Scarlet

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
DiViNO
Plus Member
Plus Member

Sinds ik begin deze week ben gemigreerd naar Scarlet netwerk (mag ik at zo wel noemen?) met ip mask 81.11.* ipv 212.239.* (die ik niet meer kan krijgen), men upload is nu ook verhoogd naar 384kbits die een mooie 40kb/s laat optekenen :)
Nu is mijn probleem, als ik dit een probleem mag noemen, dat ik erorm veel "bad received packages" binnen krijg (>1000 is gene uitzondering) :?
Die ik daarvoor maar sporadisch kreeg +/- een tiental maar meestal 0.
De download snelheid is ook enorm instabiel geworden, piekt naar 350kb/s dan weer 80kb/s dan iets meer dan 100kb/s dan weer 280kb/s etc....
Voor migratie heb ik nooit problemen gehad op deze gebieden. :(

Is dit een kinderziekte die kan opgelost worden door Scarlet of zou dit een probleem van blijvende aard zijn ??
Sub Zero
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer
Contacteer:

Er zijn werken bezig aan het KPN-netwerk. Het kan misschien daar iets mee te maken hebben. Voor de rest zou ik niet echt een oorzaak kunnen geven.

Cheers
Afbeelding
Nob
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 109 keer
Contacteer:

Ik heb dat ook wel, skynet was wat "stabieler" kwa download. Maar dat maakt het ongelimiteerde verkeer toch meer dan goed? En zoveel verschil is het nu ook niet. En zoals sub al zei, er zijn werken bezig. (oa uitbreidingswerken ...)

:)

greetz,

Nob
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Divinio,

Ik ben niet 100% zeker maar die ip-ranges zijn ook dynamic assigned en Planet Internet heeft zo een aantal ranges.. de ene keer zit je op de ene, de andere keer op de andere.. normaal heeft dit niks met de migratie te maken.. ook weinig of niks met verhoogde upload of bad packets..

range1:
inetnum: 81.11.128.0 - 81.11.143.255
netname: PI-BELGIUM
descr: Planet Internet N.V.
descr: Belgian Dial-in Internet Provider

range2:
inetnum: 212.239.184.0 - 212.239.191.255
netname: PI-BELGIUM
descr: Planet Internet N.V.
descr: Belgian Internet Provider

Aan range 1 zou je zeggen dat die gebruikt wordt voor dial-up's, maar denk dat dat gewoon een out-dated entry is...

Wat betreft die onstabiele snelheid.. er zouden wat problemen zijn met het netwerk van Scarlet.. waar A2F ook last zou van gehad/hebben. En voor zover ik weet is men bezig hiervoor upgrades van het netwerk te doen die die onstabiele -tragere- snelheid zouden moeten wegwerken.

Meer info kan je hierover reeds vinden in de A2F topic ivm 1Mbps.

Die badpackets zullen een gevolg zijn van de problemen op het netwerk.. het enige dat je kan doen.. is afwachten tot ze gedaan hebben met upgrades uit te voeren. Vermoedelijk zal het dan wel een pak beter zijn.
I love it when a plan comes together!
DiViNO
Plus Member
Plus Member

Bedankt voor het duidelijke antwoord The Oddity :)

Over die IP range: ik mag zoveel keer reconnecten als ik wil ik kom echt nooit meer op 212.239.*, vroeger kwam je eens af en toe op 81.11.* maar meestal 212.239.*
Nu mag 'k verschillende keren per dag reconnecten ik niet meer op 212.239.* range ;)
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Mja, het zou kunnen dat ze die ip-range enkel voor adsl gaan gebruiken en de andere voor iets anders.. maarja, ik vergelijk het met Skynet, die hebben 5 verschillende adsl ip-ranges.. en je kan soms dagen zo een adres hebben en dan op een andere dag 4x een verschillend type..

Mja, dat ip heeft er sowieso weinig mee te maken :)
I love it when a plan comes together!
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”