Beste Crew (kuch kuch)
Zou het mogelijk zijn om eens een gemiddelde te nemen van (1 of 2) maand begin 2006 edpnet uit de statistieken (speedtest)
met een maand (of twee) in 2007.
Ik heb zo het gevoel dat edpnet (bij de meeste) mensen trager gaat dan vroeger. Incl bij mezelf.
Waar de helpdesk dan zegt (dit komt doordat er meer klanten zijn en overbooking van het netwerk) wat ik wel begrijp. Maar moeten meer klanten nu ten koste gaan van snelheid...
Ik weet adsl is gedeelde lijn, maar dat mag toch geen uitvlucht van een provider zijn.
Greetos,
Sander
snelheid edpnet stats
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
dat zou werken bij constante aantal klanten maar niet hier denk ik
bv: 1 extra klant die op lange afstand woont (lees max snelheid zeer klein is) gaat statistiek naar beneden brengen
zou normaal wel moeten werken voor kabel
bv: 1 extra klant die op lange afstand woont (lees max snelheid zeer klein is) gaat statistiek naar beneden brengen
zou normaal wel moeten werken voor kabel
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
- Bedankt: 3 keer
ik weet dat het niet echt mega representatief is maar kan toch al een idee geven.
Ik heb het gevoel dat dit een beetje een trend is aan het worden bij meerdere edpnet klanten. Kan me vergissen natuurlijk.
Ik heb het gevoel dat dit een beetje een trend is aan het worden bij meerdere edpnet klanten. Kan me vergissen natuurlijk.
-
- Elite Poster
ik upload ni veel, maar tot nu toe constant 66KB/s
enige wat schommelt hier is dl tussen 2-3 u snachts
PS: zone 015
PPS: hm juist speedtest gedaan kreeg "maar" 4xx KB/s download and 66 KB/s up
MAAR
toen ik probeerde van ftp.belnet.be te downloaden haalde ik mijn normale snelheid van 650...
mss userbase prob? (drukke periode?)
of mss java op vista prob
enige wat schommelt hier is dl tussen 2-3 u snachts
PS: zone 015
PPS: hm juist speedtest gedaan kreeg "maar" 4xx KB/s download and 66 KB/s up
MAAR
toen ik probeerde van ftp.belnet.be te downloaden haalde ik mijn normale snelheid van 650...
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
- Bedankt: 48 keer
De userbase speedtest is "edpnet powered" als ik mij niet vergis ...LoSeR schreef: toen ik probeerde van ftp.belnet.be te downloaden haalde ik mijn normale snelheid van 650...
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
- Bedankt: 3 keer
ik heb de laatste maanden altijd een 4**, terwijl dit vroeger gemakkelijk 6** was.
Beetje jammer, maja what can I do about it, except of cutting the wires of other edpnet users in my street.
Beetje jammer, maja what can I do about it, except of cutting the wires of other edpnet users in my street.
- deej
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
- Bedankt: 4 keer
Idem hier, ik haal continu 666 kB/s (puur toeval? )Joris84 schreef:Ik kan toch niet dezelfde ervaring delen. Mijn Max6dyn abonnementje is nog steeds evensnel als vroeger. Upload en download worden ten volle benut indien nodig hier.
welcomedeej schreef:Idem hier, ik haal continu 666 kB/s (puur toeval? )Joris84 schreef:Ik kan toch niet dezelfde ervaring delen. Mijn Max6dyn abonnementje is nog steeds evensnel als vroeger. Upload en download worden ten volle benut indien nodig hier.
- localhost
- Elite Poster
- Twitter: amedee
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 5 keer
- Contacteer:
Historische snelheidstesten kan je raadplegen op de website van ISP Monitor.
http://www.ispmonitor.be/be-en/meteo/comparison_month/
http://www.ispmonitor.be/be-en/meteo/comparison_month/
Vrijheid van meningsuiting op het internet is de vrijheid om op je eigen blog zoveel onzin te verkopen als je zelf wil.
Er bestaat geen verplichting om naar de vrije meningsuiting van een ander te luisteren.
Er bestaat geen verplichting om naar de vrije meningsuiting van een ander te luisteren.
-
- Elite Poster
so?ditCh schreef:De userbase speedtest is "edpnet powered" als ik mij niet vergis ...LoSeR schreef: toen ik probeerde van ftp.belnet.be te downloaden haalde ik mijn normale snelheid van 650...
