MENTOR wireless router.

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
vscomp
Plus Member
Plus Member

Beste,
Ik heb thuis een mentor Wireless router,is het normaal dat snelheden bij deze slechts 30 kbs halen op sommige momenten of moet de snelheid gelijk blijven zoals bij kabel. Owja ik gebruik ADSL2FIT welke momenteel zeer erg traag is ik denk dat dit ook een rol speelt.

Groeten,

Stijn
Sub Zero
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer
Contacteer:

Als je wilt weten of het aan het draadloze gedeelte ligt, dan sluit je je PC eens aan met een gewone UTP-kabel op je router. Normaal moet dat wel lukken. Test dan je speed eens. Normaal zou deze nu veel hoger moeten liggen. Als ze nog altijd het zelfde is, dan komt dit doordat ze aan het werken zijn aan het KPN-netwerk. Dit veroorzaakt wat vertragingen. Er zit schot in de werken, dus normaal moet het binnenkort opgelost zijn als het aan a2f ligt.

Als het aan je draadloze verbinding lift, dan moet je toch eens op zoek gaan naar factoren die je verbinding kunnen storen. Vb : microgolfover, draadloze telefoons, gsm, ...

Kan het ook zijn dat er ergens een firewal in de weg zit en daarmee je speed zo laag ligt?

Cheers
Afbeelding
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Post eens de snelheid van op onze speedtest (copy/paste).

Hoe test je die snelheid?

- Controleer je wireless-ontvangst: normaal kan je dat in percentage terug vinden in een diagnose tooltje bij de adapter.
- Controleer synchronisatiesnelheid van de router/modem

Telenet is zeker en vast niet constant, en ook adsl niet.. dat kan een beetje afhangen van belasting van het net en eventuele netwerkproblemen zoals SubZero reeds zei.
I love it when a plan comes together!
vscomp
Plus Member
Plus Member

Sorry voor het late antwoord :oops:.

De snelheid die ik nu haal is : 626kbit/s
or
78kbyte/s Your current upload speed:
250kbit/s
or
31kbyte/s rond half vier snachts!.
Overdag is dit minder.

Wireless ontvangst : Uitstekend : 74-76%.
Alle firewalls staan uit. Zelfs op een afstand van 5 m van de router is het zo traag.Maar ik denk dat A2F er momenteel ook een rol in speelt. Daar het met kabel nietveel beter is. maar ik heb nog een vraag: Ligt de snelheid lager draadloos of blijft dit ongv gelijk?

Bedankt voor alle hulp!,

Stijn :-)
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

vscomp,

Ik zie idd dat je via A2F surft en de laatste dagen is de snelheid (downstream) inderdaad embarmelijk. Heel erg traag. Dit komt, volgens onze info door werken die Scarlet/KPN aan het uitvoeren zijn op het netwerk, waar ook A2F gebruik van maakt... ik zou zeggen, even geduld oefenen.. en hopelijk is het snel beter, zelf kan je er weinig aan doen.

Wat betreft die wireless communication, die gaat je adsl niet vertragen, wireless kan zo'n 11Mbps aan en je hebt slechts 4 of 8Mbps, maw dat geeft normaal geen problemen. (UTP kabel=100Mbits, indien 100Mbps NIC's).

Wat wel is met wireless en niet met utp, is als je een grote afstand overbrugged met dikke muren, of met veel obstakels.. kan het zijn dat je wireless ontvangst vrij slecht is... en dat heeft dan idd wel een invloed op de snelheid van je netwerk en dus ook op de snelheid voor het internet op de client pc.
Normaal heb je bij de wireless adapter een diagnostic tool die zegt: 100% reception ofzo.. iets dat de communicatie in procent uitdrukt.. zo kan je zien of je een goede of minder goede communicatie hebt.
I love it when a plan comes together!
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”