ftp server draaien

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
blackbeast
Starter
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 07 sep 2003, 01:16

Yo ik heb een klein vraagje ivm een ftp server draaien. Ik heb dus sinds kort adsl2fit en ik zou graag een ftp server willen draaien daar op. Het probleem zittem dat ik van mijn adsl modem een internal ip krijg dus 10.0.0.36. Ik heb de speedtouch 510 van thompson. Ik zou dus willen weten hoe iemand dat ik ken op mijn ftp zou kunnen geraken.
Ik draai geen firewall of iets anders. Dat is het zo wat, ik hoop dat jullie weten hoe ik dat kan regelen.

greetzzz blacky
Gebruikersavatar
008
Member
Member
Berichten: 68
Lid geworden op: 26 jun 2003, 08:03
Locatie: Ophasselt
Contacteer:

Ik heb het als volgt geregeld:
1) Ingeschreven bij www.dyndns.org (gratis)
2) Het programaatje DeeEnEs (Freeware) gedownload en geinstalleerd (dit is een klein programaatje dat ervoor zorgt dat als je IP verandert dit automatisch wordt doorgegeven aan DynDNS).
3) FTP server programma geinstalleerd (CesarFTP = freeware) en geconfigureerd.

Daarmee ben je klaar en heb je je eigen FTP-server.
Hopenlijk heb je er wat aan. Het werkt prima maar misschien zijn er nog betere oplossingen ?!
Sensei Zeon
Administrator
Administrator
Berichten: 4143
Lid geworden op: 15 sep 2002, 09:08
Locatie: Belgium, Haacht
Contacteer:

je moet een port forwarden naar ja interne ip, dit staat in de handleiding van je modem

voor ftp is de standaaard poort 21
Your Sensei sends his greetz, SeNsEi Ze0n

Afbeelding
blackbeast
Starter
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 07 sep 2003, 01:16

ik kan nu poorten open zetten en dan kan iemand er op connecten maar hij stopt dan bij opening data connection, daar achter komt er dat het failed is dus mss weten jullie wat ik moet doen zodat dit niet meer gebeurd
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Probeer hem/haar eens te laten wisselen tussen passive connection (PASV) en PORT . Mogelijk gebruikte hij/zij port en als je zoals jij achter NAT steekt heb je PASV nodig.

Anders geef je eens een stukje log waar we meer uit wijs kunnen ;-)
Sensei Zeon
Administrator
Administrator
Berichten: 4143
Lid geworden op: 15 sep 2002, 09:08
Locatie: Belgium, Haacht
Contacteer:

voor passive connection moet je wxel enkele poorten meer open zetten, en die aanduiden in je ftp server prgm
Your Sensei sends his greetz, SeNsEi Ze0n

Afbeelding
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Ah ja, da's waar. Dan heb je poort 20 en 21 (beide tcp en udp) nodig. Waarom passive? Omdat bij passive de connectie vanuit de server wordt geïnitieerd, en gezien de manier van werken van routers, heeft dit een grotere kans van slagen.
blackbeast
Starter
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 07 sep 2003, 01:16

yup keb het gevonden en het werkt thanks :)
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”