Mijn broer heeft een Dell inspiron #### , en net zoals de meeste laptops heeft die geen numpad. Nu, als je de cijfers rij bovenaan de letters indrukt krijg je dus: &é"'(§è!çà ipv 1234567890.
Is het mogelijk om standaard de cijfers te krijgen, zonder shift-lock op te zetten, of telkens de Shiftknop in te houden ?
Vraagje ivm cijfers op laptop
Ik vrees dat dit enkel kan als je de keyboard layout op qwerty instelt.
Normaal heb je wel een soort keypad zitten op de normale toetsen dat je actief kan maken mbh de Fn toets + een andere toets. (afhankelijk van laptop tot laptop)
edit: net te laat dus
Normaal heb je wel een soort keypad zitten op de normale toetsen dat je actief kan maken mbh de Fn toets + een andere toets. (afhankelijk van laptop tot laptop)
edit: net te laat dus
Having a smoking section in a restaurant is a little like having a peeing section in a pool
vond dat nu niet zo een bizar voorstel eerlijk gezegd
Ofwel koop je een nieuw toetsenbordje en laat je dell het inbouwen. (Bij asus gaat dat in ieder geval) ofwel
http://www.notestation.com/flex_keyboard.htm
een bendable qwerty kopen he kan je overal meesleuren. Weet wel niet hoe lekker dat werkt ..
Ofwel koop je een nieuw toetsenbordje en laat je dell het inbouwen. (Bij asus gaat dat in ieder geval) ofwel
http://www.notestation.com/flex_keyboard.htm
een bendable qwerty kopen he kan je overal meesleuren. Weet wel niet hoe lekker dat werkt ..
- meon
- Administrator
- Twitter: meon
- Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
- Bedankt: 759 keer
- Contacteer:
Da's toch ... normaal?Teebee schreef:Mijn broer heeft een Dell inspiron #### , en net zoals de meeste laptops heeft die geen numpad. Nu, als je de cijfers rij
Uw vraag is bijna zoiets als "Ik druk op de Enter-toets en m'n cursor gaat een regel naar beneden, ik wil dat die een karakter terug gaat".
- Teebee
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
- Bedankt: 40 keer
huh, Meon?
Ik vroeg enkel of het mogelijk is om die rij knopkes waar de cijfers op staan als cijfers te gebruiken zonder shift te moeten indrukken. Indien het met shift-lock te enablen gaat, waarom zou er dan niet iets zijn die ervoor zorgt dat het standaard zo zou werken.
Vraagje ivm qwerty keyboard: Staan op deze wel de cijfers als eerste ingesteld dan ?
Ik vroeg enkel of het mogelijk is om die rij knopkes waar de cijfers op staan als cijfers te gebruiken zonder shift te moeten indrukken. Indien het met shift-lock te enablen gaat, waarom zou er dan niet iets zijn die ervoor zorgt dat het standaard zo zou werken.
Vraagje ivm qwerty keyboard: Staan op deze wel de cijfers als eerste ingesteld dan ?
- meon
- Administrator
- Contacteer:
Ik zou zeggen, schrijf uw eigen toetsenbord-layout
Bij qwerty staan de cijfers in de onderkast, bij azerty in de bovenkast.
Ge gaat bij het instellen wel een dik probleem hebben met het vinden van speciale tekens en o.a. de letters azwqm
Bij qwerty staan de cijfers in de onderkast, bij azerty in de bovenkast.
Ge gaat bij het instellen wel een dik probleem hebben met het vinden van speciale tekens en o.a. de letters azwqm
Laatst gewijzigd door meon 08 aug 2007, 11:20, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
- Bedankt: 3 keer
ja, bij querty is krijg je altijd de cijfers. enkel door shift (niet caps lock) in te drukken krijg je wat er bij staat (de &é"'(§è!çà) van azerty)Teebee schreef:Vraagje ivm qwerty keyboard: Staan op deze wel de cijfers als eerste ingesteld dan ?
- meon
- Administrator
- Contacteer:
Nee, die tekens staan daar niet bij qwerty (althans niet bij International)kUmbro schreef:te drukken krijg je wat er bij staat (de &é"'(§è!çà) van azerty)
http://en.wikipedia.org/wiki/Keyboard_layouts
- Teebee
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
- Bedankt: 40 keer
Ach zo, beter qwerty bestellen de volgende keer als ik nog een laptop/keyboard koop.
hmm, mijn broer zit nu nog in Las Vegas, misschien eentje laten meebrengen door hem, want die zijn zowiezo al goedkoper ginder
hmm, mijn broer zit nu nog in Las Vegas, misschien eentje laten meebrengen door hem, want die zijn zowiezo al goedkoper ginder
Laatst gewijzigd door Teebee 08 aug 2007, 11:30, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
- Bedankt: 3 keer
wel ja, ik bedoelde met de &é"'(§è!çà van azerty: zoals kpn is de bgc van belgie.meon schreef:Nee, die tekens staan daar niet bij qwerty (althans niet bij International)kUmbro schreef:te drukken krijg je wat er bij staat (de &é"'(§è!çà) van azerty)
http://en.wikipedia.org/wiki/Keyboard_layouts
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
- Bedankt: 48 keer
qBeostar schreef:koop u ineens nen Dvorak.. daar staan de cijferkes ook altijd eerst. Maar ge gaat ze wel moete zoeke
HARHAR
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
- Bedankt: 47 keer
Een 9400 slikt ieder USB keyboard. Niet heel zeker waarop je doelt met die convertor.
Over je specifiek probleem zelf : in oude dagen (dos tijdperk) heb ik daarvoor ooit een TSR programma gemaakt, dat enkel de status van de bovenste lijn van een AZERTY aanpaste/omkeerde. Je probleem is dus omzeggens "ouder als de straat", zou me niet verbazen indien iemand intussentijd iets soortgelijks voor Windows heeft gemaakt.
Over je specifiek probleem zelf : in oude dagen (dos tijdperk) heb ik daarvoor ooit een TSR programma gemaakt, dat enkel de status van de bovenste lijn van een AZERTY aanpaste/omkeerde. Je probleem is dus omzeggens "ouder als de straat", zou me niet verbazen indien iemand intussentijd iets soortgelijks voor Windows heeft gemaakt.