[Tik/PUB] Onderzoek Telenet spamfiltering

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
localhost
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1315
Lid geworden op: 14 mei 2006, 17:23
Twitter: amedee
Locatie: Sint-Niklaas
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 5 keer
Contacteer:

Naar aanleiding van verschillende verontrustende berichten, hebben we een sterk vermoeden dat er iets grondig fout loopt met de spamfiltering van Telenet. Graag hadden we dat vermoeden in concrete cijfers gegoten. Daarvoor vragen we uw medewerking. Hoe meer cijfergegevens we hebben, hoe beter. Gelieve dus dit onderzoek zo breed mogelijk te verspreiden.

Kijk voor een bepaalde periode uw mailbox na, en tel hoeveel emails er verkeerd geklasseerd werden door de spamfilter van Telenet. Vul daarna onderstaand formulier in. U kan dit formulier meerdere keren invullen, bijvoorbeeld voor verschillende periodes of verschillende mailboxen.

Niet alleen de fout aangeduide mails zijn belangrijk. De mails die niet toekomen zijn eigenlijk nog belangrijker. Ook die willen we in ons overzicht. Wanneer u dus van vrienden, collega's, kennissen, ... hoort dat ze uw mails niet krijgen, of andersom, kunt u dit ook noteren.

Gelieve deze gegevens zo correct mogelijk in te geven.

http://www.tik.be/pub/onderzoek_telenet_spamfiltering
Vrijheid van meningsuiting op het internet is de vrijheid om op je eigen blog zoveel onzin te verkopen als je zelf wil.
Er bestaat geen verplichting om naar de vrije meningsuiting van een ander te luisteren.
Gebruikersavatar
deej
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3322
Lid geworden op: 09 dec 2002, 21:14
Locatie: Een boerengat nu met VDSL2!
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

Hier is alvast de technische verklaring: Telenet heeft een tijd terug hun Symantec Brightmail buitengekapt voor een spotgoedkope spamfilter die van geen meter werkt. Ze hebben of willen vandaag er geen centen tegen aan gooien om dat te verbeteren.

Met die 800 miljoen € die ze naar de aandeelhouders hebben uitgekeerd zouden ze nochtans snel iets deftigs kunnen kopen.

Maar goed, ik hoop dat je veel klanten kan aanzetten tot klagen, want het is blijkbaar een schande wat er allemaal doorkomt.
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

laatste tijd idd veel problemen, veel mails komen niet aan. vooral mails met bijlagen :roll: ook automatische mails van forums, activatie mails komen niet aan. automatische mails met paswoorden etc worden allemaal gewist
telerke
Starter
Starter
Berichten: 20
Lid geworden op: 14 aug 2007, 08:39

deej schreef:Hier is alvast de technische verklaring: Telenet heeft een tijd terug hun Symantec Brightmail buitengekapt voor een spotgoedkope spamfilter die van geen meter werkt. Ze hebben of willen vandaag er geen centen tegen aan gooien om dat te verbeteren.

Met die 800 miljoen € die ze naar de aandeelhouders hebben uitgekeerd zouden ze nochtans snel iets deftigs kunnen kopen.

Maar goed, ik hoop dat je veel klanten kan aanzetten tot klagen, want het is blijkbaar een schande wat er allemaal doorkomt.


Hou er wel rekening mee dat er geen enkel provider spam goed kan tegenhouden, het beste is zelf een spamfilter te plaatsen een gratis alternatief en die haal je zo maar van het internet een goede filter is Spamfichter. En trouwens er komen steeds meer verschillende spam in de omloop en dit ze we moeten bekopen. Ik heb er geen last van, maar veilig surfen is ook al een goede gunst om spam beter buiten te houden en je mailadres niet te veel laten rondstrooien op al die aasgieren die op het net bevinden. En goude tip maar wel briliant.
Intel(R) Core(TM)2 CPU 6600 @ 2.40GHz
2 GB DDR Geheugen 667
NVIDIA GeForce 8600 GTS 256 MB
SAMSUNG HD 320 GB
WINDOWS Vista Home Premium
Gebruikersavatar
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1371
Lid geworden op: 07 feb 2006, 13:54
Uitgedeelde bedankjes: 524 keer
Bedankt: 52 keer

telerke schreef:Hou er wel rekening mee dat er geen enkel provider spam goed kan tegenhouden
Onzin!
Freenet houd zo goed als alle spam tegen, en is nog gratis te gebruiken ook.
telerke
Starter
Starter
Berichten: 20
Lid geworden op: 14 aug 2007, 08:39

Petrikske schreef:
telerke schreef:Hou er wel rekening mee dat er geen enkel provider spam goed kan tegenhouden
Onzin!
Freenet houd zo goed als alle spam tegen, en is nog gratis te gebruiken ook.


