurd... :roll:
DimaX
Pro Member
Pro Member
Berichten: 317
Lid geworden op: 13 apr 2007, 15:56

OK, donderdag is het zover. Eindelijk mijn fritzbox ! :-)
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

mijn adsl is vandaag geaktiveerd geworden (zoals afgesproken), nu nog proberen online te geraken met dommel ... en hopen op een deftig profiel.

tot dommels :wink:
Gebruikersavatar
yama
Premium Member
Premium Member
Berichten: 643
Lid geworden op: 24 jul 2007, 16:40
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 5 keer

xenne schreef:mijn adsl is vandaag geaktiveerd geworden (zoals afgesproken), nu nog proberen online te geraken met dommel ... en hopen op een deftig profiel.

tot dommels :wink:


enjoy have fun xenne o/
Afbeelding
Gebruikersavatar
yama
Premium Member
Premium Member
Berichten: 643
Lid geworden op: 24 jul 2007, 16:40
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 5 keer

DimaX schreef:OK, donderdag is het zover. Eindelijk mijn fritzbox ! :-)




have fun to dimax
Afbeelding
quodlibet
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 47
Lid geworden op: 06 dec 2005, 11:12

Ik ben ook de eerste keer online met Dommel, en ik denk dat ik nu op een 3.3 profiel zit, terwijl dat bij Scarlet 'Technisch niet mogelijk' was en ik op 1 Mbit bleef zitten.

Woohooo :-D
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

ik ben al tijdje online, zo te zien valt mijn profiel ietjes tegen, ttz ik haal de max niet ....

DSL Status: Connected
DSL Modulation Mode: MultiMode
DSL Path Mode: Fast
Downstream Rate: 3008 kbps
Upstream Rate: 512 kbps
Downstream Margin: 6 db
Upstream Margin: 19 db
Downstream Line Attenuation: 48 db
Upstream Line Attenuation: 12.5 db
Downstream Transmit Power: 0
Upstream Transmit Power: 0

mocht er iemand opmerkingen hebben bij deze waarden hoor ik het graag ;)
kaise1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1166
Lid geworden op: 18 jan 2006, 11:03
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 10 keer

Je zit wss op een 4 mbit profiel, je modem kan zelfs de 3.3 mbit niet syncen en als ie op momenten wat hoger gaat syncen ga je wss disconnects ervaren gezien de 6 dB snr…mss ligt het aan de binnenbekabeling,(splitters) ofzo maar je zit wel ver van de centrale gezien de 48 dB (4-5 km ?) attenuation enof wss slechte kwaliteit bekabeling…
Had ong dezelfde waarden en heb me onlangs laten downgraden naar een 2.2 mbit profiel.
DimaX
Pro Member
Pro Member
Berichten: 317
Lid geworden op: 13 apr 2007, 15:56

yama schreef:
DimaX schreef:OK, donderdag is het zover. Eindelijk mijn fritzbox ! :-)




have fun to dimax


Bedankt, ik zal mijn ervaring met fritzbox posten !
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

kaise1 schreef:Je zit wss op een 4 mbit profiel, je modem kan zelfs de 3.3 mbit niet syncen en als ie op momenten wat hoger gaat syncen ga je wss disconnects ervaren gezien de 6 dB snr…mss ligt het aan de binnenbekabeling,(splitters) ofzo maar je zit wel ver van de centrale gezien de 48 dB (4-5 km ?) attenuation enof wss slechte kwaliteit bekabeling…
Had ong dezelfde waarden en heb me onlangs laten downgraden naar een 2.2 mbit profiel.

bedankt voor de info. valt tegen! ik dacht dat ik 2,8km of zoiets van de centrale zat, maar ik kan me vergissen en ben het mailke van dommel kwijt, zal ze nog eens contacteren. aan binnenbekabeling zal het niet liggen, die heb ik niet. modem staat waar belgacom binnen komt. splitter is wel een oud model, gekregen van iemand die overgeschakeld is naar VDSL, maar ik veronderstel dat een splitter van 5jaar oud hetzelfde doet als een moderne? ik vrees dat het in de bekabeling zit van belgacom, ze hebben hier dit jaar grondwerken gedaan en hadden regelmatig de telefoonkabel mee, is wel altijd hersteld geworden maar echt goed zal dat wel niet geweest zijn. voorlopig heb ik wel nog geen disconnects ervaren. moest ik een 2.2 mbit profiel vragen is de max snelheid dan 2200kbps?
ljd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1933
Lid geworden op: 15 maa 2007, 18:17
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

xenne schreef:
kaise1 schreef:Je zit wss op een 4 mbit profiel, je modem kan zelfs de 3.3 mbit niet syncen en als ie op momenten wat hoger gaat syncen ga je wss disconnects ervaren gezien de 6 dB snr…mss ligt het aan de binnenbekabeling,(splitters) ofzo maar je zit wel ver van de centrale gezien de 48 dB (4-5 km ?) attenuation enof wss slechte kwaliteit bekabeling…
Had ong dezelfde waarden en heb me onlangs laten downgraden naar een 2.2 mbit profiel.

