dag forum,
het is nu al de 3e samsung drive die ik heb die na enkele maanden tijd lawaai begint te maken als je dvd of cd-rom in de drive stopt en hij begint te lezen.
niemand kan me vertellen wat de oorzaak daarvan is. Ik onderhoud mijn drives goed, gebruik lens cleaner cd-roms, plak geen covers op cd's en dvd's en gebruik altijd een geschikte marker op rw's.
Is Samsung ervoor gekend deze problemen te hebben? of ligt het aan mezelf?
bedankt voor je antwoord.
lawaaierige cd/dvd-rom drives
beiden.FeesLess schreef:Is dat geluid een soort gebrom / geratel ?
Duurt het langer voor de PC daadwerkelijk de CD/DVD begint in te lezen indien er sprake in van dit geluid ?
soms duurt het langer ja, als hij daadwerkelijk lawaai maakt kan het zijn dat het net lijkt of hij even blijft steken.
net altijd het omgekeerde voor, de eerste maanden geen probleem maar nadien beginnen ze lawaaierig te worden.ljd schreef:Het gebeurt veel dat cd/dvd drives lawaai maken als je een cd/dvd leest, maar meestal is dit enkel in begin , daarna worden die wel stiller
ja indd die werkten even goed en had je geen last van....wel toegegeven, samsung drives zijn erg goedkoop...misschien schaf ik me beter eens een plextor aan ofzo.bke schreef:Mischien ligt het gewoon aan de Samsung drive, aangezien je 3x hetzelfde meemaakt.. Die cd-spelers van tegenwoordig é! waar is den tijd van de 16x drives enzo