internet met poorten open
op een gewoon internettoegang blokkeerd belgacom bepaalde poorten. maar als ik een abonnement neem met een vast ip adres, zullen dan alle poorten open zijn ? of moet ik nog een ander abo nemen ?
Dat zou niets veranderen.
Van provider veranderen wel.
Van provider veranderen wel.
Dommel en EDPnet blokkeren al niets voor zover ik weet.tekuro schreef:welke provider laat alle poorten open ?
Ze mogen het houden zo!
-
- Elite Poster
als je een prof. abonnement neemt bij Belgacom, kan je alle poorten laten opzetten.
Het is enkel bij Light, Go en Plus dat een aantal poorten worden geblokkeerd.
Het is enkel bij Light, Go en Plus dat een aantal poorten worden geblokkeerd.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
- Bedankt: 48 keer
Wat wordt er dan geblokkeerd ? Voor zover ik weet enkel & alleen poort 25 uitgaande ( met een toch wel goede reden ... ).tekuro schreef:op een gewoon internettoegang blokkeerd belgacom bepaalde poorten. maar als ik een abonnement neem met een vast ip adres, zullen dan alle poorten open zijn ? of moet ik nog een ander abo nemen ?
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
- Bedankt: 3 keer
Ook ingaande: bvb een smtp-server van een hostingprovider gebruiken op poort 25 gaat niet bij Skynet, enkel relay.skynet.be magditCh schreef:Wat wordt er dan geblokkeerd ? Voor zover ik weet enkel & alleen poort 25 uitgaande ( met een toch wel goede reden ... ).
-
- Elite Poster
Behalve poort 25 niets dus ...kUmbro schreef: Ook ingaande: bvb een smtp-server van een hostingprovider gebruiken op poort 25 gaat niet bij Skynet, enkel relay.skynet.be mag
-
- Elite Poster
De volgende poorten werden afgesloten:
25 : TCP-protocol - binnenkomende communicatie: dit om te verhinderen dat bepaalde personen mailservers zouden plaatsen. Door de voortdurende toename van spam afkomstig van ons netwerk, geraakten onze servers overbelast. Omdat een aantal klanten onbeveiligde mailservers hebben, werden wij bovendien regelmatig op zwarte lijsten gezet. Uiteraard leidt dit tot problemen met de verzending van uw berichten.
135: UDP-protocol: deze poort werd gesloten, want deze werd gebruikt om bepaalde tekortkomingen van Windows op het gebied van beveiliging uit te buiten. Voor meer informatie hieromtrent kunt u surfen naar de volgende pagina: http://www.virusalert.nl/?show=virus&id=541
137, 138 en 139: UDP-protocol: door deze poorten te sluiten, kunt u de gegevens van uw systeem beveiligen. Als u de optie "Delen van bestanden en printers" hebt geactiveerd in uw netwerkconfiguratie, zullen kwaadwillige personen daarvan evenwel kunnen profiteren om uw computer binnen te dringen. Daarom werden die poorten dus gesloten.
445: TCP - protocol: deze poort wordt gebruikt door het virus Deloder.A. Alle informatie hieromtrent vindt u op de volgende pagina: http://www.virusalert.nl/?show=virus&id=451
1080, 1555, 2001, 2280, 2281, 2282, 2283, 2284, 2285, 3128, 8080, 8081: al deze poorten werden gesloten. Deze poorten worden immers vaak gebruikt voor proxy servers. Dit biedt om het even wie de mogelijkheid een verbinding te maken met uw systeem en spam te verzenden vanuit uw computer. Voor meer informatie hieromtrent kunt u de volgende pagina raadplegen: http://skynet-fr.custhelp.com/cgi-bin/s ... faqid=2642
25 : TCP-protocol - binnenkomende communicatie: dit om te verhinderen dat bepaalde personen mailservers zouden plaatsen. Door de voortdurende toename van spam afkomstig van ons netwerk, geraakten onze servers overbelast. Omdat een aantal klanten onbeveiligde mailservers hebben, werden wij bovendien regelmatig op zwarte lijsten gezet. Uiteraard leidt dit tot problemen met de verzending van uw berichten.
135: UDP-protocol: deze poort werd gesloten, want deze werd gebruikt om bepaalde tekortkomingen van Windows op het gebied van beveiliging uit te buiten. Voor meer informatie hieromtrent kunt u surfen naar de volgende pagina: http://www.virusalert.nl/?show=virus&id=541
137, 138 en 139: UDP-protocol: door deze poorten te sluiten, kunt u de gegevens van uw systeem beveiligen. Als u de optie "Delen van bestanden en printers" hebt geactiveerd in uw netwerkconfiguratie, zullen kwaadwillige personen daarvan evenwel kunnen profiteren om uw computer binnen te dringen. Daarom werden die poorten dus gesloten.
