Upload maximaliseren

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
pennywise
Pro Member
Pro Member
Berichten: 243
Lid geworden op: 21 aug 2007, 15:26
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Hey Iedereen,

heb voor het moment een telenet turbo lijn en haal getest met isp monitor een upload van 460kbps. Als ik test met firefox online, haal ik ongeveer dezelfde snelheden, als ik test in internet explorer haal ik amper 375kbps. (download zit rond de 16-17000 kbps)

Nu ben ik voor mijn bijverdienste afhankelijk van de geleverde upload en zou dus willen zorgen dat ik deze zo maximaal mogelijk kan gaan benutten.

Hebben jullie tips hoe ik ervoor kan zorgen dat ik de maximale bandbreedte kan bekomen?

_ Gebruik ik de netwerkkaart die op mijn moederbord zit, deze vervangen door een andere netwerk kaart, zou dit verschillen kunnen geven?

_ Afstand van de telenet kabelmodem tot de pc is 2,8m (te lang of niet)

En jongens, hou de uitleg beetje simpel, ben maar een vrouw he :-)
Gebruikersavatar
Dafke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2755
Lid geworden op: 04 mei 2006, 21:31
Uitgedeelde bedankjes: 181 keer
Bedankt: 142 keer
Contacteer:

grote vraag is waarvoor je de upload wil gaan gebruiken? :-D
hellsnake
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1107
Lid geworden op: 21 jan 2007, 12:04
Contacteer:

Naar waar wordt er geupload?
Want als je naar de andere kant van de wereld verstuurd kan het wel eens wat trager gaan.
pennywise
Pro Member
Pro Member
Berichten: 243
Lid geworden op: 21 aug 2007, 15:26
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

cammen :-), de rest vn mijn bezigheden op de pc nemen amper bandbreedte in, zowel down als up verbruik ik amper iets, behalve als ik cam natuurlijk :-)

gebruik op en maand gezien meer up dan download, ...

hellsnake schreef:Naar waar wordt er geupload?
Want als je naar de andere kant van de wereld verstuurd kan het wel eens wat trager gaan.


belgie en nederland
Laatst gewijzigd door pennywise 21 aug 2007, 15:42, in totaal 1 gewijzigd.
FUBAR
Plus Member
Plus Member
Berichten: 104
Lid geworden op: 30 dec 2004, 20:26
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 4 keer

Link!
Gebruikersavatar
Dafke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2755
Lid geworden op: 04 mei 2006, 21:31
Uitgedeelde bedankjes: 181 keer
Bedankt: 142 keer
Contacteer:

je mag altijd is testen met mij é ;-)

maximaal optimaliseren van upload....

ik zou zeggen: NIX van beveiligingssoft
mss gaan rommelen in MTU waarden enz :s
is allemaal vrij omslachtig.. maar als je komt met een 400k up, dan is dat toch geen slecht beeld hoor...

Ik zeg het: laten we het is testen :p
hellsnake
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1107
Lid geworden op: 21 jan 2007, 12:04
Contacteer:

pennywise schreef:cammen :-), de rest vn mijn bezigheden op de pc nemen amper bandbreedte in, zowel down als up verbruik ik amper iets, behalve als ik cam natuurlijk :-)

Ik zie het al helemaal voor me :lol:

Maar hoe groot is de videokwaliteit? Het zou kunnen dat het gewoon op 375kbps staat ingesteld.
pennywise
Pro Member
Pro Member
Berichten: 243
Lid geworden op: 21 aug 2007, 15:26
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

hellsnake schreef:
pennywise schreef:cammen :-), de rest vn mijn bezigheden op de pc nemen amper bandbreedte in, zowel down als up verbruik ik amper iets, behalve als ik cam natuurlijk :-)

Ik zie het al helemaal voor me :lol:

Maar hoe groot is de videokwaliteit? Het zou kunnen dat het gewoon op 375kbps staat ingesteld.


server, en gaat zeker boven de 500 vermits de nederlandse meisjes hoger scoren dan de belgische qua upload.
hellsnake
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1107
Lid geworden op: 21 jan 2007, 12:04
Contacteer:

pennywise schreef:
hellsnake schreef:
pennywise schreef:cammen :-), de rest vn mijn bezigheden op de pc nemen amper bandbreedte in, zowel down als up verbruik ik amper iets, behalve als ik cam natuurlijk :-)

Ik zie het al helemaal voor me :lol:

Maar hoe groot is de videokwaliteit? Het zou kunnen dat het gewoon op 375kbps staat ingesteld.


server, en gaat zeker boven de 500 vermits de nederlandse meisjes hoger scoren dan de belgische qua upload.