-
- Elite Poster
Userbase problemen lijken mij dan ook zeer sterk ... als edpnet klant zou je uit de speedtest toch wel het maximum moeten halen ...LoSeR schreef: so?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 54 keer
- Bedankt: 99 keer
Ik heb de indruk dat de snelheid erg beïnvloed wordt door de densiteit van de aansluitingen. In Hasselt centrum geraak ik (in tegenstelling tot een jaar geleden) niet meer boven de 500 kB/s, terwijl ik op het platteland (Drieslinter) nog vlot over de 600 kB/s raak. Beide 6 Mbps. Dus vermoedelijk toch een capaciteitsprobleem op bepaalde punten.
-
- Elite Poster
als het een drukke periode is, dan kan elke server bezweken (omdat het voorzien is voor "normale" aantal mensen)ditCh schreef:Userbase problemen lijken mij dan ook zeer sterk ... als edpnet klant zou je uit de speedtest toch wel het maximum moeten halen ...LoSeR schreef: so?
-
- Elite Poster
Your point being ... ? De trage snelheid is te wijten aan de userbase server ? Lijkt me sterk ... zeer sterk ... helaas kan je niet echt een history opvragen van de speedtest ( of ik zie het alvast niet ), maar ben er zeker van dat er mensen die op hetzelfde ogenblik de speedtest deden WEL goede snelheden haalden.LoSeR schreef:als het een drukke periode is, dan kan elke server bezweken (omdat het voorzien is voor "normale" aantal mensen)ditCh schreef:Userbase problemen lijken mij dan ook zeer sterk ... als edpnet klant zou je uit de speedtest toch wel het maximum moeten halen ...LoSeR schreef: so?
- deej
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
- Bedankt: 4 keer
Dat gebeurt praktisch nooit, da's net het rare eraan. Je haalt wel het maximum uit je lijn door bv een goeie FTP sessie van heanet of belnet te doen. Heb dit al eens aan Meon gesignaleerd maar die weet ook niet waar het aan kan liggen.ditCh schreef:Userbase problemen lijken mij dan ook zeer sterk ... als edpnet klant zou je uit de speedtest toch wel het maximum moeten halen ...
Misschien door de zomer?
Veel jongeren thuis die volop surfen en downloaden nu het weer zo wisselvallig is.
Als er zo een paar op dezelfde DSLAM als u zitten..tjah...EDPnet huurt zelf maar een bepaalde bandbreedte af voor het transport van LEX naar hun servers he, en dat word voor een gemiddeld gebruik berekend, dus op momenten waar er veel meer dan normaal surfen . . . krijgt niet iedereen meer het max uit zijn lijn.
Veel jongeren thuis die volop surfen en downloaden nu het weer zo wisselvallig is.
Als er zo een paar op dezelfde DSLAM als u zitten..tjah...EDPnet huurt zelf maar een bepaalde bandbreedte af voor het transport van LEX naar hun servers he, en dat word voor een gemiddeld gebruik berekend, dus op momenten waar er veel meer dan normaal surfen . . . krijgt niet iedereen meer het max uit zijn lijn.
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 26 keer
- Bedankt: 11 keer
Ik merk zeer zelden een daling van up/downloadsnelheid. Sinds EDPnet mij op een dichter bijgelegen wijkcentrale heeft (laten) aansluiten, perfecte up / downsnelheid.
Ik begrijp helemaal niet de ISPmonitor waardering, uiteindelijk zijn de afstanden bepalend voor de uiteindelijke up / downloadsnelheid.
De snelheden gemeten via userbase.be zijn wel altijd hoger dan via andere meting.
Ik begrijp helemaal niet de ISPmonitor waardering, uiteindelijk zijn de afstanden bepalend voor de uiteindelijke up / downloadsnelheid.
De snelheden gemeten via userbase.be zijn wel altijd hoger dan via andere meting.
- Bijlagen
-
- speedtest.jpg
- (31.67 KiB) 727 keer gedownload
Nu ik wat zitten klooien heb met DrTcp, zit mijn upload opeens wel weer vlotjes in de 530kbps. Die daling naar 486kbps upload die ik dus een paar weken geleden vaststelde, moet blijkbaar aan mijn instellingen gelegen hebben (hoewel ik niets had veranderd). 'k Ga er nog wat mee klooien dusnogChoco schreef:De upload is van 535 naar 486 gegaan de afgelopen maand (heb ik bij anderen ook gemerkt), maar download is dezelfde gebleven.