bedankt voor de info. valt tegen! ik dacht dat ik 2,8km of zoiets van de centrale zat, maar ik kan me vergissen en ben het mailke van dommel kwijt, zal ze nog eens contacteren. aan binnenbekabeling zal het niet liggen, die heb ik niet. modem staat waar belgacom binnen komt. splitter is wel een oud model, gekregen van iemand die overgeschakeld is naar VDSL, maar ik veronderstel dat een splitter van 5jaar oud hetzelfde doet als een moderne? ik vrees dat het in de bekabeling zit van belgacom, ze hebben hier dit jaar grondwerken gedaan en hadden regelmatig de telefoonkabel mee, is wel altijd hersteld geworden maar echt goed zal dat wel niet geweest zijn. voorlopig heb ik wel nog geen disconnects ervaren. moest ik een 2.2 mbit profiel vragen is de max snelheid dan 2200kbps?


Mss kan je toch nog eens proberen met een nieuwe splitter die kosten nu ook niet het einde van de wereld.
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

ljd schreef:
xenne schreef:
kaise1 schreef:Je zit wss op een 4 mbit profiel, je modem kan zelfs de 3.3 mbit niet syncen en als ie op momenten wat hoger gaat syncen ga je wss disconnects ervaren gezien de 6 dB snr…mss ligt het aan de binnenbekabeling,(splitters) ofzo maar je zit wel ver van de centrale gezien de 48 dB (4-5 km ?) attenuation enof wss slechte kwaliteit bekabeling…
Had ong dezelfde waarden en heb me onlangs laten downgraden naar een 2.2 mbit profiel.

bedankt voor de info. valt tegen! ik dacht dat ik 2,8km of zoiets van de centrale zat, maar ik kan me vergissen en ben het mailke van dommel kwijt, zal ze nog eens contacteren. aan binnenbekabeling zal het niet liggen, die heb ik niet. modem staat waar belgacom binnen komt. splitter is wel een oud model, gekregen van iemand die overgeschakeld is naar VDSL, maar ik veronderstel dat een splitter van 5jaar oud hetzelfde doet als een moderne? ik vrees dat het in de bekabeling zit van belgacom, ze hebben hier dit jaar grondwerken gedaan en hadden regelmatig de telefoonkabel mee, is wel altijd hersteld geworden maar echt goed zal dat wel niet geweest zijn. voorlopig heb ik wel nog geen disconnects ervaren. moest ik een 2.2 mbit profiel vragen is de max snelheid dan 2200kbps?


Mss kan je toch nog eens proberen met een nieuwe splitter die kosten nu ook niet het einde van de wereld.
zal investeren in een nieuwe splitter, maar heb niet veel hoop. heb mailke gestuurd naar dommel, zal wel weekje duren voor antwoord. ondertussen nog m'n telenetlimiet verder opsouperen, sta op 88%
kaise1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1166
Lid geworden op: 18 jan 2006, 11:03
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 10 keer

xenne schreef:bedankt voor de info. valt tegen! ik dacht dat ik 2,8km of zoiets van de centrale zat, maar ik kan me vergissen en ben het mailke van dommel kwijt, zal ze nog eens contacteren. aan binnenbekabeling zal het niet liggen, die heb ik niet. modem staat waar belgacom binnen komt. splitter is wel een oud model, gekregen van iemand die overgeschakeld is naar VDSL, maar ik veronderstel dat een splitter van 5jaar oud hetzelfde doet als een moderne? ik vrees dat het in de bekabeling zit van belgacom, ze hebben hier dit jaar grondwerken gedaan en hadden regelmatig de telefoonkabel mee, is wel altijd hersteld geworden maar echt goed zal dat wel niet geweest zijn. voorlopig heb ik wel nog geen disconnects ervaren. moest ik een 2.2 mbit profiel vragen is de max snelheid dan 2200kbps?



