belgacom en edpnet

Hier kan je alles kwijt over EDPnet
Plaats reactie
downset04
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 33
Lid geworden op: 15 jun 2007, 01:37

dit is de tweede maal sinds mijn overstap op ADSL2+ dat ik dagen zonder verbinding zit en dat ik bij EDPNET steeds het exuus krijg dat het belgacom hun schuld is, tijdens de overgang naar adsl2 was er iets mis, 7 dagen geen internet, nu zit ik al meer dan 10 dagen met een syncronisatie die telkens wegvalt (om de minuut), de minuut dat het wel verbind gaat het heel traag, niet snel genoeg om zelf een website volledig te laden

dit zet mij machteloos natuurlijk omdat volgens belgacom alles ok is, mijn discovery lijn die ik bij hen hebt werkt namelijk perfect en telkens ik edp bel zeggen ze dat ze op belgacom wachten

bij elk klein probleeem verlies je zo al 4 a 5 dagen terwijl de interne diensten van bgc en edp onderling even uitzoeken wie de schuld heeft, terwijl ze beide proberen zo min mogelijk kosten te maken, edp weigert zelf belgacom te contacteren voordat je met een tweede modem getest hebt wat uiteraard niet zo eenvoudig is als al je kennissen nog gewone adsl modems hebben

op dit moment heeft belgacom aan edp geantwoord dat het probleem in hun interne aansluiting zit, nu vertelt de edpnet helpdesk me net dat ze zeker zijn van niet en ze het probleem terug naar bgc gestuurd hebben, waardoor we weer voor 4 a 5 dagen vertrokken zijn

ik begin het grondig beu te worden

als klant wordt je echt gegijzeld en geen van de bedrijven nemen hun verantwoordelijkheid

hoe kan het dat belgacom mijn verbinding kan verpesten zonder zich gelijk waar te moeten verantwoorden?

sorry voor het gezaag maar na 10 dagen internet begint de frustratie wel op te lopen, geen email, geen skype (voor men familie in japan), geen wow en xbox live waar ik voor betaal, geen rss nieuwslezers ....
Gebruikersavatar
Dafke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2755
Lid geworden op: 04 mei 2006, 21:31
Uitgedeelde bedankjes: 181 keer
Bedankt: 142 keer
Contacteer:

I know the feeling

Ik ben al langs de ombudsdienst geweest enz..
Eindresultaat: BGC en EDP buiten..

beiden gaan ze in de fout...
liger
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2291
Lid geworden op: 10 dec 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

probleem is natuurlijk dat we (consumenten) geen echte druk kunnen uitoefenen op ISP omdat we geen SLA hebben (of kunnen we dat wel?)
kweeni of er hier een makkelijke uitweg bestaat
Gebruikersavatar
bke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1008
Lid geworden op: 22 apr 2004, 20:41
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 6 keer

Je moet het mij niet vertellen! Sinds de lancering van hun ADSL2+ had ik ook ernstige disconnect-problemen. om de 15sec (letterlijk) disconnect op mijn 1mbit profiel. Het werd pas 2 maand later hersteld toen ik bleef aandringen en ze uiteindelijk een Belgacom technieker zonden. Maar 'k ben blij dat het uiteindelijk toch nog terug in orde is hier (mijn 1mbit)..
downset04
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 33
Lid geworden op: 15 jun 2007, 01:37

ik heb blijkbaar meer geluk

gisterenavond (zondag avond) werkt alles plots terug

ik ben erg goed vertouwd met de instalatie en configuratie van ADSL modems/routers en weet 100% zeker dat het niet bij mij lag, ik heb zelf om echt 100% zeker te zijn een tweede modem gekocht, beide modems gaven steeds hetzefde probleem (uitvallen sync)

raar dat het zich op een zondag hersteld? ik neem aan dat dan zowel EDP als belgacom niet werken?

ondertussen 22uur verbonden, hopen dat het zo blijft
Mr.T
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 835
Lid geworden op: 05 aug 2006, 18:36
Bedankt: 13 keer

Belgacom werkt 24/7 voor storingen op hun netwerk. Uiteraard niet voor klachten van eindgebruikers maar wel voor algemene netwerkproblemen.