GEEN ONZIN Spamfighter is ook gratis in gebruik en ken een deel mensen die deze gebruiken met goede resultaat.

Ik gebruik geen spamfilter enkel die van Telenet en die van Windows mail die maandelijks wordt geupdate. En veilig met het net omspringen, en dit noem jij onzin. Ik wis nu niet dat je daar nog weinig ervaring in hebt opgedaan Petrikske!!!.
Intel(R) Core(TM)2 CPU 6600 @ 2.40GHz
2 GB DDR Geheugen 667
NVIDIA GeForce 8600 GTS 256 MB
SAMSUNG HD 320 GB
WINDOWS Vista Home Premium
Gebruikersavatar
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1371
Lid geworden op: 07 feb 2006, 13:54
Uitgedeelde bedankjes: 524 keer
Bedankt: 52 keer

Gebruik een degelijke provider voor je mail en je hebt geen behoefte aan third party software d i e n o d i g i s i n d e a c h t e r g r o n d o m j e r o t z o o i t e f i l t e r e n.

Op m'n aller allereerste mailadres indertijd bij Planet Internet daar komt veel spam op wegens toendertijd jong en onervaren.
Op sommige Telenet mail adressen kwam na een tijdje massa's spam,ook al werd dat adres niet gebruikt.
Reden: ISP onbekwaam.
Oplossing? Telenet buiten gooien en vervangen door een degelijke ISP.

Ter Info: Freenet is een Duitse ISP, mijn reaktie ging over internet providers niet over programmatjes om je mailbox zuiver te houden.

Als je dergelijke programs nodig hebt ben je al fout bezig IMHO.
telerke
Starter
Starter
Berichten: 20
Lid geworden op: 14 aug 2007, 08:39

Petrikske schreef:Gebruik een degelijke provider voor je mail en je hebt geen behoefte aan third party software d i e n o d i g i s i n d e a c h t e r g r o n d o m j e r o t z o o i t e f i l t e r e n.

Op m'n aller allereerste mailadres indertijd bij Planet Internet daar komt veel spam op wegens toendertijd jong en onervaren.
Op sommige Telenet mail adressen kwam na een tijdje massa's spam,ook al werd dat adres niet gebruikt.
Reden: ISP onbekwaam.
Oplossing? Telenet buiten gooien en vervangen door een degelijke ISP.

Ter Info: Freenet is een Duitse ISP, mijn reaktie ging over internet providers niet over programmatjes om je mailbox zuiver te houden.

Als je dergelijke programs nodig hebt ben je al fout bezig IMHO.


Nu ga je nog beweren dat telenet rommel is, ik heb geen last van spam en gebruik er ook geen programma's voor. En wat ben ik nu met een duitste provider, nog minder dan alle belgische providers. Ik weet jou probleem, het zit tussen het toestenbord en de bureaustoel. Gij gaat mij niks wijs maken hoor, Telenet is zo slecht nog niet anders zouden ze hier in belgiê zo hoog niet scoren, en met ter tijden zal Telenet nog meer terein winnen. En daar mag je zeker van zijn. Hoy we wonen hier in Belgiê en niet in duitsland!!!!!!!!!!. :lol: Gij zijt thuis de plezanste zeker. :lol:
Intel(R) Core(TM)2 CPU 6600 @ 2.40GHz
2 GB DDR Geheugen 667
NVIDIA GeForce 8600 GTS 256 MB
SAMSUNG HD 320 GB
WINDOWS Vista Home Premium
Gebruikersavatar
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1371
Lid geworden op: 07 feb 2006, 13:54
Uitgedeelde bedankjes: 524 keer
Bedankt: 52 keer

telerke schreef:Nu ga je nog beweren dat telenet rommel is, ik heb geen last van spam en gebruik er ook geen programma's voor. En wat ben ik nu met een duitste provider, nog minder dan alle belgische providers. Ik weet jou probleem, het zit tussen het toestenbord en de bureaustoel. Gij gaat mij niks wijs maken hoor, Telenet is zo slecht nog niet anders zouden ze hier in belgiê zo hoog niet scoren, en met ter tijden zal Telenet nog meer terein winnen. En daar mag je zeker van zijn. Hoy we wonen hier in Belgiê en niet in duitsland!!!!!!!!!!. :lol: Gij zijt thuis de plezanste zeker. :lol:


Yay we have ourselves a winner!