Kan je dan niet gewoon firefox gebruiken? Het is namelijk goed mogelijk dat het aan internet explorer zelf ligt en je er niets kan aan doen.
Gebruikersavatar
Dafke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2755
Lid geworden op: 04 mei 2006, 21:31
Uitgedeelde bedankjes: 181 keer
Bedankt: 142 keer
Contacteer:

hahaha schitterend! die nederlandse meisjes é ;-)

ja normaal zou je 512 moeten halen, maar dit is enkel onder beste omstandigheden..!

met welk prog ga je cammen?
Gebruikersavatar
yama
Premium Member
Premium Member
Berichten: 643
Lid geworden op: 24 jul 2007, 16:40
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 5 keer

pennywise schreef:
hellsnake schreef:
pennywise schreef:cammen :-), de rest vn mijn bezigheden op de pc nemen amper bandbreedte in, zowel down als up verbruik ik amper iets, behalve als ik cam natuurlijk :-)

Ik zie het al helemaal voor me :lol:

Maar hoe groot is de videokwaliteit? Het zou kunnen dat het gewoon op 375kbps staat ingesteld.


server, en gaat zeker boven de 500 vermits de nederlandse meisjes hoger scoren dan de belgische qua upload.


Ja in nederland is de upload bijna overal 1 mb/s tot sommige zelfs 2 mbs dus ja verschil zal je altijd hebben vrees ik dus wa minder bewegen op de cam :twisted: .
Afbeelding
pennywise
Pro Member
Pro Member
Berichten: 243
Lid geworden op: 21 aug 2007, 15:26
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Dafke schreef:je mag altijd is testen met mij é ;-)

maximaal optimaliseren van upload....

ik zou zeggen: NIX van beveiligingssoft
mss gaan rommelen in MTU waarden enz :s
is allemaal vrij omslachtig.. maar als je komt met een 400k up, dan is dat toch geen slecht beeld hoor...

Ik zeg het: laten we het is testen :p


beeld is idd wel goed maar ranking op de sites niet altijd goed

Dafke schreef:hahaha schitterend! die nederlandse meisjes é ;-)

ja normaal zou je 512 moeten halen, maar dit is enkel onder beste omstandigheden..!

met welk prog ga je cammen?


momenteel met firefox en flash, na de laatste windowsupdate is er het een en ander aan explorer 7 veranderd en is ineens trager geworden.
Gebruikersavatar
Dafke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2755
Lid geworden op: 04 mei 2006, 21:31
Uitgedeelde bedankjes: 181 keer
Bedankt: 142 keer
Contacteer:

yama schreef:
Ja in nederland is de upload bijna overal 1 mb/s tot sommige zelfs 2 mbs dus ja verschil zal je altijd hebben vrees ik dus wa minder bewegen op de cam :twisted: .


idd

btw..
waar staat de server?
in nederland? dan is het ook normaal é...?
crapiecorn
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2149
Lid geworden op: 01 feb 2003, 11:58
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 12 keer

Dafke schreef:btw..
waar staat de server?
in nederland? dan is het ook normaal é...?

In de eu maakt dit weinig verschil, zelfs naar de us niet echt. Bandwidth genoeg, alleen kan er wat lag opzitten. Naar china is bv een heel ander verhaal.
pennywise
Pro Member
Pro Member
Berichten: 243
Lid geworden op: 21 aug 2007, 15:26
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Dafke schreef:btw..
waar staat de server?
in nederland? dan is het ook normaal é...?


de server staat op ongeveer 4km van mijn deur, ergens in antwerpen centrum :-)
hellsnake
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1107
Lid geworden op: 21 jan 2007, 12:04
Contacteer:

pennywise schreef:
Dafke schreef:btw..
waar staat de server?
in nederland? dan is het ook normaal é...?


de server staat op ongeveer 4km van mijn deur, ergens in antwerpen centrum :-)

In grote delen van Antwerpen is volgens de scarlet website adsl2+ beschikbaar via scarlet en Edpnet.
Je kan misschien eens informeren of het beschikbaar is en hoever je van de centrale zit. Als het mogelijk is kan je 1Mbit upload halen.
pennywise
Pro Member
Pro Member
Berichten: 243
Lid geworden op: 21 aug 2007, 15:26
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

hellsnake schreef:
pennywise schreef:
Dafke schreef:btw..
waar staat de server?
in nederland? dan is het ook normaal é...?


