Vermelding verbruik in Watt voor nieuwe toestellen

Discussieforum over energiebedrijven (elektriciteit en gas), zonnepanelen, windenergie en andere.
Plaats reactie
Aurora
Member
Member
Berichten: 56
Lid geworden op: 21 jun 2005, 19:41

Ik was vandaag aantal elektrische toestellen aan het opzoeken op online shops. Hetgeen mij opviel was dat omzeggens geen enkele shop vermelding gaf van wat een toestel eigenlijk verbruikt. Bedrijven zoals Dell, HP, LG, enz zouden hier toch eens werk van mogen maken. Het verbruik is voor mij een belangrijk punt bij de keuze van een nieuw toestel. Heb eens gegoogeld naar websites die lijsten hebben van zuinige elektrische toestellen maar heb alleen deze gevonden: http://top10.hier.nu/

De overheid praat over het bewust maken van het elektriciteitsverbruik maar dan moet de consument wel te weten kunnen komen hoeveel zijn aangekochte toestellen gaan verbruiken. Producenten zouden verplicht moeten worden het gemiddelde verbruik in sluimerstand en in gebruik te vermelden.

De Samsung LE26S81 66cm LCD tv verbruikt bijvoorbeeld 65Watt terwijl de doorsnee lcd TV gemakkelijk aan de 80 - 90 watt zit.
Gebruikersavatar
dietervanb
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 794
Lid geworden op: 27 sep 2005, 16:34
Locatie: Hageland
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 7 keer

Je moet evenwel soms een echte idealist zijn om zuinige toestellen te kopen.
Zelf ben ik op zoek naar een nieuwe vriezer. Een gewone A kost een 500 euro (jaarlijks verbuik 40 euro), een A++ kost rond de 700 euro (jaarlijks verbruik rond de 35 euro).
Ik zou dus mijn investering na 40 jaar terugverdienen ...
ljd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1933
Lid geworden op: 15 mar 2007, 18:17
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

Ik denk dat een A al zuinig genoeg in vergelijking als je een D ofzo koopt. Niet dat je deze nog veel tegenkomt
Gebruikersavatar
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5263
Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
Locatie: BALEN
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

dietervanb schreef:Je moet evenwel soms een echte idealist zijn om zuinige toestellen te kopen.
Zelf ben ik op zoek naar een nieuwe vriezer. Een gewone A kost een 500 euro (jaarlijks verbuik 40 euro), een A++ kost rond de 700 euro (jaarlijks verbruik rond de 35 euro).
Ik zou dus mijn investering na 40 jaar terugverdienen ...


Ik heb een A++ van wirlpool ik geloof van 200 L kan groter zijn ge weet wel zo'n bad van grote allé ge kunt er in gaan liggen, voor 375 euro, .. vorig jaar nog, 'k zou zeggen ga de winkels af en kijk naar hun solden, als ik iets dergelijks wil ga ik alle elektro zaken af bekijk alles kijk naar de prijzen en dan maak ik mijn keuze.
Aurora
Member
Member
Berichten: 56
Lid geworden op: 21 jun 2005, 19:41

dietervanb schreef:Je moet evenwel soms een echte idealist zijn om zuinige toestellen te kopen.
Zelf ben ik op zoek naar een nieuwe vriezer. Een gewone A kost een 500 euro (jaarlijks verbuik 40 euro), een A++ kost rond de 700 euro (jaarlijks verbruik rond de 35 euro).
Ik zou dus mijn investering na 40 jaar terugverdienen ...


Idd, alleen vrees ik dat je in dit geval een misrekening gedaan hebt. 40€ verbruik voor een vriezer, gerekend aan 0.20€/KwH betekend dat je op jaarbasis 200Kw wat neerkomt op een verbruik van 23W. Lijkt me toch aan de lage kant.
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3310
Lid geworden op: 26 jul 2005, 12:17
Locatie: Lochristi
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

De compressor van een koelkast werkt niet continue hé? En de binnenverlichting ook niet :wink:
200 KW per jaar is weinig maar het kan perfect.

Ik heb zelf een energiemeter gekocht en het echte verbruik getoest aan het verbruik opgegeven door de fabrikanten en in de meeste gevallen was het echte verbruik gelijk of lager dan het opgegeven verbruik.
FlashBlue
Erelid
Erelid
Berichten: 2114
Lid geworden op: 20 jan 2006, 21:08
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 1055 keer
Bedankt: 317 keer

200kw per jaar is idd weinig, maar voor een goeie kistvriezer haalbaar ...