Hint: Lees de OP nog es.
telerke
Starter
Starter
Berichten: 20
Lid geworden op: 14 aug 2007, 08:39

Petrikske schreef:
telerke schreef:Nu ga je nog beweren dat telenet rommel is, ik heb geen last van spam en gebruik er ook geen programma's voor. En wat ben ik nu met een duitste provider, nog minder dan alle belgische providers. Ik weet jou probleem, het zit tussen het toestenbord en de bureaustoel. Gij gaat mij niks wijs maken hoor, Telenet is zo slecht nog niet anders zouden ze hier in belgiê zo hoog niet scoren, en met ter tijden zal Telenet nog meer terein winnen. En daar mag je zeker van zijn. Hoy we wonen hier in Belgiê en niet in duitsland!!!!!!!!!!. :lol: Gij zijt thuis de plezanste zeker. :lol:


Yay we have ourselves a winner!

Hint: Lees de OP nog es.


Je suis de Telenet et suis fier :-D :-D :-D :-D :lol: :lol: :lol:

Lees dat van mijn nog een keertje.
Intel(R) Core(TM)2 CPU 6600 @ 2.40GHz
2 GB DDR Geheugen 667
NVIDIA GeForce 8600 GTS 256 MB
SAMSUNG HD 320 GB
WINDOWS Vista Home Premium
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4229
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

Ga je allebei eens ophouden aub. Contacteer elkaar per e-mail, IM of ander alternatief maar hier niet.

Ga ook je eigen mail hosten, koop een hostingpakket of iets dergelijks en regel zelf je spamfilter. Of zet meteen je eigen server op het net. Met een domeinnaamtje en ge zijt weg. Of neem een Gmail. Weinig of geen reclame, genoeg ruimte om al je e-mails online te laten staan, geen gezever van gelijk welke provider, geen blokkeringen. SPAM komt terecht in je spambox en moest er geen tussen de filter komen gewoon op 'Als spam rapporteren' klikken en je krijgt nooit meer hetzelfde spam bericht in je mailbox.
Je kan er zelfs andere POP3 accounts aan koppelen! Beat that! En alle spam filtert 'm van die POP3 accounts ook dus één en al aanrader Gmail!

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
telerke
Starter
Starter
Berichten: 20
Lid geworden op: 14 aug 2007, 08:39

Ken schreef:Ga je allebei eens ophouden aub. Contacteer elkaar per e-mail, IM of ander alternatief maar hier niet.

Ga ook je eigen mail hosten, koop een hostingpakket of iets dergelijks en regel zelf je spamfilter. Of zet meteen je eigen server op het net. Met een domeinnaamtje en ge zijt weg. Of neem een Gmail. Weinig of geen reclame, genoeg ruimte om al je e-mails online te laten staan, geen gezever van gelijk welke provider, geen blokkeringen. SPAM komt terecht in je spambox en moest er geen tussen de filter komen gewoon op 'Als spam rapporteren' klikken en je krijgt nooit meer hetzelfde spam bericht in je mailbox.
Je kan er zelfs andere POP3 accounts aan koppelen! Beat that! En alle spam filtert 'm van die POP3 accounts ook dus één en al aanrader Gmail!


Voor mij geen enkel probleem dan mag ik bij 5 andere providers zijn maar van spam heb ik geen probleem, ik wou alleen maar een raad geven, maar ja dan ben je weer een zeveraar. is dit een forum om uiting te geven of wat dan wel en niet. Met een eigen server op het net ben ik niets mee, sorry dat ik het moet zeggen, maar je kan dit onderwerp beter sluiten het draait toch om zever. Waarheid mag gezegt worden.
Intel(R) Core(TM)2 CPU 6600 @ 2.40GHz
2 GB DDR Geheugen 667
NVIDIA GeForce 8600 GTS 256 MB
SAMSUNG HD 320 GB
WINDOWS Vista Home Premium
Gebruikersavatar
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1371
Lid geworden op: 07 feb 2006, 13:54
Uitgedeelde bedankjes: 524 keer
Bedankt: 52 keer

telerke schreef: sorry dat ik het moet zeggen, maar je kan dit onderwerp beter sluiten het draait toch om zever. Waarheid mag gezegt worden.