445: TCP - protocol: deze poort wordt gebruikt door het virus Deloder.A. Alle informatie hieromtrent vindt u op de volgende pagina: http://www.virusalert.nl/?show=virus&id=451
1080, 1555, 2001, 2280, 2281, 2282, 2283, 2284, 2285, 3128, 8080, 8081: al deze poorten werden gesloten. Deze poorten worden immers vaak gebruikt voor proxy servers. Dit biedt om het even wie de mogelijkheid een verbinding te maken met uw systeem en spam te verzenden vanuit uw computer. Voor meer informatie hieromtrent kunt u de volgende pagina raadplegen: http://skynet-fr.custhelp.com/cgi-bin/s ... faqid=2642
- meon
- Administrator
- Twitter: meon
- Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
- Bedankt: 759 keer
- Contacteer:
Dat onderste lijstje kende ik niet, en verklaart waarom een testje van mij op poort 8080 niet werkte.
Opvallend: de proxyscanner van XS4ALL (als je op Undernet, het IRC-netwerk zit) triggert op m'n firewall steevast een alert, dus er zijn nog 'veel voorkomende proxypoorten' die getest worden en nog voorbij deze blokkade raken.
Opvallend: de proxyscanner van XS4ALL (als je op Undernet, het IRC-netwerk zit) triggert op m'n firewall steevast een alert, dus er zijn nog 'veel voorkomende proxypoorten' die getest worden en nog voorbij deze blokkade raken.
- Ofloo
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
- Bedankt: 92 keer
ik begrijp wel dat er veiligheidsrisico's zijn en in acht moet nemen, maar sluit het internet af als je dan toch al zoveel poorten geblokkeerd hebt, 'k dacht dat alleen poort 25 geblokkeerd was maar ondertussen, zijn het er precies al wat meer geworden, .. zorg ervoor dat je je klanten informeert, .. verplicht desnoods, mensen die reeds meerdere malen geïnfecteerd waren uw internet cursus te volgen als die iets of wat informatief is, of maak op zijn minst die suggestie, maar domweg alles gaan blokkeren is ook geen oplossing alternatieve poorten zijn zo ingesteld. Zeker als het gaat om proxies.hollebollegijs schreef:De volgende poorten werden afgesloten:
Dus BGC spam oplossing is gewoon een illusie, da's hetzelfde dat je een kamer hebt met 65535 deuren en je doet er 1 dicht omdat het wat tocht, .. hoe belachelijk klinkt dat niet.
't is niet persoonlijk bedoelt maar soms vraag ik me af wat ze daar bij BGC denken als ze zulke zaken ondernemen.
Laatst gewijzigd door Ofloo 08 aug 2007, 08:37, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Elite Poster
wat het informeren van de klanten betreft, deze informatie is allemaal te vinden op de website van belgacom/onlinesupport. sommigen zouden beter eerst daar gaan kijken vooraleer ze de klantendiensten contacteren.Ofloo schreef:ik begrijp wel dat er veiligheidsrisico's zijn en in acht moet nemen, maar sluit het internet af als je dan toch al zoveel poorten geblokkeerd hebt, 'k dacht dat alleen poort 25 geblokkeerd was maar ondertussen, zijn het er precies al wat meer geworden, .. zorg ervoor dat je je klanten informeert, .. verplicht desnoods, mensen die reeds meerdere malen geïnfecteerd waren uw internet cursus te volgen als die iets of wat informatief is, of maak op zijn minst die suggestie, maar domweg alles gaan blokkeren is ook geen oplossing alternatieve poorten zijn zo ingesteld. Zeker als het gaat om proxies.hollebollegijs schreef:De volgende poorten werden afgesloten:
vele oproepen kunnen immers vermeden worden omdat alle informatie snel en eenvoudig te vinden is op het internet.
Als je gewoon een router zet bij u thuis zijde toch al voor 90% van al da poort gezever opgelost? Als bgc gewoon in hun abonnement router voorziet zouden de mensen die de poorten willen gebruiken er geen last van hebben.
Of ben ik mis ?
Of ben ik mis ?
