newsservers

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
RedbullC
Starter
Starter
Berichten: 10
Lid geworden op: 31 jul 2007, 13:14

Ik kan geen NZB meer downloaden via Newsbin :s

hoe los ik dit op?
Fly6211
Starter
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 18 jul 2007, 12:04

Gebruik een andere site: bvb. http://www.nzbindex.nl

Iets eenvoudiger, maar werkt ook.
laurens7
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1085
Lid geworden op: 17 apr 2007, 13:54

Fly6211 schreef:Gebruik een andere site: bvb. http://www.nzbindex.nl

Iets eenvoudiger, maar werkt ook.

nzb.portal.nl,nzbnova,twilightnzb,...

of via alt.binz!
kUmbro
Premium Member
Premium Member
Berichten: 468
Lid geworden op: 05 aug 2006, 12:05
Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
Bedankt: 3 keer

Is newsbin niet gewoon een programma? Zelf kan ik ook niet verbinden met dommel nieuwsserver: Connection refused (gebruik maar 4 lijntjes). Is al de hele namiddag. via telnet lukt het zelfs niet

Code: Selecteer alles

kumbro@kumbro-laptop:~$ telnet news.dommel.be 119
Trying 193.109.184.84...
telnet: Unable to connect to remote host: Connection refused
laurens7
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1085
Lid geworden op: 17 apr 2007, 13:54

kUmbro schreef:Is newsbin niet gewoon een programma? Zelf kan ik ook niet verbinden met dommel nieuwsserver: Connection refused (gebruik maar 4 lijntjes). Is al de hele namiddag. via telnet lukt het zelfs niet

Code: Selecteer alles

kumbro@kumbro-laptop:~$ telnet news.dommel.be 119
Trying 193.109.184.84...
telnet: Unable to connect to remote host: Connection refused

in beide gevallen gewoon alt.binz gebruiken.
kUmbro
Premium Member
Premium Member
Berichten: 468
Lid geworden op: 05 aug 2006, 12:05
Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
Bedankt: 3 keer

laurens7 schreef:in beide gevallen gewoon alt.binz gebruiken.

hebt gij aandelen bij alt.binz mss :P als ik zelfs via telnet geen verbinding krijg, dan maakt het niet uit welke reader ik gebruik + alt.binz is te traag onder linux :cry: soit de nieuwsserver (met ninan) doet het weer en dat is het belangrijkst 8)
BBB
Premium Member
Premium Member
Berichten: 698
Lid geworden op: 13 jun 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Ik heb sinds ik bij dommel bij die nieuwsgroepen nog niet gebruikt (eigenlijk heb ik dat nog nooit gebruikt).
Ik was eerst alle headers aan het binnenhalen, maar dat leek mij veel extra (en onnodige) traffiek, nu had ik gelezen van die nzb bestanden.
Downloaden de meeste van jullie (die nieuwsgroepen gebruiken) zo met nzb bestanden, of halen jullie al die headers binnen om dan te zien wat jullie willen?
kindtje
Member
Member
Berichten: 68
Lid geworden op: 12 jan 2007, 16:26

nzb natuurlijk
DaNi0
Premium Member
Premium Member
Berichten: 718
Lid geworden op: 21 jun 2005, 13:45
Locatie: Oostende
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 28 keer

BBB schreef:Ik heb sinds ik bij dommel bij die nieuwsgroepen nog niet gebruikt (eigenlijk heb ik dat nog nooit gebruikt).
Ik was eerst alle headers aan het binnenhalen, maar dat leek mij veel extra (en onnodige) traffiek, nu had ik gelezen van die nzb bestanden.
Downloaden de meeste van jullie (die nieuwsgroepen gebruiken) zo met nzb bestanden, of halen jullie al die headers binnen om dan te zien wat jullie willen?


Ik download alles via NZBs. Het meeste wat ik download heb ik zien staan op FTD, Fills Thread Database als ik me niet vergis. Dat is een soort community waar men aangeeft wat men gaat posten, heeft gepost of heeft zien staan op usenet.
Gebruikersavatar
TL@
Pro Member
Pro Member
Berichten: 365
Lid geworden op: 12 jun 2007, 13:15
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

DaNi0 schreef:
BBB schreef:Ik heb sinds ik bij dommel bij die nieuwsgroepen nog niet gebruikt (eigenlijk heb ik dat nog nooit gebruikt).
Ik was eerst alle headers aan het binnenhalen, maar dat leek mij veel extra (en onnodige) traffiek, nu had ik gelezen van die nzb bestanden.
Downloaden de meeste van jullie (die nieuwsgroepen gebruiken) zo met nzb bestanden, of halen jullie al die headers binnen om dan te zien wat jullie willen?


Ik download alles via NZBs. Het meeste wat ik download heb ik zien staan op FTD, Fills Thread Database als ik me niet vergis. Dat is een soort community waar men aangeeft wat men gaat posten, heeft gepost of heeft zien staan op usenet.


Idem hier.

Soms kijk ik ook eens op FTR, FTN2DAY,... als alternatief voor FTD
ljd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1933
Lid geworden op: 15 mar 2007, 18:17
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

binsearch is een van de gemakkelijkste
Gebruikersavatar
Chinaski
Plus Member
Plus Member
Berichten: 196
Lid geworden op: 31 jul 2007, 04:43
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 1 keer

Ik gebruik meestal Yabse :wink:
Black is the colour of my true love's hair
dean3009
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 757
Lid geworden op: 07 mei 2007, 11:19
Uitgedeelde bedankjes: 66 keer
Bedankt: 27 keer

Ik gebruik meestal http://www.nzb-portal.nl/ and als het daar niet is zoek ik met Binsearch.
tbscope
Member
Member
Berichten: 91
Lid geworden op: 25 jul 2003, 21:48

Ik download meestal allle headers. Maar om eerlijk te zijn, ik gebruik nooit de multi miljard header groepen.
Gebruikersavatar
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1371
Lid geworden op: 07 feb 2006, 13:54
Uitgedeelde bedankjes: 524 keer
Bedankt: 52 keer

tbscope schreef:Ik download meestal allle headers. Maar om eerlijk te zijn, ik gebruik nooit de multi miljard header groepen.

Voor je favo muziekjes is dat inderdaad nog te doen.
Maar doe het beter niet bij de Dutch dumpgroups of je mag vele honderden mb's aan data binnen pompen aan headers.
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”