http://www.tik.be/pub/onderzoek_telenet_spamfiltering
http://www.tik.be/forum/viewtopic.php?t=7017
http://www.tik.be/forum/viewtopic.php?t=7443
http://www.tik.be/forum/viewtopic.php?t=7021

Allemaal zever huh?
:roll:
telerke
Starter
Starter
Berichten: 20
Lid geworden op: 14 aug 2007, 08:39

Petrikske schreef:
telerke schreef: sorry dat ik het moet zeggen, maar je kan dit onderwerp beter sluiten het draait toch om zever. Waarheid mag gezegt worden.

http://www.tik.be/pub/onderzoek_telenet_spamfiltering
http://www.tik.be/forum/viewtopic.php?t=7017
http://www.tik.be/forum/viewtopic.php?t=7443
http://www.tik.be/forum/viewtopic.php?t=7021

Allemaal zever huh?
:roll:

Er is wel altijd iemand die providers het leven zuur willen maken althans veel oorzaken bij de klant te vinden zijn en zelf er nog een schep bovenop doen---dit noemen ze overdrijven--- Bij de vele internet klanten die ik ken en bij mijn zelf komen de mails toch terrecht en klagen niet over spam en andere problemen. En het geen dat ik nog en weeral eens vertel voor de laatse keer, bij elke provider zijn er wel eens problemen. Snap dit nu eens een keertje met alle klaag en gezaag en laten we niet de kindtjes nadoen he Petrikske, sorry dat ik dit zeg.
Intel(R) Core(TM)2 CPU 6600 @ 2.40GHz
2 GB DDR Geheugen 667
NVIDIA GeForce 8600 GTS 256 MB
SAMSUNG HD 320 GB
WINDOWS Vista Home Premium
Lion
Pro Member
Pro Member
Berichten: 428
Lid geworden op: 30 jan 2004, 13:42
Locatie: Gent

Heb zelf al problemen mee ondervonden
Vrienden van mij hebben telenet
Als ik een e-mail naar hen stuur via uitgaande server van skynet maar dan wel eentje waar [email protected] in staat als verzend adres
beschouwd telenet dit soms als spam
Na contact met hem kreeg ik gewoon als antwoord een van uw vrienden moet maar contact opnemen met ons in verband met die domainnaam en we zullen hem dan na onderzoek op de whitelist plaatsen
Die domainnaam staat nergens op blacklist, gecontroleert door mijn skynet en dvkhosting welke mijn domainnaam beheren
Ik begrijp echt nie op welke basis telenet dit controleert en beschouwd als spam
telerke
Starter
Starter
Berichten: 20
Lid geworden op: 14 aug 2007, 08:39

Lion schreef:Heb zelf al problemen mee ondervonden
Vrienden van mij hebben telenet
Als ik een e-mail naar hen stuur via uitgaande server van skynet maar dan wel eentje waar [email protected] in staat als verzend adres
beschouwd telenet dit soms als spam
Na contact met hem kreeg ik gewoon als antwoord een van uw vrienden meot maar cotnact opnemen met ons in verband met die domainnaam en we zullen hem dan na onderzoek op de whitelist plaatsen
Die domainnaam staat nergens op blacklist, gecontroleert door mijn skynet en dvkhosting welke mijn domainnaam beheren
Ik begrijp echt nie op welke basis telenet dit controleert en beschouwd als spam


Het is niet alleen Telenet hoor bij Belgacom gebeuren deze zaken ook dat heb ik ook al ondervonden, de schuld ligt meestal bij beide. Het grootste probleem met de meeste providers is ze kunnen elkaar niet luchten of zien. Voornamelijk Belgacom en Telenet en dat is zeer simpel uit te leggen. Belgacom bestaat al vele jaren langer t.o.v. Telenet, maar Telenet is enorm aan het groeien en hun service is al veel verbeterd om eerlijk toe te geven. Dus meer uitleg is hier niet bij noordig, dat deze beide providers eens beter zouden samen werken en elkaars de vinger niet toewijzen zouden veel problemen van de baan geholpen zijn. Belgacom en Telenet zijn 2 aardsvijanden en wie weet dit nu niet. :idea:

Hoeveel vragen heb ik al niet gesteld aan Belgacom en weten gewoon de oplossing niet en sturen je van het ene kastje naar het andere kastje, liefst nog doorverbinden naar een dure 0900 lijn, is dit service NEE.

