Goeiedag,
Ik heb al een tijdje een Fritzbox 7140 die ik hier zonder problemen gebruik!
Nu zou ik willen overgaan naar VOIP. Ik heb op mijn Fritzbox een telefoontoestel aangesloten en als ik dit telefoontoestel inschakel hoor ik zeer veel ruis op de lijn maar daar tussenin hoor ik ook wel mijn kiestoon. Bellen lukt maar is gewoon niet te doen door het ruis en gekraak op de lijn. Ik heb zo het gevoel dat ik ergens een fout gemaakt heb in mijn opstelling ofzo?
Opstelling te bekijken op http://argon.dommel.be/tekening.jpg
Mvg
Opstelling VOIP + Ruis op mijn vaste lijn
-
- Elite Poster
- Berichten: 1104
- Lid geworden op: 23 nov 2005, 17:11
- Uitgedeelde bedankjes: 54 keer
- Bedankt: 99 keer
- Werkt deze telefoon normaal als je hem rechtstreeks op de Belgacomlijn aansluit?Argon schreef:Ik heb op mijn Fritzbox een telefoontoestel aangesloten en als ik dit telefoontoestel inschakel hoor ik zeer veel ruis op de lijn maar daar tussenin hoor ik ook wel mijn kiestoon.
- Heb je de andere telefoonpoort al eens geprobeerd?
- Heb je die ruis ook met een ander telefoontoestel?
- Heb je die ruis zowel bij VOIP als bij de vaste lijn?
Moest de Fritz!box defect zijn, je hebt er 5 jaar garantie op!
PS. dat schema geeft niet echt aan hoe je alles hebt aangesloten...
-
- Pro Member
- Berichten: 325
- Lid geworden op: 28 jan 2006, 11:00
- Locatie: Kinrooi
- Uitgedeelde bedankjes: 69 keer
- Bedankt: 27 keer
Nu heb ik zelf wel geen Fritzbox, maar een speedtouch716 met VoIP-mogelijkheid.
Ik ga er van uit dat je zowel via VoIP als via gewone vaste lijn wil kunnen bellen en gebeld worden.
Bij mij werkt het zo :
Aansluitpunt Belgacom --> ADSL-filter.
Vanaf de ADSL-filter vertrekt het ADSL-signaal naar mijn modem
Net achter de ADSL-filter vertrekt ook nog het gewone telefoonsignaal naar mijn modem.
Nu vermoed ik wel dat je alles reeds op bovenstaande manier hebt aangesloten.
Ruis kan eventueel komen van :
- Slechte lijn
- Storing van het Wifi-signaal op je lijn
Ik ga er van uit dat je zowel via VoIP als via gewone vaste lijn wil kunnen bellen en gebeld worden.
Bij mij werkt het zo :
Aansluitpunt Belgacom --> ADSL-filter.
Vanaf de ADSL-filter vertrekt het ADSL-signaal naar mijn modem
Net achter de ADSL-filter vertrekt ook nog het gewone telefoonsignaal naar mijn modem.
Nu vermoed ik wel dat je alles reeds op bovenstaande manier hebt aangesloten.
Ruis kan eventueel komen van :
- Slechte lijn
- Storing van het Wifi-signaal op je lijn
Pluk de dag
Internet : Hoofdlocatie : Epic Combo Light Experience : 1 mobiel abo + Internet comfort + Light TV (Pickx)
2e locatie : Orange Flybox Easy Internet atHome 150 GB
OS : Windows 10, Linux Mint
Internet : Hoofdlocatie : Epic Combo Light Experience : 1 mobiel abo + Internet comfort + Light TV (Pickx)
2e locatie : Orange Flybox Easy Internet atHome 150 GB
OS : Windows 10, Linux Mint
-
- Starter Plus
- Berichten: 45
- Lid geworden op: 15 feb 2007, 21:55
- Locatie: home and away
Kan Edward hier alleen bijtreden, verschillende oorzaken kunnen aan de basis van dit probleem liggen.Edward Valckx schreef: PS. dat schema geeft niet echt aan hoe je alles hebt aangesloten...
It's not Allah I have a problem with, it's his fanclub.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1199
- Lid geworden op: 21 mei 2007, 22:26
- Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
- Bedankt: 41 keer
Deze werkt volkomen normaal als ik die rechtstreeks op de belgacomlijn aansluit.- Werkt deze telefoon normaal als je hem rechtstreeks op de Belgacomlijn aansluit?
Heb ik ook al geprobeerd en heb identiek hetzelfde probleem.- Heb je de andere telefoonpoort al eens geprobeerd?
De ruis heb ik ook op een ander werkend telefoontoestel.- Heb je die ruis ook met een ander telefoontoestel?
Dit zal ik nog eens moeten proberen.- Heb je die ruis zowel bij VOIP als bij de vaste lijn?
