gmail notifier & isp monitor problemen

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
grasman
Starter
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 29 dec 2006, 15:43

Sinds vandaag ben ik eindelijk ook bij dommel :-) .

Nu heb ik wel 2 kleine probleempjes gevonden die ik gaarg opgelost zou zien.

1) Gmail notifier geeft de melding bad data;1 als ik check mail now wil doen (of als hij dit automatisch doet). Als ik via Skynet online ben geeft hij dit probleem niet, erg raar. Ik heb al een reinstall gedaan, maar die hielp dus niet.

2) ISP Monitor kan het gebruikte volume niet checken. Ik geef bij account mijn e-mail en paswoord in, maar telkens als ik wil vernieuwen blijft hij op 0 staan, terwijl dit op de dommel website duidelijk anders is. Ik heb al enkele verschillende versies geprobeerd (huidige versie = 5.5.0).

Zou iemand voor mij een oplossing kunnen vinden?
laurens7
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1085
Lid geworden op: 17 apr 2007, 13:54

grasman schreef:Sinds vandaag ben ik eindelijk ook bij dommel :-) .

Nu heb ik wel 2 kleine probleempjes gevonden die ik gaarg opgelost zou zien.

1) Gmail notifier geeft de melding bad data;1 als ik check mail now wil doen (of als hij dit automatisch doet). Als ik via Skynet online ben geeft hij dit probleem niet, erg raar. Ik heb al een reinstall gedaan, maar die hielp dus niet.

2) ISP Monitor kan het gebruikte volume niet checken. Ik geef bij account mijn e-mail en paswoord in, maar telkens als ik wil vernieuwen blijft hij op 0 staan, terwijl dit op de dommel website duidelijk anders is. Ik heb al enkele verschillende versies geprobeerd (huidige versie = 5.5.0).

Zou iemand voor mij een oplossing kunnen vinden?


ivm 2) verkeerde login+passwoord,niet de logingegevens van dommel,maar van schedom.login site.

ivm 1) is normaal,ligt aan gmail zeker?
grasman
Starter
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 29 dec 2006, 15:43

laurens7 schreef:
grasman schreef:.....


ivm 2) verkeerde login+passwoord,niet de logingegevens van dommel,maar van schedom.login site.

ivm 1) is normaal,ligt aan gmail zeker?


1) mja, ik gebruik thans dezelfde gegevens. Heb al verschillende malen geprobeerd, zelfs met copy paste van de schedom site. Zou het kunnen dat het nog niet werkt omdat mij account nog niet officieel geactiveerd is (pro-forma factuur nog niet betaald) ?

2) Weet je toevallig de reden dat gmail notifier niet werkt? (in de zin van gesloten poort bij dommel ofzo); want ik vind het erg raar dat dit bij de ene provider werkt en bij de andere niet.
kUmbro
Premium Member
Premium Member
Berichten: 468
Lid geworden op: 05 aug 2006, 12:05
Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
Bedankt: 3 keer

grasman schreef:1) mja, ik gebruik thans dezelfde gegevens. Heb al verschillende malen geprobeerd, zelfs met copy paste van de schedom site. Zou het kunnen dat het nog niet werkt omdat mij account nog niet officieel geactiveerd is (pro-forma factuur nog niet betaald) ?

Gewoon om zeker te zijn, ISP monitor gebruikt de gegevens waarmee gij inlogt op crm.shedom-europe.net hé, niet de logingegevens die ge op die site vindt (genre dslxxxxxx). Want ge spreekt van copy 'n paste.

Trouwens er is een nieuwe beta (5.5.1) met aanpassingen voor de 75GB op de site
Laatst gewijzigd door kUmbro 07 aug 2007, 20:08, in totaal 1 gewijzigd.
grasman
Starter
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 29 dec 2006, 15:43

kUmbro schreef:
grasman schreef:1) mja, ik gebruik thans dezelfde gegevens. Heb al verschillende malen geprobeerd, zelfs met copy paste van de schedom site. Zou het kunnen dat het nog niet werkt omdat mij account nog niet officieel geactiveerd is (pro-forma factuur nog niet betaald) ?