Het grote voordeel van een kistvriezer is dat hij een pak efficienter is dan kastmodellen of rechtopstaande modellen, omdat je geen koudeverlies hebt als je deksel opendoet, invgl met kast of staande modellen, waar de koude effectief uit de vriezer stroomt als je de deur opendoet ...

De manier waarop je de vriezer gebruikt speelt wel ook mee ... een overvolle , of net tè lege vriezer gaan minder efficient zijn dan een "normaal" gevulde vriezer...

Ofloo, die 375 lijkt mij wel erg goedkoop, ik ben al een weekje of 2 aant zien voor een kistvriezer, en ik vind eigelijk niets dat mij bevalt en niet direct 400+ euro kost :?
Aurora
Member
Member
Berichten: 56
Lid geworden op: 21 jun 2005, 19:41

FlashBlue schreef:200kw per jaar is idd weinig, maar voor een goeie kistvriezer haalbaar ...

Het grote voordeel van een kistvriezer is dat hij een pak efficienter is dan kastmodellen of rechtopstaande modellen, omdat je geen koudeverlies hebt als je deksel opendoet, invgl met kast of staande modellen, waar de koude effectief uit de vriezer stroomt als je de deur opendoet ...

De manier waarop je de vriezer gebruikt speelt wel ook mee ... een overvolle , of net tè lege vriezer gaan minder efficient zijn dan een "normaal" gevulde vriezer...

Ofloo, die 375 lijkt mij wel erg goedkoop, ik ben al een weekje of 2 aant zien voor een kistvriezer, en ik vind eigelijk niets dat mij bevalt en niet direct 400+ euro kost :?


Bij Vandenborre heb je er vaak met lichte beschadigingen, als het voor in de kelder/garage is maakt dat niets uit, momenteel staat er één in van 247L voor 450, kost normaal 500, aangegeven verbruik komt op 226Kw dus is idd mogelijk.

http://www.vandenborre.be/tqshp/app/TQS ... qaNadbbydm
BungaMan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1485
Lid geworden op: 16 nov 2005, 09:05

kijk anders ook is bij www.mistergooddeal.be
Dat zijn wel toestellen van overstock maar verder niks mis mee. Ge hebt uw garantie en al. Hebben daar een wasmachine gekocht en nog geen klachten tot hiertoe :)
Please help, looking for a way to get rich and fast
Gebruikersavatar
dietervanb
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 794
Lid geworden op: 27 sep 2005, 16:34
Locatie: Hageland
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 7 keer

Aurora schreef:
dietervanb schreef:Je moet evenwel soms een echte idealist zijn om zuinige toestellen te kopen.
Zelf ben ik op zoek naar een nieuwe vriezer. Een gewone A kost een 500 euro (jaarlijks verbuik 40 euro), een A++ kost rond de 700 euro (jaarlijks verbruik rond de 35 euro).
Ik zou dus mijn investering na 40 jaar terugverdienen ...


Idd, alleen vrees ik dat je in dit geval een misrekening gedaan hebt. 40€ verbruik voor een vriezer, gerekend aan 0.20€/KwH betekend dat je op jaarbasis 200Kw wat neerkomt op een verbruik van 23W. Lijkt me toch aan de lage kant.


Ben bij ecopower : betaal maar 15 cent :P
Aurora
Member
Member
Berichten: 56
Lid geworden op: 21 jun 2005, 19:41

dietervanb schreef:
Aurora schreef:
dietervanb schreef:Je moet evenwel soms een echte idealist zijn om zuinige toestellen te kopen.
Zelf ben ik op zoek naar een nieuwe vriezer. Een gewone A kost een 500 euro (jaarlijks verbuik 40 euro), een A++ kost rond de 700 euro (jaarlijks verbruik rond de 35 euro).
Ik zou dus mijn investering na 40 jaar terugverdienen ...


Idd, alleen vrees ik dat je in dit geval een misrekening gedaan hebt. 40€ verbruik voor een vriezer, gerekend aan 0.20€/KwH betekend dat je op jaarbasis 200Kw wat neerkomt op een verbruik van 23W. Lijkt me toch aan de lage kant.


