i-Talk ervaringen?

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
poekie68
Pro Member
Pro Member

Wie heeft er ervaring met i-Talk van Belgacom: VoIP over ADSL?

Ik zou willen overstappen van Tele2-AllIn (ADSL + VoIP zonder vaste lijn) naar Belgacom ADSL Go (zonder vaste lijn) + i-Talk No Limit.

Maar vooraleer de overstap te wagen, zou ik graag jullie bevindingen horen over i-Talk zowel positief als negatief.

Alvast bedankt!
Goztow
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Te Koop forum

Ik lees hier net ook een beetje over op de BGC website en zou ook wel meer info willen. Ik had de indruk dat het op dit ogenblik enkel als 2e nummer kan aangevraagd worden?

Edit: ik heb het dan over de happy time formule.
laurens7
Elite Poster
Elite Poster

poekie68 schreef:Wie heeft er ervaring met i-Talk van Belgacom: VoIP over ADSL?

Ik zou willen overstappen van Tele2-AllIn (ADSL + VoIP zonder vaste lijn) naar Belgacom ADSL Go (zonder vaste lijn) + i-Talk No Limit.

Maar vooraleer de overstap te wagen, zou ik graag jullie bevindingen horen over i-Talk zowel positief als negatief.

Alvast bedankt!
het kan veel goedkoper(geen voip van een provider nemen).
peewee
Plus Member
Plus Member

I talk kan als vrijstaand nummer gebruikt worden.
De I-talk happy time kan gratis voor mensen met een vaste lijn als extra genomen worden.
Dit werkt prima en heeft als voordelen dat je 2 simultane gesprekken kan voeren, alle diensten zoals clip zijn inbegrepen.
Wel rekening houden faxen of alarm kan niet op een I-talk.
Voor de rest werkt dit zeer goed vermits Belgacom een quality of service biedt op hun I-talk.
Wat je moet doen is een werkend e-mail adres opgeven zodat je een link toegestuurd krijgt waar je een klein programma moet downloaden en daarna 1955 bellen zodat je I-talk geactiveerd word. Meer is er niet aan.
Wel zorgen dat je de nieuwe philips modem hebt met poorten voor telefoon.
bartommman
Starter
Starter

Geluid is niet om te stoefen. (slecht tot barslecht).
zeker naar gsm.

doorschakelen is ronduit onbetrouwbaar.
Insom
Pro Member
Pro Member

Ik kan enkel zeggen wat men mij heeft verteld een jaar geleden toen Belgacom de I-talk intern liet testen.

Geluid was héél variabel van kwaliteit, soms met echo, gekraak of zelfs geen connectie.

Wat het nu is kan ik niet zeggen, maar voor mij spreekt de zeer geringe communicatie over het product boekdelen...
peewee
Plus Member
Plus Member

Ik heb het zelf getest zowel de eerste als de tweede fase en heb nu zelf I-talk en moet zeggen dat ik bijna geen verschil in kwaliteit heb dan op mijn PSTN lijn.
Eerste testfase was slecht! Tweede was een heel stuk beter en nu bij de lancering is het te evenaren aan een PSTN lijn.
Heel eerlijk een "normale" lijn is nog net iets beter maar ja wa wil je.
Pedro44
Starter Plus
Starter Plus
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 2 keer

Ik werk nu reeds een viertal maanden met de formule "i-Talk no limit", en ik moet zeggen, ik ben er zeer tevreden over... Geluid is bijna niet te onderscheiden van een classic lijn, je belt zoveel je wilt naar vaste lijnen in belgie, en voor vaste lijnen in het buitenland gebruik ik mijn voipbuster account (waarmee ik dan ook weer gratis bel). Doorschakeling werkt hier ook prima, en ik kan dit zowel vanop mijn telefoontoestel als vanop het internet instellen
Nog vragen? Ik hoor het graag...
bartommman
Starter
Starter

Als je niet op hetzelfde moment op internet bezig bent is het aanvaardbaar. en toch, als bv de radio iets te hard staat aan de andere kant heb je al onderbrekingen.

zit je op hetzelfde moment ook op internet is het eigenlijk niet doenbaar. downloaden of streaming moet je zelfs onderbreken.
Doorschakelen werkt echt slecht. Soms krijg je pas een bevestigingstoon na tien keer proberen of , en dat is echt vervelend, een bevestigingstoon maar het is in feite niet gebeurd.
peewee
Plus Member
Plus Member

Ik heb er nog geen problemen mee ondervonden zelf niet wanneer ik zit te downloaden.
Joris84
Pro Member
Pro Member
Bedankt: 2 keer

bartommman schreef:Als je niet op hetzelfde moment op internet bezig bent is het aanvaardbaar. en toch, als bv de radio iets te hard staat aan de andere kant heb je al onderbrekingen.

zit je op hetzelfde moment ook op internet is het eigenlijk niet doenbaar. downloaden of streaming moet je zelfs onderbreken.
Doorschakelen werkt echt slecht. Soms krijg je pas een bevestigingstoon na tien keer proberen of , en dat is echt vervelend, een bevestigingstoon maar het is in feite niet gebeurd.
Wel raar als je bedenkt dat er voor deze dienst QoS gebruikt wordt. Dus zou internet verkeer geen invloed kunnen hebben op telefonie?
Insom
Pro Member
Pro Member

Joris84 schreef:
bartommman schreef:...
Wel raar als je bedenkt dat er voor deze dienst QoS gebruikt wordt. Dus zou internet verkeer geen invloed kunnen hebben op telefonie?
Is dit automatisch in de router geconfigureerd?
Hoe kan ik dit ergens terugvinden?

Kan ik misschien nog voor eigen VoIP toepassingen gebruiken :-)
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”