lawaaierige cd/dvd-rom drives

Wil je iets weten over de hardware van een computer? Draait je CPU fan niet meer? Je printer wil niet meer mee? Dan moet je hier zijn.
Plaats reactie
Cyperken
Starter Plus
Starter Plus

dag forum,

het is nu al de 3e samsung drive die ik heb die na enkele maanden tijd lawaai begint te maken als je dvd of cd-rom in de drive stopt en hij begint te lezen.

niemand kan me vertellen wat de oorzaak daarvan is. Ik onderhoud mijn drives goed, gebruik lens cleaner cd-roms, plak geen covers op cd's en dvd's en gebruik altijd een geschikte marker op rw's.

Is Samsung ervoor gekend deze problemen te hebben? of ligt het aan mezelf?

bedankt voor je antwoord.
FeesLess
Plus Member
Plus Member

Is dat geluid een soort gebrom / geratel ?
Duurt het langer voor de PC daadwerkelijk de CD/DVD begint in te lezen indien er sprake in van dit geluid ?
ljd
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

Het gebeurt veel dat cd/dvd drives lawaai maken als je een cd/dvd leest, maar meestal is dit enkel in begin , daarna worden die wel stiller
verdickt
Premium Member
Premium Member

Met de snelheden dat die dingen tegenwoordig halen maken ze toch allemaal wat lawaai.

Anders moet je maar een tooltje gebruiken om uw drive iets minder snel te laten draaien.
Cyperken
Starter Plus
Starter Plus

FeesLess schreef:Is dat geluid een soort gebrom / geratel ?
Duurt het langer voor de PC daadwerkelijk de CD/DVD begint in te lezen indien er sprake in van dit geluid ?
beiden.
soms duurt het langer ja, als hij daadwerkelijk lawaai maakt kan het zijn dat het net lijkt of hij even blijft steken.
Cyperken
Starter Plus
Starter Plus

ljd schreef:Het gebeurt veel dat cd/dvd drives lawaai maken als je een cd/dvd leest, maar meestal is dit enkel in begin , daarna worden die wel stiller
net altijd het omgekeerde voor, de eerste maanden geen probleem maar nadien beginnen ze lawaaierig te worden.
bke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 6 keer

Mischien ligt het gewoon aan de Samsung drive, aangezien je 3x hetzelfde meemaakt.. Die cd-spelers van tegenwoordig é! waar is den tijd van de 16x drives enzo :wink:
Cyperken
Starter Plus
Starter Plus

bke schreef:Mischien ligt het gewoon aan de Samsung drive, aangezien je 3x hetzelfde meemaakt.. Die cd-spelers van tegenwoordig é! waar is den tijd van de 16x drives enzo :wink:
ja indd :-D die werkten even goed en had je geen last van....wel toegegeven, samsung drives zijn erg goedkoop...misschien schaf ik me beter eens een plextor aan ofzo.
Plaats reactie

Terug naar “Hardware”