Pseudo nieuwe klant

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
DarthDavy
Premium Member
Premium Member
Contacteer:

Mijn ouders hun skynet abo loopt af op 31 juli. Om hun ook goedkoper internet te geven ga ik hen op netconnect lite zetten.

Dat heb ik dus net gedaan en tijdens het creatie-proces zag ik dat hun abonnement aan mijn Dommel account kon toegevoegd worden.

Aangezien dat ook al mensen zijn van dik in de 50 die zich zo weinig mogelijk van al die zaken willen aantrekken vond ik het best interessant om te doen. Maar op die manier zag ik een paar zaken gebeuren waar ik vragen om heb:

1. Door toevoeging van een internetabonnement aan mijn account (weliswaar op een andere telefoonnummer) moet er dan nog een nieuw contract getekend worden? Waarschijnlijk wel en zo ja, door wie? Het telefoonnummer waar het internet op komt is van mijn vader, maar het contract zoals ik het zie staat op mijn naam. Ik kan dus blijkbaar zonder problemen internet aanvragen op iemands ander zijn telefoonnummer?

2. Ik heb momenteel een domicliëring lopen voor Dommel. Gaan zij dit extra abonnement ook aan mij factureren en van mijn rekening komen nemen? (niet echt een ramp, mijn mama stort mij dat wel elke maand mooi terug).

Al bij al vind ik het best interessant dat ik alles voor hen op mijn naam kan zetten.

Weet er iemand hoe dit alles in mekaar zit als je op je bestaande account een tweede internetabo op een nieuw telefoonnummer toevoegd? Zo niet, dan bel ik wel even naar Dommel om het te vragen.
Intel Core 2 Duo E6600 - 2GB DDR2 SDRAM PC5300 - MSI P965 Platinum - GeForce 7900GTX 512MB DDR3 - Western Digital 150GB 16MB Raptor - Western Digital 250GB 16MB - Zalman Powersupply ZM-460-APS 460W - Thermaltake Soprano VB1000SWS
DarthDavy
Premium Member
Premium Member
Contacteer:

Ik heb voor de snelheid gewoon zelf even gebeld.

Dommel gaat dus ook op het nieuwe nummer Skynet ADSL Go stopzetten. En de betalingen gaan ook gewoon via mijn domicliëring lopen.

Interessant om te weten en ook best wel handig. Ik kan van bij mij thuis uit het internet van mijn ouders regelen. Daar gaan zij heel blij mee zijn, want het enigste dat zij moeten doen is mij betalen. :)
Intel Core 2 Duo E6600 - 2GB DDR2 SDRAM PC5300 - MSI P965 Platinum - GeForce 7900GTX 512MB DDR3 - Western Digital 150GB 16MB Raptor - Western Digital 250GB 16MB - Zalman Powersupply ZM-460-APS 460W - Thermaltake Soprano VB1000SWS
cowke
Member
Member

Is het ook ni zo dat je dan korting krijgt ? (Soort van reseller)

Of heb ik da ergens anders gelezen?

Mvg
Laatst gewijzigd door cowke 29 maa 2010, 16:50, in totaal 1 gewijzigd.
DarthDavy
Premium Member
Premium Member
Contacteer:

Ik weet niks van korting en ze hebben mij ook niks gezegd.

En ik vind er ook niets over.
Drewvt
Plus Member
Plus Member

Dus samengevat: ze krijgen eigenlijk een Skynet ADSL Go abonnement, het zal gefactureerd worden alsof het een Netconnect Lite is, en de betaling verloopt via jouw domiciliëring? Interessant zeg.
DarthDavy
Premium Member
Premium Member
Contacteer:

Nope, Skynet ADSL Go wordt opgezegd, ze krijgen Netconnect Lite op hun telefoonlijn (login gegeven zijn inmiddels ook al gearriveerd... van snel gesproken... Ben es benieuwd of ze al zouden werken), maar er is geen contract opgemaakt. Ik heb gewoon op mijn account een extra product toegevoegd (nl. netconnect lite) en dus bijgevolg betaal ik dan ook voor dat product. :)
ljd
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

Kan je je ouders 30 euro aanrekenen ofzo :-D
cowke
Member
Member

Kwil nu ni moeilijk doen maar aangezien het u ouders zijn had ge dan ni beter een reseller programma opgesteld? Dan krijgde dus 5% op u eigen account. :)

http://dommel.be/nl/resellers/index.php?cust=home

Moet maar is kijken.

