Dommel Reclame

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
localhost
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: amedee
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 5 keer
Contacteer:

Dan heb je geen Porche nodig, maar een Lancia. 8)
Vrijheid van meningsuiting op het internet is de vrijheid om op je eigen blog zoveel onzin te verkopen als je zelf wil.
Er bestaat geen verplichting om naar de vrije meningsuiting van een ander te luisteren.
Robbe
El Robre
El Robre
Twitter: infocaris
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Contacteer:

hellsnake schreef:
localhost schreef:
dietervanb schreef:
meon schreef:traffiek, traffiek.
Poteeto poteeto.

Valt of staat een abonnement daar nu eens altijd mee?

JA

Wat ben je met een Porsche als je er maar 250 km per maand mee mag rijden ?

Dat is een chick magnet. Je moet daar niet te ver mee rondrijden, anders zien de chicks je niet. 8)
(sorry voor deze machopraat)

Maar wat als je Italiaanse chicks wil? :|

Naar Italië rijden ?

edit : wel zwaar offtopic aan't gaan ..

Code: Selecteer alles

filmpjes toevoegen met : [vimeo]code[/vimeo] en [youtube]code[/youtube]
hellsnake
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Robbe schreef:
hellsnake schreef:
localhost schreef:
dietervanb schreef:
Poteeto poteeto.

JA

Dat is een chick magnet. Je moet daar niet te ver mee rondrijden, anders zien de chicks je niet. 8)

Naar Italië rijden ?

Met 250 km per maand duurt dat een half jaar :evil:
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

hellsnake schreef:
Robbe schreef:
hellsnake schreef:
localhost schreef:
dietervanb schreef:
Poteeto poteeto.

JA

Naar Italië rijden ?

Met 250 km per maand duurt dat een half jaar :evil:
maar ge krijgt geen 250 km per maand, maar 12000!
ljd
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

Mmh, neen je krijgt 12288km per maand

(12*1024)
Coop
Premium Member
Premium Member

Achja, snelheid is zwaar overroepen om toch maar telenet in een goed daglicht te plaatsen en telenet ook iets goeds heeft (jaja) en het telenet lovers zijn en niet kunnen verdragen dat dommel zo een goede provider is, nah ! 8)

Surfen gaat ongeveer even snel, dus wat maakt het uit als je voor een bestand 10 min. moet wachten of 15 min. ? of voor een DVD 3 uur of 5 uur ?
Het belangrijkste voor de meeste mensen is dat je het kunt downloaden en geen melding krijgt dat je geld moet pompen om nog een gieg erdoor te kunnen trekken tegen een ongelooflijk hoge snelheid.

Vrijheid is belangrijker dan snelheid !
Ik heb het hier wel over normale mensen hé, er zijn altijd van die halve kwieten die uit zuiver principe snelheid belangrijker vinden en meestal zijn dat van die schoolmeester typkes of nerds die denken dat ze beter zijn omdat ze een snellere inet verbinding hebben, dat ze er veel meer voor betalen en bijna niks mogen downloaden is volgens hun geen argument, hanee want het downloaden gaat sneller ! :?

En daarbij, de mensen die het hier niet mee eens zijn zijn wel de mensen die van chello unlimited naar ADSL2 gaan om toch maar te kunnen blijven downloaden.
deej
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

Coop schreef:Ik heb het hier wel over normale mensen hé, er zijn altijd van die halve kwieten die uit zuiver principe snelheid belangrijker vinden en meestal zijn dat van die schoolmeester typkes of nerds die denken dat ze beter zijn omdat ze een snellere inet verbinding hebben, dat ze er veel meer voor betalen en bijna niks mogen downloaden is volgens hun geen argument, hanee want het downloaden gaat sneller ! :?

