dommel telefonie

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
verdickt
Premium Member
Premium Member
Berichten: 647
Lid geworden op: 12 maa 2004, 22:24

Hallo,

Er bestaat reeds zo een topic maar daar verwijzen ze naar het aanschaffen van een fritz box wat niet echt de bedoeling is daar het voor mij zus is.

Wie is er reeds aangesloten op dommel voor telefonie en wat zijn jullie ervaringen ivm problemen, kwaliteit ...


alvast bedankt
Wimpie
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 42
Lid geworden op: 30 apr 2006, 17:51
Locatie: Beveren-Waas

Het aanschaffen van fritzbox is eigenlijk een waarborg geven van 100euries dus als je opstapt bij dommel krijg je die terug. Aldaar geen prob denk ik dan.

Je moet eerst en vooral goed bekijken bel je veel of weinig indien je veel belt kun je beter bij belgcom happy time nemen vanaf 17u gratis bellen.

Bij mij komt het echter goedkoper uit bij dommel, bel ongeveer voor 5euries per maand.
Vorige maand had ik een fac 6,5euries belg abbo inbegrepen van 38euries samen met netconnect lite wie doet goedkoper? Op skype en consoorten niet gerekend natuurlijk.

Kwalitiet van gesprekken zijn goed heel goed zelfs. Heel af en toe mis ik wel eens een inkomend gesprek dan hoor ik de andere dag ik prob u te bellen maar je was niet bereikbaar.
En er zit inderdaad een tijds vertraging op inkomende oproepen ongeveer 6sec beweerde hier iemand op het forum voor mij geen prob.
Al bij al ben ik wel diktevreden van dommel telefonie.

Het gaat inderdaad over het inkomende bel signaal en niet over het gesprek zelf.
Laatst gewijzigd door Wimpie 04 aug 2007, 23:23, in totaal 1 gewijzigd.
Gebruikersavatar
zippie666
Pro Member
Pro Member
Berichten: 419
Lid geworden op: 16 apr 2005, 16:31

6 seconden is wel lang, neen? Na 6 seconden begint het bij mij al te kriebelen om dicht te smijten als de ander nog niet opgenomen heeft :?
gdornez
Plus Member
Plus Member
Berichten: 179
Lid geworden op: 03 maa 2007, 20:27
Locatie: Brugge
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 3 keer
Contacteer:

Ik heb me destijds zelf een Fritzbox aangeschaft, toen nog ongeveer €190.00, nu nog ongeveer €130.00.
Het grote voordeel, ik kan zelf mijn router programmeren en instellen met wie ik voor telefonie in zee ga.
Ik heb belkrediet bij Tornado Voip en nu ook bij Voipcheap (bij elke herlaadbeurt 90 dagen gratis bellen naar landlijnen in veel landen).
Zo is deze investering dus rap teruggewonnen.
Succes op je zoektocht.
__________________________

Met vriendelijke groeten,

Geert
Coop
Premium Member
Premium Member
Berichten: 696
Lid geworden op: 29 nov 2006, 20:40

6 sec vertraging ? dat is niet niks, dat is wennen neem ik aan ?

Als iemand zijn verhaal doet en ik denk dat hij klaar is met zijne story en ik begin te praten, maarja dat duurt 6sec dan begint hij weer te praten en dan praten we door elkaar hé.
Of wat zijn jullie ervaringen ?
ljd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1933
Lid geworden op: 15 maa 2007, 18:17
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

Toen ik belde met mijn pc via voipbuster zat er toch geen 6sec vertraging op. Mss max 1 sec
spookje
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 42
Lid geworden op: 26 jan 2007, 07:55
Locatie: belgie sint-truiden

hoi
eventje een uitlegje
er zit een vertraging op het bellensignaal
ik heb het uitgeprobeert als ik met mij gsm naar mijn vaste bel heeft mijn gsm ongeveer 2 a 3 keer gerinkeld voor mijn vaste begint te rinkelen
maar op het gesprek zelf is er echt geen vertraging
zelfs niet naar het verre buitenland
ik ben zeer tevreden zo wel over nationaal als over het verre internationaal
steeds direct verbinding
en zeer goede verbinding
Gebruikersavatar
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4884
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 341 keer
Contacteer:

spookje schreef:hoier zit een vertraging op het bellensignaal


Nog al gehoord. Ikzelf gebruik een andere ATA (Okiconnect toestel), heeft hetzelfde - het duurt 'even' (max 1-2 secs) vooraleer het eigenlijke telefoontoestel begint te rinkelen. Ik hoor wel ervoor een 'klik' van de relay in de ATA box, dus ik weet het meestal dat het gaat rinkelen voor ik het effectief hoor ;)
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Beostar
Member
Member
Berichten: 73
Lid geworden op: 29 mei 2007, 09:48

spookje schreef:hoi
eventje een uitlegje
er zit een vertraging op het bellensignaal
ik heb het uitgeprobeert als ik met mij gsm naar mijn vaste bel heeft mijn gsm ongeveer 2 a 3 keer gerinkeld voor mijn vaste begint te rinkelen
maar op het gesprek zelf is er echt geen vertraging
zelfs niet naar het verre buitenland
ik ben zeer tevreden zo wel over nationaal als over het verre internationaal
steeds direct verbinding
en zeer goede verbinding


Ik denk dat dit eerder ligt aan uw gsm operator eigenlijk. Eer alles gesynchroniseerd is voor uw gesprek. Probeer eens met de buren of dit ook zo is ?

edit: Bij euphony juist hetzelfde ze. Met base 2-3 keer rinkelen met proximus 1 keertje...
Gebruikersavatar
D3bian
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1256
Lid geworden op: 29 jun 2006, 10:43
Locatie: Zemst
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 25 keer

Hello,

Die "vertraging" zoals jullie het noemen heeft met de routering te maken waarover de call verloopt. Maw, afhankelijk van de carrier waar deze over gestuurd word kan het zijn dat deze ook nog een carrier heeft enzovoorts. Dus afhankelijk van de kostprijs van de carrier voor je ISP zal de kwaliteit en het aantal keren dat deze overgaat minder zijn of meer zijn.

Mvg,
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”