de server staat op ongeveer 4km van mijn deur, ergens in antwerpen centrum :-)

In Antwerpen is volgens mij wel adsl2+ beschikbaar via scarlet en Edpnet.
Je kan misschien eens informeren of het beschikbaar is en hoever je van de centrale zit. Als het mogelijk is kan je 1Mbit upload halen.


ben ik intussen mee bezig ook(vrijdag ligt mijn tweede tel lijn), maar dan heb ik al drie lijnen :-) (vdsl, turbonet en dan scarlet20). Begint beetje teveel van het goede te worden :-)

maar ja de possitieve kant is dan wel dat ik voor €160 euro per maand 160 GIG zou kunnen downloaden.
crapiecorn
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2149
Lid geworden op: 01 feb 2003, 11:58
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 12 keer

pennywise schreef:
hellsnake schreef:
pennywise schreef:
Dafke schreef:btw..
waar staat de server?
in nederland? dan is het ook normaal é...?


de server staat op ongeveer 4km van mijn deur, ergens in antwerpen centrum :-)

In Antwerpen is volgens mij wel adsl2+ beschikbaar via scarlet en Edpnet.
Je kan misschien eens informeren of het beschikbaar is en hoever je van de centrale zit. Als het mogelijk is kan je 1Mbit upload halen.




maar ja de possitieve kant is dan wel dat ik voor €160 euro per maand 160 GIG zou kunnen downloaden.

Kunnen de meeste mensen ook hier, maar dan voor €33
Gebruikersavatar
Dafke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2755
Lid geworden op: 04 mei 2006, 21:31
Uitgedeelde bedankjes: 181 keer
Bedankt: 142 keer
Contacteer:

bij edpnet kun je 60gieg overdag en als je er nachtsurfen bijrekent 120gieg downen voor 39.95 :)

je mag me altijd is vertellen waar dat je zit hé, pm me maar, kzal is zien hoe anderen je zien :)
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6305
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 727 keer

Dafke schreef:je mag me altijd is vertellen waar dat je zit hé, pm me maar, kzal is zien hoe anderen je zien :)


Volhouden, je hebt ze bijna waar je ze wil hebben!! :s
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
Gebruikersavatar
Dafke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2755
Lid geworden op: 04 mei 2006, 21:31
Uitgedeelde bedankjes: 181 keer
Bedankt: 142 keer
Contacteer:

selder schreef:
Dafke schreef:je mag me altijd is vertellen waar dat je zit hé, pm me maar, kzal is zien hoe anderen je zien :)


Volhouden, je hebt ze bijna waar je ze wil hebben!! :s


shhhhhhhhht :)
Gebruikersavatar
deej
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3322
Lid geworden op: 09 dec 2002, 21:14
Locatie: Een boerengat nu met VDSL2!
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

crapiecorn schreef:Kunnen de meeste mensen ook hier, maar dan voor €33


Maar dan zal ze wel uploaden aan 1 FPS
zaf
Plus Member
Plus Member
Berichten: 108
Lid geworden op: 03 jan 2006, 17:10
Bedankt: 6 keer

voor heel hoge upload moet je maar eens uitkijken naar een SDSL lijn anders. Dit kost weliswaar een serieus pakske meer dan de gewone standaardlijntjes van telenet of belgacom :p

Het is maar wat je wilt he.
hellsnake
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1107
Lid geworden op: 21 jan 2007, 12:04
Contacteer:

zaf schreef:voor heel hoge upload moet je maar eens uitkijken naar een SDSL lijn anders. Dit kost weliswaar een serieus pakske meer dan de gewone standaardlijntjes van telenet of belgacom :p

Het is maar wat je wilt he.

Het is 500 euro voor 2048 upload.
ljd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1933
Lid geworden op: 15 maa 2007, 18:17
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

Bij edpnet heb je al 1mbit bij hun max24 en dat is wel iets betaalbaarder
pennywise
Pro Member
Pro Member
Berichten: 243
Lid geworden op: 21 aug 2007, 15:26
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Gister het een en ander nog eens getest,

ie6 is even rampzalig als de zeven qua upload

firefox geeft bijna 100kbps meer dan ie, zowel op telenet als op belgacom.

Upload in firefox gemiddeld gister 450 // 470-480 (zonder virusscanner) met pieken tot 508.