-
- Elite Poster
Ge zijt misBeostar schreef:Als je gewoon een router zet bij u thuis zijde toch al voor 90% van al da poort gezever opgelost? Als bgc gewoon in hun abonnement router voorziet zouden de mensen die de poorten willen gebruiken er geen last van hebben.
Of ben ik mis ?
oké verklaar u naderditCh schreef:Ge zijt misBeostar schreef:Als je gewoon een router zet bij u thuis zijde toch al voor 90% van al da poort gezever opgelost? Als bgc gewoon in hun abonnement router voorziet zouden de mensen die de poorten willen gebruiken er geen last van hebben.
Of ben ik mis ?
-
- Elite Poster
De poorten worden bij Belgacom op een hoger niveau geblokkeerd dan op het einde van de lijn ... een router plaatsen gaat dit niet "omzeilen".Beostar schreef: oké verklaar u nader
-
- Elite Poster
Maar dit brengt dan een extra kost met zich mee ...Beostar schreef:inderdaad maar als bgc overal een router plaatst kunnen ze hun poorten terug openzetten he en hebben mensen die het willen gebruiken ook de mogelijkheid hiertoe Dat bedoelde ik eigenlijk.
- localhost
- Elite Poster
- Twitter: amedee
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 5 keer
- Contacteer:
Zijn dat de enige?Robinvv schreef:Dommel en EDPnet blokkeren al niets voor zover ik weet.tekuro schreef:welke provider laat alle poorten open ?
Ze mogen het houden zo!
Dus alle andere providers wel?
Ook Evonet, Scarlet,... ?
Vrijheid van meningsuiting op het internet is de vrijheid om op je eigen blog zoveel onzin te verkopen als je zelf wil.
Er bestaat geen verplichting om naar de vrije meningsuiting van een ander te luisteren.
Er bestaat geen verplichting om naar de vrije meningsuiting van een ander te luisteren.
- localhost
- Elite Poster
- Twitter: amedee
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 5 keer
- Contacteer:
/me schrapt Scarlet, Belgacom en Telenet; en voegt Evonet toe.
(ik wil kerstmis in de nieuwe woning vieren)
(ik wil kerstmis in de nieuwe woning vieren)
Vrijheid van meningsuiting op het internet is de vrijheid om op je eigen blog zoveel onzin te verkopen als je zelf wil.
-
- Elite Poster
Chello tot op heden ook nog nietslocalhost schreef: Zijn dat de enige?
- Ofloo
- Elite Poster
één is al teveel, en vertel me eens wat voor nut het heeft een poort te sluiten vanwege proxies, .. sluit 8080, dan open je de volgende keer 8081, die proxy blijft even goed ze zelfs nog beter, eigenlijk zorgt BGC ervoor dat het probleem zich verschuift, en dat dit soort mensen andere poorten gaat gebruiken of alternatieven en dat het moeilijker identificeerbaar wordt, voor anderen, maw BGC maakt het hierdoor onveiliger.nogChoco schreef:"Zoveel poorten" is een beetje overdreven, he -- 't zijn er blijkbaar maar 18 van de 65535.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 472 keer
- Bedankt: 106 keer
Skynet valt nog erg goed mee, bij Telenet staan wel alle geregistreerde poorten (<10240) dicht.
Maar wat wil je, men voorziet alle klanten van switches en access points ipv routers voor degenen die hun installatie laten uitvoeren.
Maar wat wil je, men voorziet alle klanten van switches en access points ipv routers voor degenen die hun installatie laten uitvoeren.
Over diegene denk ik dat ze ook niets blokkeren, maar ben er niet helemaal zeker van.localhost schreef:Zijn dat de enige?Robinvv schreef:Dommel en EDPnet blokkeren al niets voor zover ik weet.tekuro schreef:welke provider laat alle poorten open ?
Ze mogen het houden zo!
Blokkeren Telenet en Belgacom dan alleen poorten en geen één ander ?
- meon
- Administrator
- Twitter: meon
- Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
- Bedankt: 759 keer
- Contacteer:
Onder de 1024 zal ook wel goed zijn.TomG schreef:Skynet valt nog erg goed mee, bij Telenet staan wel alle geregistreerde poorten (<10240) dicht.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
- Bedankt: 4 keer
Als ik me goed herinner is bij Skynet zowel inkomend als uitgaand geblokkeerd op poort 25.hollebollegijs schreef:De volgende poorten werden afgesloten:
25 : TCP-protocol - binnenkomende communicatie: dit om te verhinderen dat bepaalde personen mailservers zouden plaatsen.
Door de voortdurende toename van spam afkomstig van ons netwerk, geraakten onze servers overbelast.