Mvg
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

Dat is dan ook enkel voor bedrijven.

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
Coop
Premium Member
Premium Member

Toen ik in Diepenbeek daar was(ongeveer half jaar geleden) spraken ze wel om mensen te belonen als ze iemand aanbrachten, op die manier konden ze ook gewone users als klant hebben en niet alleen de zwaardere downloaders.

Maar heb er sindsdien niets meer van gehoord.
DarthDavy
Premium Member
Premium Member
Contacteer:

[quote het enige wat wij u vragen is dat alle accounts worden gefactureerd op hetzelfde bedrijf (uw bedrijf). het staat u vrij om uw eigen prijzen vast te leggen en om uw klanten te voorzien van de nodige technische ondersteuning. u bent onze enige contact voor alle technische en administratieve communicatie voor de accounts die onder uw klant-id vallen.[/quote]

Dat kan ik idd doen, maar da's een hoop gedoe omdat ik dan een bedrijf moet starten. Dat is nu ook niet echt een probleem, ik kan een bvba nemen op mijn eigen naam, maar dan krijg ik ook een zelfstandigen statuut naast mijn werknemersstatuut en ik kan zo al een hoop gezever bij zoiets zien.

Ik ben ook niet van plan om Dommel bij tig andere mensen te gaan resellen.
DarthDavy
Premium Member
Premium Member
Contacteer:

Zucht... na de aanvraag van netconnect lite en eens ik zag dat mijn ouders online konden bij dommel heb ik hun gezegd om voor de zekerheid toch maar een opzeggingsbrief naar Belgacom te sturen.

Dat hebben ze gedaan en gisteren kreeg ik een mailtje van Dommel met de mededeling dat ze de oplevering van ADSL niet kunnen doen omdat er een opzegging van ADSL bij Belgacom lopende is (dus die aangetekende brief die ik hun heb laten verzenden).

Bon, de aangetekende brief stelde een opzegging van het ADSL Go abonnement op 1 augustus 2007 en dat is dus volgende week woensdag. Gewoon volgende week woensdag terugmailen naar Dommel met de mededeling dat ze nu wel zullen kunnen opleveren zal het probleem wel oplossen denk ik... Ze hebben me trouwens gevraagd om een mailtje terug te sturen eens ik 'het probleem' bij Belgacom opgelost heb.

Kpeis dat wachten tot volgende week woensdag gewoon het slimste zal zijn.
Draco888
Elite Poster
Elite Poster

Beter gewoon gewacht tot Dommel opgeleverd had en dan eerst is gebeld naar BGC of de opzeg/overschakeling goed was ontvangen.
En pas dan een aangetekende brief als het nog niet was afgehandeld.
Ma ja, gedane zaken he.

Zal toch nog in orde komen waarschijnlijk ;)
DarthDavy
Premium Member
Premium Member
Contacteer:

Ik dacht dat Dommel opgeleverd had!

Het weekend van 14 juli ben ik bij mijn ouders. Hop, login gegevens van Dommel in de modem en netjes op het net met hun Netconnect Lite (ondertussen had ik ook al de betaalde factuur van de eerste maand met activatiekosten van Dommel gekregen).

Op maandag 16 juli laat ik mijn ma een opzegggingsbrief naar Belgacom sturen voor de opzegging van hun ADSL Go (om toch maar zeker te zijn na alles wat ik op userbase gelezen heb en omdat Dommel hier toch ook niet 100% duidelijk in is).

En nu op dinsdag 24 juli krijg ik een mailtje van Dommel dat ze ADSL niet kunnen opleveren op het telefoonnummer van mijn ouders omdat daar volgens Belgacom dus een order lopende is (dus die opzegging waarschijnlijk).

Ik ga het gewoon zijn gangetje laten gaan met het risico dat mijn ouders waarschijnlijk een weekje zonder Internet zullen zitten, maar daar liggen die mensen nu ook niet onmiddellijk wakker van. En op die manier ben ik toch zeker dat ze geen ADSL facturen meer van Belgacom zullen krijgen.
DarthDavy
Premium Member
Premium Member
Contacteer:

Raar maar waar: op 15 augustus is alles in orde gekomen.

Ze hebben idd een weekje zonder internet gezeten, maar dat vinden ze niet erg.

Go is opgezegd (ook een mooie brief gekregen van BC hiervoor) en Dommel is online.
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”