maglev wind turbines
- Robbe
- El Robre
- Twitter: infocaris
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Contacteer:
It's a vision of a magnetically levitated wind turbine that can generate one gigawatt of energy (enough to power 750,000 homes). This is the device proposed by a new Arizona-based company, MagLev Wind Turbine Technologies. The company claims that it can deliver clean power for less than cent per kilowatt hour using this wind turbine.
Magnetic levitation is a very efficient method of capturing wind energy. The blades of the turbine are suspended on a cushion of air, and the energy is directed to linear generators with minimal fiction losses. But the big advantage with maglev is that it reduces maintenance costs, and increases the lifespan of the generator.
The company also points out that building a single huge turbine like this reduces construction and maintenance costs, and it requires less land space than hundreds of conventional turbines. The company is headed by Ed Mazur, a researcher of variable renewable energy sources since 1981 and inventor of the magnetic levitation wind turbine.
Bron afbeeldingen : magturbine.com
Bron artikel : Treehugger.com
Code: Selecteer alles
filmpjes toevoegen met : [vimeo]code[/vimeo] en [youtube]code[/youtube]
- Ken
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
- Bedankt: 94 keer
'Jeezes' wat de andere civilisaties wat wel niet moeten denken van onze aarde wanneer de mens is uitgestorven.
Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
-
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 1055 keer
- Bedankt: 317 keer
goed, dat ze dan nu maar beginne met een kleine versie van dit ding (like , een meter hoog, halve meter doorsnee ofzo) die in staat is om energie te leveren voor 1 huis ... dan ben ik direct geinteresseerd ...
- malinwa001
- Pro Member
- Twitter: malinawa001
- Uitgedeelde bedankjes: 75 keer
- Bedankt: 12 keer
binne dit en 25 jaar staat er op elk huis zo'n miniversie + nog wat zonnepanelen.
Goed voor het eigenverbruik en een klein overschot voor te verkopen aan andere.
De eerste firma die met zoiets komt voor een deftige prijs wint de lotto.
en dan kan ik gewoon de tv dag en nacht laten opstaan zonder dat ik er last van heb, buiten het lawaai dan
en dan kan ik gewoon de tv dag en nacht laten opstaan zonder dat ik er last van heb, buiten het lawaai dan
- bke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
- Bedankt: 6 keer
Ikke mijn pc's.. Dit heeft tenmniste nog nut... Wat is het nut van een TV 24/24 aan te laten?malinwa001 schreef:en dan kan ik gewoon de tv dag en nacht laten opstaan zonder dat ik er last van heb, buiten het lawaai dan
- malinwa001
- Pro Member
- Twitter: malinawa001
- Uitgedeelde bedankjes: 75 keer
- Bedankt: 12 keer
Mijn pc staat ook nooit af tenzij ik op verlof gaan.bke schreef:Ikke mijn pc's.. Dit heeft tenmniste nog nut... Wat is het nut van een TV 24/24 aan te laten?malinwa001 schreef:en dan kan ik gewoon de tv dag en nacht laten opstaan zonder dat ik er last van heb, buiten het lawaai dan
Ik val regelmatig in slaap voor den tv en het zagende vrouwke kan daar ni zo goed tegen...
- Braindamage
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
- Bedankt: 14 keer
Ik vind die windturbines ferm, veel energie op weinig ruimte.
Maar als er nu al geprotesteerd wordt tegen gewone windmolen parken omdat die het 'zichtveld' vervuilen, dan gaan ze hier zeker over grommelen denk ik.
Maar als er nu al geprotesteerd wordt tegen gewone windmolen parken omdat die het 'zichtveld' vervuilen, dan gaan ze hier zeker over grommelen denk ik.
- Block
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
- Bedankt: 76 keer
Dat beest moet toch tegen een enorme snelheid draaien? Dat verandert de uitdrukking "een klap van de molen krijgen"
Ik vind het er wel knap uitzien, blijkbaar hebben de chinezen wel interesse in maglev turbines. Ik ben benieuwd, de strijd om groene energie tegen lage prijs is toch goed losgebarsten.
Ik vind het er wel knap uitzien, blijkbaar hebben de chinezen wel interesse in maglev turbines. Ik ben benieuwd, de strijd om groene energie tegen lage prijs is toch goed losgebarsten.
select replace * from userbase.be where topic ('got hostile', 'got friendly and polite');
Wel, nu ik dat in quote gelezen had deed het me den aan .... >Block schreef:Dat verandert de uitdrukking "een klap van de molen krijgen"
Don Quijote de la Mancha met Sancho Panza en het ezeltje Rosinante.
In het gevecht tegen de windmolens ...
-
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
Als je kijkt naar die helicopter...Caey schreef:hoe hoog het ding is vertellen ze er natuurlijk niet bij
Nu ik heb eventjes de site bebeken en echt veel informatie is er niet te vinden, ben je zeker dat het geen oplichting is?
Deze VAWT ligt kwa ontwerp in de buurt van het Darrius windturbine type. Visueel zijn deze minder storend of zelfs knap maar het rendement ligt ook ongeveer de helft lager. Heeft te maken met de Betz-limiet. Deze VAWT kan wsl zo'n 20 % van de kinetische energie (wind) omzetten naar elektriciteit. De gewone HAWT windturbines zoals van Enercon, Vestas enzo die je over het algemeen ziet kunnen ongeveer 40 % omzetten en zijn dus ook efficiënter.malinwa001 schreef:binne dit en 25 jaar staat er op elk huis zo'n miniversie + nog wat zonnepanelen.
Kans is klein dat dat op elk huis gezet gaat worden want uw huis wordt er zeer snel oud door, lees: de opgewekte trillingen zorgen sneller voor barsten aan het huis.
tot er geen wind meer is.ljd schreef:als je we alle kerncentrale vervangen door deze dingen waar nu de kerncentrale staan, hebben we genoeg energie voor heel belgie
Voila, we zijn er...hellsnake schreef:tot er geen wind meer is.ljd schreef:als je we alle kerncentrale vervangen door deze dingen waar nu de kerncentrale staan, hebben we genoeg energie voor heel belgie
Zoals Cruijff al zei: "Elk nadeel heb z'n voordeel."
Al die "groenen" die al die kerncentrales willen sluiten, en willen vervangen door propere energie.
Wat ben je met windmolens op momenten dat het windstil is?
Wat ben je met zonnepanelen op dagen dat het zwaar bewolkt is of 's nachts?
En vergeet niet, een kerncentrale is nog altijd minder vervuilend dan een kolencentrale. Het is het kernafval dat het probleem geeft.
Het moge duidelijk zijn: windenergie en dergelijke is goed, maar ik ben realistisch en ben dus voor het open blijven van kerncentrales.
Klopt, dit was al te zien door middel van dit link image... (in PDF formaat)Draco888 schreef:ja maar je hebt plaatsen op aarde waar er steeds wind is, het hele jaar door.
Spanje en Portugal dus... voor Portugal zie in deze thread over Sancho Pancha en het ezeltje Rosinante...
Portugal, daar moet je wel eens voor googlen...
Zet ik niet op het forum, wegens auteursrechten kunstwerken...
http://www.userbase.be/forum/viewtopic. ... 366#167366