Gewoon om zeker te zijn, ISP monitor gebruikt de gegevens waarmee gij inlogt op crm.shedom-europe.net hé, niet de logingegevens die ge op die site vindt (genre dslxxxxxx). Want ge spreekt van copy 'n paste


Ik bedoel idd de logingegevens die je zelf moet ingeven op de website :-) .
Dus mijn emailadres en mijn zelfgekozen wachtwoord.



Bedankt voor de link, maar spijtig genoeg werkt deze versie ook niet. Ik vind het echt erg raar.
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4229
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

ISPmonitor werkt hier ook niet op Dommel, ik zie alsinds geen stats.
gmail notifier werkt hier wel...

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
Gebruikersavatar
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1371
Lid geworden op: 07 feb 2006, 13:54
Uitgedeelde bedankjes: 524 keer
Bedankt: 52 keer

kUmbro schreef:Trouwens er is een nieuwe beta (5.5.1) met aanpassingen voor de 75GB op de site
Bedankt.
Maglor
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2048
Lid geworden op: 06 dec 2004, 16:26
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 56 keer

Net de 5.5.1 geïnstalleerd en hij geeft mij toch het correcte volume...
stefken1969
Member
Member
Berichten: 60
Lid geworden op: 09 apr 2007, 11:39
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer

grasman schreef:Sinds vandaag ben ik eindelijk ook bij dommel :-) .

Nu heb ik wel 2 kleine probleempjes gevonden die ik gaarg opgelost zou zien.

1) Gmail notifier geeft de melding bad data;1 als ik check mail now wil doen (of als hij dit automatisch doet). Als ik via Skynet online ben geeft hij dit probleem niet, erg raar. Ik heb al een reinstall gedaan, maar die hielp dus niet.

2) ISP Monitor kan het gebruikte volume niet checken. Ik geef bij account mijn e-mail en paswoord in, maar telkens als ik wil vernieuwen blijft hij op 0 staan, terwijl dit op de dommel website duidelijk anders is. Ik heb al enkele verschillende versies geprobeerd (huidige versie = 5.5.0).

Zou iemand voor mij een oplossing kunnen vinden?


Gmail notifier werkt zonder problemen hier met Dommel.
laurens7
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1085
Lid geworden op: 17 apr 2007, 13:54

kUmbro schreef:
grasman schreef:1) mja, ik gebruik thans dezelfde gegevens. Heb al verschillende malen geprobeerd, zelfs met copy paste van de schedom site. Zou het kunnen dat het nog niet werkt omdat mij account nog niet officieel geactiveerd is (pro-forma factuur nog niet betaald) ?

Gewoon om zeker te zijn, ISP monitor gebruikt de gegevens waarmee gij inlogt op crm.shedom-europe.net hé, niet de logingegevens die ge op die site vindt (genre dslxxxxxx). Want ge spreekt van copy 'n paste.

Trouwens er is een nieuwe beta (5.5.1) met aanpassingen voor de 75GB op de site

waarom staat dat niet op ispmonitor.be dan?
grasman
Starter
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 29 dec 2006, 15:43

Ik heb zojuist even de 2 programma's getest op een virtuele pc (via VMware).
Raar genoeg werken beide programma's hier volledig op.
Het is dus blijkbaar tijd om mijn pc eens te formatteren :-D .
Gebruikersavatar
zippie666
Pro Member
Pro Member
Berichten: 419
Lid geworden op: 16 apr 2005, 16:31

Begin eens met alleen gmail notifier te herinstalleren:

http://mail.google.com/support/bin/answer.py?hl=en&answer=12480

Het zou me ten sterkste verbazen moest zoiets providerafhankelijk zijn hoor, dat is niet logisch :)

Ispmonitor heb ik jammergenoeg geen ervaring mee!
verdickt
Premium Member
Premium Member
Berichten: 647
Lid geworden op: 12 maa 2004, 22:24

Heb die isp monitor hier ook eens getest en hij geeft perfect mijn dommel volume weer.