Daarom voor de laatste keer Belgacom en Telenet zijn echt maar ook echt 2 :twisted: van elkaar. Tot hier toe mijn mails zijn altijd al toegekomen van beide providers. :-D
Intel(R) Core(TM)2 CPU 6600 @ 2.40GHz
2 GB DDR Geheugen 667
NVIDIA GeForce 8600 GTS 256 MB
SAMSUNG HD 320 GB
WINDOWS Vista Home Premium
Gebruikersavatar
localhost
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1315
Lid geworden op: 14 mei 2006, 17:23
Twitter: amedee
Locatie: Sint-Niklaas
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 5 keer
Contacteer:

Beste vrienden,

Als Telenet zelf erkent, bij monde van manager Piet Spiessens, en op schrift gezet door Tik/PUB bij wijze van een nieuwsbrief waarvan de inhoud nagelezen en goedgekeurd is door Telenet, dat er occasioneel problemen kunnen optreden met de spamfilter, dan ben ik niets aan het verzinnen.

Telenet argumenteert dat spamfiltering een complexe materie is, en geen exacte wetenschap. Tik/PUB argumenteert gewoon dat, hoewel spamfiltering nooit absoluut kan zijn, er wel een bepaald minimumniveau mag verwacht worden, en dat er garanties moeten zijn dat in geval van "accidentjes" er niets onherroepelijk verwijdert wordt.
Telenet heeft gezegd open te staan voor suggesties. Tik/PUB heeft concrete suggesties gegeven, en Telenet heeft gezegd deze suggesties te zullen onderzoeken naar haalbaarheid.

Tenminste één van de opmerkingen zou ondertussen geïmplementeerd moeten zijn: namelijk dat de spamfilter niet meer op de default "verwijderen" verspringt bij de minste wijziging in Mijn Telenet.

Verder was het absoluut niet mijn bedoeling om hier een ruzie te starten, en ik betreur ten zeerste dat dit toch gebeurd is.
Vrijheid van meningsuiting op het internet is de vrijheid om op je eigen blog zoveel onzin te verkopen als je zelf wil.
Er bestaat geen verplichting om naar de vrije meningsuiting van een ander te luisteren.
telerke
Starter
Starter
Berichten: 20
Lid geworden op: 14 aug 2007, 08:39

[quote="localhost"]Beste vrienden,

Als Telenet zelf erkent, bij monde van manager Piet Spiessens, en op schrift gezet door Tik/PUB bij wijze van een nieuwsbrief waarvan de inhoud nagelezen en goedgekeurd is door Telenet, dat er occasioneel problemen kunnen optreden met de spamfilter, dan ben ik niets aan het verzinnen.

Telenet argumenteert dat spamfiltering een complexe materie is, en geen exacte wetenschap. Tik/PUB argumenteert gewoon dat, hoewel spamfiltering nooit absoluut kan zijn, er wel een bepaald minimumniveau mag verwacht worden, en dat er garanties moeten zijn dat in geval van "accidentjes" er niets onherroepelijk verwijdert wordt.
Telenet heeft gezegd open te staan voor suggesties. Tik/PUB heeft concrete suggesties gegeven, en Telenet heeft gezegd deze suggesties te zullen onderzoeken naar haalbaarheid.

Tenminste één van de opmerkingen zou ondertussen geïmplementeerd moeten zijn: namelijk dat de spamfilter niet meer op de default "verwijderen" verspringt bij de minste wijziging in Mijn Telenet.

Verder was het absoluut niet mijn bedoeling om hier een ruzie te

Jij bent toch in je volste recht om dit te plaatsen op deze forum en wil je zeker geen ruzie er is al leed genoeg op deze wereld.

Alleen probeer ik de mensen op gedacht te brengen dat er problemen zijn op alle providers algemeen. Ieder kan wel eens uit de bol gaan op forum en een woordwisseling is normaal, anders zou het geen forum zijn.