Het moet volgens mij iets met het internet signaal te maken hebben. Als ik de internetfiche uittrek en alleen de telefoonkabel laat insteken dan is de ruis weg. Het is zoals het internetsignaal en het telefoonsignaal elkaar tegenwerken. Maar hoe ik dit probleem oplos, daar heb ik niet onmiddellijk een idee van.
Mvg
-
- Elite Poster
- Berichten: 1199
- Lid geworden op: 21 mei 2007, 22:26
- Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
- Bedankt: 41 keer
Dus als ik het goed begrijp heb je bij uw inkomende telefoonlijn 2 splitters opsteken? ééntje die naar uw modem gaat voor het internetsignaal en ééntje die naar de telefooningang gaat van uw modem ?Funfile schreef: Vanaf de ADSL-filter vertrekt het ADSL-signaal naar mijn modem
Net achter de ADSL-filter vertrekt ook nog het gewone telefoonsignaal naar mijn modem.
Mvg
-
- Elite Poster
- Berichten: 1104
- Lid geworden op: 23 nov 2005, 17:11
- Uitgedeelde bedankjes: 54 keer
- Bedankt: 99 keer
Wat bedoel je met "de internetfiche"? Het ADSL signaal van je splitter naar je Fritz!box?Argon schreef:Het moet volgens mij iets met het internet signaal te maken hebben. Als ik de internetfiche uittrek en alleen de telefoonkabel laat insteken dan is de ruis weg. Het is zoals het internetsignaal en het telefoonsignaal elkaar tegenwerken.
Bij de eigenschappen van Fon1 kan je een default nummer instellen. Geef daar eens "de vaste lijn" in. Als je dan de hoorn oppakt, krijg je de kiestoon van Belgacom. Heb je dan ook die ruis?
-
- Elite Poster
- Berichten: 1104
- Lid geworden op: 23 nov 2005, 17:11
- Uitgedeelde bedankjes: 54 keer
- Bedankt: 99 keer
Er is slechts één splitter nodig. Verbind het zoals het in de handleiding van je Fritz!box staat:Argon schreef:Dus als ik het goed begrijp heb je bij uw inkomende telefoonlijn 2 splitters opsteken? ééntje die naar uw modem gaat voor het internetsignaal en ééntje die naar de telefooningang gaat van uw modem ?
1. Belgacom lijn -> splitter
2. De splitter heeft twee uitgangen:
- de ADSL uitgang gaat naar de ADSL ingang van uw Fritz!box
- de telefoon uitgang gaat naar de TEL ingang van uw Fritz!box
3. Je telefoontoestel koppel je aan Fon1 of Fon2 van je Fritz!box
-
- Elite Poster
- Berichten: 1199
- Lid geworden op: 21 mei 2007, 22:26
- Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
- Bedankt: 41 keer
hmm, ik denk dat ik het probleem gevonden heb. Ik praat hier constant over een splitter, maar volgens mij heb ik gewoon geen splitter.
Ik heb mij zo'n "overloopstukje" gekocht van 1 ingang naar 2 uitgangen. Maar dit koste maar 2€ ofzo. Dit zal waarschijnlijk gewoon een overgangstuk zijn en zal je niet echt een splitter kunnen noemen?
http://argon.dommel.be/splitter.jpg
Ik heb mij zo'n "overloopstukje" gekocht van 1 ingang naar 2 uitgangen. Maar dit koste maar 2€ ofzo. Dit zal waarschijnlijk gewoon een overgangstuk zijn en zal je niet echt een splitter kunnen noemen?
http://argon.dommel.be/splitter.jpg
-
- Elite Poster
- Berichten: 1104
- Lid geworden op: 23 nov 2005, 17:11
- Uitgedeelde bedankjes: 54 keer
- Bedankt: 99 keer
Dat is inderdaad geen splitter, maar een gewoon koppelstuk. Heeft uw ADSL aansluiting altijd stabiel gewerkt zonder splitter?Argon schreef:Ik heb mij zo'n "overloopstukje" gekocht van 1 ingang naar 2 uitgangen. Maar dit koste maar 2€ ofzo. Dit zal waarschijnlijk gewoon een overgangstuk zijn en zal je niet echt een splitter kunnen noemen?
-
- Elite Poster
- Berichten: 1199
- Lid geworden op: 21 mei 2007, 22:26
- Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
- Bedankt: 41 keer
Yep, werkte hier perfect ! Er is wel nog nooit gebeld geweest met die verbinding, alleen maar internet. Ik heb het probleem nu ontdekt omdat ik VOIP wilde uittesten...
Mvg
bedankt voor jullie hulp !
Mvg
bedankt voor jullie hulp !
-
- Elite Poster
- Berichten: 1636
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 14:40
- Locatie: N.O.Limburg
- Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
- Bedankt: 4 keer
Dit was ook niet te bedenken:
1' een telefoonlijn waar nooit een telefoon op is getest (na modeminstallatie)
2' een telefoon t-stuk dat er precies uitziet als sommige splitters (wel ontbrekende opschriften zoals telefoon en modem)
bijna een helpdesk examenstuk