unlimited en overname?

Plaats reactie
HANs
Pro Member
Pro Member
Berichten: 350
Lid geworden op: 09 dec 2005, 12:28
Bedankt: 1 keer

als tele2 overgenomen wordt zullen die unlimited abbo's wel limited worden zeker.
yuan_lee86
Member
Member
Berichten: 90
Lid geworden op: 24 jan 2007, 13:03
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

... tenzij jij nu unlimited heeft van tele2, want je hebt een overeenkomst met tele2 en niet met de overnemer. Jij hebt een dienst gevraagd van tele2, dus die moet je dan ook krijgen, ook als ze worden overgenomen. Ze kunnen je wel een nieuwe abbo aanbieden, of je lijn doorknippen, of je met rust laten.
Was bij mij indertijd ook zo met versatel (toen nog unlimited à 512kbps), voordat en nadat het werd overgenomen door tele2.
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Kijk, ze kunnen wel zeggen, dat van op het moment dat je contract teneinde loopt en een nieuwe gesloten moet worden, dat je dan wel op hun abo moet overschakelen. Beetje het geval vergelijken met Telenet en Chello.
kaween
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2044
Lid geworden op: 19 jul 2004, 23:41
Locatie: Genk
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 47 keer

... in dat geval mogen ze zich bij Dommel weer verwachten aan een reeks nieuwe klanten. :-)

Vraag me trouwens af wat voor een impact dit zou hebben op een 3 jarig contract bij pakweg United Telecom
tumingin
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 33
Lid geworden op: 12 sep 2006, 00:53
Locatie: Brussel
Contacteer:

yuan_lee86 schreef:... tenzij jij nu unlimited heeft van tele2, want je hebt een overeenkomst met tele2 en niet met de overnemer. Jij hebt een dienst gevraagd van tele2, dus die moet je dan ook krijgen, ook als ze worden overgenomen. Ze kunnen je wel een nieuwe abbo aanbieden, of je lijn doorknippen, of je met rust laten.
Was bij mij indertijd ook zo met versatel (toen nog unlimited à 512kbps), voordat en nadat het werd overgenomen door tele2.


Vraag dat eens aan de klanten van latribu die bij edpnet terechtkwamen, je zal merken dat het niet zo simpel is.
Naar het schijnt worden sommige resellers gevraagd om klanten die boven 60 GB komen te beschouwen als heavy users en op smallband te zetten, ondanks dat deze een 'unlimited' of FUP contract hadden.
tumingin
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 33
Lid geworden op: 12 sep 2006, 00:53
Locatie: Brussel
Contacteer:

kaween schreef:... in dat geval mogen ze zich bij Dommel weer verwachten aan een reeks nieuwe klanten. :-)

Vraag me trouwens af wat voor een impact dit zou hebben op een 3 jarig contract bij pakweg United Telecom


Waarom zou dat enkel bij Dommel zijn, er zijn andere providers die zelfs een hogere limiet aanbieden, en ook een hogere downloadsnelheid aanbieden.
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6305
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 727 keer

Als ik hier nog eene keer Dommel lees dan krijgt er iemand een krop slaag!

/end debiele post.
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Dommel



Ik denk dat die klanten van Tele2 eerder overstappen op Telenet en BGC, niet op de andere alternative.
kaween
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2044
Lid geworden op: 19 jul 2004, 23:41
Locatie: Genk
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 47 keer

Met het risico hier compleet uit de bocht te gaan ....

*Rant Mode ON*

Als Tele2 klant met legitieme zorgen, postende op een Tele2 forum, is er hier echt niemand die MIJ hoort te vertellen welke provider ik wel of niet mag aanhalen in een thread die rechtstreekse verbinding heeft met al-dan-niet zoeken naar alternatieve ISP's, mijn beste vrienden.

Ik ben wel op de hoogte van het idiote "Chello versus Dommel versus EDP" maar da's ver van mijn bed. Ik zoek een zo goed mogelijke prijs/performantie, en die vind ik op dit moment bij Tele2. Hopelijk blijft dat zo, maar indien niet .... je weet nooit wat zo'n overname gaat brengen.

Als er morgen een ISP op de markt komt waar de technici rondrijden in gifgroene eendjes en waar de inzittenden sprekend lijken op zwaar getatoueerde Hell's Angels of in hun blote flikker impressies doen van de Village People, en die speciale korting geeft aan een of andere fictieve "verzamelde kl°°tzakken van het land-club" en enkel medewerkers hebben die in 3 maanden hun onderbroek niet vervangen, maar MIJ een correcte prijs kan maken met een correcte dienstverlening, hebben ze mijn naam op hun contract staan. Zo éénvoudig is dat.

