heykes iedereen
heb dus het volgende probleem gisteren startte pc gewoon nog op in veilige modus ns veel gesukkel ben ik dan te weten gekomen dat er ergens een probleem was in mijn stations met de comtabiliteitsmodus
dus dat zijn ergens fouten in stuurprogrammmas denk ik toch he als ik het goed voor heb dus alles eraf gedaan met fdisk was eerste maal dat ik daar mee werkte nu daarna windows me er weer op gezet en alles geupdate zoals het moet nu zie ik deze morgen dat mijn c: op mijn harde schijf slechts 1,99 gb groot is terwijl die normaal 40 gb is hoe krijg ik die 40 er terug op
alvast bedankt voorhand voor het possitieve commentaar
groetjes
windows me
-
- Administrator
- Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
- Bedankt: 121 keer
- Contacteer:
Volgens mij is er met fdisk iets misgelopen dat je niet de volledige grootte van je schijf gepartitioneerd hebt. Wat kan je doen... Terug fdisk boven halen en het proberen herstellen. De kans is reeel dat je gegevens verliest en dat je dus helemaal opnieuw moet formatteren. Of je kan een programma gebruiken zoals partition magic. Daarmee kan je partities bewerken vanuit windows en zo proberen alles tevoorschijn halen.
Cheers
Cheers
- meon
- Administrator
- Twitter: meon
- Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
- Bedankt: 759 keer
- Contacteer:
Dat klinkt als geformatteerd in Fat16. Die ondersteunt slechts partities tot 2 GB, ook al heb je een harde schijf van 40. Om echt de volledige 40 GB in 1 schijf te kunnen gebruiken kan je voor NTFS opteren, mits je Windows 2000 of hoger gebruikt.
Een goede raad kova007: "Gebruik geen Windows ME".
Dit is de slechte versie die Windows ooit op de markt heeft gebracht.
Als je pc wat trager is zou ik opteren voor Windows 98 of 2000.
Conclusie: gooi die ME troep eraf.
Dit is de slechte versie die Windows ooit op de markt heeft gebracht.
Als je pc wat trager is zou ik opteren voor Windows 98 of 2000.
Conclusie: gooi die ME troep eraf.
-
- Elite Poster
- Contacteer:
Heatryn, je hebt een punt is idd een slechte windows versie, maar daarmee is zijn probleem nog niet opgelost ivm slechte partitionering...
Kunt dit onder alle os'en hebben.. heeft niks met Me zelf te zien.
Gewoon ofwel opnieuw partitioneren met fdisk en reinstallen (= garanteed dataloss) ofwel met Partition Magic of een andere Partition Suite (Easy) eens op los laten...
Moet het euvel verhelpen.
Gewoon ofwel opnieuw partitioneren met fdisk en reinstallen (= garanteed dataloss) ofwel met Partition Magic of een andere Partition Suite (Easy) eens op los laten...
I love it when a plan comes together!
thx iedereen had het inderdaad uitgevoerd in fat 16
bij deze weer iets bijgeleerd se en anderen mss deze fout bespaard
thx en als er iets is ik weet waar ik moet zijn he
groetjes kova007
bij deze weer iets bijgeleerd se en anderen mss deze fout bespaard
thx en als er iets is ik weet waar ik moet zijn he
groetjes kova007
The Oddity schreef:Heatryn, je hebt een punt is idd een slechte windows versie, maar daarmee is zijn probleem nog niet opgelost ivm slechte partitionering...
Bij Windows XP en 2000 kan je dit zeer handig doen tijdens de installatie zelf en je kan er niets verkeerd kiezen.
Dus kan het daar niet gebeuren.
-
- Elite Poster
- Contacteer:
Heatryn, hangt er van af hoe je dit installeert.. indien je de partition manager van de cd niet gebruikt en je doet dit ook met fdisk, kan je dezelfde fout maken..
Als je een beetje verstand hebt van pc's kan je die fout niet maken in de ingebouwde partition manager van Windows XP installatie.
-
- Elite Poster
- Contacteer:
Allereerst gebruik ik die partition manager van WinXp zo weinig mogelijk, staat me trouwens helemaal niet aan. Niks van Microsoft trouwens. Er zijn véél beter dingen dat die partition manager van Windows...
Nu als je voldoende van pc's kent, maakt je gewoon de fout niet om dat in fat16 te zetten.. en dan moogt ge gelijk wat partition manager gebruiken
Trouwens wat heb je aan die ingebouwde partition manager van WinXp, voor andere os'en kan je daar niks mee aanvangen..
Nu als je voldoende van pc's kent, maakt je gewoon de fout niet om dat in fat16 te zetten.. en dan moogt ge gelijk wat partition manager gebruiken
Trouwens wat heb je aan die ingebouwde partition manager van WinXp, voor andere os'en kan je daar niks mee aanvangen..
Ja, ben laatste tijd ook niet zo meer voor Windows, ben nu bezig met Linux, maar is toch niet zo makkelijk om direct over te schakelen op Linux precies.
Ben precies toch wel wat lui geworden op het gebied van pc's.
Maar in enkele maanden gaat die er hier ook definitief Linux op. Ik ben niet zo iemand met oogkleppen die tegen iets is. Er zijn dingen van Microsoft die niet door de beugel kunnen. Maar Microsoft heeft al bewezen dat ze knappe dingen kunnen maken. Kijk maar naar bevoorbeeld Windows 2000 en Excel om maar 2 voorbeelden te noemen.
Ik vind niet dat je gerechtigd bent om Microsoft zo maar af te breken. En ja wat je daar zegt van dat je die Windows XP niet kan gebruiken in combinatie met Linux kan wel kloppen. Maar daarvoor bestaan er oplossingen.
Als je een beetje met pc's kan werken weet je die wel.
Ben precies toch wel wat lui geworden op het gebied van pc's.
Maar in enkele maanden gaat die er hier ook definitief Linux op. Ik ben niet zo iemand met oogkleppen die tegen iets is. Er zijn dingen van Microsoft die niet door de beugel kunnen. Maar Microsoft heeft al bewezen dat ze knappe dingen kunnen maken. Kijk maar naar bevoorbeeld Windows 2000 en Excel om maar 2 voorbeelden te noemen.
Ik vind niet dat je gerechtigd bent om Microsoft zo maar af te breken. En ja wat je daar zegt van dat je die Windows XP niet kan gebruiken in combinatie met Linux kan wel kloppen. Maar daarvoor bestaan er oplossingen.
Als je een beetje met pc's kan werken weet je die wel.
-
- Elite Poster
- Contacteer:
Gerechtigd?? Heatryn komaan, ik zeg alleen dat de partition manager van winxp ook niet DE perfectie is...
Ik breek windows ook niet af eh..ik zeg alleen dat die partition manager ook niet alles is...en dat ik liever andere dingen gebruik: fdisk, partition magic, aefdisk etc etc. Véél beter tools dan die van Microsoft. Veel meer ondersteuning. (fdisk is wel een oudje,maar toch, best een goed).
Ik stel voor dat we nu genoeg off-topic aan het gaan zijn omtrent windows.. het probleem is hier al lang opgelost.
Ik breek windows ook niet af eh..ik zeg alleen dat die partition manager ook niet alles is...en dat ik liever andere dingen gebruik: fdisk, partition magic, aefdisk etc etc. Véél beter tools dan die van Microsoft. Veel meer ondersteuning. (fdisk is wel een oudje,maar toch, best een goed).
Ik stel voor dat we nu genoeg off-topic aan het gaan zijn omtrent windows.. het probleem is hier al lang opgelost.