Omdat een aantal klanten onbeveiligde mailservers hebben, werden wij bovendien regelmatig op zwarte lijsten gezet.
Uiteraard leidt dit tot problemen met de verzending van uw berichten.
( uiteraard naar smtp.skynet.be wel toegestaan )
De reden (spam) die er bijstaat is eigenlijk alleen voor uitgaand verkeer, dit is begrijpelijk.
Ik zie echter niet in wat voor kwaad inkomend verkeer op poort 25 zou kunnen veroorzaken, behalve dan dat je je klanten die een onschuldige, ontvangende mailserver willen gebruiken dwingt naar een duurdere abonnementsvorm.
- Ofloo
- Elite Poster
Dus omdat den buurman autos steelt mag jij snoep stelen, 't valt toch mee den buurman steelt auto's.TomG schreef:Skynet valt nog erg goed mee, bij Telenet staan wel alle geregistreerde poorten (<10240) dicht.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 472 keer
- Bedankt: 106 keer
Ofloo schreef:Dus omdat den buurman autos steelt mag jij snoep stelen, 't valt toch mee den buurman steelt auto's.TomG schreef:Skynet valt nog erg goed mee, bij Telenet staan wel alle geregistreerde poorten (<1024) dicht.
Ik heb het over een vergelijking tussen de 2 ISP`s en wat mogelijk is.
- gedeco
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
- Bedankt: 10 keer
Ofloo schreef:één is al teveel, en vertel me eens wat voor nut het heeft een poort te sluiten vanwege proxies, .. sluit 8080, dan open je de volgende keer 8081, die proxy blijft even goed ze zelfs nog beter, eigenlijk zorgt BGC ervoor dat het probleem zich verschuift, en dat dit soort mensen andere poorten gaat gebruiken of alternatieven en dat het moeilijker identificeerbaar wordt, voor anderen, maw BGC maakt het hierdoor onveiliger.nogChoco schreef:"Zoveel poorten" is een beetje overdreven, he -- 't zijn er blijkbaar maar 18 van de 65535.
Klopt. Mensen die een proxy opzetten hebben meestal kennis van zaken.
Zelfs smtp poort 25 die dicht is, kan men omzeilen, mits medewerking van derden.
Eigenlijk dat proxy op 8080 dicht is, daar heb ik nu wel geen last van. Mijn proxy is all afdoende beveiligd en kan enkel van buitenaf bereikt worden via een VPN tunnel.
Original Pentium of Borg: Division is futile - your decimals will be
approximated.
approximated.
Of blokkeerd gebruikers tijdelijk van internet als je merkt dat er een virus trojan etc. actief is, internationaal wordt deze aanpak al vaker gebruikt een stuk klantvriendelijker.Ofloo schreef:hollebollegijs schreef: ik begrijp wel dat er veiligheidsrisico's zijn en in acht moet nemen, maar sluit het internet af als je dan toch al zoveel poorten geblokkeerd hebt, 'k dacht dat alleen poort 25 geblokkeerd was maar ondertussen, zijn het er precies al wat meer geworden, ..
- Beter met het mes op tafel, dan met het mes door je lijf -
- Ken
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
- Bedankt: 94 keer
Som op aub. Ik zie in die lijst niet meteen echt cruciale poorten die iedereen dagdagelijks gebruik van maakt.ljd schreef:Van die 18 blokkeren ze er wel 10 belangrijke
Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
Als Belgacom zijn klanten het liefst alles zelf uit laat zoeken op internet, waT is dan de meerwaarde van Belgacom boven een budget provider?hollebollegijs schreef:Ofloo schreef:hollebollegijs schreef:
wat het informeren van de klanten betreft, deze informatie is allemaal te vinden op de website van belgacom/onlinesupport. sommigen zouden beter eerst daar gaan kijken vooraleer ze de klantendiensten contacteren.
vele oproepen kunnen immers vermeden worden omdat alle informatie snel en eenvoudig te vinden is op het internet.
- Beter met het mes op tafel, dan met het mes door je lijf -
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
- Bedankt: 331 keer
Poort 25Ken schreef:Som op aub. Ik zie in die lijst niet meteen echt cruciale poorten die iedereen dagdagelijks gebruik van maakt.ljd schreef:Van die 18 blokkeren ze er wel 10 belangrijke
Ik gebruik namelijk de mailserver van mijn eigen domein. Een ISP die deze poort blokkeert zal mij nooit als klant hebben.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
https://on4bam.com