"Overstappen naar Telenet of BGC"

... misschien.
Maar de "gewone" Tele2 gebruiker maakt het echt niets uit of het morgen Telenet, BGC of KPN wordt : die zie ik zelfs niet eens overstappen, tenzij ze dat NU al willen doen wegens eventueel huidige ontevredenheid.

But not me, en zeker niet de mensen die _bewust_ nog op een unlimited Tele2 draaien. Die gaan echt niet naar BGC of Telenet stappen : wij hebben indertijd (Versatel tijden) min of meer (ik toch) bewust gekozen voor een lowcost provider, rekening houdende met de mogelijkheid dat stabiliteit een probleem _kon_ zijn, en rekening houdende met de mogelijkheid dat we een lang jaar van problemen konden tegemoet gaan. Ik heb me dat nooit beklaagd : jarenlang probleemloos Versatel aan onklopbare prijzen als je -als ik- Telenet gewoon was, en dan een moeilijke overgang van Tele2/All-in die toch wel een maand of 4 geduurd heeft.

Bij sommigen (velen ?) is de situatie nooit in orde gekomen, en die zijn uitgeweken : velen naar *Dommel*, met over het algemeen positieve tot zeer positieve respons. Maar de harde kern Tele2/Versatel users waar Allin toch correct begon te werken, hadden dit niet nodig.

Die mensen draaien namelijk een volledige unlimited tegen 45€ in de maand inclu telefoon en zonder enige andere kosten, waarbij de gesprekskosten voor een 9 to 5 gezinssituatie doodgewoon onbestaande is. Mensen die deze luxe gewoon zijn en daar bewust voor gekozen hebben en al dan niet vaak gebruik van maken, stappen echt niet meer over naar Telenet of BGC producten. Voor de "gewone" gebruiker gaat dat inderdaad niet veel uitmaken, de mensen die echter beseffen dat ze in de situatie zouden komen dat hun digital vrijheid zwaar beknot zou worden na een overname hebben hun eigen vluchtplan naar alternatieve providers wel klaar.

Ik ben geen massa downloader; maar het feit dat ik me tot op heden _nooit_ zorgen moest maken over limieten, smallband of verhoogde facturen, ongeacht wat ik deed aan een unieke prijs met een bruikbaar telefoonsysteem en in mijn geval gratis telefoongesprekken er bij, is een luxepositie die je je enkel kan voorstellen als je een 100% vergelijkbare situatie hebt. En, wake up call, dat zijn er hier in België niet zoveel hoor.

Velen onder ons hebben reeds lang rekening gehouden met het rampscenario dat het wel eens gedaan kan zijn met de "good times", en als ik dan persoonlijk rondkijk waar ik de beste ervaringen mee heb, en van welke ISP ik beter wegblijf, is het beste antwoord inderdaad Dommel.

Ook Dommel laat me toe een zorgeloos VOIP toestel te runnen "out of the box", met de volledige factuur van mijn traffic en telefoonkost op 1 factuur (buiten de voor mij pijnlijke betaling van BGC's Discovery rekening dan). Handig voor de luie medemens die de boel liever simpel wil houden, maar geen argument voor iedereen, natuurlijk.

Wie kan dit nog ? Scarlet. En laat het nu net met Scarlet zijn, waar enkel mensen in mijn onmiddelijke kennissenkring en familie zware tot zelfs Kafkaiaanse toestanden mee hebben meegemaakt, waar zelfs mijn moeilijke 4 Tele2 maanden als compleet zorgeloos bij vergelijken.
Het feit dat mijn huidige werkgever ook Scarlet heeft aangeboden gehad, maar door de *enorme* problemen en negatieve feedback van klanten, gekoppeld aan een compleet gebrek aan fatsoenlijke support vanwege Scarlet, is moeten stoppen hiermee, zal er ook wel iets mee te maken hebben dat ik niet echt Scarlet-minded ben.

EDPnet ? Geen VOIP out of the box, iets wat ik persoonlijk wel op prijs zou stellen. Persoonlijk zelf al meer negatieve feedback over gehad als bij de mensen in mijn vriendenkring die Dommel hebben. Ook het punt dat die mensen op de backbone van Scarlet lopen, waar ik slechte ervaringen mee heb, doet me me hierbij niet echt "goed" voelen. Valt dus ook af. Best mogelijk dat het een goede ISP is, maar ik heb er gewoon een slechter gevoel bij.

So ? En daarbuiten ? The Big Nothing.

Dus, alternatieven ? Few, and far between as far as I can see.

En da's mijn strikt persoonlijke mening hierover.