Maar je moet je zeker niet kwetsbaar voelen, forum is forum en daar zullen we niet veel aan kunnen veranderen.
Intel(R) Core(TM)2 CPU 6600 @ 2.40GHz
2 GB DDR Geheugen 667
NVIDIA GeForce 8600 GTS 256 MB
SAMSUNG HD 320 GB
WINDOWS Vista Home Premium
Gebruikersavatar
localhost
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1315
Lid geworden op: 14 mei 2006, 17:23
Twitter: amedee
Locatie: Sint-Niklaas
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 5 keer
Contacteer:

Ik stel me bewust kwetsbaar op, ik heb al gemerkt dat dit méér begrip opbrengt.
Vrijheid van meningsuiting op het internet is de vrijheid om op je eigen blog zoveel onzin te verkopen als je zelf wil.
Er bestaat geen verplichting om naar de vrije meningsuiting van een ander te luisteren.
Gebruikersavatar
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1371
Lid geworden op: 07 feb 2006, 13:54
Uitgedeelde bedankjes: 524 keer
Bedankt: 52 keer

localhost schreef:Beste vrienden,

Als Telenet zelf erkent, bij monde van manager Piet Spiessens, en op schrift gezet door Tik/PUB bij wijze van een nieuwsbrief waarvan de inhoud nagelezen en goedgekeurd is door Telenet, dat er occasioneel problemen kunnen optreden met de spamfilter, dan ben ik niets aan het verzinnen.
Bedankt Localhost, ik was aan het wachten op dergelijke bijdrage van jou.

Waarheid mag en moet vaak verspreid worden.
Enkel en alleen een goed nieuws schow is mensen zand in de ogen strooien.

Hoop wel dat TN z'n zaakjes op orde krijgt al ben ik geen klant meer van TN
het is ergerlijk dat je er het raden naar hebt of je mail gaat aankomen of niet.
Gebruikersavatar
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1371
Lid geworden op: 07 feb 2006, 13:54
Uitgedeelde bedankjes: 524 keer
Bedankt: 52 keer

telerke schreef:Alleen probeer ik de mensen op gedacht te brengen dat er problemen zijn op alle providers algemeen. Ieder kan wel eens uit de bol gaan op forum en een woordwisseling is normaal, anders zou het geen forum zijn.
En ik blijf bij mijn standpunt dat er providers zijn waar mail wel goed werkt en spam weinig tot geen kans heeft.

In ruzie maken heb ook ik geen zin.
Maar ik vind dat de waarheid het licht mag zien.

"alle providers hebben problemen" is wel heel kort door de bocht.
telerke
Starter
Starter
Berichten: 20
Lid geworden op: 14 aug 2007, 08:39

Petrikske schreef:
localhost schreef:Beste vrienden,

Als Telenet zelf erkent, bij monde van manager Piet Spiessens, en op schrift gezet door Tik/PUB bij wijze van een nieuwsbrief waarvan de inhoud nagelezen en goedgekeurd is door Telenet, dat er occasioneel problemen kunnen optreden met de spamfilter, dan ben ik niets aan het verzinnen.
Bedankt Localhost, ik was aan het wachten op dergelijke bijdrage van jou.

Waarheid mag en moet vaak verspreid worden.
Enkel en alleen een goed nieuws schow is mensen zand in de ogen strooien.

Hoop wel dat TN z'n zaakjes op orde krijgt al ben ik geen klant meer van TN
het is ergerlijk dat je er het raden naar hebt of je mail gaat aankomen of niet.


HOY Petrikske, vindt je nu zelf niet dat je een hoge dunk aan je zelf geeft. Heb jij nu niets anders te doen dan te klagen steen en been over TN, weet wat jij beter kunt doen is wat bij Duiste providers rond neuzen en bij leren van Belgische providers volgens mij heb jij niet veel ervaring met handen maar enkel met je mond. En een tekst op het klavier neer kletsen daar ben jij goed in ervaren.

Jij pleziert je maar op hoor, maar weet wel dat er veel TN tegen jou zijn dat normaal is je weet toch niets beters om iets nuttig neer te typen.

