Marktaandeel Windows blijft groeien!
Dat maakt marktanalist IDC bekend in een nieuw onderzoeksrapport. In 2002 was de Windows servertechnologie goed voor 55,1 procent van de markt voor serverbesturingssystemen, terwijl dat in 2001 nog maar 50,5 procent was. Het marktaandeel van Linux groeide van 22,4 procent in 2001 tot 23,1 procent in 2002. Unix was in 2002 goed voor 11 procent van de in totaal 5,7 licenties voor serverbesturingssystemen, terwijl Novell met NetWare 9,9 procent voor zijn rekening nam.
lees hierover meer
bron: VNUNet Datanews
Marktaandeel Windows blijft groeien !
- Massachusetts
- Plus Member
Zoals ik voorspelde, Linux en consorten kunnen misschien beter zijn, maar Microsofts m.a. blijft maar groeien. Het is niet te stoppen, vrees ik. Maar Linux en consorten moeten de hoop niet opgeven. Als ze het gaatje vinden, dan moeten ze toeslaan. Ik hoop dat ze nog geduld hebben.
Make a wish, make a move, make up your mind, you can choose.
- Erik
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 18 keer
hallo,
hmmm als je het mij vraagt wordt windows gewoon weg omver geblazen geblazen door linux als server dan windows heeft gewoon het voordeel dat het mooie gui's en bijna alles automatisch doet dat (en alleen dat) is het sterke punt van microsoft windows.Tegenwoordig bestaat er voor nagenoeg alles ne "wizard" alleen ne wizard die koffie kan kan zetten is er nog nie
hmmm als je het mij vraagt wordt windows gewoon weg omver geblazen geblazen door linux als server dan windows heeft gewoon het voordeel dat het mooie gui's en bijna alles automatisch doet dat (en alleen dat) is het sterke punt van microsoft windows.Tegenwoordig bestaat er voor nagenoeg alles ne "wizard" alleen ne wizard die koffie kan kan zetten is er nog nie
Registered Linux user #286313
mannen, vrouwen ook natuurlijk. Het is spijtig om te zeggen maar Windows gaat niet omver geblazen worden nu niet en morgen ook niet, ik weet ook wel dat er betere OS zijn dan Windows maar je vergeet 1 ding 90% van de gebruikers kent niets af van OS en die zullen altijd Windows blijven gebruiken, en als 2de punt het aanbod van software, weet je nog de tijd van betamax en video 2000 die zijn ook ten ondergegaan aan het aanbod van fims dat aanwezig was en Sonny was en is nu op dat punt de grootste, en die ondersteunde VHS, is te vergelijken met Windows, als ik zie op het werk bij ons, daar wordt Windows gewoon genomen voor de ondersteuning die zij aanbied, en dat zal bv Linux nooit kunnen op dat niveau. Ik wil hier geen vuur aanstokken en weet ook dat Linux heel goed is( als je er mee kunt werken ) maar zij bieden gewoon niet voldoende ondersteuning voor bepaalde hardware, en ja ik ken Linux ook niet goe ben er nog maar een paar weken mee bezig, maar ik geef niet op
Hehe,...dat hadden we al eens hé? het was niet mijn bedoeling dit opnieuw aan te zwengelen, ik probeer objectief te blijven bij een Newspost, had ik vlug terug gevonden onder zoeken"Tropische Herfststorm"!
'k Dacht dat die storm voorbij was > Klik hier
'k Dacht dat die storm voorbij was > Klik hier
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
- Bedankt: 3 keer
Met de mening van ghost ben ik het niet zo eens,
Op dit ogenblik is windows veel beter (simpeler) voor de gewone mens thuis en op het werk, reden is zoals je zelf zegt te weinig ondersteuning hardware en software en voor de jongeren, games.
Nu linux beterd elke dag meer en meer, als je ziet hoever ze vorig jaar stonden en hoever ze nu al staan, dan denk ik dat er binnen x aantal jaar wel een markt opengaat (zelfs voor de thuisgebruiker) waarom? niet zozeer omdat linux dan ook simpeler zou zijn of gebruiksvriendelijker, mor om het feit dat windows serieus aan het overdrijven is (endan bedoel ik spyware, windows doet veel meer dan je eigenlijk zelf weet, kopierbeveiligingen, bv dat service pack 1 van xp, als ze dat wat kunnen doordrijvne dat het voor een gewone gebruiker lastiger wordt om windows geinstalleerd (illegaal) te kunnen krijgen en dus verplicht worden om eindelijk is naar de winkel te stappen en deze te kopen.
Dan denk ik dat linux een kans maakt, zomaar ff downloadbaar, gratis, zonder spyware en heel de zever. Tegen die tijd is het dan ook gebruiksvriendelijker natuurlijk en wordt er hopelijk meer ondersteund.
Ik denk als we op dat punt zijn (en zolang moet dat niet te duren volgens mij) dan kan windows wel is ne serieuze klop tegen zene kop krijgen
Maja niemand weet het natuurlijk zeker, we zien wel, ondertussen ben ik blij met mijn linux bakje (maar ik geef ook toe dat ik naast deze linux bak ook een windows bak nog heb staan) oa voor mijn scanner die nog niet ondersteund wordt (dom aldi product).
Groetjes
Sander
Op dit ogenblik is windows veel beter (simpeler) voor de gewone mens thuis en op het werk, reden is zoals je zelf zegt te weinig ondersteuning hardware en software en voor de jongeren, games.
Nu linux beterd elke dag meer en meer, als je ziet hoever ze vorig jaar stonden en hoever ze nu al staan, dan denk ik dat er binnen x aantal jaar wel een markt opengaat (zelfs voor de thuisgebruiker) waarom? niet zozeer omdat linux dan ook simpeler zou zijn of gebruiksvriendelijker, mor om het feit dat windows serieus aan het overdrijven is (endan bedoel ik spyware, windows doet veel meer dan je eigenlijk zelf weet, kopierbeveiligingen, bv dat service pack 1 van xp, als ze dat wat kunnen doordrijvne dat het voor een gewone gebruiker lastiger wordt om windows geinstalleerd (illegaal) te kunnen krijgen en dus verplicht worden om eindelijk is naar de winkel te stappen en deze te kopen.
Dan denk ik dat linux een kans maakt, zomaar ff downloadbaar, gratis, zonder spyware en heel de zever. Tegen die tijd is het dan ook gebruiksvriendelijker natuurlijk en wordt er hopelijk meer ondersteund.
Ik denk als we op dat punt zijn (en zolang moet dat niet te duren volgens mij) dan kan windows wel is ne serieuze klop tegen zene kop krijgen
Maja niemand weet het natuurlijk zeker, we zien wel, ondertussen ben ik blij met mijn linux bakje (maar ik geef ook toe dat ik naast deze linux bak ook een windows bak nog heb staan) oa voor mijn scanner die nog niet ondersteund wordt (dom aldi product).
Groetjes
Sander
-
- Elite Poster
- Contacteer:
Sander... er is reeds een uitgebreide topic: windows vs linux... gelieve daar eens naar te kijken en hier niet té véél off-topic te gaan.. Dit is een newspost.
I love it when a plan comes together!
Mijn fout sorry had moeten weten dat dit reacties oproept