Beste stuk toogpraat ooit!
bf62
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 3 keer

Eigenlijk wil ik niet dat dommel geld uitgeeft aan reclame. Dat ze zoals nu het geld in de klanten steken. En die zelfde klanten zullen wel de nodige reclame maken omdat dommel zo veel geeft voor weinig geld. Die werkwijze is op korte en lange termijn het beste voor dommel en zijn klanten.
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

bf62 schreef:Eigenlijk wil ik niet dat dommel geld uitgeeft aan reclame. Dat ze zoals nu het geld in de klanten steken. En die zelfde klanten zullen wel de nodige reclame maken omdat dommel zo veel geeft voor weinig geld. Die werkwijze is op korte en lange termijn het beste voor dommel en zijn klanten.
...haar klanten. En ik geef je gelijk. Dommel heeft dit succes alleen te wijten aan mond-op-mond reclame, ze doen er in mijn ogen slecht aan om reclame te maken.
meon
Administrator
Administrator
Contacteer:

Als ge het moet hebben van mond-op-mond-reclame gaan de zwaargebruikers net mekaar zitten opvrijen met hun downloadkunsten en hun favoriete ISP.
Een ISP heeft echter ook nood aan "gewone" gebruikers, want anders gaat ge binnen de korste keren het ADSL2Fit of RealDSL-verhaal hier opnieuw horen.
De laaggebruikers moeten het gemiddelde gebruik per klant omlaag krijgen eh.
kUmbro
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 34 keer

Dommel is geworden wat het is dankzij de mond-aan-mondreclame, maar als het wil groeien is reclame via bvb internet noodzakelijk. Want ik denk dat iedereen van UB ondertussen Dommel kent, maar dat is niet genoeg wil Dommel groeien. En het feit dat ze al meer dan een jaar zonder RealDSL-toestanden draaien geeft mij vertrouwen dat Dommel goed gelanceerd is 8)
localhost
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: amedee
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 5 keer
Contacteer:

deej schreef:
Coop schreef:Ik heb het hier wel over normale mensen hé, er zijn altijd van die halve kwieten die uit zuiver principe snelheid belangrijker vinden en meestal zijn dat van die schoolmeester typkes of nerds die denken dat ze beter zijn omdat ze een snellere inet verbinding hebben, dat ze er veel meer voor betalen en bijna niks mogen downloaden is volgens hun geen argument, hanee want het downloaden gaat sneller ! :?

Beste stuk toogpraat ooit!

Qua toogpraat: er kunnen nog andere redenen zijn dan snelheid, volume, of prijs om wel of niet tevreden te zijn met een provider. Bijvoorbeeld het al of niet uitvoeren van de voornaamste prestaties van de Overeenkomst.
Vrijheid van meningsuiting op het internet is de vrijheid om op je eigen blog zoveel onzin te verkopen als je zelf wil.
Er bestaat geen verplichting om naar de vrije meningsuiting van een ander te luisteren.
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 524 keer
Bedankt: 52 keer

Coop schreef:Vrijheid is belangrijker dan snelheid !
Ik heb het hier wel over normale mensen hé, er zijn altijd van die halve kwieten die uit zuiver principe snelheid belangrijker vinden en meestal zijn dat van die schoolmeester typkes of nerds die denken dat ze beter zijn omdat ze een snellere inet verbinding hebben, dat ze er veel meer voor betalen en bijna niks mogen downloaden is volgens hun geen argument, hanee want het downloaden gaat sneller ! :? .

Right on Brother!
Heb vele jaren TN gehad en onlangs toch maar ingewisseld tegen Dommel.
Dedju toch veel te lang gewacht zekers. :|

Soit, tot op heden nog geen enkele keer een outing mogen ervaren via Dommel.
Terwijl het bij TN regelmatig prijs was, OK meestal tijdens de nachturen dat ik een kwartier of 30 minuten geen internet had.
Ze zijn de duurste en de eerste de beste kleine ISP doet onmiddelijk beter.
Zoals ik al zei, "veel te lang gewacht om te switchen".