*Rant Mode OFF*

Het beste wat er kan gebeuren, is dat er voor ons *niets* verandert na een overname. En daar kunnen we op hopen, maar jammer genoeg niet op rekenen. Dus hope for the best, fear the worst, and try to keep your options open.
Drewvt
Plus Member
Plus Member
Berichten: 219
Lid geworden op: 06 feb 2006, 19:53

HANs schreef:als tele2 overgenomen wordt zullen die unlimited abbo's wel limited worden zeker.


Op het moment dat dit gebeurt zullen we het snel merken op dit forum aan de reacties, denk ik. :-)
Gebruikersavatar
KaiZas
Pro Member
Pro Member
Berichten: 305
Lid geworden op: 23 mar 2004, 10:17
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 2 keer

Zelfde voor mij hoor. Geen unlimited Tele2? Dommel here I come. Zo simpel is dat. Ik hou me stil, ik volg de situatie, en als het zover is ben ik de deur uit.
deepBlue
Member
Member
Berichten: 90
Lid geworden op: 20 dec 2005, 22:59

Om het hier WEL ter zake te houden...

Als ik op mijn gevoel moet afgaan zal er voor de Tele2 Unlimiteds nog tenminste 1 abonnementsjaar niets veranderen.

Zeker wanneer er op de support veel vragen binnenkomen van "bezorgde" Tele2 Unlimiteds die meer zekerheid wensen over al dan niet nieuwe voorwaarden. Indien er toch sprake zou zijn van nieuwe voorwaarden, dan is het trouwens voor elke betrokkene mogelijk om meteen van ISP te veranderen. Zelfs wanneer de jaarlijkse vervaldatum van het contract nog niet in zicht is.

Tele2/KPN heeft vanuit een strikt zakelijk standpunt geen baat in het veranderen van de voorwaarden voor de Tele2 Unlimiteds, tenzij het gemiddeld gebruik van de Tele2 Unlimiteds echt disproportioneel en té belastend voor het netwerk zou zijn.

Zolang er echter nog geen formele mededeling gedaan is, kan niets met zekerheid beweerd worden.
kaween
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2044
Lid geworden op: 19 jul 2004, 23:41
Locatie: Genk
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 47 keer

Mee eens, met die verfijning dat voor zover ik het begrijp de overname wettelijk nog moet worden goedgekeurd door bevoegde instantie ? (dacht ik)

Feit is echter wel : indien de overname door Telenet zou zijn doorgegaan, weet je toch wel met _zekerheid_ wat daar de gevolgen van zouden zijn.

Nu hebben we een kans dat alles nog bij het oude blijft voor ons, en één kans is beter als géén natuurlijk. :P En wie weet heeft KPN een paar verrassingen achter de hand die voor iedereen _wel_ leuk zouden zijn. Ik bedoel maar, hopelijk (en heel waarschijnlijk) heeft KPN een degelijk voorstudie gemaakt over het wat en hoe van deze overname en over de mogelijkheden van de huidige infrastruktuur; een hernieuwde Tele2 scenario, daar zit echt niemand op te wachten.
Gebruikersavatar
localhost
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1315
Lid geworden op: 14 mei 2006, 17:23
Twitter: amedee
Locatie: Sint-Niklaas
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 5 keer
Contacteer:

@kaween: ik begrijp uw rant helemaal.
Voor mij is er nog een bijkomend argument om niet voor een provider te kiezen: als de provider "groupies" heeft. Dan zit er voor mij een luchtje aan. Internet is een louter technisch product en een keuze moet mogelijk zijn op basis van 100% objectieve criteria. Bij ongeveer gelijke prijs/kwaliteit, verkies ik de minst gehypte. We weten allemaal wat er gebeurt met internethypes.
Vrijheid van meningsuiting op het internet is de vrijheid om op je eigen blog zoveel onzin te verkopen als je zelf wil.
Er bestaat geen verplichting om naar de vrije meningsuiting van een ander te luisteren.
deepBlue
Member
Member
Berichten: 90
Lid geworden op: 20 dec 2005, 22:59

kaween schreef:Mee eens, met die verfijning dat voor zover ik het begrijp de overname wettelijk nog moet worden goedgekeurd door bevoegde instantie ? (dacht ik)


Inderdaad, de overname moet nog formeel doorgevoerd worden. Maar zoals het er nu uitziet, is het daadwerkelijk niet meer dan een formaliteit die afgehandeld moet worden.
Gebruikersavatar
Toxeh
Plus Member
Plus Member
Berichten: 185
Lid geworden op: 15 jun 2005, 23:28
Locatie: Land van Waas

Naar mijn inschatting verandert er bij Tele2 zo goed als niets. De aankoopprijzen van hun netwerk ed. blijft gelijk, het is niet dat KPN 1000km glasvezel in Belgische bodem met zich meebrengt...