Ben bij ecopower : betaal maar 15 cent :P


Heb principe van ecopower eens snel doorgenomen en ziet er niet slecht uit. Ze zitten trouwens letterlijk achter onze hoek gevestigd.

Ben je al lang bij Ecopower? Tevreden over de algemene werking? Activatie, facturatie, enz Klopt hun vooropgesteldt jaarlijks dividend van 6% ongever?
Gebruikersavatar
dietervanb
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 794
Lid geworden op: 27 sep 2005, 16:34
Locatie: Hageland
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 7 keer

Jaarlijks dividend klopt niet ongeveer maar exact :-D

Zelf heb ik een voor 20.000 euro aan aandelen gekocht.
Brengt me meer dan 1000 euro netto per jaar op.


Facturatie : alles in orde. Vragen : direct bij hen, geen call center ofzo.
Je moet wel een 6-tal maanden wachten voor je kan aansluiten en vanaf december wordt de prijs 16 cent/KWH.

Ben ondertussen al bijna 2 jaar bij ecopower, en nog altijd heel tevreden (en ik ben echt niet de makkelijkste klant :twisted: )
Aurora
Member
Member
Berichten: 56
Lid geworden op: 21 jun 2005, 19:41

dietervanb schreef:Jaarlijks dividend klopt niet ongeveer maar exact :-D

Zelf heb ik een voor 20.000 euro aan aandelen gekocht.
Brengt me meer dan 1000 euro netto per jaar op.


Facturatie : alles in orde. Vragen : direct bij hen, geen call center ofzo.
Je moet wel een 6-tal maanden wachten voor je kan aansluiten en vanaf december wordt de prijs 16 cent/KWH.

Ben ondertussen al bijna 2 jaar bij ecopower, en nog altijd heel tevreden (en ik ben echt niet de makkelijkste klant :twisted: )


1000 euro is nog steeds 5 % en dat is meer dan je spaarboekje dus niet slecht vind ik.

Zal er eens binnen stappen, zijn nu nog verbouwingen bezig dus zouden toch pas binnen 5 maand kunnen verhuizen. Collega van mij wist wel te vertellen dat hij indertijd berekening had gemaakt en dat toen ecopower niet het voordeligste was in prijs.
ljd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1933
Lid geworden op: 15 mar 2007, 18:17
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

dietervanb schreef:Jaarlijks dividend klopt niet ongeveer maar exact :-D

Zelf heb ik een voor 20.000 euro aan aandelen gekocht.
Brengt me meer dan 1000 euro netto per jaar op.


Facturatie : alles in orde. Vragen : direct bij hen, geen call center ofzo.
Je moet wel een 6-tal maanden wachten voor je kan aansluiten en vanaf december wordt de prijs 16 cent/KWH.

Ben ondertussen al bijna 2 jaar bij ecopower, en nog altijd heel tevreden (en ik ben echt niet de makkelijkste klant :twisted: )


Wat doet ecopower als hun windmolems geen energie genoeg leveren?
Gebruikersavatar
dietervanb
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 794
Lid geworden op: 27 sep 2005, 16:34
Locatie: Hageland
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 7 keer

Uit de faq's van hun site :

Krijgen we nog stroom als het niet waait?

Ja. Omdat er bij eindklanten een meter staat die slechts één keer per jaar wordt uitgelezen, kunnen we nooit zeker weten of er elektriciteit wordt afgenomen op het moment dat het niet waait - dat geldt trouwens ook voor alle andere productie-installaties. Daarom wordt er een theoretisch profiel gebruikt. Om de momenten dat er geen productie is op te vangen en om bij te dragen aan het algemeen evenwicht van het net betaalt Ecopower een evenwichtsverantwoordelijke om hiervoor te zorgen. Deze kosten zijn vervat in de prijs die Ecopower aanrekent. Voor elke kWh die we leveren aan onze klanten wordt er een kWh uit hernieuwbare energie door ons op het net gezet.

Wat als de stroom van Ecopower op is?

Ecopower heeft een beperkte hoeveelheid elektriciteit ter beschikking. Wie een contract instuurt komt op de wachtlijst. Ecopower zal dan zo snel mogelijk bijkomende productie zoeken uit hernieuwbare energie om die te leveren. U wordt op de hoogte gehouden en indien u dat wenst mag u wachten met de aankoop van een aandeel tot de overschakeling gebeurt.
Plaats reactie

Terug naar “Energie en duurzame ontwikkeling”