Nieuwe klant

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
Chanfan
Member
Member
Berichten: 86
Lid geworden op: 18 mei 2007, 17:20
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer

Belgacom technieker is vandaag langsgekomen. Overdracht van Telenet naar Belgacom verliep vlot. Direkt kunnen bellen. Moet ik nu nog een aangetekende brief versturen om Telenet telefoon op te zeggen?

Ook direkt Dommel netconnect besteld. Heb dat eerste bedrag van 53€ al direkt betaald via online banking. Contracten geprint, ondertekend en gefaxt. En voor de zekerheid nog eens ingescand en via mail verstuurd. En maandag ga ik naar de bank om de domiciliering te regelen. Hoe moet het nu verder?
liger
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2291
Lid geworden op: 10 dec 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Chanfan schreef:Belgacom technieker is vandaag langsgekomen. Overdracht van Telenet naar Belgacom verliep vlot. Direkt kunnen bellen. Moet ik nu nog een aangetekende brief versturen om Telenet telefoon op te zeggen?

Ook direkt Dommel netconnect besteld. Heb dat eerste bedrag van 53€ al direkt betaald via online banking. Contracten geprint, ondertekend en gefaxt. En voor de zekerheid nog eens ingescand en via mail verstuurd. En maandag ga ik naar de bank om de domiciliering te regelen. Hoe moet het nu verder?

als je telenet telefonie wil opzeggen en nog geen brief gestuurd hebt, dan ja :)
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

Chanfan schreef:Ook direkt Dommel netconnect besteld. Heb dat eerste bedrag van 53€ al direkt betaald via online banking. Contracten geprint, ondertekend en gefaxt. En voor de zekerheid nog eens ingescand en via mail verstuurd. En maandag ga ik naar de bank om de domiciliering te regelen. Hoe moet het nu verder?

heb net de procedure achter de rug....

normaal gezien zal je vandaag (of na het weekend) al op het CRM paneel van Dommel kunnen inloggen, en uw mail en website al kunnen opzetten

verwerking van het contract duurde in mijn geval wel enkele dagen, zolang blijft de status staan in "we have not received a signed copy of your contract"

na verwerking van het contract, wordt er een datum gevraagd aan Belgacom voor activatie ADSL.... een paar uur later zal de status veranderen en zal de datum van aktivatie er staan, op de I klikken bij pakketten op het CRM panel, in mijn geval staat er expected installation date : 21/08/2007 (14.00u - 18.00u)

om u een idee te geven van hoeveel tijd er voor mij zit tussen aanvraag en aktivatie :

bestelling DOMMEL
06/08: besteld bij DOMMEL, contract opgestuurd en betaald
07/08: CRM panel DOMMEL toegankelijk, overschakeling naar DOMMEL mail, nog geen aktivatie datum (we have not yet received a signed copy of the contract)
13/08: gebeld naar DOMMEL om te vragen of ze contract al ontvangen hebben (j)
13/08: update status CRM: the activation of the dommel.com adsl signal has been requested
14/08: update status CRM: expected installation date : 21/08/2007 (14.00u - 18.00u)
Chanfan
Member
Member
Berichten: 86
Lid geworden op: 18 mei 2007, 17:20
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer

Thanx!

Damn duurt wel een tijdje voor je actief bent via dommel. Zal nog ewa wachten voordat ik mijn telenet internet opzeg.
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

Chanfan schreef:Thanx!

Damn duurt wel een tijdje voor je actief bent via dommel. Zal nog ewa wachten voordat ik mijn telenet internet opzeg.

tsja, ik heb m'n telenet eerst opgezegd en pas daarna besteld bij dommel en normaal gezien zit ik nog met 10 dagen overlapping. bij mij zijn er paar dagen verstreken ts. het sturen van het contract en het verwerken. eens dat activatie aan Belgacom gevraagd wordt duurt het normaal nog 6 a 10 dagen. ik heb echter al gehoord dat mensen veel langer moeten wachten, maar dat ligt dan aan belgacom, dat ze problemen hebben met activatie van die lijn wegens omstandigheden
Tego
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 36
Lid geworden op: 17 aug 2007, 20:14

"Omstandigheden"?
Bij mij: zaterdag (Belgacom) ADSL gaan aanvragen in een Discovery Store, de dinsdag de account gegevens gekregen, met bericht dat alles de donderdag zou werken. En dat deed het ook...

Dus: Belgacom blijft zijn eigen klanten goed bedienen maar werkt natuurlijk niet met plezier voor een andere ISP.
Chanfan
Member
Member
Berichten: 86
Lid geworden op: 18 mei 2007, 17:20
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer

Bestaan er zo voorbeeldbrieven voor opzeg van Telenet internet, kabeltv en telefoon?
Jefke
Starter
Starter
Berichten: 23
Lid geworden op: 09 apr 2004, 13:10

Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

Tego schreef:"Omstandigheden"?
Bij mij: zaterdag (Belgacom) ADSL gaan aanvragen in een Discovery Store, de dinsdag de account gegevens gekregen, met bericht dat alles de donderdag zou werken. En dat deed het ook...


tsja, dat zijn ook 6 dagen ts. aanvraag & verwerking hé. één keer dat dommel de activatie vraagt aan belgacom duurt het ook 6 tot 10 dagen, dus zoveel verschil zit er niet op zenne