En weet wel dat je zeklf met zand in je eigen ogen aan het strooien bent.
Intel(R) Core(TM)2 CPU 6600 @ 2.40GHz
2 GB DDR Geheugen 667
NVIDIA GeForce 8600 GTS 256 MB
SAMSUNG HD 320 GB
WINDOWS Vista Home Premium
Gebruikersavatar
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1371
Lid geworden op: 07 feb 2006, 13:54
Uitgedeelde bedankjes: 524 keer
Bedankt: 52 keer

Okay, dit heeft verder geen zin.
Dus voor mij houd het hier op.
Gebruikersavatar
yama
Premium Member
Premium Member
Berichten: 643
Lid geworden op: 24 jul 2007, 16:40
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 5 keer

telerke schreef:
Petrikske schreef:
localhost schreef:Beste vrienden,

Als Telenet zelf erkent, bij monde van manager Piet Spiessens, en op schrift gezet door Tik/PUB bij wijze van een nieuwsbrief waarvan de inhoud nagelezen en goedgekeurd is door Telenet, dat er occasioneel problemen kunnen optreden met de spamfilter, dan ben ik niets aan het verzinnen.
Bedankt Localhost, ik was aan het wachten op dergelijke bijdrage van jou.

Waarheid mag en moet vaak verspreid worden.
Enkel en alleen een goed nieuws schow is mensen zand in de ogen strooien.

Hoop wel dat TN z'n zaakjes op orde krijgt al ben ik geen klant meer van TN
het is ergerlijk dat je er het raden naar hebt of je mail gaat aankomen of niet.


HOY Petrikske, vindt je nu zelf niet dat je een hoge dunk aan je zelf geeft. Heb jij nu niets anders te doen dan te klagen steen en been over TN, weet wat jij beter kunt doen is wat bij Duiste providers rond neuzen en bij leren van Belgische providers volgens mij heb jij niet veel ervaring met handen maar enkel met je mond. En een tekst op het klavier neer kletsen daar ben jij goed in ervaren.

Jij pleziert je maar op hoor, maar weet wel dat er veel TN tegen jou zijn dat normaal is je weet toch niets beters om iets nuttig neer te typen.

En weet wel dat je zeklf met zand in je eigen ogen aan het strooien bent.


Wat is da ier nu weer voor gezever telenet heeft goe kanten maar jammer genoeg meer mindere voor mij toch.
Afbeelding
Goendi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1621
Lid geworden op: 30 mei 2006, 13:20
Twitter: goendi
Locatie: Antwerpen
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

telerke hou er eens mee op. Voor de duidelijkheid: Spamfighter is een applicatie aan de client zijde, op uw PC dus, niet een applicatie die op mailserver niveau mails gaat filteren. Bij een dergelijke hoeveelheid mails, is het effectief moeilijk om alles tot in de puntjes te filteren. Op mijn eigen mailservers draai ik gewoon enkele simpele controles op DNS blacklists en andere kleinigheden, en heb zelden een spam email binnen, maar zie wel nooit niet-spam gefiltert worden. Op grote schaal zal dit wel iets ingewikkelder liggen, maar als om de haverklap emails in de spamfolders terechtkomen die er niet moeten zijn, en deze dan auto gedelete worden, is dit wel degelijk een serieus mankement. Als het enige wat je kunt zeggen om dit te ontkrachten is 'sorry dat ik het zeg, maar we gaan niet het kindje uithangen' of zo, gelieve U dan van commentaar te onthouden in deze post en de grote jongens te laten discussieren, maar kom niet meer aanzetten met een onnozel filtertje op PC niveau.

Back on topic: ik vind het een goed initiatief van PUB, maar ik heb zo mijn bedenkingen bij hoe ze al die klachten gaan verwerken... Als het op het niet aankomen van mails aankomt, zijn er zoveel zaken die mis kunnen gaan dat het kwasi onmogelijk te achterhalen is of het probleem zich eigenlijk wel op de mailservers van Telenet bevind. Ik vrees dan ook dat men al een mail als niet aangekomen gaat bestempelen, als men op de hoogte wordt gebracht dat men een mail had moeten krijgen en deze niet gehad heeft, terwijl het perfect mogelijk is dat de afzender een foutief adres selecteerde, of een oud adres dat niet meer gecontroleerd wordt maar nog wel bestaat, of ... Veel succes allesinds!
telerke
Starter
Starter
Berichten: 20
Lid geworden op: 14 aug 2007, 08:39