Haal op andere pc met telenet wel soms 512 maar die netwerk kabel is 1,80 en relatief recht, de ander 3,5 en veel gebogen. Kan daar nog een verschil zitten?

En weet er iemand of de digitale televisie van Indi soms banbreedte wegneemt? Uiteindelijk loopt die over dezelfde kabel als mijn telenet, of beschikkn ze beide over een eigen bandbreedte, die niet mekaar kunnen interfereren?

Netwerkkaart op het moederbord van de pc of losse netwerk kaart in een pci sleuf(of hoe heet dat), zou dat ook verschil in snelheid kunnen geven?

Bekabeling laten liggen, zoals ze nu ligt of beter via het electriciteitsnet gaan in je huiskamer?

Btw thx for the advice all :-)

zou zeggen zla foto-ke posten, maar kwil niet beschuldigd worden van spammen en reclame maken, he he he

xxx Anke
hellsnake
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1107
Lid geworden op: 21 jan 2007, 12:04
Contacteer:

1 meter kabel maakt het verschil niet.
Digitale tv maakt ook niets uit. Dat zijn 2 verschillende signalen die niets met elkaar te maken hebben.

Een andere netwerkkaart zal ook geen verchil maken. Je zegt zelf dat het met firefox wel gaat en de maximale theoretische snelheid zal je nooit halen, Er is altijd verlies.

Internet via het elektriciteitsnet zou ik zeker niet doen. Het kan storingen geven op andere elektrische apparaten en het is zeker niet sneller.

Wij staan open voor alle spam :roll:
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3868
Lid geworden op: 20 maa 2004, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 48 keer

hellsnake schreef:Wij staan open voor alle spam :roll:


wankers
Gebruikersavatar
localhost
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1315
Lid geworden op: 14 mei 2006, 17:23
Twitter: amedee
Locatie: Sint-Niklaas
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 5 keer
Contacteer:

pennywise schreef:En weet er iemand of de digitale televisie van Indi soms banbreedte wegneemt? Uiteindelijk loopt die over dezelfde kabel als mijn telenet, of beschikkn ze beide over een eigen bandbreedte, die niet mekaar kunnen interfereren?

Dat laatste.
Vrijheid van meningsuiting op het internet is de vrijheid om op je eigen blog zoveel onzin te verkopen als je zelf wil.
Er bestaat geen verplichting om naar de vrije meningsuiting van een ander te luisteren.
Gebruikersavatar
Dafke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2755
Lid geworden op: 04 mei 2006, 21:31
Uitgedeelde bedankjes: 181 keer
Bedankt: 142 keer
Contacteer:

mja, kan mss wel zijn dat de kabel die je gebruikt, niet echt super isolerend is, of langs vele andere kabels loopt of electrische toestellen..
speelt allemaal rol hoor..
pennywise
Pro Member
Pro Member
Berichten: 243
Lid geworden op: 21 aug 2007, 15:26
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

dat van die kabels die naast mekaar lopen zou mss wel kunnen er liggen er daar wel een hele hoop bij mekaar, zowel internetverbindingen als kabels voor de pcs, netsnoeren, ....
nogChoco
Premium Member
Premium Member
Berichten: 713
Lid geworden op: 11 mei 2007, 20:02

Als ik de UserBase speedtest historiek bekijk, hebben de Telenetters meestal rond de 485kbps upload, dus 't is te betwijfelen of je er meer kan uithalen.

Eventueel kan je met een programmaatje als DrTcp proberen van je Windows-settings te optimaliseren, maar de historiek doet vermoeden dat je eigenlijk al het maximale haalt.
Gebruikersavatar
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5263
Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
Locatie: BALEN
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

Dafke schreef:bij edpnet kun je 60gieg overdag en als je er nachtsurfen bijrekent 120gieg downen voor 39.95 :)

je mag me altijd is vertellen waar dat je zit hé, pm me maar, kzal is zien hoe anderen je zien :)


Sommige hebben die extra capaciteit van 100gb nog, en ik geloof dat als je ADS2+ hebt het sowieso hoger ligt dan 60gb

Upload maximaliseren voor je cam, QOS !?
Gebruikersavatar
Dafke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2755
Lid geworden op: 04 mei 2006, 21:31
Uitgedeelde bedankjes: 181 keer
Bedankt: 142 keer
Contacteer:

qos idd, kan ook optie zijn..
pennywise
Pro Member
Pro Member
Berichten: 243
Lid geworden op: 21 aug 2007, 15:26
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Probleem voor telenet is opgelost, was vooral IE7 die de snelheid in upload drukte.

met firefox, haal ik terug de snelheden van ervoor, tot 60kb/s, dus mij hoor je voor het moment niet echt klagen :-), zit op een heel rustige lus, in een gebied waar volgens mij de meeste mensen nog geen internet hebben, en als ik cam zijn de bedrijven hier in de buurt ook niet meer actief. Moest dus echt wel max kunnen gaan, en dat lukt me nu ook terug.