My bad.
meon
Administrator
Administrator
Contacteer:

kUmbro schreef:... is dankzij de mond-aan-mondreclame, ...
Da van mij is veel directer :twisted:
Ik vond al dat er iets raars was aan mijn uitdrukking :D
zippie666
Pro Member
Pro Member

meon schreef:Als ge het moet hebben van mond-op-mond-reclame gaan de zwaargebruikers net mekaar zitten opvrijen met hun downloadkunsten en hun favoriete ISP.
Een ISP heeft echter ook nood aan "gewone" gebruikers, want anders gaat ge binnen de korste keren het ADSL2Fit of RealDSL-verhaal hier opnieuw horen.
De laaggebruikers moeten het gemiddelde gebruik per klant omlaag krijgen eh.

Bij Skynet zou ik ook als zwaargebruiker gezien worden, met mijn 20-25 gig gemiddeld per maand (van de toen toegestane 10 gig), de eerste maand (of zelf 2, ik geef toe) heb ik gigantisch veel gedownload (tot 100 gig ofzo) en dan was alles op :lol:

Sindsdien kan ik gerekend worden als een gewone gebruiker :)

total traffic downloaded in broadband: 13.67 gb
(traffic downloaded between 01.00 and 13.00 is only counted for 50%)
remaining in broadband: 61.33 gb
next counter reset : 18/08/2007 (days remaining: 5)

(let wel, de series liggen allemaal stil, maar toch!)
Marnux
Starter
Starter

Ik kan me in alle argumenten vinden, behalve het snelheidsargument. In de meeste gevallen kan je toch niet sneller downloaden als dat de server aan de andere kant van de lijn toelaat. Voor zover ik al ervaring gehad heb, is dit meestal niet veel sneller als 4 tot 10 Mbit. Alles wat dus sneller is levert geen winst op.
Zelf ben ik van het principe, zonder zorgen surfen.
We hebben jaren op Telenet gezeten. We moesten op den duur elke maand volumeblokken kopen om de uploadlimiet genoeg op te trekken zodat alle personen in de familie hun online games konden blijven spelen. Als je met 3 hele dagen online aan het gamen bent verstook je uiteindelijk ook een hoop upload bandbreedte.
Toen Versatel uitkwam met hun abbo op 1 Mbit en 500MB of 1GB downloadvolume, waarna er tot 5 euro bij te betalen was, was ik een van de eersten om op dat abbo te springen. Het was toen betrekkelijk goedkoop en nadat je 5 euro extra betaald had, waren al je traffiekzorgen voorbij. Spijtig genoeg veranderde dit met de komst van Tele2.
Ik zit dus op dit ogenblik bij Dommel, want dat is de provider die mij het meest van die luxe biedt (ruimschoots overschot elke maand) voor een zachte prijs. De ongelimiteerde upload is ook gemakkelijk als je eens iets wil doorsturen naar familie of vrienden dat groter is als een paar MB.
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 48 keer

Marnux schreef:Ik kan me in alle argumenten vinden, behalve het snelheidsargument. In de meeste gevallen kan je toch niet sneller downloaden als dat de server aan de andere kant van de lijn toelaat. Voor zover ik al ervaring gehad heb, is dit meestal niet veel sneller als 4 tot 10 Mbit. Alles wat dus sneller is levert geen winst op.

Vreemd ... ik haal met gemak de volle 20 Mbit van bepaalde servers ... hmm ik haal zelfs de volle 100 Mbit als ik op mijn dedicated server een file wget ...
liger
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

ditCh schreef:
Marnux schreef:Ik kan me in alle argumenten vinden, behalve het snelheidsargument. In de meeste gevallen kan je toch niet sneller downloaden als dat de server aan de andere kant van de lijn toelaat. Voor zover ik al ervaring gehad heb, is dit meestal niet veel sneller als 4 tot 10 Mbit. Alles wat dus sneller is levert geen winst op.