Waarschijnlijk komt er een reorganisatie, met enkele ontslagen en nieuwe benoemingen, en gaat het daar voor de rest verder zijn gangetje.
Gebruikersavatar
lacer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2635
Lid geworden op: 24 feb 2007, 23:15
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 109 keer
Bedankt: 133 keer

Deze morgen een brief van Tele2 ontvangen.
Daarin staat : Goed nieuws : KPN neemt TELE2 over !
...U blijft genieten van een optimale dienstverlening. Wij blijven kwaliteit en lage prijzen aanbieden.
...
Voorlopig veranderd er voor ons dus niets :roll:
Poedelbrein
Plus Member
Plus Member
Berichten: 109
Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:46

Blijft nog maar te zien hoe ze dienstverlening en kwaliteit definiëren, natuurlijk :lol:
Goendi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1621
Lid geworden op: 30 mei 2006, 13:20
Twitter: goendi
Locatie: Antwerpen
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Naar mijn inschatting verandert er bij Tele2 zo goed als niets. De aankoopprijzen van hun netwerk ed. blijft gelijk, het is niet dat KPN 1000km glasvezel in Belgische bodem met zich meebrengt...


KPn heeft via eurorings meer als voldoende glasvezel zelf liggen hoor... En ben er bijna zeker van dat ze met de overname van het klantenbestand niet het bestaande netwerk meekrijgen, of slechts gedeeltelijk (niet de effectieve glasvezelbuizen van Versatel). Er zal vermoedelijk wel wat aan gesleuteld worden :)

Blijft nog maar te zien hoe ze dienstverlening en kwaliteit definiëren, natuurlijk


Ik heb al enkele jaren een Tele2 verbinding... Die verloopt op wieltjes. Enige probleem zit hem in het opleveren, dat duurde even. Eenmaal verbonden, nooit meer problemen gehad. Enige minpuntje is dat er bij inkomende oproepen soms problemen zijn op het telefoniegedeelte... Maar desondanks is het de meest stabiele VoIP die ik tot nu toe ken!
Gebruikersavatar
lacer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2635
Lid geworden op: 24 feb 2007, 23:15
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 109 keer
Bedankt: 133 keer

Goendi schreef:
Ik heb al enkele jaren een Tele2 verbinding... Die verloopt op wieltjes. Enige probleem zit hem in het opleveren, dat duurde even. Eenmaal verbonden, nooit meer problemen gehad. Enige minpuntje is dat er bij inkomende oproepen soms problemen zijn op het telefoniegedeelte... Maar desondanks is het de meest stabiele VoIP die ik tot nu toe ken!


Idem voor mij, geen problemen. En we willen allemaal goedkoper, sneller en meer, wie niet hé :-D
HANs
Pro Member
Pro Member
Berichten: 350
Lid geworden op: 09 dec 2005, 12:28
Bedankt: 1 keer

is hier een beetje doods aan het worden op tele2. Na de overname door KPN valt het tele2 forum stil. :lol:
Gebruikersavatar
lacer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2635
Lid geworden op: 24 feb 2007, 23:15
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 109 keer
Bedankt: 133 keer

We kijken met z'n allen de kat uit de boom :roll:
skindred
Plus Member
Plus Member
Berichten: 127
Lid geworden op: 19 dec 2005, 14:32
Bedankt: 6 keer

lacer schreef:Idem voor mij, geen problemen. En we willen allemaal goedkoper, sneller en meer, wie niet hé :-D



Goh, ik ken wel al zeker 2 grote ISP's die da nie echt willen...


En ja, tis afwachten wa het wordt, maar indien het slecht afloopt, zie ik dommel veel klantjes winnen...
kaween
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2044
Lid geworden op: 19 jul 2004, 23:41
Locatie: Genk
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 47 keer

... gezien ik in een toekomstige Cityconnect regio woon, is dat heel waarschijnlijk voor mij ook de volgende halte ...
elldiablo
Pro Member
Pro Member
Berichten: 403
Lid geworden op: 13 apr 2006, 19:29
Locatie: Limburg Houthalen

Lord Utopia schreef:Kijk, ze kunnen wel zeggen, dat van op het moment dat je contract teneinde loopt en een nieuwe gesloten moet worden, dat je dan wel op hun abo moet overschakelen. Beetje het geval vergelijken met Telenet en Chello.

en niet te vergeten fulldsl/realdsl
i believe in Technology ... they can changes this world to make it easy for us .
Politic ?? they make law's when they cant solve a problem ... Now how helpfull is that ...
Plaats reactie

Terug naar “BASE (Tele2, Versatel)”