Oei 2.8 km das iets anders , ff w8 wat dommel erover te zeggen heeft dus …
Ik haal nu 235 kbyte/s op een 2.2 mbit profiel , tja geen enkel merkbaar prob bij het surfen enzo alleen duurt de download ietsjen langer enfin een 9.8 gig/dag tijdens happy hours is toch geen doodgaan hé
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

kaise1 schreef:Oei 2.8 km das iets anders , ff w8 wat dommel erover te zeggen heeft dus …
Ik haal nu 235 kbyte/s op een 2.2 mbit profiel , tja geen enkel merkbaar prob bij het surfen enzo alleen duurt de download ietsjen langer enfin een 9.8 gig/dag tijdens happy hours is toch geen doodgaan hé


ja, ik zal wachten op reactie van dommel (zal wel week duren).... voorlopig geen disconnects ervaren dus ga ik ook nog niet meteen een lager profiel aanvragen. daarnet heb ik wel fkes aan m'n inkomende belgacom kabel zitten bewegen en m'n downstream Rate daalde plots naar 222kbps (da's pas traag), ik heb de vijsjes wat aangedraaid en nu alles terug zoals gisterenavond. met een 2,2mbit profiel zou ik wel kunnen leven (zal niet anders kunnen ook nie), maar dan kan ik niet garanderen dat ik lang bij Dommel ga blijven :? op papier is het een groot verschil met Telenet, in praktijk merk je het nauwelijks
kaise1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1166
Lid geworden op: 18 jan 2006, 11:03
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 10 keer

Ben ondertussen al 18 maanden weg bij telenet en ben het nu al wat gewoon hoor, zou veel moeten gebeuren voor ik me terug blauw betaal…en verder maar hopen dat er hier in de buurt kastjes verschijnen en dommel volgend jaar vdsl2 lanceert…. :-D

suc6
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

al 'antwoord' gekregen van dommel ....

Geachte Xenne,

Bij gelijkaardige vragen is het best ons tijdens kantooruren te contacteren op 070 224 305.

Alvast bedankt!

met vriendelijke groeten,

meilleures salutations,

best regards,
dommel.com servicecenter


we zullen maar eens bellen :wink:
ljd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1933
Lid geworden op: 15 maa 2007, 18:17
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

kaise1 schreef:Ben ondertussen al 18 maanden weg bij telenet en ben het nu al wat gewoon hoor, zou veel moeten gebeuren voor ik me terug blauw betaal…en verder maar hopen dat er hier in de buurt kastjes verschijnen en dommel volgend jaar vdsl2 lanceert…. :-D

suc6


Indeed als je VDSL2 kan krijgen, ga je nog blij zijn dat je al weg bent bij telenet
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

ik heb ondertussen telefonisch contact gehad met dommel. ik heb niet lang moeten wachten voor ik iemand aan de lijn had. de afstand naar centrale was geen 2,8km zoals ik voorhad, maar zelfs meer dan 5km :eek: echter, ik zit op een 3.3 profiel en ik heb geen disconnects ervaren, dus ik heb gevraagd voor het zo te laten staan. had ik die afstand vooraf geweten ik had wellicht niet durven overstappen. maar als het blijft werken zoals nu ben ik content. surfen gaat gewoon prima. bij het downloaden van usenet zit ik aan een gemiddelde snelheid van rond de 300kbyte/s
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
DimaX
Pro Member
Pro Member
Berichten: 317
Lid geworden op: 13 apr 2007, 15:56

Gisteren installateur langs gekomen alles geinstalleerd, alles ok, dik tevreden ! Zelf bellen kan ik spijtig genoeg nog niet ! Moet nog geactiveerd worden, ik hoop nog vandaag ! :wink:
Chanfan
Member
Member
Berichten: 86
Lid geworden op: 18 mei 2007, 17:20
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer

Zijn er eigenlijk al prijzen bekend voor VDSL2?

Heb ergens gelezen rond de 60€ en dat vind ik toch wel veel te veel
dean3009
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 757
Lid geworden op: 07 mei 2007, 11:19
Uitgedeelde bedankjes: 66 keer
Bedankt: 27 keer

Chanfan schreef:Zijn er eigenlijk al prijzen bekend voor VDSL2?

Heb ergens gelezen rond de 60€ en dat vind ik toch wel veel te veel


Bij Dommel zal er waarschijnlijk een 'lite' abbo komen... Met 20gb datalimiet en waarschijnlijk rond de €45/€50.. (Gokje :P )
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”