Dus: Belgacom blijft zijn eigen klanten goed bedienen maar werkt natuurlijk niet met plezier voor een andere ISP.


ah, ze worden er ook beter van... telefoonlijntjes hebben de mensen nog nodig hé...

ik heb al gehoord van mensen die niet konden aangesloten worden omdat de ADSL centrale of zoiets vol zat? en dan moesten er eerste grote werken gedaan worden, vandaar de uitzonderlijke vertraging?
hollebollegijs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1577
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:24

xenne schreef:
Tego schreef:"Omstandigheden"?
Bij mij: zaterdag (Belgacom) ADSL gaan aanvragen in een Discovery Store, de dinsdag de account gegevens gekregen, met bericht dat alles de donderdag zou werken. En dat deed het ook...


tsja, dat zijn ook 6 dagen ts. aanvraag & verwerking hé. één keer dat dommel de activatie vraagt aan belgacom duurt het ook 6 tot 10 dagen, dus zoveel verschil zit er niet op zenne

Dus: Belgacom blijft zijn eigen klanten goed bedienen maar werkt natuurlijk niet met plezier voor een andere ISP.


ah, ze worden er ook beter van... telefoonlijntjes hebben de mensen nog nodig hé...

ik heb al gehoord van mensen die niet konden aangesloten worden omdat de ADSL centrale of zoiets vol zat? en dan moesten er eerste grote werken gedaan worden, vandaar de uitzonderlijke vertraging?


het zijn 6 dagen, maar 4 werkdagen, ge moet altijd tellen in werkdagen, weekends tellen niet mee. daarin vergissen zich sommigen hier. en 4 werkdagen voor activatie adsl is normaal hoor. het minimum is altijd 3 dagen.
Het zijn mijn laatste weken bij Belgacom. Ik ga een andere lucht opsnuiven. Byebye Telecomworld.
Chanfan
Member
Member
Berichten: 86
Lid geworden op: 18 mei 2007, 17:20
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer

Jefke schreef:Kijk hier eens: http://www.overstappen.be/


Thanx!
Chanfan
Member
Member
Berichten: 86
Lid geworden op: 18 mei 2007, 17:20
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer

Als de bank mijn domicilieringn heeft ondertekend moet ik die dan ook naar Dommel zelf sturen of is dat dan al in orde?
Gebruikersavatar
TL@
Pro Member
Pro Member
Berichten: 365
Lid geworden op: 12 jun 2007, 13:15
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Chanfan schreef:Als de bank mijn domicilieringn heeft ondertekend moet ik die dan ook naar Dommel zelf sturen of is dat dan al in orde?


Da's dan in orde, zij krijgen automatisch bericht van hun bank, moet je zelf niks meer voor doen.
Chanfan
Member
Member
Berichten: 86
Lid geworden op: 18 mei 2007, 17:20
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer

ow cool.

Gisteren een bericht gehad dat mijn betaling binnen is en dat ze een lijn hebben aangevraagd bij Belgacom. Expected installation date is nog onbekend.
rottekop
Plus Member
Plus Member
Berichten: 212
Lid geworden op: 26 okt 2005, 09:20

Chanfan schreef:Belgacom technieker is vandaag langsgekomen. Overdracht van Telenet naar Belgacom verliep vlot. Direkt kunnen bellen. Moet ik nu nog een aangetekende brief versturen om Telenet telefoon op te zeggen?

Ook direkt Dommel netconnect besteld. Heb dat eerste bedrag van 53€ al direkt betaald via online banking. Contracten geprint, ondertekend en gefaxt. En voor de zekerheid nog eens ingescand en via mail verstuurd. En maandag ga ik naar de bank om de domiciliering te regelen. Hoe moet het nu verder?

Pluim voor jou dat je de stap gezet hebt. Jammer dat je een bloedzuiger verlaat om bij een andere te kruipen. Maar goed, het is toch al beter dan hetgeen je had.

De dag dat er een wireless provider komt vliegt alles buiten. 8)
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4229
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

rottekop schreef:De dag dat er een wireless provider komt vliegt alles buiten. 8)
Leuk voor je privacy dan. Het zal wel goed beveiligd zijn maar toch. Hoe ga je locaal met je andere pc's communiceren vraag ik me dan af.

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
Chanfan
Member
Member
Berichten: 86
Lid geworden op: 18 mei 2007, 17:20
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer

Heb mijn account details login en paswoord ontvangen. Maar ik kan nog altijd ni online. Is da normaal?

expected installation date is wel 30 augustus. Gebruik een duitse versie van Fritzbox fon Wlan 7170
Gebruikersavatar
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4884
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 341 keer
Contacteer:

Chanfan schreef:Heb mijn account details login en paswoord ontvangen. Maar ik kan nog altijd ni online. Is da normaal?

expected installation date is wel 30 augustus. Gebruik een duitse versie van Fritzbox fon Wlan 7170


Nog even geduld hebben dan...
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3868
Lid geworden op: 20 maa 2004, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 48 keer

rottekop schreef:De dag dat er een wireless provider komt vliegt alles buiten. 8)


Clearwire ?
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”