DVD

Hier horen vragen over google, irc, nieuwsgroepen, e-mail enz....
Plaats reactie
Eddy

Hoi,
Ik kan geen dvd afspelen op mijn pc daar waar ik dat op een gewone dvd spelers wel kan ,ik dacht eerst met een slechte dvd te maken te hebben maar dat blijkt niet zo te zijn.
Zou ik misschien iets moeten downen of installen?
Graag een reactie a.u.b.
Groeten Eddy
gimic
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 13 keer

kunt u zeggen welk systeem u heeft, met welke software u de dvd wil bekijken?

Groeten
Gimic
Eddy

Hoi,
Ik heb windows XP en wat bedoel je met welke software?
Sub Zero
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer
Contacteer:

Je hebt speciale software nodig om een DVD te kunnen bekijken op je PC. Er zijn verschillende goeie players : microdvd, softdvd (al dan niet freeware/shareware), zelf met windows media player. Als je een DVD wilt afspelen met windows media player, dan heb je wel nog een MPEG2-codec nodig. Er zijn weinig gratis MPEG2-codec's, maar ik denk dat er in het nimo codec pack eentje zit. Google maar eens.

Misschien een domme vraag.. Maar heb je een DVD-ROM in je PC zitten? Want dat kan je niet met een gewone CD-speler.

Cheers
Afbeelding
Eddy

Hoi,
Ja ik heb een DVD ROM en ik ga eens op zoek naar die codec
Dank alvast,
Groeten Eddy
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Een mpeg2-codec alleen zal niet voldoende zijn, je vergeet iets à la DeCSS (dus om de beveiliging van een gekochte DVD-film toe te passen), en legaal ga je dat vrees ik enkel vinden in commerciele software à la PowerDVD of WinDVD . Je hoeft niet per sé die software te kopen, maar bvb enkel de codec zodat je in Windows Media Player dvd's kan kijken. Er is ook een programmatje dat heet FreeDVD (download), maar uit ondervinding weet ik dat dat niet zo vlot werkt ...
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Internet-Gebruik”