'K ben Tele2-All-In Light abonnee
Weergave oproep werkt soms wel, soms half en meestal helemaal niet ...
HD van Tele2 zegt dat mijn toestel niet compatibel is, en ik dus een ander moet kopen ...
Ok, maar
1. Antwoorden en analyses van HD Tele2 zijn niet altijd even betrouwbaar
2. Mijn toestel (topcom butler 2510C) staat NIET vermeld in hun lijstje van NIET-COMPATIBELE toestellen
3. Welk toestel moet ik dan wel kopen (om zeker te zijn dat het compatibel is) ?
Daarom mijn vraag(en) :
1. Kunnen jullie analyse van Tele2 bevestigen ?
2. Kunnen jullie mij één of meerdere (eenvoudige en niet al te dure)toestellen adviseren waarvan ik zeker mag zijn dat ze wel volledig compatibel zijn met Tele2 ?
PS : stelde deze vraag (vanzelfsprekend) ook al aan Tele2, maar verder dan tot 3 x toe mij het lijstje op te sturen van niet-compatibele toestellen (waarin overigens mijn huidig toestel niet voorkomt) ben ik nog niet geraakt ... en zal ik wellicht ook niet raken ...
Met dank
Jo
Weergave oproeper werkt niet - Toestel niet compatibel ?
de topcom is inderdaad een twijfelgeval want soms doen ze het perfect, soms niet, soms half. Dit wordt momenteel getest door Speedtouch zelf, wanneer die feedback er gaat zijn weet ik niet. Wat ik wel weet, daarom dat tele2 ze zelf ook verkocht destijds, is dat de siemens gigaset reeks geen problemen geeft. Ikzelf heb een motorola draadloze telefoon en die doet het ook perfect.
Thanks 320i ...
Weet je ook welke van de Siemens GigaSet reeks zeker compatibel zijn (immers in het lijstje van Tele2 NIET COMPATIBELE toestellen is ondermeer de Siemens Gigaset A120 hernomen)
Kan iemand mij vertellen aan welke specificaties het aan te kopen toestel moet voldoen, om zeker compatibel te zijn (zodat ik dat eventueel in de productinformatie kan checken)
Thanks
Jo
Weet je ook welke van de Siemens GigaSet reeks zeker compatibel zijn (immers in het lijstje van Tele2 NIET COMPATIBELE toestellen is ondermeer de Siemens Gigaset A120 hernomen)
Kan iemand mij vertellen aan welke specificaties het aan te kopen toestel moet voldoen, om zeker compatibel te zijn (zodat ik dat eventueel in de productinformatie kan checken)
Thanks
Jo
- TanknaT
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 28 keer
- Bedankt: 53 keer
Ben eigenlijk op hetzelfde probleem gestuit. Ik gebruikte een Topcom Butler 3011 die probleemloos werkte op mijn BGC lijn. Na mijn overschakeling naar Tele2 allin (met nummerweergave) werd het nummer niet altijd weergegeven. Vervelend was ook dat als de nummer meegestuurd werd, de naam van de oproeper die in het toestel geprogrameerd was niet meer zichtbaar was. Er stond alleen 'niet beschikbaar'. Dit is een melding die je bij deze toestellen ziet bij een prive nummer. Ik dus gebeld naar de helpdesk van Tele2. Tja wat dacht je, mijn toestel was dus niet compatibel. Aan welke eisen mijn toestel dan moest voldoen om wel altijd de nummerweergave te ontvangen met de ingeprogrameerde naam, daar kreeg ik geen antwoord op. Anders geprobeerd en naar Topcom gebeld. Na enkele keren rondgestuurd te zijn bij iemand uitgekomen van de technische dienst van Topcom. Deze vertelde mij dat hij er geen idee van had welk protocol tele2 gebruikte om zijn nummerweergave mee te sturen. Zij werkten veel samen met BGC en hadden eigenlijk geen aanspreekpunt bij Tele2. Ik heb van deze persoon zijn naam en telefoonnummer genoteerd en met zijn toestemming heb ik deze gegevens doorgespeeld naar iemand van tele2 die dit intern zou doorgeven. Verder niets meer van gehoord. Dus als er iemand van tele2, technische dienst dit bericht leest, hij(of zij) kan van mij deze gegevens ontvangen. En oja, volgens de technicus van Topcom werd de ingeprogrameerde naam in mijn toestel niet weergegeven omdat het protocol van tele2 dit waarschijnlijk overschreef. Een meegestuurd blanco veld heeft bij hun voorrang op een ingeprogrammeerde naam.
- meon
- Administrator
- Twitter: meon
- Uitgedeelde bedankjes: 581 keer
- Bedankt: 780 keer
Maf, ik wist niet dat er al een thread was met datzelfde probleem.
Er is er in elk geval nog eentje:
http://www.userbase.be/forum/viewtopic.php?t=14663
Er is er in elk geval nog eentje:
http://www.userbase.be/forum/viewtopic.php?t=14663
- TanknaT
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 28 keer
- Bedankt: 53 keer
Heb mij ondertussen een ander draadloos telefoontoestel aangeschaft. Het is een Cocoon 951. Met dit toestel werkt de nummerweergave altijd en de ingeprogrammeerde naam wordt ook feilloos weergegeven. Dit toestel is dus volledig compatibel met tele2 & de Speedtouch 706 modem. Nu kun je op zulke toestellen andere handsets linken en ik heb dus mijn topcom handset hieraan gelinkt. Het resultaat is dat de handset van Topcom gelinkt met de basisset van Cocoon nog steeds niet altijd een nummerweergave laat zien en geen naamweergave. Toch blijkbaar een verschillend protocol.