Hetzelfde gaat op voor elke grote ISP (Telenet, Scarlet, Tele2).
downset04
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 33
Lid geworden op: 15 jun 2007, 01:37

en gisteren was het probleem er weer

en vandaag was het weer ok

ik snap er niets van

kan iets een telefoonlijn periodiek storen? iemad anders die een machine aanzet of een buur die op hetzelfde knooppunt of zo zit?
downset04
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 33
Lid geworden op: 15 jun 2007, 01:37

de problemen blijven duren, ondertussen heeft edpnet mijn situatie 3x naar belgacom geschoven en die hebben het 3x teruggeschoven zonder dat er ook maar iets concreet gedaan is, belgacom zegt wel dat ze de probelemen zien, maar dat dit al zo is de moment dat het hun deel van het netwerk binnenkomt, heb nu sinds 9 augustus zogoed als geen verbinding

het werkt af en toe op zondag, en meestal als ik net wakker ben tot ongeveer 8u, ik sta nu speciaal om 7u op ipv 8u zodat ik smorgens een uurtje kan surfen en mail sturen, wow sesies of xboxlive spelen zit er niet in natuurlijk, skypen naar familie in japan evenmin

ik word hier echt depresief van, ben ik als consument dan 100% machteloos? akkoord ik heb geen SLA, maar bijna een maand geen verbinding lijkt mij toch geen aanvaardbare onderbreking zelf zonder SLA

wat doe ik nu? test aankoop? een of andere officieele instantie? men geld terug vargen van de aansluiting en van provider veranderen?
Gebruikersavatar
deej
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3322
Lid geworden op: 09 dec 2002, 21:14
Locatie: Een boerengat nu met VDSL2!
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

Heb je een logboek bijgehouden van wanneer het misging? Als het echt zo erg is stel ze dan aangetekend in gebreke en zeg dat je met onmiddelijke ingang je contract opzegt wegens niet leveren van de dienst.
downset04
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 33
Lid geworden op: 15 jun 2007, 01:37

nu valt me deze week hetvolgende op: de verbinding werkt af en toe, soms op zondag een aantal uur en elke ochtend zo ongeveer tussen 5u00 en 8u30 (sochtends redelijk klokvast)

vandaag is de eerste keer dat er bij edpnet echt iets gebeurt ipv ruziemaken met BGC ze zijn namelijk mijn profiel aan het verlagen naar 10mbit in de hoop dat het zo wel stabiel blijft

lijkt me redelijk belachelijk ik zit op 700m van de centrale en het heeft gewerkt en werkt op sommige uren nog, hoe is het mogelijk dat ze proberen het profiel op 10mbit te zetten ipv het technisch mankement op te sporen?

waar ik bang voor ben is dat ik een ander slechter en duurder abonement bij een andere provider neem en de problemen daar ook zijn, als het werkt is de dyn24 een erg goede formule

ik hoop dat het deze week ok komt anders ga ik effectief verbreken
Gebruikersavatar
AgentVortex
Plus Member
Plus Member
Berichten: 212
Lid geworden op: 21 jan 2006, 19:32
Locatie: BE - Antwerp
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Je weet goed genoeg wanneer je je aan zulks soort "experimenten" waagt, beetje gaat goochelen met netwerkinfrastructuur (BGC vs EDP), dat je ingeval van slechte config of storing regelrecht afstevent op een "ik trek mijn paraplu open" moment met BGC en EDPnet ...

Ik betaal (te) veel voor mijn VDSL bij BGC, maar ik heb er op een heel jaar nog maar twee maal uitgelegen (routerlogs :-)), en ik ben tevreden ... voor die paar eurootjes of megabits meer of minder laat ik het niet aan mijn hart komen ... Shit happens :-D
Plaats reactie

Terug naar “EDPnet (LaTribu)”