Digibox Telenet

Hier kunt u alles kwijt over TV over de kabel
Plaats reactie
hobbit
Member
Member
Berichten: 90
Lid geworden op: 02 aug 2006, 21:11
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer

Ik ben aan het twijfelen of het zich wel loont zo een box aan te schaffen.
Eerst zou ik graag nog enkele vragen opgelost zien :-D

1. Is er, buiten dat men 8 kanalen meer heeft, een verschil in beeldkwaliteit
2. Ik heb begrepen dat je voor interactiviteit (rode knop) een internet verbinding nodig hebt.
Als je dat wilt moet je dan internet van telenet hebben?
zoja moet je dan een internet abonnement nemen (betalen) of gaat het ook zo zonder
tia
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

1) in theorie wel, in de praktijk is het verschil minder duidelijk, ligt een beetje aan de tv
2) Nee, geen Internet nodig voor Interactieve tv.
hobbit
Member
Member
Berichten: 90
Lid geworden op: 02 aug 2006, 21:11
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer

bedankt :-D
dpau2820
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 43
Lid geworden op: 12 nov 2006, 23:37

antwoordje op vraag 1 (2 is al beantwoord) uit ervaring als install tech

7 op 10 is het beeld duidelijk beter, dat de klant zegt waw
2 op 10 is het een klein beetje beter, het verschil zie je pas als je goed kijkt
1 op 10 is er geen verschil, meestal bij de nieuwste generaties CRT en klant had al een uitstekend analoog signaal
Gebruikersavatar
X-2datop
Pro Member
Pro Member
Berichten: 449
Lid geworden op: 21 jun 2005, 21:44
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Persoonlijk kan ik zeggen dat bij mij thuis het beeld "met stukken beter" is en we inderdaad van "wauw" spreken. Ik heb een goedkope 71cm CRT TV van de Lidl :)

Grtz,
X
The best way to hack a digital network is an analogue phonecall !
hobbit
Member
Member
Berichten: 90
Lid geworden op: 02 aug 2006, 21:11
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer

Wat mijn punt 2 betreft
Ik heb nu vastgesteld dat ik één van die 40.000 gezinnen ben de nog over een rijgnet van Telenet beschikken.
Dus hier geen interactief TV :-(

En telenet doet geen moeite om er iets aan te verhelpen.
Wel betaalt men evenveel als iemand die een "volwaardige" aansluiting heeft :oops:
lithion
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 21 aug 2006, 13:02
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 64 keer

hobbit schreef:Wat mijn punt 2 betreft
Ik heb nu vastgesteld dat ik één van die 40.000 gezinnen ben de nog over een rijgnet van Telenet beschikken.
Dus hier geen interactief TV :-(

En telenet doet geen moeite om er iets aan te verhelpen.
Wel betaalt men evenveel als iemand die een "volwaardige" aansluiting heeft :oops:
Ik dacht dat je huisbaas dit moet oplossen door van ieder appartement een kabel te trekken naar de tap. Die interactieve diensten zijn toch bijna allemaal te betalen of van héél slechte kwaliteit. Dus veel mis je niet hoor.
Gebruikersavatar
DarthDavy
Premium Member
Premium Member
Berichten: 489
Lid geworden op: 13 apr 2007, 17:01
Locatie: Roeselare
Contacteer:

hobbit schreef:Wat mijn punt 2 betreft
Ik heb nu vastgesteld dat ik één van die 40.000 gezinnen ben de nog over een rijgnet van Telenet beschikken.
Dus hier geen interactief TV :-(

En telenet doet geen moeite om er iets aan te verhelpen.
Wel betaalt men evenveel als iemand die een "volwaardige" aansluiting heeft :oops:


Ssssssshhhhhhhtttt.... Zwijgen hierover!!! En lekker profiteren.

Ik zal je een geheimpje verklappen: gewoon naar Telenet bellen en je analoge kabelabonnement opzeggen.

Je zal niet zonder kabel vallen hoor... Da's nu eenmaal het voordeel van rijgnetjes. Je zal lekker verder kunnen kijken en dat helemaal gratis. Natuurlijk geen digitale of interactieve tv, maar je betaalt dan tenmisnte niet meer gelijk iemand die over een "volwaardige" aansluiting beschikt.

Ik ken nog iemand in die situatie en zolang ik nog kan: lang leve rijgnetjes!!!
Intel Core 2 Duo E6600 - 2GB DDR2 SDRAM PC5300 - MSI P965 Platinum - GeForce 7900GTX 512MB DDR3 - Western Digital 150GB 16MB Raptor - Western Digital 250GB 16MB - Zalman Powersupply ZM-460-APS 460W - Thermaltake Soprano VB1000SWS
hobbit
Member
Member
Berichten: 90
Lid geworden op: 02 aug 2006, 21:11
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer

DarthDavy schreef:Ssssssshhhhhhhtttt.... Zwijgen hierover!!! En lekker profiteren.