Dus het probleem zal inderdaad bij u liggen
Laatst gewijzigd door verdickt 08 aug 2007, 00:29, in totaal 1 gewijzigd.
kUmbro
Premium Member
Premium Member
Berichten: 468
Lid geworden op: 05 aug 2006, 12:05
Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
Bedankt: 3 keer

laurens7 schreef:waarom staat dat niet op ispmonitor.be dan?

Op dev.ispmonitor.be staan de laatste files, soms zelf gewoon een aangepaste isp.exe om 1 klein bugje aan te passen. Als ge mij niet gelooft, ga naar het forum>bugs>dommel 75GB en de kerel van ispmonitor zelf linkt er naar op het einde.
grasman
Starter
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 29 dec 2006, 15:43

zippie666 schreef:Begin eens met alleen gmail notifier te herinstalleren:

http://mail.google.com/support/bin/answer.py?hl=en&answer=12480

Het zou me ten sterkste verbazen moest zoiets providerafhankelijk zijn hoor, dat is niet logisch :)

Ispmonitor heb ik jammergenoeg geen ervaring mee!


Ik snap ook echt niet hoe het kan.
Indien ik inlog op Skynet werkt gmail notifier zonder enige problemen, indien ik inlog op Dommel geeft hij error.
Ik heb al verschillende malen een reinstall gedaan zonder resultaat.
Morgen zal ik mij eens bezig houden met de volledige pc opnieuw te installeren, het is wat werk, maar dan werkt alles weer fatsoenlijk :-).
Gebruikersavatar
TL@
Pro Member
Pro Member
Berichten: 365
Lid geworden op: 12 jun 2007, 13:15
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Lijkt mij iets met een proxy of zo. Werkt IE wel normaal?

Bij mij werkt ISPmonitor perfect en de notifier ook zonder problemen (zowel op XP als Vista)
Gebruikersavatar
seagull
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1910
Lid geworden op: 23 nov 2006, 08:55
Twitter: WimVerlinden
Locatie: Kortenberg
Uitgedeelde bedankjes: 51 keer
Bedankt: 91 keer
Contacteer:

grasman schreef:1) Gmail notifier geeft de melding bad data;1 als ik check mail now wil doen (of als hij dit automatisch doet). Als ik via Skynet online ben geeft hij dit probleem niet, erg raar. Ik heb al een reinstall gedaan, maar die hielp dus niet.

Gebruik de Google Toolbar. Daarin kan je ook een Gmail notifier button zetten. Ik gebruik hem vooral voor de online bookmarks: zelfde bookmarks op alle computers die ik gebruik.
Business Fibernet 300 plus met Speedboost 1G Business- Proximus Internet Maxi fixed IP (failover)
Business Mobile Flex + (smartphone) & Business Mobile Flex (Mifi router) - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV
grasman
Starter
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 29 dec 2006, 15:43

TL@ schreef:Lijkt mij iets met een proxy of zo. Werkt IE wel normaal?

Bij mij werkt ISPmonitor perfect en de notifier ook zonder problemen (zowel op XP als Vista)


Erg bedankt !
Blijkt dat ik inderdaad de Skynet proxy ingesteld had in Internet Explorer.
Beide programma's werken nu.
Zoveel op gezocht en dan blijkt het zo een onnozele reden te hebben :-) .
Gebruikersavatar
TL@
Pro Member
Pro Member
Berichten: 365
Lid geworden op: 12 jun 2007, 13:15
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

seagull schreef:
grasman schreef:1) Gmail notifier geeft de melding bad data;1 als ik check mail now wil doen (of als hij dit automatisch doet). Als ik via Skynet online ben geeft hij dit probleem niet, erg raar. Ik heb al een reinstall gedaan, maar die hielp dus niet.

Gebruik de Google Toolbar. Daarin kan je ook een Gmail notifier button zetten. Ik gebruik hem vooral voor de online bookmarks: zelfde bookmarks op alle computers die ik gebruik.


Ik gebruik foxmarks om op alle pc's dezelfde bookmarks te hebben, makkelijke extentie voor firefox vind ik.

@grasman: graag gedaan
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”