Vreemd ... ik haal met gemak de volle 20 Mbit van bepaalde servers ... hmm ik haal zelfs de volle 100 Mbit als ik op mijn dedicated server een file wget ...
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster

Als je wil kan ik concreter zijn hoor ... ik haal van alle servers waar ik van download voluit de 20 Mbit ... het argument dat de meeste servers maar 4 Mbit "kunnen" is dan ook BS.
meon
Administrator
Administrator
Contacteer:

De userbase-server zal u nooit 20 mbit geven ;)
(ik heb het niet over de speedtest)
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster

meon schreef:De userbase-server zal u nooit 20 mbit geven ;)

De speedtest is dan toch ook niet gehost op dezelfde server als de UB site ... right ? ( alle ... de speedtest bestanden ( 5 Mb enzo )
Coop
Premium Member
Premium Member

Idd Marnux, ben ook bij telenet geweest voor jaren, en heb ook dikwijls download moeten bijkopen omdat mijn upload te hoog was.
Verschrikkelijke tijd !

Ik vind het belangrijker dat je de keuze hebt ! keuze betekent vrijheid !
Zou ik het downloaden of niet, je kunt het downloaden met dommel, geen probleem, bij telenet was het altijd een NJET !
En dan zeggen ze telenet opent je wereld !

De discussie 's die ik hier al heb gehad met telenet lovers/dommel bashers vond ik dan ook onbegrijpelijk, hoe kan de snelheid van telenet nu beter zijn dan de limieten van Dommel ? kijkend naar de modale normale mensen, onbegrijpelijk.
meon
Administrator
Administrator
Contacteer:

ditCh schreef:
meon schreef:De userbase-server zal u nooit 20 mbit geven ;)

De speedtest is dan toch ook niet gehost op dezelfde server als de UB site ... right ? ( alle ... de speedtest bestanden ( 5 Mb enzo )
U bent correct en haalt dus ook de juiste reden aan :)
Draco888
Elite Poster
Elite Poster

Toch even oppassen he Coop. Als ge een 4mbit lij hebt zou het inderdaad voor de modale mens niet veel uitmaken of hij met kabel of adsl surft/download. Maar als ge verder van de centrale zit of om andere redenen niet zo een hoog profiel kunt krijgen, kan ik er nog inkomen dat men voor kabel kiest.
Of als men om een of andere reden een hoge download nodig heeft, voor het werk of zo, ook.

Verder is het een persoonlijke keuze he, maar het zit ook bij velen in het hoofd dat sneller=beter, hoewel dit niet zo hoeft te zijn.
Coop
Premium Member
Premium Member

Draco888, ik heb het hier dan ook over de modale Vlaming hé :)
Hier zitten overigens ook mensen die met een 2mbit lijn zitten en toch dommel verkiezen boven telenet, juist omdat ze de vrijheid hebben om te downloaden, ietswat ze bij telenet niet hadden.
liger
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

ditCh schreef:Als je wil kan ik concreter zijn hoor ... ik haal van alle servers waar ik van download voluit de 20 Mbit ... het argument dat de meeste servers maar 4 Mbit "kunnen" is dan ook BS.

beweer je nu ECHT dat grootste deel servers meer als 20 mbit te bieden heeft? er is geen twijfel over dan totale capaciteit en soms zelfs per user kan je meer als 20mbit krijgen maar als gebruiker ga je dat zelden halen van 1 stream. zelfs games.telenet.be kan dat niet vaak aan.
kUmbro
Premium Member
Premium Member

LoSeR schreef:beweer je nu ECHT dat grootste deel servers meer als 20 mbit te bieden heeft? er is geen twijfel over dan totale capaciteit en soms zelfs per user kan je meer als 20mbit krijgen maar als gebruiker ga je dat zelden halen van 1 stream. zelfs games.telenet.be kan dat niet vaak aan.