Ik zal je een geheimpje verklappen: gewoon naar Telenet bellen en je analoge kabelabonnement opzeggen.

Je zal niet zonder kabel vallen hoor... Da's nu eenmaal het voordeel van rijgnetjes. Je zal lekker verder kunnen kijken en dat helemaal gratis. Natuurlijk geen digitale of interactieve tv, maar je betaalt dan tenmisnte niet meer gelijk iemand die over een "volwaardige" aansluiting beschikt.

Ik ken nog iemand in die situatie en zolang ik nog kan: lang leve rijgnetjes!!!


Daaraan had ik ook al gedacht, maar ik heb enkele jaren in Duitsland gewoond en daar komt dan de Telecom voorbij en zij plaatsen een soort slot op je aansluiting in het appartement.
Doet TN dat dan niet?
Gebruikersavatar
DarthDavy
Premium Member
Premium Member
Berichten: 489
Lid geworden op: 13 apr 2007, 17:01
Locatie: Roeselare
Contacteer:

hobbit schreef:
DarthDavy schreef:Ssssssshhhhhhhtttt.... Zwijgen hierover!!! En lekker profiteren.

Ik zal je een geheimpje verklappen: gewoon naar Telenet bellen en je analoge kabelabonnement opzeggen.

Je zal niet zonder kabel vallen hoor... Da's nu eenmaal het voordeel van rijgnetjes. Je zal lekker verder kunnen kijken en dat helemaal gratis. Natuurlijk geen digitale of interactieve tv, maar je betaalt dan tenmisnte niet meer gelijk iemand die over een "volwaardige" aansluiting beschikt.

Ik ken nog iemand in die situatie en zolang ik nog kan: lang leve rijgnetjes!!!


Daaraan had ik ook al gedacht, maar ik heb enkele jaren in Duitsland gewoond en daar komt dan de Telecom voorbij en zij plaatsen een soort slot op je aansluiting in het appartement.
Doet TN dat dan niet?


Dunno... Ik zit al vijf maanden in mijn appartement en mijn kabel werkt nog altijd. Als ze hem komen afsluiten, dan is het toch niet erg, want wij kijken toch geen tv, maar ik probeerde per toeval de coax-aansluiting in mijn appartement en die werkt en die blijft maar werken. En ik heb Telenet gebeld en hen gezegd dat het mocht afgesloten worden.
Intel Core 2 Duo E6600 - 2GB DDR2 SDRAM PC5300 - MSI P965 Platinum - GeForce 7900GTX 512MB DDR3 - Western Digital 150GB 16MB Raptor - Western Digital 250GB 16MB - Zalman Powersupply ZM-460-APS 460W - Thermaltake Soprano VB1000SWS
Gebruikersavatar
bke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1008
Lid geworden op: 22 apr 2004, 20:41
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 6 keer

hobbit schreef:1. Is er, buiten dat men 8 kanalen meer heeft, een verschil in beeldkwaliteit


Ahja, ik personelijk vind het verschil in beeldkwaliteit toch wel opmerkelijk. Het verschil tussen de digibox aan en uit.. Ik zou zelfs niet meer willen kijken naar de TV zonder. Ook voor enkele zenders vind ik het tof, nu kijk ik bijvoorbeeld veel meer naar TV omdat ik Discovery Channel heb. :wink: Ook de radiozenders als StuBru in digitale kwaliteit zijn wel cewl.
flt
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 755
Lid geworden op: 08 dec 2005, 17:10
Bedankt: 3 keer

bke schreef:
hobbit schreef:1. Is er, buiten dat men 8 kanalen meer heeft, een verschil in beeldkwaliteit


Ahja, ik personelijk vind het verschil in beeldkwaliteit toch wel opmerkelijk. Het verschil tussen de digibox aan en uit.. Ik zou zelfs niet meer willen kijken naar de TV zonder. Ook voor enkele zenders vind ik het tof, nu kijk ik bijvoorbeeld veel meer naar TV omdat ik Discovery Channel heb. :wink: Ook de radiozenders als StuBru in digitale kwaliteit zijn wel cewl.


Dat is ook omdat de kabel nog eens gesplitst wordt op de digibox zelf wat weer kwaliteit kost.

Voor mij heeft de digibox echt wel geholpen, er loopt een 30m lange kabel naar kamer die verschillende keren gesplitst wordt met als gevolg barslecht beeld.
Met de digibox is dit verholpen, dat was dan ook de enigste reden om zo'n broldoos in huis te halen want ik had nog maar net een nieuwe TV gekocht en wou dus mooi beeld :)
Plaats reactie

Terug naar “Kabel TV (Telenet, Numericable, Voo, Orange)”