Heeft er iemand ervaring met deze router in combinatie met ADSL Skynet Go? Ik krijg die met Telenet direct aan de praat maar met ADSL is het een ander verhaal. Ik krijg geen verbinding in de testpagina van het web-based configuratieprogramma. Ik heb het wel geprobeerd met de geleverde firmware en nog geen update gedaan maar het zou me verbazen moest een update het probleem verhelpen.
Het enige van relevante settings dat ik terug vind is dat ik PPPoE moet gebruiken want de modem is een Alcatel SpeedTouch Home met een ethernet verbinding. Ik gebruik vaste interne adressen en kies voor DHCP voor mijn extern adres. Verder geef ik ook mijn gebruikersnaam en wachtwoord in en that's about it. Ik vind verder niks relevants.
Nu, je belt dus naar Skynet en die zeggen zoiets als van geen commentaar, geen support voor dit soort zaken, dit mag je niet doen, wat is dat een router, the usual stuff. En dit terwijl ze nu zelf met deze routers beginnen te werken. Bij Linksys België vragen ze om de authenticatiegegevens en zo!? Die zouden ondertussen toch ook de settings moeten weten om met Skynet ADSL te werken?
Heeft het te maken met de location server of zo of BAS? Je moet dit toch niet ingeven als je met de software werkt om in te bellen? Of moet ik iets forceren om in expert mode te gaan en low-level toestanden aan te passen?
Linksys WRT54G
- Sub Zero
- Administrator
- Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
- Bedankt: 121 keer
Als je je Speedtouch Home gewoon aan je PC hangt, werkt die dan? Deze moet je eerst goed instellen. Is je Speedtouch home getweakt? Als je een router gebruikt is het beter dat je dit niet doet. Als je met de home werkt, moet je inderdaad PPPoE gebruiken. Ik zou zeggen, probeer eerst je speedtouch aan de gang te krijgen op een gewone PC en probeer daarna met de router. Geef eens wat meer uitleg over de situatie. Als je STH getweakt is, dan maak je best deze tweak ongedaan en sluit hem gewoon aan op je router.
Cheers
Cheers
- The Oddity
- Elite Poster
- Contacteer:
Authenticatie gegevens geef je simpelweg aan niemand niet. Zelf niet aan skynet..
Wat betreft ervaring: weinig met dat specifiek toestel, maar toch al enige ervaring met andere routers, meestal zijn die settings gelijkaardig.
Ik zou zeggen probeer eerst eens uit wat SubZero geprobeerd heeft en verifieer dat je een correct gesynchroniseerde adsl lijn krijgt. Indien dat ok is, en je modem is niet getweaked, check dan volgende settings eens in je webinterface van de router, misschien vind je ze niet allemaal.. deze komen van een andere router,maar het kan helpen..
Deze settings staan trouwens al ettelijke malen in het forum, het zou handig zijn moest je eerst eens een aantal topics bekijken in het forum en een paar zaken uitproberen. Zo hoeven we niet steeds vanaf nul te beginnen.
Wat betreft ervaring: weinig met dat specifiek toestel, maar toch al enige ervaring met andere routers, meestal zijn die settings gelijkaardig.
Ik zou zeggen probeer eerst eens uit wat SubZero geprobeerd heeft en verifieer dat je een correct gesynchroniseerde adsl lijn krijgt. Indien dat ok is, en je modem is niet getweaked, check dan volgende settings eens in je webinterface van de router, misschien vind je ze niet allemaal.. deze komen van een andere router,maar het kan helpen..
Code: Selecteer alles
VPI: 8
VCI: 35
static IP: 0.0.0.0
subnet mask: 255.255.255.0
gateway: 0.0.0.0
Mac Spoofing: disable
ATM service: UBR (vs. CBR)
Encapsulation = PPPoE LLC
Bridge: enabled
IGMP: disabled
PPP service name: SKYNET
username: login@SKYNET
password: yourpwd
disconnect timeout: 0
MRU: 1492 (default)
MTU: 1492 (default)
MSS: 1432 (default)
authentication: auto
automatic reconnect: true
DHCP client enable: disable
DHCP hostname: (empty)
NAT: Dynamic NAPT
Primary DNS: 195.238.2.21
Secondary DNS: 195.238.2.22
trellis: enabled
handshake: G.dmt
Wiring: Tip/ring
Bit swapping: disabled
RIP: disabled
I love it when a plan comes together!
Jeetje, als ik dat hier zo bekijk heeft die router van Linksys bijna geen parameters die je kan instellen, de enige die ik terugvind is MTU en staat op default, als je hem op manual zet staat hij standaard op 1500. Ik krijg wel degelijk een verbinding als ik het met de Alcatel 300 software probeer. Mijn modem is niet getweakt als je bedoelt low-level settings aanpassen tenzij Belgacom ditzelf heeft gedaan.
- Sub Zero
- Administrator
- Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
- Bedankt: 121 keer
Belgacom zal dit niet zelf doen. Want als je je Speedtouch home tweakt, dan vervalt de garantie. Dus ze gaan het zeker niet zelf doen.
Als je de parameters niet kan invullen, dan zal de router ze zelf zoeken tot hij de goede gevonden heeft.
Kan je modem synchroniseren? Zo ja, kun je dan inbellen met je router? Krijgt je router een IP-adres (aan de WAN-zijde)? Je zit wel met een ambetante opstelling om je te helpen. Als je zelf te plaatse kan kijken, dan ist dit veel gemakkelijker. Want nu loopt het allemaal wat door elkaar.
Wat het volgens mij is... je moet je router op de WAN zijde laten gebruik maken van PPPoE, je login en paswoord ingeven. Ze deze op de WAN-zijde op DHCP (dan verkrijgt hij automatisch een IP-adres van de modem). Ik heb niet echt ervaring met een ST Home, dus daar kan ik je eigenlijk niet mee helpen.
Cheers
Als je de parameters niet kan invullen, dan zal de router ze zelf zoeken tot hij de goede gevonden heeft.
Kan je modem synchroniseren? Zo ja, kun je dan inbellen met je router? Krijgt je router een IP-adres (aan de WAN-zijde)? Je zit wel met een ambetante opstelling om je te helpen. Als je zelf te plaatse kan kijken, dan ist dit veel gemakkelijker. Want nu loopt het allemaal wat door elkaar.
Wat het volgens mij is... je moet je router op de WAN zijde laten gebruik maken van PPPoE, je login en paswoord ingeven. Ze deze op de WAN-zijde op DHCP (dan verkrijgt hij automatisch een IP-adres van de modem). Ik heb niet echt ervaring met een ST Home, dus daar kan ik je eigenlijk niet mee helpen.
Cheers