Desnoods icm een programma als flashget?
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

localhost schreef:Dan heb je geen Porche nodig, maar een Lancia. 8)

Ja zone panda.
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

Coop schreef:Achja, snelheid is zwaar overroepen om toch maar telenet in een goed daglicht te plaatsen en telenet ook iets goeds heeft (jaja) en het telenet lovers zijn en niet kunnen verdragen dat dommel zo een goede provider is, nah ! 8)

Surfen gaat ongeveer even snel, dus wat maakt het uit als je voor een bestand 10 min. moet wachten of 15 min. ? of voor een DVD 3 uur of 5 uur ?
Het belangrijkste voor de meeste mensen is dat je het kunt downloaden en geen melding krijgt dat je geld moet pompen om nog een gieg erdoor te kunnen trekken tegen een ongelooflijk hoge snelheid.

Vrijheid is belangrijker dan snelheid !
Ik heb het hier wel over normale mensen hé, er zijn altijd van die halve kwieten die uit zuiver principe snelheid belangrijker vinden en meestal zijn dat van die schoolmeester typkes of nerds die denken dat ze beter zijn omdat ze een snellere inet verbinding hebben, dat ze er veel meer voor betalen en bijna niks mogen downloaden is volgens hun geen argument, hanee want het downloaden gaat sneller ! :?

En daarbij, de mensen die het hier niet mee eens zijn zijn wel de mensen die van chello unlimited naar ADSL2 gaan om toch maar te kunnen blijven downloaden.

telenet claimed sneller te zijn, dat moet ik toch nog wel zien telkens als ik bij iemand thuis was kon ik maar tegen 40kb/s van het belnet downloaden, ... ik zeg niet dat het aan telenet ligt maar erg toevallig, ..

Nu 100mbit beloven en 56kbit afleveren dan roepen dat je de snelste bent kan ik ook ze ! Als telenet klanten daar mee gediend zijn wil ik hun best gigabit connecties aanbieden ze.
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster

LoSeR schreef:beweer je nu ECHT dat grootste deel servers meer als 20 mbit te bieden heeft? er is geen twijfel over dan totale capaciteit en soms zelfs per user kan je meer als 20mbit krijgen maar als gebruiker ga je dat zelden halen van 1 stream. zelfs games.telenet.be kan dat niet vaak aan.

Ja! En nogmaals ik zeg ... op de servers waarvan ik mijn downloads start. Ohja ... misschien om vergissingen uit te sluiten, jij hebt het hier over http downloads ? Ik doe mijn downloads nog steeds over het daartoe ontwikkelde protocol ;)

en @ Ofloo ... ik haal met mijn Telenet ( Ex Chello ) altijd de 20 Mbit ...
zippie666
Pro Member
Pro Member

ditCh schreef:Ik doe mijn downloads nog steeds over het daartoe ontwikkelde protocol ;)

De post zal't wel niet zijn :P
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster

zippie666 schreef:De post zal't wel niet zijn :P

RFC 1149 - Standard for the transmission of IP datagrams on avian carriers

http://www.faqs.org/rfcs/rfc1149.html
zippie666
Pro Member
Pro Member

Is dat de moeilijke naam voor ftp? :???:

Edit: zwaar in de zak laten zetten! Eerst lezen dan posten :P
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster

zippie666 schreef:IEdit: zwaar in de zak laten zetten! Eerst lezen dan posten :P

*gniffel*
zippie666
Pro Member
Pro Member

*zielige blik nadoe*
Afbeelding
hellsnake
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Is "eated" een woord?
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

hellsnake schreef:Is "eated" een woord?
ik zei dat ook ooit eens, maar ze zeiden mij terug dat dat het punt was van die image :P
hellsnake
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Lord Utopia schreef:
hellsnake schreef:Is "eated" een woord?
ik zei dat ook ooit eens, maar ze zeiden mij terug dat dat het punt was van die image :P

wel, dan snap ik het toch niet.
kUmbro
Premium Member
Premium Member

hellsnake schreef:wel, dan snap ik het toch niet.

lolcatz zijn slecht in engels (zal wel een reden hebben die ik weliswaar niet weet)
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”