De Amerikaanse computerproducent Apple heeft dinsdagnacht zijn nieuwe lijn van iMac's voorgesteld. De computers zijn dunner, sneller en vooral goedkoper geworden. De nieuwe iMac's zijn uitgevoerd in aluminium en glas en hebben een nieuw, flinterdun keyboard. "We maken op een innovatieve manier gebruik van nieuwe materialen, die in hoge mate recycleerbaar zijn", verklaarde ceo Steve Jobs. De iMac's krijgen voortaan ook een ingebouwde webcam.
Keuze
Kopers hebben de keuze uit een model met 20-inch of 24-inch scherm. Geheel in lijn met de nieuwe weg die Apple onlangs insloeg, zijn de iMac's verkrijgbaar met verschillende Intel Core 2 Duo-processors. Die maken het mogelijk om, met behulp van de nodige software, ook Windows te draaien op een Mac.
Lage prijs
Ondanks de erg lage dollarkoers kiest Apple ervoor om de nieuwe computers aan dezelfde prijs te verkopen in Europa en de VS. Het goedkoopste model gaat de deur uit voor 1.199 dollar en dus ook 1.199 euro. Dat is 330 euro goedkoper dan het vorige 20-inch model. De goedkoopste 24-inch versie kost 1.749 euro. De nieuwe iMac's zijn onmiddellijk leverbaar in de Apple-winkels en via de online Apple Store. (belga/hln)
Imac
- meon
- Administrator
- Twitter: meon
- Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
- Bedankt: 759 keer
- Contacteer:
Ik vind ze toch nog altijd duur, in verhouding tot een goedkope PC. Oké, ge krijgt er navenant ook wel redelijk veel voor, maar de instapdrempel is nog altijd behoorlijk.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
- Bedankt: 48 keer
Ik wou mijne vandaag bestellen ( ben al een zeer tevreden MacBook gebruiker ), maar ga mogelijk wachten tot de release van Leopard.
Wel zeer tevreden dat ze de Mac Mini's niet uit het gamma gehaald hebben
En verder is die nieuwe iMac "vet geil"
http://www.engadget.com/2007/08/08/appl ... pressions/
Wel zeer tevreden dat ze de Mac Mini's niet uit het gamma gehaald hebben
En verder is die nieuwe iMac "vet geil"
http://www.engadget.com/2007/08/08/appl ... pressions/
- meon
- Administrator
- Twitter: meon
- Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
- Bedankt: 759 keer
- Contacteer:
Voor de huidige maccertjes die met boot camp hebben gespeeld: welke praktische problemen zijn er eigenlijk daar voor? Ik denk dan aan bepaalde hardware die niet of wel werkt, toetsen op het toestenbord die ontbreken, ...
De goedkoopste 24 inch is wel goed geprijsd maar die videokaart is echt schandalig slecht. Als je een dure computer koopt wil je er geen budgetkaart in.
- klooooon
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
- Bedankt: 18 keer
voor ge boot camp installeert op u mac maakt hij zelf een cd/dvd aanmeon schreef:Voor de huidige maccertjes die met boot camp hebben gespeeld: welke praktische problemen zijn er eigenlijk daar voor? Ik denk dan aan bepaalde hardware die niet of wel werkt, toetsen op het toestenbord die ontbreken, ...
waar alle drivers opstaan
na u installatie steek je die cd erin en voila alle drivers word ge installeert
volgend jaar schaf ik mij een 24 inch imac aan
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
zowat alle elektro producten worden zo omgevormd van dollar naar euroBungaMan schreef:mai zeg, 1199*1,38=1654,62$ tov 1199$ ... das 455$ verschil. denk niet dat transport en invoerrechten dat goed maken.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
- Bedankt: 48 keer
Ik heb ondertussen al een pre-order geplaatst voor Leopard voor men MacbookHilke schreef:ik ben hier pas net, maar ik zie dat ik niet alleen ben met mijn plan.
Nog 9 dagen en Leopard komt uit en dan schaf ik mij een 20" iMac aan.
Hopelijk gaat de overgang Windows Leopard goed. Ben benieuwd
- Ken
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
- Bedankt: 94 keer
Ik ook... Als er al 2GB RAM inzit... Maar ik ben er content van. VMware fusion draait lekker snel en dat is alles wat ik nodig heb Naast de andere basic apps natuurlijk...Sub Zero schreef:'k Ben alleen nogal verschoten van de aanbevolen systeemvereisten van Leopard... 2GB RAM Ik ging mss de update kopen voor mijn macbook, maar bij deze ga ik toch 2x nadenken.
Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
- devilkin
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
- Bedankt: 341 keer
- Contacteer:
IdemditCh schreef:Ik heb ondertussen al een pre-order geplaatst voor Leopard voor men Macbook
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
-
- Administrator
- Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
- Bedankt: 121 keer
- Contacteer:
'k Heb maar 1GB genomen omdat ik dacht dat ik niet meer ging nodig hebbenKen schreef:Ik ook... Als er al 2GB RAM inzit... Maar ik ben er content van. VMware fusion draait lekker snel en dat is alles wat ik nodig heb Naast de andere basic apps natuurlijk...Sub Zero schreef:'k Ben alleen nogal verschoten van de aanbevolen systeemvereisten van Leopard... 2GB RAM Ik ging mss de update kopen voor mijn macbook, maar bij deze ga ik toch 2x nadenken.
Waar hebt ge dat gehaald?Sub Zero schreef:'k Ben alleen nogal verschoten van de aanbevolen systeemvereisten van Leopard... 2GB RAM Ik ging mss de update kopen voor mijn macbook, maar bij deze ga ik toch 2x nadenken.
"General requirements:
-...
-512MB of memory
-..."
Bron: http://www.apple.com/macosx/techspecs/
Dat is inderdaad niet genoeg om vlotjes te werken, maar 2Gb is zeker genoeg. Maar als ge kunt koop dan maar meer
Bij mijn ouders heb ik dit weekend Leopard op een oude iMac G4 gezet met een CPU van 800Mhz. Normaal laat Apple dit zelfs niet meer doen. Zelfs op die mac met 1Gb RAM draait het nog meer dan snel genoeg voor wat te mailen en office'en.