Goendi schreef:telerke hou er eens mee op. Voor de duidelijkheid: Spamfighter is een applicatie aan de client zijde, op uw PC dus, niet een applicatie die op mailserver niveau mails gaat filteren. Bij een dergelijke hoeveelheid mails, is het effectief moeilijk om alles tot in de puntjes te filteren. Op mijn eigen mailservers draai ik gewoon enkele simpele controles op DNS blacklists en andere kleinigheden, en heb zelden een spam email binnen, maar zie wel nooit niet-spam gefiltert worden. Op grote schaal zal dit wel iets ingewikkelder liggen, maar als om de haverklap emails in de spamfolders terechtkomen die er niet moeten zijn, en deze dan auto gedelete worden, is dit wel degelijk een serieus mankement. Als het enige wat je kunt zeggen om dit te ontkrachten is 'sorry dat ik het zeg, maar we gaan niet het kindje uithangen' of zo, gelieve U dan van commentaar te onthouden in deze post en de grote jongens te laten discussieren, maar kom niet meer aanzetten met een onnozel filtertje op PC niveau.

Ik gebruik geen spamfighter, enkel mijn windows mail en heb geen last van spam en probeer zoveel mogelijk veilig te surfen en min mogelijk mijn mail te verspreiden, het veiligst.

Back on topic: ik vind het een goed initiatief van PUB, maar ik heb zo mijn bedenkingen bij hoe ze al die klachten gaan verwerken... Als het op het niet aankomen van mails aankomt, zijn er zoveel zaken die mis kunnen gaan dat het kwasi onmogelijk te achterhalen is of het probleem zich eigenlijk wel op de mailservers van Telenet bevind. Ik vrees dan ook dat men al een mail als niet aangekomen gaat bestempelen, als men op de hoogte wordt gebracht dat men een mail had moeten krijgen en deze niet gehad heeft, terwijl het perfect mogelijk is dat de afzender een foutief adres selecteerde, of een oud adres dat niet meer gecontroleerd wordt maar nog wel bestaat, of ... Veel succes allesinds!
Intel(R) Core(TM)2 CPU 6600 @ 2.40GHz
2 GB DDR Geheugen 667
NVIDIA GeForce 8600 GTS 256 MB
SAMSUNG HD 320 GB
WINDOWS Vista Home Premium
Gebruikersavatar
localhost
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1315
Lid geworden op: 14 mei 2006, 17:23
Twitter: amedee
Locatie: Sint-Niklaas
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 5 keer
Contacteer:

Goendi schreef:Back on topic: ik vind het een goed initiatief van PUB, maar ik heb zo mijn bedenkingen bij hoe ze al die klachten gaan verwerken... Als het op het niet aankomen van mails aankomt, zijn er zoveel zaken die mis kunnen gaan dat het kwasi onmogelijk te achterhalen is of het probleem zich eigenlijk wel op de mailservers van Telenet bevind. Ik vrees dan ook dat men al een mail als niet aangekomen gaat bestempelen, als men op de hoogte wordt gebracht dat men een mail had moeten krijgen en deze niet gehad heeft, terwijl het perfect mogelijk is dat de afzender een foutief adres selecteerde, of een oud adres dat niet meer gecontroleerd wordt maar nog wel bestaat, of ... Veel succes allesinds!

Ik ben mij bewust van mogelijke fouten ivm het tellen van niet-aangekomen emails. Ik vind de telling van goede mails die als spam gemarkeerd worden dan ook belangrijker.
Op basis van mijn laatste samenvatting kan je zien dat het gaat om 2,8% "verdwenen" emails. Ik moet de foutenmarge nog berekenen maar met de natte vinger denk ik dat dit percentage kleiner zal zijn dan de foutenmarge en dus als niet significant beschouwd mag worden.
Het aantal valse positieven staat op 11,2%, en dat lijkt me wel een significant cijfer. Bovendien is dat wél aantoonbaar.

Je moet ook de context van dit onderzoek juist zien. Uiteraard is het niet 100% wetenschappelijk correct onderzocht, en uiteraard is het geen 100% willekeurige steekproef, maar dat doet er niet toe. Onze doelgroep voor het resultaat van het onderzoek is niet geïnteresseerd in cijfers, wel in verhalen. De goede verstaanders weten wat ik bedoel.
Vrijheid van meningsuiting op het internet is de vrijheid om op je eigen blog zoveel onzin te verkopen als je zelf wil.
Er bestaat geen verplichting om naar de vrije meningsuiting van een ander te luisteren.
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Base, Chello, UPC)”