Qos maakt volgens mij alleen in de XP pro edition verschil uit, heb hem proberen af te zetten, maar maakte geen verschil in de home edition.

VDSL boost, geeft nu ook terug meer dan 400 kbps, dus ook hier ga ik niet klagen :-).

En ja, ik moet mijn upload maximaliseren voor te cammen, een upstream van 500-600 kbps, geeft nu eenmaal veel betere kwaliteit dan eentje van 50kbps en dus ook een betere ranking in de lijsten met meisjes.
9/11 Was an inside job, re-open the 9/11 Investigation!
zaf
Plus Member
Plus Member
Berichten: 108
Lid geworden op: 03 jan 2006, 17:10
Bedankt: 6 keer

ljd schreef:Bij edpnet heb je al 1mbit bij hun max24 en dat is wel iets betaalbaarder


akkoord ... maar hoeveel haal je effectief van die 1mbit? mss 750kb ofzo max?

Van die sdsl is het gegarandeerd dat je toch 99% van je beloofde snelheid haalt. En daarboven wordt je nog eens gegarandeerd dat je 99.8% van de tijd online kunt. Zoniet betalen ze een boete aan jou.

Het is duur, maar als je echt snelle upload wilt die gegarandeerd is ... Zeker als het beroepshalve is, is het dat wel waard.
pennywise
Pro Member
Pro Member
Berichten: 243
Lid geworden op: 21 aug 2007, 15:26
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Als ik nog fulltime zou cammen, had ik al lang sdsl gehad hebben. Dan is de prijs te verantwoorden, maar als je maar een uur en half per dag camt en dan nog niet alle dagen dan haal je het er niet uit.

Bedoel dan is de kost van het internet te hoog tegenover de inkomsten.

Dus voor mij komt het er op aan om, tegen de minste kosten de beste service te versieren. Daarom dat ik dus ook voor drie internet lijnen ga, turbo net, vdsl boost en dan de scarlet20.

Komt voor mij nog atlijd goedkoop uit tegen mijn inkomsten, heb uiteindelijk drie stabiele lijnen, waar ik er twee van gebruik en in het geval er eentje ff niet goed werkt, kan ik mijn reserve lijn nemen.
9/11 Was an inside job, re-open the 9/11 Investigation!
Gebruikersavatar
Dafke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2755
Lid geworden op: 04 mei 2006, 21:31
Uitgedeelde bedankjes: 181 keer
Bedankt: 142 keer
Contacteer:

pennywise schreef:Als ik nog fulltime zou cammen, had ik al lang sdsl gehad hebben. Dan is de prijs te verantwoorden, maar als je maar een uur en half per dag camt en dan nog niet alle dagen dan haal je het er niet uit.

Bedoel dan is de kost van het internet te hoog tegenover de inkomsten.

Dus voor mij komt het er op aan om, tegen de minste kosten de beste service te versieren. Daarom dat ik dus ook voor drie internet lijnen ga, turbo net, vdsl boost en dan de scarlet20.

Komt voor mij nog atlijd goedkoop uit tegen mijn inkomsten, heb uiteindelijk drie stabiele lijnen, waar ik er twee van gebruik en in het geval er eentje ff niet goed werkt, kan ik mijn reserve lijn nemen.


da's deftig uitgekient :D
Dat brengt precies goed op :)
liger
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2291
Lid geworden op: 10 dec 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

pennywise schreef:Probleem voor telenet is opgelost, was vooral IE7 die de snelheid in upload drukte.



hoe heb je dat opgelost?
hellsnake
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1107
Lid geworden op: 21 jan 2007, 12:04
Contacteer:

LoSeR schreef:
pennywise schreef:Probleem voor telenet is opgelost, was vooral IE7 die de snelheid in upload drukte.



hoe heb je dat opgelost?

Bill gates een voorstelling gegeven.
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Base, Chello, UPC)”